Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle tarjottiin työpaikkaa, johon joutuu kävelemään 4 km.

Vierailija
31.07.2019 |

En aio ottaa työtä vastaan, vaikka tulisi miten karenssia. Jalat ei kestä.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti. Jos menet töihin, saat palkkaa. Sitten ei enää ensi kesänä tarvitse murehtia kuinka lapsen kanssa ei ole voi tehdä mitään, kun ei ole varaa. Ei tarvitse valittaa kuinka mies vaan on töissä, ottaa auton joka päivä etkä pääse minnekään lapsen kanssa tai yksin; ostat oman auton, tai menette reissuun jonnekin. Ei tarvitse myöskään haikalla sen vanhemmiltasi saadun tuhlatun perinnön perään, tienaat omat rahasi. Ja sokerina pohjalla, nyt teillä on varaa saattaa talonne remppa loppuun.

Mainiota, eikö, ikis?

Vierailija
62/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti siitä miten hyvässä kunnossa kävelijä on. On myös aivan eri asia kävellä jokin tietty kilometrimäärä vain kerran viikossa kuin kävellä se joka arkipäivä. Jälkimmäisessä tapauksessa lihakset eivät saa niin paljon lepoa välillä. Ja työntekokin voi väsyttää...

Lenkitän koiraa 10 km päivässä töiden lisäksi. Ei tuosta kilometrimäärästä lihakset väsy. 

Tuo 8 km päivässä olisi oikein sopivaa hyötyliikuntaa. 

Mä kävelen tuon 8 kilsaa jo työpäivän mittaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava työ, jos kävelystä maksetaan selvää rahaa.

Vierailija
64/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksi ei maksa paljoakaan tuolta matkalta. Jos saa edes jonkinlaista palkkaa, niin kannattaa mennä taksilla mieluummin kuin jäädä kotiin.

Taitaa maksaa vähintään 20€/suunta, oli matka miten lyhyt tahansa?

Jos tuntipalkka on kympin huiteilla, päiväpalkka 75€ brutto.

Siitä pois 40€ työmatkakulut ja pieni ennakonpidätys....

Vierailija
65/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mun asiakkaana työkkärissä? Kuulostaa kovin tutulta tuo valitus ja vaikerrus.

Tulen laittamaan sulle niin monta pakollista työpaikkaa ihan mitä erilaisimpiin paikkoihin.

Sä kieltäydyt kaikenlaisilla tekosyillä ja erityisesti valitat terveysvaivoja. Mitään lääkärintodistusta ei tietenkään ikinä ole mistään.

Karenssi, mahdollisesti ikuinen, joka uusitaan säännöllisesti. Maksimaalisesti leikattu sossunraha.

Seuraava asiakas, kiiitooos!

Vierailija
66/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat pyörän ja alat dietille ap. Lähdet sen verran aikaisin, että ehdit töihin päästyäsi vaihtaa hikiset pöksyt puhtaisiin kuivata pershien ja kainalot.

Vierailija
67/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mun asiakkaana työkkärissä? Kuulostaa kovin tutulta tuo valitus ja vaikerrus.

Tulen laittamaan sulle niin monta pakollista työpaikkaa ihan mitä erilaisimpiin paikkoihin.

Sä kieltäydyt kaikenlaisilla tekosyillä ja erityisesti valitat terveysvaivoja. Mitään lääkärintodistusta ei tietenkään ikinä ole mistään.

Karenssi, mahdollisesti ikuinen, joka uusitaan säännöllisesti. Maksimaalisesti leikattu sossunraha.

Seuraava asiakas, kiiitooos!

Älä viitsi kiusata työnantajia.

Ei ole kiva myöskään meidän työhaluisten ja kävelykykyisten työttömien kannalta. Tuskin tuokaan duuni aloittajaa oikeasti kaipaa.

Vierailija
68/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön urputus siitä, jos jollain on jalat siinä kunnossa, ettei pysty kävelemään. Jospa joskus sitten omalla kohdalla...

Vierailija
69/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti noin huonosta terveydentilasta saa jo lääkärintodistuksen?

Ohiksena ja saman kokeneena voin kertoa, että saa lääkärintodistuksen. Se ei vaan vaikuta mihinkään. Suomessa pitäisi olla paljon enemmän osatyökyjyisille oikeita työpaikkoja. Maissa, jossa vaimot ovat kotona, on paljon osatöitä, joita ne kotirouvat voi harrastaa ilokseen, kun lapset ovat koulutöissä. Suomessa joko on töitä liikaa tai ei ole ollenkaan.

Vierailija
70/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kävellyt sairaalan käytäviä ???? Kilometrejä työssäni. Nykyään nilkutan niitä samoja käytäviä potilaana. Arvaa ketuttaako?? Ja sitten yritän etsiä töitä joita pystyn tekemään ja saan työtarjouksia joissa joutuu päivässä kävelemään aivan liikaa. Olen uhrannut jalkani työlle.

Vierailija
71/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti siitä miten hyvässä kunnossa kävelijä on. On myös aivan eri asia kävellä jokin tietty kilometrimäärä vain kerran viikossa kuin kävellä se joka arkipäivä. Jälkimmäisessä tapauksessa lihakset eivät saa niin paljon lepoa välillä. Ja työntekokin voi väsyttää...

Lenkitän koiraa 10 km päivässä töiden lisäksi. Ei tuosta kilometrimäärästä lihakset väsy. 

Tuo 8 km päivässä olisi oikein sopivaa hyötyliikuntaa. 

Mä kävelen tuon 8 kilsaa jo työpäivän mittaan :)

Minulla on ystävä, joka kävelee töihin 1,5h suunta. Ja Afrikassa lapset kävelee kouluun vielä pidempiä matkoja.

Ei se kuitenkaan auta AP tapausta.

Vierailija
72/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset oikeasti noin typeriä? Kai aloittaja tietää parhaiten mihin pystyy ja mihin ei. Ja minä kortittomana samaistun. Kaikki ei osaa ajaa pyörällä ja jos rahaa olisi, niin sekin olisi ratkaistavissa. Vaikka invamopolla. Mutta silläkään ei mennä lumihangessa. Mutta pidän eläimistä han idioottina ihmistä, jos ka ehdottaa taksia tai kipeillä polvilla kävelemistä. Laihtuisi varmaan, jos pääsisi kävelemään nuo matkat. Se ei poista kipuja, eikä usein edes hidasta. Kulumatkin tulee usein jostain pienestä virheasennosta.

Vierailija
73/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teleporttaa takaisin Porvooseen...

Vierailija
74/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla porvoolainen työpaikka. Mun lyhin työmatka ikinä on ollu 5km. Monta vuotta oli 75km josta tuo 5km pyörällä/kävellen ja loput 70km junalla.

Vierailija
75/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiivisesti. Jos menet töihin, saat palkkaa. Sitten ei enää ensi kesänä tarvitse murehtia kuinka lapsen kanssa ei ole voi tehdä mitään, kun ei ole varaa. Ei tarvitse valittaa kuinka mies vaan on töissä, ottaa auton joka päivä etkä pääse minnekään lapsen kanssa tai yksin; ostat oman auton, tai menette reissuun jonnekin. Ei tarvitse myöskään haikalla sen vanhemmiltasi saadun tuhlatun perinnön perään, tienaat omat rahasi. Ja sokerina pohjalla, nyt teillä on varaa saattaa talonne remppa loppuun.

Mainiota, eikö, ikis?

Kuka ikis?

Vierailija
76/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et ota työtä vastaan.

Firma kiittää.

Vierailija
77/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4km ei ole matka eikä mikään paitsi silloin, jos sulla on jalkojen kanssa ongelmia. Hae lääkäriltä siihen todistus niin et saa karenssia. Taistele oikeuksiesi puolesta!

Vierailija
78/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset oikeasti noin typeriä? Kai aloittaja tietää parhaiten mihin pystyy ja mihin ei. Ja minä kortittomana samaistun. Kaikki ei osaa ajaa pyörällä ja jos rahaa olisi, niin sekin olisi ratkaistavissa. Vaikka invamopolla. Mutta silläkään ei mennä lumihangessa. Mutta pidän eläimistä han idioottina ihmistä, jos ka ehdottaa taksia tai kipeillä polvilla kävelemistä. Laihtuisi varmaan, jos pääsisi kävelemään nuo matkat. Se ei poista kipuja, eikä usein edes hidasta. Kulumatkin tulee usein jostain pienestä virheasennosta.

Onko nykyään luku- ja kirjoitustaidottomien lisäksi olemassa jo polkupyörälläajotaidottomiakin aikuisia?

Osaavatko tuollaiset syödä haarukalla tai lusikalla, vai tarvitsevatko tuollaiset syöttäjänkin? Ja osaavatko tuollaiset käydä vessassa yksin? Asuvatko tuollaiset joissain laitoksissa ja valuuko kuola suupielestä?

Mitä seuraavaksi tapahtuu tässä ihmislajin taantumiskehityksessä?

Vielä 1900-luvun loppuun asti kaikki yli 6-vuotiaat osasivat ajaa polkupyörällä: siis kaikki, joilla ei ollut fyysistä invaliditeettia.

Mistä tuossa on kysymys, kun aikuinen ihminen ei "osaa" ajaa polkupyörällä?

Vierailija
79/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pyörä.

Ja milläs talvella liikkuis?

Vierailija
80/109 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas siirtyy työpaikka yli 4 km päähän. Autoa ei ole enkä tahdo pyöräillä, joten kävellen mennään.