Mulle tarjottiin työpaikkaa, johon joutuu kävelemään 4 km.
En aio ottaa työtä vastaan, vaikka tulisi miten karenssia. Jalat ei kestä.
Kommentit (109)
Vätys. Epäonnistunut. Laiska. Saamaton. Itsekäs. Hyödytön. Loinen.
Saat varmasti siihen kela-taksin, jos olet liikuntakyvytön.
Tai maksat kyydin itse, kun olet töissä.
Tarjottiin työpaikkaa? Vai kehotettiin hakemaan paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo lumihiutale ota bussi
Pyörä, oma auto, taksi
Moposkootteri, moottoripyörä, potkulauta, sähköpotkulauta
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sellainen työ on, jos ei jalat kestä edes 4km matkaa? Totta siellä töissä nyt pitää jotakin tehdäkin, niin miten sen meinaat kestää?
konttorityö. Pitäisi mm vastata sähköposteihin ja hoitaa toimistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka on sinulle aivan liian kaukana. Yli 2 km työmatka on kohtuuton.
Ei. Kyllä sen työpaikan pitää sijaita naapurissa. Ja pomon pitää tulla hakemaan rullatuolilla töihin kahvikupposen kera.
Mutku pitää herätä. Ja pukea, huoh. Ja pitää silmiä auki. Ei kestä.
Tuohan on ihannetyömatka. Sen voi kävellä tai ajaa pyörällä (bussilakin, jos bussit kulkevat). Miten voit olla niin avuton,että et muka osaa ajaa pyörällä? Oletko suomalainen?
Itse olen alakoululaisena Kainuussa kulkenut aamuin illoin 6 km kouluun eikä tuntunut missään. Kolmannen luokan kevätlukukaudella pääsin autolla 1,5 km:n matkan jälkeen. Se oli luksusta.
Tiedätkö mikä sinulla on jaloissa? Itsellä on välillä hermokipu joka aiheuttaa s**tanallisen polttavan kivun, joka askeleella, ja joskus muuten vain todella hankalaa selkäkipua johon kuulemma "ei ole syytä". Joten joutuisin varmasti myös kävelemään samankaltaisessa tilanteessa ja se olisi lähellä mahdotonta.
Mun on työkkäri käskenyt mm. hakea keittiön johtajan paikkaa, vaikka ainoa kokemus mulla on tiskaajana olosta. Että työhönosoitus ei ole ihan sama kuin varma työpaikka...
Mä hyppäisin onnesta jos löytäisin työpaikan johon kävellä, tossahan hoituu päivän kuntoilukin samalla. Sitä työpaikalle kävelemistä arvostaa oikeasti sitten vasta kun siihen ei pysty. Asun ulkomailla ja mun täytyy tällä hetkellä kävellä sekä ottaa juna ja kaks eri metroo päästäkseni töihin.
Täällä maalla 100km on ihan normaali työmatka.
Hui kamala, 4km!?? Tuon matkan kävelee melkein käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sellainen työ on, jos ei jalat kestä edes 4km matkaa? Totta siellä töissä nyt pitää jotakin tehdäkin, niin miten sen meinaat kestää?
En ole aloittaja, mutta esim. meillä on ollut töissä kainalosauvoilla klenkkaava duunari, josta uskon hyvin että yli kilometrin kävely tuottaa vaikeuksia eikä pyöräily välttämättä onnistu ollenkaan. Puhelimitse hoidettavaa asiakaspalvelua teki, tuolilla istuen. Kyllä istumatyötä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ajaa pyörällä. Eikä mun jaloilla pystyiskään. Eikä oo rahaakaan.
Mikä niissä jaloissasi sitten on vikana?
Jos on työtä tiedossa ja sen myötä palkkaa, voi ottaa lainaa pyörän ostoon. Osta malli, jossa on kuljetuskärry edessä tai takana niin pysyt tukevammin pystyssä. Käytettynäkin sellaisen voi löytää. Ehdit hyvin opetella ajamaan, ei se niin vaikeaa ole.
Mopokin voisi olla vaihtoehto.
Invamopo? Potkupyörä? Sähköpotkulauta?
Kolmipyöränen pyörä on helppo ajaa. Oikeasti, niitä on aikuisillekin. https://www.soliferpyorat.fi/Solifer-Senior-3-pyoeraeinen-punain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa ajaa pyörällä. Eikä mun jaloilla pystyiskään. Eikä oo rahaakaan.
Mikä niissä jaloissasi sitten on vikana?
Jos on työtä tiedossa ja sen myötä palkkaa, voi ottaa lainaa pyörän ostoon. Osta malli, jossa on kuljetuskärry edessä tai takana niin pysyt tukevammin pystyssä. Käytettynäkin sellaisen voi löytää. Ehdit hyvin opetella ajamaan, ei se niin vaikeaa ole.
Mopokin voisi olla vaihtoehto.
Ei kaikki ihmiset saa lainaa.
Vuokra-auto ekaksi kuukaudeksi, kunnes saat palkan. Sitten maksat sen pois ja ostat oman. Sitten ostat sähköpotkulaudan ja sähköpyörän. Problem solved.
Pyörä, oma auto, taksi