Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätänkö allergisen mieheni vai luovunko kissasta?

Vierailija
31.07.2019 |

Mies ei enää pysty yhtään olemaan kissan kanssa samassa taloudessa. Valittaa kohta tukehtuvansa, syytön hän viaton kissa siihen on. Ehkä miehen olisi hyvä etsiä itselleen kissaton koti.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on turn off! Ettekö mammat tienny

Vierailija
82/105 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku laittaa eläimen ihmisen edelle? Kuinka seksi, romantiikka ja järkevä vastavuoroinen keskustelu onnistuu eläimen kanssa? Entä lisääntyminen ja vanhuuden hoiva? Eläin on vain eläin. Oikeasti, kyllä on pimeetä sakkia!

Et vaan tajua asiaa. Huomaatko miten usein tilanne on niin että se kotieläimen omistaja on se nainen, se allerginen joka vaatii naista luopumaan kotieläimistä on mies. Pistää ajattelemaan. En ole itse koskaan kuullut lähipiirissäni että allerginen nainen olisi vaatinut miesystävää luopumaan kotieläimistään.

Siksi tulee epäilys että kyse on jostain muusta ongelmasta suhteessa, joka vaan esitetään sitä kautta että "mun allergia on nyt tosi pahana, luovu kissoista". Näitäkin tositilanteita toki on, mutta harvemmin.

Niin sitä just mä en tajua. Näitä naisia, jotka laittaa eläimen miehensä edelle.  Itsekin olen nainen, enkä mitään laittaisi mieheni edelle. Voi tietysti olla, että ne naiset ei kykene tuntemaan oikeaa rakkautta muuta kuin eläimeen. Jostain syystä. Pelkoa tai hylätyksi tai satutetuksi joutumisen pelkoa? Silloin pitäisi ankarasti miettiä, mistä se johtuu, mitä on tapahtunut, kun ei uskalla luottaa ihmiseen vaan vain eläimeen. Säälittää.

Ei kyse ole kenenkään laittamisesta miehen edelle, vaan siitä, että lemmikkieläimet eivät pärjää ilman hoitajaansa. Sama juttu kuin lasten kanssa: Mies pystyy huolehtimaan itse itsestään, mutta lapset eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä pidän kissoista eikä minulla ole minkään sortin eläin-, ruoka- tai siitepölyallergioita. MIehenä suosin luultavasti semmoista naista, jolla on maltillisesti 1-2 kissaa, sillä minulla itsellä oli yli 10 vuotta iso oranssi kollikissa. Sitä vastoin en pidä suuremmin koirista ja monet näkyvät nykyisin suosivan erityisen pieniä koirarotuja. Jos pitäisi valita kissanaisen ja koiranaisen välillä, niin kissanainen voittaisi selkeästi etenkin jos vertailutilanne olisi muuten tasainen.

Vierailija
84/105 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se kutiseva sika!

Vierailija
85/105 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaan ei kehity toleranssia, vaan on iso riski saada parantumaton astma jos allergisena asuu kissan kanssa. Nimim.

Monella lääkärillä käynyt ja lääkkeitä koittanut. Mies valitsi kissan.

Vierailija
86/105 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten eläinrakkaus on mennyt kummalliseksi. Pelastetaan tulipalossa mieluummin se lemmikki kuin naapurin lapsi. Tai erotaan hyvästä puolisosta allergian tähden.

Kaverini mies on niin allerginen kissalle että sen nielu turpoaa jos kissa on samassa talossa sen kanssa. Ihmettelin että mikseivät enää tule meille mutta syy olikin se että otettiin pari

kissaa.

Nuoruuden kaveri sai pahan ihottuman koirista huolimatta allergialääkkeistä.

Ja huomatkaa että on olemassa sellaisiakin ihmisiä jotka ei voi olla edes samassa huoneessa jossa muut syö kalaa. Pelkkä kalan haju voi aiheuttaa hengenvaarallisen tilan.

Vierailija
87/105 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä asiaa tosiasioiden pohjalta.

Jos mies olisi pahasti allerginen, hän olisi huomannut asian heti naisen tavattuaan ja viimeistään seurusteluaikana olisi käynyt ilmi että naisella on kissa ja mies olisi saanut oireita siitä. Mies on tästä huolimatta jatkanut suhdetta jopa avoliittoon asti. Nyt yhtäkkiä kaiken jälkeen, hän ei enää kestä kissaa.

Ap:n viestistä ei käy ilmi miten asiaa on hoidettu suhteen alusta asti. Onko mies syönyt lääkkeitä? Mitä on sovittu yhteenmuuton yhteydessä kissasta?

Jos ei mitään, vaan "allergia" on iskenyt yhtäkkiä, sitten päätös on selvä: mies muuttaa muualle ja ap harkitsee jatkaako suhdetta ollenkaan, koska tilanteen taustalla saattaa olla ihan muuta kuin miehen allergia.

Et ymmärrä näköjään asiasta yhtään mitään. Allergiat eivät ole välttämättä sellainen asia, että ne pysyvät samana syntymästä lähtien. Itselläni allergiat pahenevat ja lisääntyvät vuosi vuodelta. Se alkoi sillä, että huomasin olevani allerginen mummin koiralle, mutta en kuitenkaan kaverin koiralle. Sitten aloin olla allerginen useimmille koirille, mutta en edelleenkään kaikille. Lopulta olin allerginen kaikille koirille ja kissoille, mutta häkkieläimet tosi jees. Lapsellani oli hamstereita kolme vuotta, mutta sitten aloin ottaa astmaa niistäkin, joten luovuttava oli. Viimeisimmät kehoni keksinnöt ovat koivu-, pujo- ja heinäallergia. Joko sais vaan kuolla pois. Veetuttaa, kun pitää jatkuvasti kuunnella heikkoallergisten tai allergiattomien tylytystä. "Ota siedätyshoitoa!", "Olet elänyt liian hygieenisesti!", "Stressi se vain allergiaa aiheuttaa!". Pitäkää huoli omista asioistanne, kun ette tosiaankaan ole mitään eksperttejä näissä asioissa! Jokaisen allergiat ovat sitä paitsi yksilölliset, eli mitään yhteistä sataprosenttista kaavaa oireiden toteutumiselle ei ole. Lakatkaa siis spekuloimasta, kuka esittää ja kuka ei.

Vierailija
88/105 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni tapailumies heti vaihtoon, kun se meni tunnustamaan, että on allerginen (mun) koirille. On niitä koiramiehiäkin.

Se mitää allergine ollu. Tajus vaan, et sanomalla niin pääsee susta tosi näppärästi eroon.

Vierailija
89/105 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies. Tyttärelläni oli vuosia sitten poikakaveri, joka oli allerginen eläimille. Tyttärelläni on koira, joten eihän siitä mitään tullut. Aina kun tiesin, että poikakaveri on tulossa kylään, siivosin koko huushollin. Eihän tämä itkupelle voinut olla tyttäreni kanssa, ja koira oli muka siihen syynä. Valehteleva vellihousu!

Vierailija
90/105 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten miehelle moro kiitos ja näkemiin

Vierailija
91/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tässä kävi?

Vierailija
92/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että asutte erillänne, ole mikään ero.

Vierailija
93/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet päättänyt, niin muista pyytää avain takaisin.

Vierailija
94/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä mies. Minä jätin aikoinaan naisen myös kissan vuoksi, enkä ole tuota naista koskaan kaivannut elämääni. Asiat tärkeysjärjestykseen ja on kai sanomattakin selvää että kissa menee edelle.

Hyvä Sinä👍

N

Vierailija
95/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku laittaa eläimen ihmisen edelle? Kuinka seksi, romantiikka ja järkevä vastavuoroinen keskustelu onnistuu eläimen kanssa? Entä lisääntyminen ja vanhuuden hoiva? Eläin on vain eläin. Oikeasti, kyllä on pimeetä sakkia!

Et vaan tajua asiaa. Huomaatko miten usein tilanne on niin että se kotieläimen omistaja on se nainen, se allerginen joka vaatii naista luopumaan kotieläimistä on mies. Pistää ajattelemaan. En ole itse koskaan kuullut lähipiirissäni että allerginen nainen olisi vaatinut miesystävää luopumaan kotieläimistään.

Siksi tulee epäilys että kyse on jostain muusta ongelmasta suhteessa, joka vaan esitetään sitä kautta että "mun allergia on nyt tosi pahana, luovu kissoista". Näitäkin tositilanteita toki on, mutta harvemmin.

Juuri näin!

Vierailija
96/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaan ei kehity toleranssia, vaan on iso riski saada parantumaton astma jos allergisena asuu kissan kanssa. Nimim.

Monella lääkärillä käynyt ja lääkkeitä koittanut. Mies valitsi kissan.

Ihan oikein.

Vierailija
97/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Miksei lääkkeet tai siedätys ole vaihtoehto? Itse olen koira-allerginen ja mulla on 2 koiraa. Syön allergialääkettä tabletin per päivä eikä mitään ongelmia. 

Hmmmm hmmmm. Miksi sinulla ei ole polvi kipeä, kun minulla kuitenkin on?

Miksi minulle tulee pahoinvointia allergialääkkeistä, mutta sinulle ei? Koska sinulle ei ole paha olo ja sinulla ne tepsivät, niin kyllähän minullakin pitäisi. Tietenkin.

äh.

Vierailija
98/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt etsisit kissalle uuden kodin niin sehän ei takaa teidän suhteen jatkolle yhtään mitään. Kun yksi "ärsyttävä" tekijä poistuu niin tilalle tulee kaksi muuta. Kontrolloiva haluaa määrätä sun elämästä joka kääneteessä kunnes lopulta olet ilman ystävieä etkä saa tai uskalla pitää läheisiisi yhteyttä. Kodin ulkopuolella saat ehkä käydä töissä mutta voit olla varma että työmatkat kellotetaan ja huonosti käy jos myöhästyt.

Jos olet lemmikkirakas ihminen ja lemmikit kuuluu sun elämään niin pystytkö tai haluatko edes elää suhteessa jossa tunnet elämästäsi jatkuvasti jotain puuttuvan. Ennen pitkää katkeroidut väistämättä. 

Vierailija
99/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sinulla valinnan paikka.

Vierailija
100/105 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei enää pysty yhtään olemaan kissan kanssa samassa taloudessa. Valittaa kohta tukehtuvansa, syytön hän viaton kissa siihen on. Ehkä miehen olisi hyvä etsiä itselleen kissaton koti.

Jättäisin miehenä sinut heti, jos edes mietitkään asiaa. Toisaalta en koskaan rupeaisi edes seurustelemaan ihmisen kanssa, jolla on kissa tai koira. Totaalinen turn-off.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi