Naapurin rouvan käytös
Meillä on naapuriperheen kanssa melkein samanikäiset, 6- ja 7-vuotiaat tytöt, jotka leikkivät mielellään keskenään. On normia, että whatsupilla laitellaan viestejä, kuten "x voisi tulla syömään", "laitatko x:n kotiin" jne. Mutta tässä tapauksessa äidit ei viesti keskenään, mikä on kai yleisintä, vaan rouva laittaa melkein kaikki nämä viestit mun miehelle, eikä mulle, vaikka tietää, että ollaan molemmat lomalla ja kotona. Mä en taas laita hänen miehelleen ikinä mitään viestiä, vaan aina hänelle. Hän ei tunne miestäni sen paremmin kuin minuakaan, emme ole kauaa tässä asuneet. Ei mua haittaa, vaikka laittaisi kummalle tahansa tilanteen mukaan, mutta ihan tietoisesti laittaa 90 % viesteistä mun miehelle hymiöiden kera. Eilen oli kaiken huippu, kun naapurin neiti oli meillä melko kauan ja tarjosin hänellekin ruokaa, jonka olin valmistanut. Kun tyttö pääsi kotiinsa, sai mieheni viestin "Kiitos ateriasta". Miltä tällainen käytös teistä vaikuttaa? Itseäni rupesi vituttamaan koko tyyppi tänään, kun tajusin, että tuo on ihan systemaattista mun sivuuttamista, enkä tiedä mihin hän oikein pyrkii... Mieheni mielestä teen liian ison numeron asiasta.
Kommentit (78)
Niin luitko viestin. Vaikka mies ei olisi edes kotona, hän aina viestittää tälle. 90 % aina hänelle. On se sivuuttamista. Tänäänkin mä olen ollut pääasiassa noiden lasten kanssa, laittanut ruokaa jne. niin sitä ei huomioida mitenkään. Musta se on huonoa käytöstä, eikä mitään tasa-arvoa.
Onko sulla ja sun miehellä kaikki hyvin parisuhteessa? Jos on, harva kokee toista naista uhkana... Naapurin nainen voi kokea, että tuntee sinun miehesi paremmin tai tulee toimeen hänen kanssaan paremmin, on tutumpi, ja siksi laittaa viestit hänelle eikä sinulle. Ei se silti tarkoita, että hän haaveilisi miehesi lainaamisesta tai varastamisesta. Todennäköisesti miehesi ei ole kiinnostava hänen silmissään.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan ajatellut, että sillä on jotain väliä kummalle vanhemmalle viestitään lasten asioista. Olisin vaan tyytyväinen, jos viestit menisivät miehelle eikä minulle...
Sama!
Vittuuntunut kirjoitti:
Niin luitko viestin. Vaikka mies ei olisi edes kotona, hän aina viestittää tälle. 90 % aina hänelle. On se sivuuttamista. Tänäänkin mä olen ollut pääasiassa noiden lasten kanssa, laittanut ruokaa jne. niin sitä ei huomioida mitenkään. Musta se on huonoa käytöstä, eikä mitään tasa-arvoa.
Miksi et viestitä itse sinne naapuriin, että hei, mies on kavereiden kanssa kaljalla, minä olen kotona, joten laita tietoa tähän numeroon. Tuskin se naapuri kyttää, kenen kanssa ja koska miehesi lähti.
Mitä jos naapurin nainen on bi tai kaapissa oleva lesbo, ihastunut sinuun ja viestittelee miehesi kanssa, koska välttelee sua ettei hänen ihastuksensa paljastuisi? Sekin voi olla mahdollista. Been there, done that.
Voi jeesus tätä sensuuripaskapalstaa.
Sivuuttaminen tuntuu kyllä ikävältä aina ja varsinkin jos toinen saa kiitoksen itse tekemästä työstä. Suosittelen että otat vapaata lastenhoidosta ja lähdet omien ystävättärien kanssa vähän rimpsalle. Laitat itsesi oikein nätiksi.
Totta kai voi laitta isälle viestiä, mutta ihan rehellisesti sanottuna ei toi normilta kuulosta. Se , että tietoisesti valikoi miespuolisen jolle viestittelee on mun mielestä jo outoa eikä niin luonnollista sillä heillä ei ole lähempää suhdetta eikä tunne toisiaan paremmin kuin sinä ja hän.
Mutta vaikea auttaa, ethän sä oikein voi mitään tehä. Miehesi on sitten se joka voi hivuttautua sivulle enemmän jos haluaa.
Miten se edes sai sun miehenkin nron?
Jos se aattelee, että mies on perheen pää? Jos niillä mies kontrolloi.
Minä inhosin tyttöni kaverin äitiä niin, että panin mieheni viestittelemään käytännön asiat tämän äidin kanssa. Mieheni kävi myös viemässä ja hakemassa tyttömme heiltä, kun en tätä naista halunnut edes nähdä. Erittäin ikävä ihminen.
Ilmeisesti etsi whatsuppista nimellä
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi laitta isälle viestiä, mutta ihan rehellisesti sanottuna ei toi normilta kuulosta. Se , että tietoisesti valikoi miespuolisen jolle viestittelee on mun mielestä jo outoa eikä niin luonnollista sillä heillä ei ole lähempää suhdetta eikä tunne toisiaan paremmin kuin sinä ja hän.
Mutta vaikea auttaa, ethän sä oikein voi mitään tehä. Miehesi on sitten se joka voi hivuttautua sivulle enemmän jos haluaa.
Miten se edes sai sun miehenkin nron?
No samalla tavalla kuin ap:n numeron, oletan.
Ex-miesystäväni ystävän naisystävä käyttäytyi juuri noin minua kohtaan, mutta se tapahtui livenä: hän puhui vain miesystävälleni ja noteerasi vain hänet. Illanistujaisissa ei puhunut minulle mitään, vaikka itse yritin heittää jotain juttua. Minut sivuutettiin. Tiedän myös toisenkin tapauksen.
Onko tämä jokin tietty naistyyppi? Ei taida olla onneksi kovin yleinen ”laji”?
Vierailija kirjoitti:
Ex-miesystäväni ystävän naisystävä käyttäytyi juuri noin minua kohtaan, mutta se tapahtui livenä: hän puhui vain miesystävälleni ja noteerasi vain hänet. Illanistujaisissa ei puhunut minulle mitään, vaikka itse yritin heittää jotain juttua. Minut sivuutettiin. Tiedän myös toisenkin tapauksen.
Onko tämä jokin tietty naistyyppi? Ei taida olla onneksi kovin yleinen ”laji”?
Järkyttävää.. toivottavasti miehesi näyttää arvostuksensa sua kohtaan ja ignoroi tuollaisen naisen.
Vittuuntunut kirjoitti:
Ilmeisesti etsi whatsuppista nimellä
Täh? Miten tämmönen onnistuu? Pitäähän siinä olla numero tiedossa
Vittuuntunut kirjoitti:
Ensinnäkin kuka seuraa miten naapurit ovat kotona? Toisekseen itse valikoin lasten kaverin vanhemmista viestin saajan, joko sen mukaan kumman numero minulla on tai kumpi on aiemmin ollut paremmin tavoitettavissa tai sattumalla. Mielestäni teet kärpäsestä härkäsen.
Ehkä kyse on siitä mitä täällä on jo ehdotettu, eli ei näe eroa kenelle sen viestin laittaa.
Mutta ihan yleisesti, on olemassa myös "naistyyppi" joka jostain syystä kommunikoi ainoastaan miesten kanssa ja ohittaa toiset naiset.
Ratkaisu: teet whatsappiin ryhmän teille tyttöjen vanhemmille ja pyydät, että kommunikointi tapahtuu jatkossa sitä kautta. Ei tarvii sivuuttaa yhtään ketään, jos homma lähtee toimimaan, tiedät, että oli kyse ihan vahingosta, jos viestittely pelkästään miehelle jatkuu, voit jo vähän loukkaantuakin.
Enpä ole koskaan ajatellut, että sillä on jotain väliä kummalle vanhemmalle viestitään lasten asioista. Olisin vaan tyytyväinen, jos viestit menisivät miehelle eikä minulle...