Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin rouvan käytös

Vittuuntunut
30.07.2019 |

Meillä on naapuriperheen kanssa melkein samanikäiset, 6- ja 7-vuotiaat tytöt, jotka leikkivät mielellään keskenään. On normia, että whatsupilla laitellaan viestejä, kuten "x voisi tulla syömään", "laitatko x:n kotiin" jne. Mutta tässä tapauksessa äidit ei viesti keskenään, mikä on kai yleisintä, vaan rouva laittaa melkein kaikki nämä viestit mun miehelle, eikä mulle, vaikka tietää, että ollaan molemmat lomalla ja kotona. Mä en taas laita hänen miehelleen ikinä mitään viestiä, vaan aina hänelle. Hän ei tunne miestäni sen paremmin kuin minuakaan, emme ole kauaa tässä asuneet. Ei mua haittaa, vaikka laittaisi kummalle tahansa tilanteen mukaan, mutta ihan tietoisesti laittaa 90 % viesteistä mun miehelle hymiöiden kera. Eilen oli kaiken huippu, kun naapurin neiti oli meillä melko kauan ja tarjosin hänellekin ruokaa, jonka olin valmistanut. Kun tyttö pääsi kotiinsa, sai mieheni viestin "Kiitos ateriasta". Miltä tällainen käytös teistä vaikuttaa? Itseäni rupesi vituttamaan koko tyyppi tänään, kun tajusin, että tuo on ihan systemaattista mun sivuuttamista, enkä tiedä mihin hän oikein pyrkii... Mieheni mielestä teen liian ison numeron asiasta.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa kaikki yhteydenpidot lasten kavereiden kanssa, koska minä en koskaan muista mitää add aivojeni kanssa

Vierailija
42/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kukaan muu mun lapseni kavereiden äideistä ei toimi noin. Siksikin oudoksuttaa. Itsekin useimmiten laitan viestit lapsen äidille, musta vaan se on äitien ja naisten välistä solidaarisuutta ja normia kanssakäymistä. Joskus harvoin saatan laittaa isälle. Myöskään kukaan muu lapsen kavereiden äiti ei viestittele miehelleni kuin satunnaisesti. Katson kyseenalaiseksi sen, että jatkuvasti tietoisesti viestitään vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, jopa vähän sopimattomaksi. Vähitellen homma on mennyt  enemmän ja enemmän siihen suuntaan. Ehkä kaikkein eniten vituttaa, että mies ei suostu ymmärtämään, että musta tuo tuntuu ikävältä. Hän on kuitenkin ainoa, joka voi tähän vaikuttaa ja meille tuli tästä iso riita. Vituttaa, että mieheni on naapurin rouvan puolella, ei mun eli ilmeisesti hän myös mieluusti viestittelee tämän kanssa, eikä edes halua tajuta mun pointtia tai välitä, mistä musta tuntuu. Naapurin rouva ikään kuin olettaa, että mies huolehtii lapset. Lomallakin. Mikä ei pidä paikkaansa. Meillä hommat menee aika lailla 50/50. Lisäksi vaikuttaa, että heidän perheessään mies on enemmän kotihommissa/ lastenhoidossa statisti ja juurikin hän on perinteinen äiti, jolla on hommat lastenhoidon suhteen hanskassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: teet whatsappiin ryhmän teille tyttöjen vanhemmille ja pyydät, että kommunikointi tapahtuu jatkossa sitä kautta. Ei tarvii sivuuttaa yhtään ketään, jos homma lähtee toimimaan, tiedät, että oli kyse ihan vahingosta, jos viestittely pelkästään miehelle jatkuu, voit jo vähän loukkaantuakin.

Tämä!

Vierailija
44/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ryhmä on hyvä ajatus, laita sellainen.

Toinen vaihtoehto on, että alat viestittelemään lasten asioista kaveriperheen isälle, ja ignoroit äidin.

Vierailija
45/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo nyt outoa. Yleensä nimenomaan äidit viestittelevät keskenään, isiä ei sellainen kiinnosta.

Vierailija
46/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isät viestittelivät keskenään lapsista. Myös mieheni lasten äitien kanssa. Pidin tuota helpotuksena itselleni, mutta minä voinkin luottaa mieheeni. Exäni olisi  varmasti aiheuttanut minussa epäilyksiä ja riidanhaluisuutta, sillä hän oli pettäjätyyppiä.

Kertoo siis sun ja miehesi väleistä tuollainen.

Vierailija
47/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on kyllä kumma, tai sitten täällä on trollit asialla tai ihmisiä vaivaa nykyään asenne, että mitä sillä nyt sitten on valiä ja miksi pitäisi ajatella ketään muuta kuin itseä. Ymmärrän ap:ta oikein hyvin tässä asiassa.

Vierailija
48/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa vidduiluahan tuo on sinua kohtaan. Kiitellä miestäsi tarjoamistasi ruuista. Sanoisin miehelle, että naisen numero estoon ja kommunikointi vain äitien/isien/ryhmässä tai siihen loppuu kaveruus. Selvää tyrkyttäytymistä ja muka vaivihkaista flirttailua tuo on. Yritetään pehmittää vähän alustaa, jos vaikka jotain kivaa tapahtuisi seuraavissa illanistujaisissa. Nämä harakat on niin nähty!

Vierailija
49/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-miesystäväni ystävän naisystävä käyttäytyi juuri noin minua kohtaan, mutta se tapahtui livenä: hän puhui vain miesystävälleni ja noteerasi vain hänet. Illanistujaisissa ei puhunut minulle mitään, vaikka itse yritin heittää jotain juttua. Minut sivuutettiin. Tiedän myös toisenkin tapauksen.

Onko tämä jokin tietty naistyyppi? Ei taida olla onneksi kovin yleinen ”laji”?

Jep, hän on lajia elähtänyt, mutta kukaan ei ole hälle viittiny asiasta mainita. Luulee olevansa hot mutta kaikki tietää et on NOT.

Vierailija
50/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaverin äiti käyttäytyi myös noin. En keksinyt muuta selitystä kuin että hän halusi kovasti tehdä itseään tykö miehelleni. Miestäni taas imarteli naisen viestittelyt eikä hän tietenkään halunnut myöntää, että niissä olisi mitään outoa. Viimeinen pisara mulle oli, kun nainen rupesi pummimaan kyytejä mieheltäni lasten pelireissuille. Jos minä olin viemässä peliin, ei pyytänyt kyytiä. Silloin oli miehenikin myönnettävä, että hommalle on tultava stoppi. Ja kun hän ei enää vastannut naisen viesteihin, niin loppui se orastava suhde.

Vierailija
51/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S Suosittelen että otat vapaata lastenhoidosta ja lähdet omien ystävättärien kanssa vähän rimpsalle. Laitat itsesi oikein nätiksi.

Eli mies ei ole tehnyt mitään väärää mutta sinun ehdotuksesi on kostaa huo.raamalla? Ja yläpeukkuja satelee. Hienoa naiset.

Kyllä sen tietää mitä niissä 'naisten' illoissa tapahtuu. Yksikään itseään kunnioittava mies ei sellaista naista katsele joka niitä harrastaa.

Vierailija
52/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan tekisin noin.

Naiset on hyvin vaikeita ja tuntuu että mitä vain laittaa viesteihin - aiheuttaa ongelmia, joten kuvittelen että mies on paljon helpompi kommunikaation osalla.

Vierailija
53/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasitko ateriakiitokseen omasta numerostasi "ole hyvä!"?

Vierailija
54/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntunut kirjoitti:

Niin no, kukaan muu mun lapseni kavereiden äideistä ei toimi noin. Siksikin oudoksuttaa. Itsekin useimmiten laitan viestit lapsen äidille, musta vaan se on äitien ja naisten välistä solidaarisuutta ja normia kanssakäymistä. Joskus harvoin saatan laittaa isälle. Myöskään kukaan muu lapsen kavereiden äiti ei viestittele miehelleni kuin satunnaisesti. Katson kyseenalaiseksi sen, että jatkuvasti tietoisesti viestitään vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, jopa vähän sopimattomaksi. Vähitellen homma on mennyt  enemmän ja enemmän siihen suuntaan. Ehkä kaikkein eniten vituttaa, että mies ei suostu ymmärtämään, että musta tuo tuntuu ikävältä. Hän on kuitenkin ainoa, joka voi tähän vaikuttaa ja meille tuli tästä iso riita. Vituttaa, että mieheni on naapurin rouvan puolella, ei mun eli ilmeisesti hän myös mieluusti viestittelee tämän kanssa, eikä edes halua tajuta mun pointtia tai välitä, mistä musta tuntuu. Naapurin rouva ikään kuin olettaa, että mies huolehtii lapset. Lomallakin. Mikä ei pidä paikkaansa. Meillä hommat menee aika lailla 50/50. Lisäksi vaikuttaa, että heidän perheessään mies on enemmän kotihommissa/ lastenhoidossa statisti ja juurikin hän on perinteinen äiti, jolla on hommat lastenhoidon suhteen hanskassa. 

Eli itse suosit naisia ja uskot johonkin äitien väliseen yhteyteen? Jospa naapurin rouva on huomannut asenteesi ja on periaatteessa tuota vastaan ja siksi jonkinlaisena stayementtina laittaa aina viestit miehellesi?

Vierailija
55/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntunut kirjoitti:

Niin luitko viestin. Vaikka mies ei olisi edes kotona, hän aina viestittää tälle. 90 % aina hänelle. On se sivuuttamista. Tänäänkin mä olen ollut pääasiassa noiden lasten kanssa, laittanut ruokaa jne. niin sitä ei huomioida mitenkään. Musta se on huonoa käytöstä, eikä mitään tasa-arvoa.

Mistä tämä naapuri tietää kumpi teistä on milloinkin lasten kanssa tai tekee ruokaa?

Vierailija
56/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin mieheni tykö naiset välillä itseään koettavat saada, viestittelemällä, ja pyytämällä kamuiksi ja seurauspyyntöä somessa, mutta mieheni on kuin muuri. Ei vastaa mihinkään koskaan mitään. Hän on jo ihan alusta asti sanonut että hän ei ole niin tyhmä että lähtisi mukaan mihinkään tuollaiseen yhtään pätkää.

Vierailija
57/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouvan tulisi ehdottomasti laittaa viestit sinulle. Laita naapurin rouvalle viesti, että laittaa mieluummin sinulle viestit. Sano miehellesi että laittaa naapurin rouvalle viestin Olisitko ystävällinen ja laittaisit viestit vaimoni numeroon, kun hän näkeekin viestit ensimmäisenä. Naapurin rouva selvästi yrittää hämmentää jotain ehkä ihan "huvikseen". Sinä olet miehesi vaimo, ja sinun tulee olla aina ensimmäisenä ja naapurin rouvan tulee kunnioittaa sinua. Ei kai miehesikään tykkäis jos sinä laittaisit whattsapin kautta viestejä esim. naapurin miehelle. Hymiöt ovat asiatonta naapurin rouvalta. Laita asiallinen viesti että Laittaisitko viestit numeroon ja oma numerosi, kun minä yleensä katson ensimmäisenä viestit. Ystävällisesti ja sit nimesi.

Vierailija
58/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama, ja nyt ex on tämän naisen kanssa yhdessä. Mitenkään maalailematta uhkakuvia.

Vierailija
59/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa.

Mä olen vaan tyytyväinen, kun osa äideistä viestittelee kaveritreffeistä miehelleni. En minä jaksa kaikkia sopimisia hoitaa. Vielä on ainakin mies pysynyt ihan uskollisena enkä ole osannut pelätä...

Vierailija
60/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua veetuttaa myös erään poikani luokkakaverin äiti. Laitellaan joskus lapsiin liittyviä viestejä, huomasin heti alkuun ettei hän ilmeisesti käytä hymiöitä ollenkaan, puhelimessakin kuulosti aina tylyltä. Emme siis ole tunteneet ennestään mutta nyt olemme tunteneet useamman vuoden.

Sitten kerran mieheni soitti hänelle ja pyysi heidän poikaansa mukaamme erääseen ulkoilma aktiviteettiin niin olin ihan järkyttynyt kuinka iloinen kukertaja siellä langan toisessa päässä oli! Puhe ja hersyvä nauru kuuluivat läpi, vaikkei mieheni mitään vitsejä hänelle kertonutkaan. Mutta olin itse ilmeisen naivisti ajatellut että ehkä hän vaan on luonteeltaan perustympeä mutta ei näköjään ollutkaan.

Ajattelin kyllä sen jälkeen alkaa heittämään rankkaa flirttiä hänen miehelleen kun joskus näen. Ihan huvikseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän