Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin rouvan käytös

Vittuuntunut
30.07.2019 |

Meillä on naapuriperheen kanssa melkein samanikäiset, 6- ja 7-vuotiaat tytöt, jotka leikkivät mielellään keskenään. On normia, että whatsupilla laitellaan viestejä, kuten "x voisi tulla syömään", "laitatko x:n kotiin" jne. Mutta tässä tapauksessa äidit ei viesti keskenään, mikä on kai yleisintä, vaan rouva laittaa melkein kaikki nämä viestit mun miehelle, eikä mulle, vaikka tietää, että ollaan molemmat lomalla ja kotona. Mä en taas laita hänen miehelleen ikinä mitään viestiä, vaan aina hänelle. Hän ei tunne miestäni sen paremmin kuin minuakaan, emme ole kauaa tässä asuneet. Ei mua haittaa, vaikka laittaisi kummalle tahansa tilanteen mukaan, mutta ihan tietoisesti laittaa 90 % viesteistä mun miehelle hymiöiden kera. Eilen oli kaiken huippu, kun naapurin neiti oli meillä melko kauan ja tarjosin hänellekin ruokaa, jonka olin valmistanut. Kun tyttö pääsi kotiinsa, sai mieheni viestin "Kiitos ateriasta". Miltä tällainen käytös teistä vaikuttaa? Itseäni rupesi vituttamaan koko tyyppi tänään, kun tajusin, että tuo on ihan systemaattista mun sivuuttamista, enkä tiedä mihin hän oikein pyrkii... Mieheni mielestä teen liian ison numeron asiasta.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä millaisia noi naiset ovat, on sitten oma tai naapurin frouva.

Vierailija
62/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä outoa. Yhdelle lapsen kavereista laitan isälle mieluummin viestiä koska äiti joko unohtaa vastata tai vastaa päivän viiveellä, isään saa yhteyden hyvin nopeasti. Mutta muuten pääsääntöisesti muiden äitien kanssa laitan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: teet whatsappiin ryhmän teille tyttöjen vanhemmille ja pyydät, että kommunikointi tapahtuu jatkossa sitä kautta. Ei tarvii sivuuttaa yhtään ketään, jos homma lähtee toimimaan, tiedät, että oli kyse ihan vahingosta, jos viestittely pelkästään miehelle jatkuu, voit jo vähän loukkaantuakin.

Joku jo ehti ehdottaa hyväksi havaittua ratkaisua. Meillä tällainen ryhmä käytössä naapuriperheen kesken. Todella kätevä, se vanhemmista vastaa joka kulloinkin on kotona ja samalla kaikki vanhemmat näkevät missä lapset menossa. Vahva suositus!

Vierailija
64/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuuntunut kirjoitti:

Niin no, kukaan muu mun lapseni kavereiden äideistä ei toimi noin. Siksikin oudoksuttaa. Itsekin useimmiten laitan viestit lapsen äidille, musta vaan se on äitien ja naisten välistä solidaarisuutta ja normia kanssakäymistä. Joskus harvoin saatan laittaa isälle. Myöskään kukaan muu lapsen kavereiden äiti ei viestittele miehelleni kuin satunnaisesti. Katson kyseenalaiseksi sen, että jatkuvasti tietoisesti viestitään vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, jopa vähän sopimattomaksi. Vähitellen homma on mennyt  enemmän ja enemmän siihen suuntaan. Ehkä kaikkein eniten vituttaa, että mies ei suostu ymmärtämään, että musta tuo tuntuu ikävältä. Hän on kuitenkin ainoa, joka voi tähän vaikuttaa ja meille tuli tästä iso riita. Vituttaa, että mieheni on naapurin rouvan puolella, ei mun eli ilmeisesti hän myös mieluusti viestittelee tämän kanssa, eikä edes halua tajuta mun pointtia tai välitä, mistä musta tuntuu. Naapurin rouva ikään kuin olettaa, että mies huolehtii lapset. Lomallakin. Mikä ei pidä paikkaansa. Meillä hommat menee aika lailla 50/50. Lisäksi vaikuttaa, että heidän perheessään mies on enemmän kotihommissa/ lastenhoidossa statisti ja juurikin hän on perinteinen äiti, jolla on hommat lastenhoidon suhteen hanskassa. 

Eli itse suosit naisia ja uskot johonkin äitien väliseen yhteyteen? Jospa naapurin rouva on huomannut asenteesi ja on periaatteessa tuota vastaan ja siksi jonkinlaisena stayementtina laittaa aina viestit miehellesi?

Juu kyllä mä helpommin viestittelen naisten kanssa, mutta olen toki isillekin viestinyt välillä. Musta vaan on luontevampaa äitinä viestiä toiselle äidille. Eikä tällä naapurin rouvalla ole mitään tietoa mun muista viestittelyistä että se siitä statementista. 

Vierailija
65/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuuntunut kirjoitti:

Niin luitko viestin. Vaikka mies ei olisi edes kotona, hän aina viestittää tälle. 90 % aina hänelle. On se sivuuttamista. Tänäänkin mä olen ollut pääasiassa noiden lasten kanssa, laittanut ruokaa jne. niin sitä ei huomioida mitenkään. Musta se on huonoa käytöstä, eikä mitään tasa-arvoa.

Mistä tämä naapuri tietää kumpi teistä on milloinkin lasten kanssa tai tekee ruokaa?

Pointti ei ole tuo, vaan se että hän OLETTAA miehen olevan aina se, joka on lasten kanssa kotona. Koomisia tilanteita, kun mies kesken lenkin vastailee hänelle, ettei ole nyt kotona.

Vierailija
66/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasitko ateriakiitokseen omasta numerostasi "ole hyvä!"?

Olis voinu, mutta en viittinyt.

Vierailija
67/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha! Mahtavaa ja vielä hymiöitäkin! Lipsahtaisipa aplle vahingossa vaikka yksi 💩

Vierailija
68/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha! Mahtavaa ja vielä hymiöitäkin! Lipsahtaisipa aplle vahingossa vaikka yksi 💩

Hah hah hah! Kuolen nauruun kun sulla on noin hyvä huumorintaju! Miten joku voi olla Noin hauska! Olet kyllä harvinaisen älykäs yksilö.

Vierailija
69/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva on varmaan näitä naisia, jotka on ”aina tulleet paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa”.

Vierailija
70/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota tekee miehetkin. Parhaan ystäväni aviomies laittaa mulle usein viestiä, saattaa jopa kysyä MULTA lähtisikö mieheni hänen kanssaan joku vloppu kaljalle.. ja usein postaa jotain tekeleitään, jos on siis tehnyt remonttia tai rakentanut jotain. Tai jos lapset tai koira on tehnyt jotain hauskaa niin laittaa mulle viestiä ja kuvia niistä. Tai jos töissä on hänellä tylsää jne... on ihastunut muhun tai ainakin joskus ollut ihastunut, on sen myöntänyt. Itselle ei tulisi mieleenkään ensiksi viestittää hänelle..

Vierailija
71/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa aina omasta numerostasi, kun naapuri laittaa miehellesi viestiä. Mies ei tietenkään vastaa mitään

Vierailija
72/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mustasukkaisuus on sairasta. Oman lapsen kaverin äiti viestittää usein lapsen isälle. Ei haittaa yhtään. Ei ole käynyt edes mielessäni että pitäisi laittaa mulle. Isän kanssa lapsi usein liikkuukin.

Vierailija
73/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman numeron naapuri sai ensin sun vai miehesi?

Mä helposti laittasin viestit aina lasta koskien sille kenen kanssa niitä on ekana alkanu hoitamaan. En mä miettis sen enempää kummalle vanhemmalle PITÄISI jonkun oudon kaavan mukaan laittaa kunhan tulis hoidetuksi.

Enkä kyllä muutenkaan ajattele lasten kaverien vanhemmista mitään muuta kun että ovat lasten kaverien vanhempia.

Tuo ruuasta kiittäminenkin on vaan kohteliasta, olettaisin että naapurissa osataan kommunikoida ja kiitos menee perille ruuantekijälle.

Outoa hysterisointia.

Vierailija
74/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini soitti aiemmin aina miehelleni ja kyseli perheemme kuulumisia. Sanoi kadottaneensa minun numeroni vaihtaessaan puhelinta tai mitä milloinkin. Mies käveli viereeni ja keskusteli hetken kohteliaasti ja sitten mies ojensi minulle kännykän.  Hauska juttu, että tämä kaveri kuitenkin aina välillä whatsappissa viestitteli minulle. Varmaan ei sitten luuria voi painaa sieltä sovelluksen sisästä. Harrastusasioissa on myös FB:ssa yhteydessä mieheeni. En ole huolissani, koska mieheni mielestä tämä kaveri on tosi miesmäinen joka suhteessa. Ehkä siksi mies ei tajua tämän naisen tapaa flirttailla eikä ota tosissaan. Tämä nainen ei ole sellainen naureskelija ja hiustenkoskettelija. Tuli selväksi nuorena jo että hän vain vei sopivaksi katsomiaan miehiä tanssilattialle ja yritti suudella. Joskus onnistui, joskus ei. Itse en ihan niin suoraviivaisesti osaa toimia ja on monenlainen moraalinen jarru siinä välissä. Kaveri on muuten älykästä ja hyvää seuraa, mutta sokea piste ihmissuhteissa.

Vierailija
75/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman numeron naapuri sai ensin sun vai miehesi?

Mä helposti laittasin viestit aina lasta koskien sille kenen kanssa niitä on ekana alkanu hoitamaan. En mä miettis sen enempää kummalle vanhemmalle PITÄISI jonkun oudon kaavan mukaan laittaa kunhan tulis hoidetuksi.

Enkä kyllä muutenkaan ajattele lasten kaverien vanhemmista mitään muuta kun että ovat lasten kaverien vanhempia.

Tuo ruuasta kiittäminenkin on vaan kohteliasta, olettaisin että naapurissa osataan kommunikoida ja kiitos menee perille ruuantekijälle.

Outoa hysterisointia.

Kyllä nykyajan ihminen vielä visualisoi sen ihmisen kasvot eteensä, kenelle viestin lähettää. Eikö muka, olenko ainoa?

Vierailija
76/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tällaisen naapurin rouvan.Oli tallentanut naapurin miehen yhteystiedon vaimon nimellä.Luuli siis viestittelevänsä vaimon kanssa :D

Vierailija
77/78 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol, rupea vastaamaan miehen puhelimella naapurin rouvan viesteihin tai pyydä että mies vastatessaan lisää viestinsä loppuun aina "t.Marjatta" että naapurin rouva luulee, että sinä olet se joka vastaa miehen numerollakin :D

Vierailija
78/78 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuuntunut kirjoitti:

Niin no, kukaan muu mun lapseni kavereiden äideistä ei toimi noin. Siksikin oudoksuttaa. Itsekin useimmiten laitan viestit lapsen äidille, musta vaan se on äitien ja naisten välistä solidaarisuutta ja normia kanssakäymistä. Joskus harvoin saatan laittaa isälle. Myöskään kukaan muu lapsen kavereiden äiti ei viestittele miehelleni kuin satunnaisesti. Katson kyseenalaiseksi sen, että jatkuvasti tietoisesti viestitään vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, jopa vähän sopimattomaksi. Vähitellen homma on mennyt  enemmän ja enemmän siihen suuntaan. Ehkä kaikkein eniten vituttaa, että mies ei suostu ymmärtämään, että musta tuo tuntuu ikävältä. Hän on kuitenkin ainoa, joka voi tähän vaikuttaa ja meille tuli tästä iso riita. Vituttaa, että mieheni on naapurin rouvan puolella, ei mun eli ilmeisesti hän myös mieluusti viestittelee tämän kanssa, eikä edes halua tajuta mun pointtia tai välitä, mistä musta tuntuu. Naapurin rouva ikään kuin olettaa, että mies huolehtii lapset. Lomallakin. Mikä ei pidä paikkaansa. Meillä hommat menee aika lailla 50/50. Lisäksi vaikuttaa, että heidän perheessään mies on enemmän kotihommissa/ lastenhoidossa statisti ja juurikin hän on perinteinen äiti, jolla on hommat lastenhoidon suhteen hanskassa. 

Eli itse suosit naisia ja uskot johonkin äitien väliseen yhteyteen? Jospa naapurin rouva on huomannut asenteesi ja on periaatteessa tuota vastaan ja siksi jonkinlaisena stayementtina laittaa aina viestit miehellesi?

Tämä! AP:n toiminta luultavasti vaikuttaa siltä, että nimenomaan hän yrittää syrjäyttää lastensa isän statistiksi vaikka mies - toisin kuin ilmeisesti rouvan oma mies - haluaa osallistua lastensa hoitoon ja kasvatukseen. Lisäksi AP vaikuttaa todella nipolta ja takakireältä tyypiltä, ehkä naapurinrouva vaan ei pidä hänestä ja kommunikoi mielummin rennomman miehen kanssa. Nyt AP vaan valittamaan ja uhriutumaan, niin naapurinrouva saa vain lisää vahvistusta sille että olet ikävä tyyppi jota on parasta vältellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi