Onko teillä joitakin mielipiteitä, jotka eivät vastaa yleistä näkemystä?
Esim. mun mielestä ananas sopii pitsaan ja ilmastonmuutos on osittain pelkkää propagandaa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Älykkäiden, koulutettujen ihmisten ei kannattaisi jättää lisääntymättä maapallon tilaan vedoten. Maapallo kun ei siitä ainakaan pelastu, että täällä lisääntyvät vain kouluttamattomat ja vähemmän fiksut ihmiset. Älykkyys ja sosioekonominen asema ovat jossain määrin periytyviä, ja mitä enemmän maailmaan syntyisi fiksuja, koulutettuja ihmisiä, sitä todennäköisemmin heillä olisi myös ratkaisu maapallon pelastamiseksi.
Tyhmät voisivat jättää lisääntymättä, mutta eihän ne jätä, kun ovat.... no, tyhmiä.
Toisin kun minesti ajatellaan niin keskiajalla, siis 500-luvulta 1500-luvulle, ei pidetty kertaakaan megalomaanisia organisoituja noitavainoja. Noita vainot alkoivat vatsa 1500-luvulla ja päättyivät 1900-luvun alussa. Pohjoismaissa ja Suomessa vainoja masinoi lähinnä tavalliset ihmiset ja maallinen oikeuslaitos nimismiehinen kun taas kirkko pyrki osoittamaan esitetyt syytteet perättömiksi ja löytää keino armahtaa syytetty. Takana kuitenkin oli se että kirkko itse käytti magiaa esimeksiksi eksorkismin ja siunaamisen muodoissa. Lisäksi eemmistö noituudesta syytetyistä oli miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Somessa itketään miten väärin lapsivihamielisyys on. Mun mielestä huutavia ja muuten huonosti käyttäytyviä lapsia ei pitäisikään joutua kestämään julkisissa ajoneuvoissa, ravintoloissa, kaupoissa tai muutenkaan julkisesti. Ok jos lapsi osaa olla nätisti mutta ei kiinnosta kuunnella jonkun rääkyvää mukulaa. Ei mua kiinnosta pitäiskö vanhempien lukittautua kymmeneksi vuodeksi lapsen kanssa neljän seinän sisään vai tehdä mitä, kunhan ette mun ja muiden päivää pilaa tuomalla niitä huutavia nauriita ihmisten ilmoille.
Mites huonosti käyttäytyvät aikuiset? Onko niitä pakko sietää esim. Ravintoloissa?
Yleinen mielipide ei välttämättä ole kanssani ristiriidassa, mutta nostetaan nyt vaikka nopeuksien kameravalvonta ja ylinopeuksista määrätyt (rahalliset) rangaistukset suhteessa teon vakavuuteen. Oikeasti peltipoliiseilla on hyvin vähän tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, mutta kun ovat niin hyviä rahastusautomaatteja niin niitä kannattaa laittaa vaikka kilometrin välein.
Ylipäätään jos ajan aamuyöllä tyhjällä moottoritiellä 250 km/h ajopelillä joka on sellaisiin nopeuksiin suunniteltu, eikä mitään vaaraa aiheudu, niin onko linjassa että ylinopeudesta määrätyt rangaistukset ovat samaa luokkaa tai kovempia kuin että pahoinpitelisin jonkun sairaalakuntoon grillin jonossa?
- Ilmastonmuutos etenee, yrittivät suomalaiset sitten kieltää kaikki autoista kulutustavaroiden ostamiseen ja puusaunoihin
- Nykyaikainen "työttömyys" ei ole puhdasta töiden puutetta, vaan siihen liittyy myös ihmisten motivaatio-ongelmia ja kyvyttömyyttä sietää epämukavuutta ja väliaikaisuutta ja ottaa vastuuta omasta elämästään
- Ihmisten mielenterveysongelmat johtuvat pitkälti siitä, että lapsia hankitaan lyhytnäköisesti eikä heillä ole tasapainoista ja turvallista kasvuympäristöä
- Sekä vihervasemmisto että perussuomalaiset ovat liian mustavalkoisia. Surullista nähdä nyky-yhteiskunnan polarisaatio
Vierailija kirjoitti:
Toisin kun minesti ajatellaan niin keskiajalla, siis 500-luvulta 1500-luvulle, ei pidetty kertaakaan megalomaanisia organisoituja noitavainoja. Noita vainot alkoivat vatsa 1500-luvulla ja päättyivät 1900-luvun alussa. Pohjoismaissa ja Suomessa vainoja masinoi lähinnä tavalliset ihmiset ja maallinen oikeuslaitos nimismiehinen kun taas kirkko pyrki osoittamaan esitetyt syytteet perättömiksi ja löytää keino armahtaa syytetty. Takana kuitenkin oli se että kirkko itse käytti magiaa esimeksiksi eksorkismin ja siunaamisen muodoissa. Lisäksi eemmistö noituudesta syytetyistä oli miehiä.
Ei pidä paikkaansa. Kirkko kidutti ja poltti keskiajalla miljoonia ellei miljardejakin naisia noituudesta.
Olen sitä mieltä, että demokratia ei toimi koska keskimäärin ihmiset ovat yksinkertaisesti liian typeriä päättämään omista asioistaan. Lisäksi demokraattisesti valitut kansanedustajat ja ministerit ovat keskimäärin liian typeriä päättämään valtion asioista, eikä heillä ole tehtävään soveltuvaa pätevyyttä ja koulutusta.
Kannatan vahvasti teknokratiaa ja meritokratiaa, jossa esim. valtionvarainministerinä voisi toimia vain ylemmän taloustieteiden tutkinnon suorittanut henkilö. Lisäksi kansanvaaleissa annetun äänen painoarvo pitäisi sitoa älykkyysosamäärään.
Ilmastonmuutos on pelkkää propagandaa.
Viinakortti pitäisi saada takaisin käyttöön.
Kannabiksen dekriminalisointi on ihan ok.
Some rappeuttaa ja tuhoaa sen vähänkin sivistyksen, mitä ihmiskunta on olemassaolonsa aikana ehtinyt haalia (ja ennen kuin kukaan nokkela ehtii tulla länkyttämään niin kyllä, kirjoitin tämän av-palstalle ja tajuan ironian).
Masennuslääkkeet ovat ennen kaikkea lääketehtaiden rahasampo. Parempia ja pysyvämpiä tuloksia saataisiin terapialla. Mielenterveysongelmien "hoito" nykymuodossaan on kansanterveydellinen aikapommi.
Perustulo ja enimmäistulo ovat hyvä idea. Eivät kuitenkaan koskaan toteudu nyky-yhteiskunnassa vallitsevien arvojen vuoksi.
Ilmastonmuutoksen hillitseminen on aivan liian myöhäistä. Syy sama kuin edellisessä.
Ihmiskunnan kannalta ei ole mitään merkitystä sillä, vaikka koko maailma olis mslimeita esim. sadan vuoden päästä. Tai stalinisteja tai joogalentäjiä. Ei ole mitään ennalta määrättyä suuntaa johon asioiden "pitäisi" edetä.
Lasten tekeminen pitäisi kieltää. Jo olemassaolevista lapsista vanhempien pitäisi maksaa isot haittaverot. Kaikenlainen lapsiperheiden hyysääminen pitäisi lopettaa.
Pedofiilit ja raiskaajat eivät kuulu vankilaan vaan hoitoon. Mun mielestä normaali ihminen ei tee noita asioita vaan on mieleltään sairas, mitä ei vankila paranna.
Joku rangaistus on ok mutta kuntoutus liitettynä siihen.
On. Yritän silti muistaa että ne ovat vain mielipiteitä eikä jokainen oma ajatukseni edusta mitään faktaa tai totuutta vaan on enemmänkin tunneperäinen. Tunnen esim. jostain syystä melkoista antipatiaa veganismia kohtaan vaikka tiedän että faktojen mukaan se olisi huomattavasti järkevämpi valinta kuin oma ruokavalintani eikä minulla ole mitään oikeaa syytä olla siirtymättä siihen. Itse asiassa pidän useimmista kasvisruoista. Mutta en vain halua muuttaa ruokavaliotani.
Olen liian usein törmänneet ihmisiin jotka eivät millään usko että joku heidän mielipiteensä ei pidä paikkaansa koske heistä se nyt vain tuntuu ihan oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen mielipide ei välttämättä ole kanssani ristiriidassa, mutta nostetaan nyt vaikka nopeuksien kameravalvonta ja ylinopeuksista määrätyt (rahalliset) rangaistukset suhteessa teon vakavuuteen. Oikeasti peltipoliiseilla on hyvin vähän tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, mutta kun ovat niin hyviä rahastusautomaatteja niin niitä kannattaa laittaa vaikka kilometrin välein.
Ylipäätään jos ajan aamuyöllä tyhjällä moottoritiellä 250 km/h ajopelillä joka on sellaisiin nopeuksiin suunniteltu, eikä mitään vaaraa aiheudu, niin onko linjassa että ylinopeudesta määrätyt rangaistukset ovat samaa luokkaa tai kovempia kuin että pahoinpitelisin jonkun sairaalakuntoon grillin jonossa?
Juuri kukaan ei tietoisesti aiheuta vaaraa vaan luulee omaa toimintaansa vaarattomaksi. Sitten tapahtuu jotain odottamatonta ja se onkin sitten paljon vaikeampi enää estää kun on ottanut liikaa riskejä.
Ihmisen pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.
Ei pidä. Lähes jokaisessa ihmisessä on luonteenpiirteitä joista tulisi yrittää päästä eroon.
On rehdin ja hyvän ihmisen merkki, jos sanoo (kaikki) mielipiteensä suoraan.
Ei ole, ainakaan jos ne mielipiteet ovat aina negatiivisia ja ovat vain naamioitu tarve pahoittaa muiden mieli. Tämä on todella yleistä Suomessa ja nimeomaan naisten keskuudessa.
Keinohedeomöitys on mielestäni väärin. Tällä pallolla on ihan tarpeeksi populaa jo nyt ja mielestäni se, että ei pysty lisääntymään luonnollisesti on merkki siitä että henkilön ei vain ole tarkoitus lisääntyä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pedofiilit ja raiskaajat eivät kuulu vankilaan vaan hoitoon. Mun mielestä normaali ihminen ei tee noita asioita vaan on mieleltään sairas, mitä ei vankila paranna.
Joku rangaistus on ok mutta kuntoutus liitettynä siihen.
Okei, ymmärrän pointin, mutta kun on yleisesti tiedossa, että esim pedofiilit eivät ”parane” hoidosta huolimatta, heitä ei pitäisi päästää vapaaksi jatkamaan tekojaan.
Lasten/uhrien etu aina edelle!
Suurimmalle osalle kirjoittajista ne mielipiteet tässäkin ketjussa vastaavat yleistä näkemystä:
- vihataan muita ihmisiä, lähes kaikki
- rikolliset pitää tappaa, tai potkia yms.
- luonto suuri, ihminen pieni
jne.
Ihmettelen vuodesta toiseen tätä. Ihmiset luulevat olevansa ovelia erikoisia ajattelijoita, mutta ne ajatukset on aina ne samat. Miten onnistutte pettämään itseänne?
Koska joku vatipää on päättänyt, että häirikköä ei saa ojentaa, vaan pitää antaa häiriköidä. Oikea ratkaisu olisi antaa ressukoiden sitten mennä kotiinsa, jos ei koulunkäynti kiinnosta. Siinähän sitten aikusena katuojassa miettii, että olisikohan sittenkin kannattanut käyttäytyä kunnolla silloin koulussa.
Turhaa paapomista on tässä maassa aivan liian paljon.