Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveriporukalla keskustellessa yksi kaveri ottaa katsekontaktin aina vain yhteen ja samaan ihmiseen.

Vierailija
18.02.2024 |

Vaikka joku muu kysyisi häneltä jotakin ja hän vastaa, hän katsoo kysyjää ehkä kaksi sekuntia. Sitten kääntää vastatessaan taas katseen siihen samaan ihmiseen, jolle on osoittanut katseellaan puheensa muutenkin koko keskustelun ajan. 

Minusta tämä on tosi häiritsevää. Ikään kuin meitä muita ei olisikaan tai meitä ei tarvitsisi ottaa mitenkään huomioon. Kyseessä ei ole mitenkään estynyt ihminen, ja kaikki muutkin paikalla olijat, 2-3 muuta kaveria, ovat tuttuja ja läheisiä. 

Onko teillä kokemusta tällaisesta? Mistä tällainen käytös johtuu? Häiritseekö/häiritsisikö teitä?

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokenut vastaavaa. Eikö kaverillasi ole mitään nepsy-diagnoosia tmv.?

Vierailija
2/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden ihmisen, jolla on sama tapa. 

Itselle tulee aina tuommoisessa tilanteessa olo, että itessä on jotain vikaa, kun ei halua katsoa minua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kavereita teillä, eikö ole peruskäytöstapoja??

Vierailija
4/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En tiedä. Kyllä häiritsisi. 

Vierailija
5/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Yhdelle kaverille olen tästä sanonutkin. Sanoi että ei ole ollenkaan huomannut eikä tullut ajatelleeksi asiaa. Sen jälkeen yrittänyt skarpata mutta vaikeaa tuntuu olevan. 

En tiiä mistä johtuu.

Vierailija
6/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako kaveri itse tajuta edes

Vierailija
7/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokenut vastaavaa. Eikö kaverillasi ole mitään nepsy-diagnoosia tmv.?

ADHD:tä mietin itse syyksi, mutta ei hänellä ainakaan diagnoosia itsellään ole. Eikä mun adhd-tutuilla ole tällaista tapaa. ap

Vierailija
8/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaisi tietää, että joku tuttava vahvaa mihin katson milloinkin.

Vierailija
9/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tästä tälle kaverille ihan vaan mainita? Onko siis tämä tapa jatkunut pitkään?

Vierailija
10/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisia ihmisiä, jättävät jotkut kokonaan ulkopuolelle, katsekontakti vain tiettyyn/tiettyihin ihmisiin. Itselle tulee jotenkin outo olo, kun ei mitään katsekontaktia taas joihinkin. En tiedä mistä johtuu, ehkä haluaa viestittää, että vain ne ovat kiinnostavia ja niiden kanssa haluaa keskustella.

Vierailija
11/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko tästä tälle kaverille ihan vaan mainita? Onko siis tämä tapa jatkunut pitkään?

Vähän vaikealta tuntuu sanoa. Ja kyllä on jatkunut vuosia, aina kun tavataan kaveriporukalla. 

Vierailija
12/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihastunut tähän kaveriin? Tai katsekontakti tuntuu aina epämiellyttävältä, mutta tää kaveri ketä katsoo ei katso suoraan silmiin joten heillä ei ole katsekontaktia

Vierailija
13/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikealta tuntuu sanoa. Ja kyllä on jatkunut vuosia, aina kun tavataan kaveriporukalla. 

tämä siis ap

Vierailija
14/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kollega jo esimerkiksi lounastauon vapaissa keskusteluissa ottaa katsekontaktin aina pomoomme. Olemme kaikki naisia ja pomo jotakuinkin samanikäinen kanssamme. Luulen, että kollegani ihailee pomoa, ja haluaa tehdä häneen vaikutuksen. Ehkä tämä sinunkin kaverisi ihailee tätä tuijottamaansa ihmistä, haluaa olla hänen silmissään pidetty ja tarkkailee siksi juuri hänen reaktoitaan puheisiinsa.

Vierailija
15/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juttelette porukalla, mutta tuo yksi kohdistaa sinun mielestäsi katseensa aina vain yhteen kavereista?

Vierailija
16/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaisi tietää, että joku tuttava vahvaa mihin katson milloinkin.

Sinustako siis ihan normaalia ja ok käytöstä, että ei monen tunnin tapaamisen ja keskustelun aikana ota ollenkaan katsekontaktia muihin keskustelijoihin vaan ainoastaan yhteen? Ei häiritsisi, että kysyt  jotain, ja vastatessaan kaveri kääntyy katsomaan aina samaa henkilöä? Ja tätä siis jatkunut vuosien ajan. ap

Vierailija
17/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis juttelette porukalla, mutta tuo yksi kohdistaa sinun mielestäsi katseensa aina vain yhteen kavereista?

Juuri niin. Eikä siis vain minun mielestäni, vaan faktuaalisesti näin. Silloin kun puhuu, ikään kuin puhuu aina vaan sille yhdelle ja samalle ihmiselle. 

Vierailija
18/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta niin, että itse olen joissakin porukoissa ollut se, keneen katsekontakti kohdistuu enemmän. Tästä tullut itselle jnklainen kiusaantunut olo muiden puolesta ja yleensä alan toimimaan jotenkin, että tilanne muuttuisi, esim. otan itse katsekontaktia näihin "ulkopuolelle" jääviin.

Vierailija
19/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kollega jo esimerkiksi lounastauon vapaissa keskusteluissa ottaa katsekontaktin aina pomoomme. Olemme kaikki naisia ja pomo jotakuinkin samanikäinen kanssamme. Luulen, että kollegani ihailee pomoa, ja haluaa tehdä häneen vaikutuksen. Ehkä tämä sinunkin kaverisi ihailee tätä tuijottamaansa ihmistä, haluaa olla hänen silmissään pidetty ja tarkkailee siksi juuri hänen reaktoitaan puheisiinsa.

Tämä ehkä kaikkein järkeenkäyvin selitys. Tässä voi olla perää. Tämä kaveri, ketä hän koko ajan katsoo on se, joka on harvimmin mukana porukassa. Me pari kolme muuta ollaan enemmän itsestäänselvyyksiä, kenties. ap

Vierailija
20/167 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta niin, että itse olen joissakin porukoissa ollut se, keneen katsekontakti kohdistuu enemmän. Tästä tullut itselle jnklainen kiusaantunut olo muiden puolesta ja yleensä alan toimimaan jotenkin, että tilanne muuttuisi, esim. otan itse katsekontaktia näihin "ulkopuolelle" jääviin.

Tämä kaveri, ketä yksi henkilö katsoo koko ajan, toimii itse niin, että varmasti katsoo puhuessaan hyvin tasapuolisesti ja aktiivisesti kaikkia. Eli toimii juuri niin kuin sinä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi