Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut
Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.
Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.
Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?
Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljelleni kävi noin. Erosivat ihan turhaan. Mietit nyt pikkuisen.
Mikä sinä olet ulkopuolisena sanomaan, että erosivat ihan turhaan?!
Itse en pysty enää rakastamaan miestä, joka petti. Ei varmaan se veljesi ex-vaimokaan.
Ap
Jos tämä on lopullinen totuus, niin sitten ero.
Minusta tämä on esimerkkitapaus, joka pitäisi hoitaa jollakin parisuhdeterapeutilla.
(jollei himassa onnistu)
Tuostahan voisi leipoa vaikka minkälaista sovintoseksiä :D
Asiallisesti: Kun kerran muksut, niin perkele! Ei oikeat vanhemmat eroa pusujen takia.
Pari vuotta vanha aloitus. Toivottavasti nainen on suljetulla ja lapset miehellä.
No jos on naitu vain lasten takia ei se mitään rakkautta olekaan. Antaa pussailla kyllä mieskin kaipaa hellyyttä.
Onneksi minulla ei lapsia exän kanssa ollut, hän jäi kiinni selaamasta tinderiä ja oli siellä muille naisille jutellut. Moni ei varmaan tätäkään sinänsä pettämisenä pitäisi, mutta minuakin enemmän loukkasi juurikin hänen asenteensa kun asia tuli ilmi. Oli suorastaan vihainen minulle, kun mietin eroa :D eikä asiasta halunnut mitenkään puhua.. nohh ero tuli ja en kadu päivääkään!
Ymmärrän kyllä apta luultavasti itsekin puntaroisin eroa tuossa tilanteessa. Käytöksellään vaan osoittaa ettei kunnioita sinua, jos oikeasti katuisi ja näkisi arvosi hän itse varaisi teille ajan terapiaan ja matelisi jalkojesi juurella pyydellen anteeksi
Eropaperit vaan vetämään ja kaikki elämässä paskaksi. Elämä on varmasti auvoisampaa, kun olet eronnut, eikä tarvi kuin selvitä loppuelämä kuitenkin sen exän kanssa, kun pitää joka tapauksessa olla yhteyksissä lasten edun vuoksi. Ja samoilla eväillä löydät ihqumiehen, joka sua sitten tukee joka vaiheessa, eikä koskaan aiheuta mielipahaa kuten pussaile tai flirttaile muiden kanssa. Todennäköisesti löydät vielä perheettömän, jolla on aikaa vain sinulle ja sinun ja eksäsi lapsille.
Että josko nyt varaisitte ajan vaikka perheneuvolaan tuosta ylipäästäksesi.
Minä en nyt pussailusta saisi sellaisia hepuleita, että lähtisin eroamaan. Mutta sinun päätöksesi tietysti.
Mutta se mikä minusta kuulostaa tosi huonolta on se, että a) mies vähättelee asiaa kun rajanne (ilmeisesti yhdessä sovitut, juu?) on rikottu b) sinä olet tolaltasi ja hän ei välitä sekä b) syyttää sinua.
Ja jos haluat erota, niin eroa. Ei sinun tarvitse odottaa siihen miehen lupaa, mielipidettä eikä mitään muutakaan. Mukulat vaan kainaloon ja menoksi, ei se muuta tarvitse. Pärjäät mainiosti.
Ja P.s. "ei ole läheisyyttä... plaaplaa" ei ole minkään sortin selitys, se on syyllistys. Älä ota tästä omille kontollesi mitään.
Kuinka tässä kävi, aikaahan on mennyt jo pari vuotta?
Taisi tulla luvattua rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä eiks vaan?
Tässä on se jälkimmäinen kysymyksessä. Oletko pitänyt lupauksesi?
1. kirje korinttilaisille 13
4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Se ei ole kateellinen, se ei kehuskele eikä ylpeile.
5 Rakkaus ei käyttäydy häpeällisesti eikä tavoittele omaa etuaan. Se ei katkeroidu eikä suunnittele pahaa.
6 Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan totuuden voitosta. 7Aina se uskoo ja toivoo, kaiken se kestää ja sietää.
https://raamattu.fi/raamattu/UT2020/1CO.13/1.-Kor.---1.-kirje-korinttil…
Vanha keissi. En katso pussaamista pettämiseksi sillä pikku kännissä voi sellasta tapahtua itseltäkin.
Miehesi on täysin hullu että menee tuollalailla pussailemaan vieraita naisia, varsinkin korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä nyt millään voi uskoa että oikeasti olisit eroamassa jonkun yksittäisen pussailun takia. Mies varmaankin uskoo, että rauhoitut siitä ja kaikki jatkuu kuten ennenkin. Etteet nyt sentään lapsillekin aiheuta eron tuskaa jonkun noin vähäpätöisen takia.
Mutta toki, kyllä sinä siitä miehestä eron saat jos haluat. Ja varmaan pärjäätkin, niin kuin muutkin.
Olin miehelle sanonut monta kertaa jo seurusteluaikoina, ennen naimisiinmenoa, että en hyväksy mitään pettämistä ja tulen eroamaan pussailustakin, jos sellaista tapahtuisi. Eli mies kyllä tiesi hyvin kantani asiaan. Ap
Naiset aina sanoo yhtä ja tarkoittaa toista, joten mistä mies olisi voinut tietää että oikeasti tarkoitat tuota? Vaikutat muutenkin aika hysteeriseltä, olisiko tässä nyt peiliin katsomisen paikka ja ehkä anteeksipyyntö miehellesi.
Minua petetään ja minun pitäisi pyytää anteeksi pettäjältä? Puhut lähes kuin mieheni puhuu. Ap
Eihän sinua ole petetty, vaan sinä vellot vaan hysteerisesti menneisyydessä. Elä tätä päivää, hyvä nainen. Ettei vaan olisi hypergamian puuhkissa tullut naitua vähän omaa tasoa korkeammalta kun miehelle riittää noin vientiä? Tajuathan että ei selkeästi tasoasi korkeampi mies ole velvollinen mihinkään monogamiaan kanssasi.
Minkähän tason aivovaurio tarvitaan, että pystyy tällaista pskaa suoltamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljelleni kävi noin. Erosivat ihan turhaan. Mietit nyt pikkuisen.
Mikä sinä olet ulkopuolisena sanomaan, että erosivat ihan turhaan?!
Itse en pysty enää rakastamaan miestä, joka petti. Ei varmaan se veljesi ex-vaimokaan.
Ap
Jos tämä on lopullinen totuus, niin sitten ero.
Minusta tämä on esimerkkitapaus, joka pitäisi hoitaa jollakin parisuhdeterapeutilla.
(jollei himassa onnistu)
Tuostahan voisi leipoa vaikka minkälaista sovintoseksiä :D
Asiallisesti: Kun kerran muksut, niin perkele! Ei oikeat vanhemmat eroa pusujen takia.
Ei lapset ole mikään syy siihen, että olisi pysyttävä yhdessä.
Itse erotessa mietin ja stressasin, miten kaikki vaikuttaa lapseen, miten tulevaisuus, pärjääminen jne.
No, elämä asettui pikkuhiljaa. Lapsen etu on mennyt koko ajan edellä, eli tapaa kumpaakin vanhempaansa runsaasti.
Kotona on rauhallinen tunnelma, ei enää sitä kireää ilmapiiriä kuin exän kanssa asuessa, joka varmasti sekin jo lapselle parempi.
[/quote] Nyt vaan AP teet jotain niin pahaa, joka on liikaa miehellesi. Otat toisen miehen ison k...n suuhun tms...jotain joka todella loukkaa. Ja sitten voit sulkea vain korvat kun toista sattuu. Sulla on epäkunnioittava mies.[/quote]
No eipä ole tällaista neuvoa syytä nodattaa koskaan eikä missään.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on täysin hullu että menee tuollalailla pussailemaan vieraita naisia, varsinkin korona-aikana.
Haloo! Vanha ketju. Ei tainnu olla koronaa silloin.
Siis teillä on lapset ja kaikki ja olet jättämässä miestä kun on pussaillut toista?! Huh huh. Nyt on pipo kireällä. Eipä tulisi mieleenkään rikkoa perhettä jos mies olisi pussaillut toista. Ajattele nyt vähän lapsiakin äläkä vaan itseäsi.
Olisi kannattanut hankkia kiltti ja kunnollinen mies.
Mutta veikkaan ettei tuonkaan jälkeen kelpaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö ihan täysillä?
Erota nyt jonkun yhden PUSSAILUN vuoksi?Jotkuthan sanovat, että pussailu on pahempaa kuin paneminen, koska se osoittaa, että siinä on tunteet mukana.
Esim. maksulliset antavat panna, mutta eivät suudella.
Minäkin pussailin viime vkloppuna baarissa useampaakin ihmistä, niin miehiä kuin naisia. En sanoisi että mukana oli mitään kiellettyjä tunteita.
Jos olisin itse tuossa tilanteessa varmaan aluksi sanoisin miehelle varoitukseksi "jos et pyydä minulta kunnolla anteeksi ja lopeta vähättelyä niin eroan." Ja jos mies ei tekisi niin, niin sitten eroaisin. Kuitenkin teillä on yhteisiä lapsia ja kyse ei ollut seksistä vaan pussailusta. Siksi antaisin ensi varoitusken ja mahdollisuuden miehelle korjata tilanteen.
Jos mies oikeasti pyytäisi anteeksi ja olisi pahoillaan sitten sanoisin "muista että jos teet ikinä noin uudestaan, sitten eroan sillä sekunnilla, enkä anna mitään varoitusta niinkuin nyt."
Mutta tietty teet mikä itsestäsi tuntuu oikealta, voimia💖
Suutelu on pettämistä. Suu on erogeeninen alue.