Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut

Vierailija
30.07.2019 |

Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.

Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.

Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?

Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?

Kommentit (693)

Vierailija
541/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä horiseva mummeli, joka ei kitkuta huonossa suhteessa. ☺

Toivottavasti ei haudan partaalla, vaikka joku jo sitäkin toivoi.

Tuntuu kovin oudolta lukea kunka omistavasti, omistus- ja vallanhaluisesti jotkut (nuoret?) Naiset täällä puhuvat miehistään.

Vaikka ollaan parisuhteessa niin kumpikin on silti oma persoona ja kumpikaan ei omista toista.

Ihmettelen tosiaan minkälaisia Justiinoita viitsivät olla.

Varsinkin kun saadaan lapsia niin mies muuttuu myös samalla yhdeksi komennettavaksi ja paimennettavaksi lapseksi.

Älkää hukatko äitiyteen sitä parisuhdetta.

Vaikka kuinka tuntuisi helpolta ajatella ja käsitellä se mies lasten kaltaiseksi huollettavaksi paketiksi, ei seksiä eikä aikuisten aikaa, niin silti.

Omistushalun ja alistumisen välillä on kultainen keskitie, emme me mummelit ole mitään nyhveröitä, tossukoita ja miesten alistamia ressukoita, ihan oma tahto meillä on tai on ollut jos ei nyt ole miestä. Ja ei, meillä ei tarvitse olla "aina" miestä, osaamme kyllä ihan itse huolehtia itsestämme myös.

Avarakatseisuuden ja anteeksiannon vastakohta ei ole alistuminen tai orjuus miehen vallan alla. Vaan tasapaino ja toinen toisensa ymmärtäminen, myös niiden heikkouksien. Puolin ja toisin.

Vaikka tämä ajatusmaailma kovin vieraalta taitaa nykyisin tuntua.

Ihmettelen miksi, koska se on parisuhteen yksiä onnistumistekis öitä.

Ehdottomuudella ja mustavalkoisuudella ei pitkälle yhdessä pötkitä, yksin kylläkin.

Totta pitkälti, just tuo, että miehestä tulee yksi lapsista jota nainen huoltaa, kun lapsia syntyy. Aikuinen mies ei kyllä tuollaiseen suostu, ja kantaa vastuun perheestään. 

Ap:n mies hyvin lapsellinen.

Vierailija
542/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä horiseva mummeli, joka ei kitkuta huonossa suhteessa. ☺

Toivottavasti ei haudan partaalla, vaikka joku jo sitäkin toivoi.

Tuntuu kovin oudolta lukea kunka omistavasti, omistus- ja vallanhaluisesti jotkut (nuoret?) Naiset täällä puhuvat miehistään.

Vaikka ollaan parisuhteessa niin kumpikin on silti oma persoona ja kumpikaan ei omista toista.

Ihmettelen tosiaan minkälaisia Justiinoita viitsivät olla.

Varsinkin kun saadaan lapsia niin mies muuttuu myös samalla yhdeksi komennettavaksi ja paimennettavaksi lapseksi.

Älkää hukatko äitiyteen sitä parisuhdetta.

Vaikka kuinka tuntuisi helpolta ajatella ja käsitellä se mies lasten kaltaiseksi huollettavaksi paketiksi, ei seksiä eikä aikuisten aikaa, niin silti.

Omistushalun ja alistumisen välillä on kultainen keskitie, emme me mummelit ole mitään nyhveröitä, tossukoita ja miesten alistamia ressukoita, ihan oma tahto meillä on tai on ollut jos ei nyt ole miestä. Ja ei, meillä ei tarvitse olla "aina" miestä, osaamme kyllä ihan itse huolehtia itsestämme myös.

Avarakatseisuuden ja anteeksiannon vastakohta ei ole alistuminen tai orjuus miehen vallan alla. Vaan tasapaino ja toinen toisensa ymmärtäminen, myös niiden heikkouksien. Puolin ja toisin.

Vaikka tämä ajatusmaailma kovin vieraalta taitaa nykyisin tuntua.

Ihmettelen miksi, koska se on parisuhteen yksiä onnistumistekis öitä.

Ehdottomuudella ja mustavalkoisuudella ei pitkälle yhdessä pötkitä, yksin kylläkin.

Eli olen Justiina, jos oletan, että mieheni pitäisi välittää minusta ja olla pahoillaan, jos on satuttanut minua. Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi piehtaroit menneisyydessä?

Miten nää tällaiset kommentoijat aina ehtii ensimmäisenä? Ai niin, niillä tuskin on elämää.

Vierailija
544/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä se riski, että eroat ja menet uuden miehen kanssa naimisiin, joka myös pettää.

Pettää vielä niin, että vedetään loppuun asti.

Anna anteeksi miehellesi ja seuraa tilannetta.

Se, että mies pettää voi johtua myös sinusta. En tarkoita, että tässä välttämättä olisi käynyt niin, mutta se on myös mahdollista.

Se on tietenkin eri asia, jos et edes rakasta miestäsi.

Vierailija
545/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuteleminen ei ole pettämistä, paneminen on. Minua ei hetkauttaisi pätkääkään, jos mies pussailisi jotain toista naista tai vaikka miestä jossain pikkukännissä. Itse asiassa minulle on aivan sama, vaikka panisi jotakuta jollain laivareissulla, kunhan käyttää kumia. Minä en ole tuollaisia asioita tehnyt yhdessäolomme aikana (10 v), mutta minua ei lainkaan haittaisi, jos miehelle tulisi välillä halu puuhata jonkun muunkin kanssa vaihtelun vuoksi. Tauteja tai lehtolapsia ei kotiin kuitenkaan saa tuoda eikä minua saa julkisesti nolata. Me olemme tämän asian puhuneet selväksi jo ennen avioliittoa.

Kiva kuulla, mutta miten tämä liittyi ketjun asiaan? Sinun suhteesi rajat eivät taida olla millään tavalla merkitykselliset aloittajalle. Naurettavaa, kuinka moni kehtaa tulla sanelemaan jotain universaaleja sääntöjä, joiden mukaan parisuhteissa tulisi toimia. Aloittaja on tehnyt selväksi miehelle, mitkä hänen rajansa ovat ja mies päätti olla välittämättä puolisostaan ja toimi kuten itseään miellytti. Nyt aloittaja haluaa erota. En ymmärrä, miksi joidenkin on niin hankalaa ymmärtää näinkin simppeliä asiaa.

Eivät nämä mitään universaaleja rajoja ole. Nämä ovat meidän perheen rajoja. Tässä oli pointtina se, että ihmisillä on eri rajoja - ja tällaisiakin rajoja voi siis olla ihan tavallisilla ihmisillä - ja että ne rajat pitäisi käydä läpi jo ennen kuin alkaa väsätä mukuloita. Pitäisi käydä myös läpi, mitä tapahtuu, jos rajan ylittää.

Ap:na miettisin kahteen kertaan, uskoisinko toisen käden tietoja vai puolisoani. Mikä yllyke tällä ns. kaverilla oli kertoa "tietonsa", kun kerran puoliso sanoo, että väitteet ovat perusteettomia. Miksi ap uskoo mieluummin kaveria kuin lähintä omaistaan?

Vierailija
546/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on päättänyt jo aikaisemmin että kun saa syyn, ero tulee.

Vierailija
547/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuteleminen ei ole pettämistä, paneminen on. Minua ei hetkauttaisi pätkääkään, jos mies pussailisi jotain toista naista tai vaikka miestä jossain pikkukännissä. Itse asiassa minulle on aivan sama, vaikka panisi jotakuta jollain laivareissulla, kunhan käyttää kumia. Minä en ole tuollaisia asioita tehnyt yhdessäolomme aikana (10 v), mutta minua ei lainkaan haittaisi, jos miehelle tulisi välillä halu puuhata jonkun muunkin kanssa vaihtelun vuoksi. Tauteja tai lehtolapsia ei kotiin kuitenkaan saa tuoda eikä minua saa julkisesti nolata. Me olemme tämän asian puhuneet selväksi jo ennen avioliittoa.

Kiva kuulla, mutta miten tämä liittyi ketjun asiaan? Sinun suhteesi rajat eivät taida olla millään tavalla merkitykselliset aloittajalle. Naurettavaa, kuinka moni kehtaa tulla sanelemaan jotain universaaleja sääntöjä, joiden mukaan parisuhteissa tulisi toimia. Aloittaja on tehnyt selväksi miehelle, mitkä hänen rajansa ovat ja mies päätti olla välittämättä puolisostaan ja toimi kuten itseään miellytti. Nyt aloittaja haluaa erota. En ymmärrä, miksi joidenkin on niin hankalaa ymmärtää näinkin simppeliä asiaa.

Eivät nämä mitään universaaleja rajoja ole. Nämä ovat meidän perheen rajoja. Tässä oli pointtina se, että ihmisillä on eri rajoja - ja tällaisiakin rajoja voi siis olla ihan tavallisilla ihmisillä - ja että ne rajat pitäisi käydä läpi jo ennen kuin alkaa väsätä mukuloita. Pitäisi käydä myös läpi, mitä tapahtuu, jos rajan ylittää.

Ap:na miettisin kahteen kertaan, uskoisinko toisen käden tietoja vai puolisoani. Mikä yllyke tällä ns. kaverilla oli kertoa "tietonsa", kun kerran puoliso sanoo, että väitteet ovat perusteettomia. Miksi ap uskoo mieluummin kaveria kuin lähintä omaistaan?

Oletko tyhmä? Ap:han oli käynyt miehen kanssa rajat läpi. Mies oli tietoinen heidän suhteensa pettämisen rajoista, ja rikkoi ne tietoisesti. 

Vierailija
548/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso ei kiistä asiaa. Lue ketjua ennen kuin alat lässyttää omiasi.

Vierailija
549/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Aloittajahan kertoi, että:

1. Hän on jo seurustelun alkuaikoina kertonut miehelle kantansa pettämiseen. Ilmoitti eroavansa välittömästi jopa toisen suutelemisesta. Eli nämä rajat on käyty läpi "ennen kuin on alettu väsätä mukuloita".

2. Mies ei kiellä tapahtunutta. Mies myönsi tekonsa. Hän vain ei suostu keskustelemaan asiasta sen enempää eikä suostu myöntämään tehneensä väärin.

Vierailija
550/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
551/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outohan tuo juttu on kaikin puolin. Tosi pienten lasten isä menee baariin, on siellä selvin päin ja löytyy suutelemasta jotain naista siten, että vaimon kaveri on läsnä. Tulee kotiin, ei kiellä tapahtunutta, vaan painelee ympäri kämppää kädet korvilla.

Sanoisin, että kyllä hän se eron tosiaan toivoo saavansa, tai sitten hänellä jokin MT-kohtaus.

Vierailija
552/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeita ja infoa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TotuusSattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppanini pettäisi, oli se kielari tai seksiä.

Eroaisin sen takia, että luottamus ja kaikki muukin olisi menetetty. Me-ne-tet-ty. Oliko tarpeeksi yksinkertaisesti selitetty kaikille pettäjien puolustajille?

En sen takia, että hajotan perheen, loukkaan läheisiä yms muuta skeidaa. Pettäjä hajottaa perheen. Pet-tä-jä.

Kun se ei ole niin yksinkertaista. Voit pettää puolisosi myös sillä, että lakkaat olemasta vaimo. Et enää huomioi seksuaalisesti, torjut etkä anna toiselle sitä rakkautta ja huomiota, mitä puolisona kuuluu antaa. Torjuminen on kivuliainta, mitä toiselle voi tehdä. Psyykkisesti se tuntuu usein fyysisenä kipuna, koska torjuminen ”tuntuu” aivoissa siellä, missä myös kipu koetaan. Se jos mikä on petos toista kohtaan, etenkin kun siitä puolison roolista yleensä irtisanoudutaan täysin yksipuolisuudesta eikä puhettakaan, että tämä osapuoli olisi valmis korjaamaan tilanteen terapialla ja panostamalla suhteeseen. Siinä on turha sen oman petoksen jälkeen osoittaa syyttävällä sormella sitä pettäjää, joka lankeaa toisen syliin. Että miksi se ei eronnut ensin. Kyllä se on tämän osapuolen vastuulla erota, joka irtisanoutuu siitä puolison roolista. Jos ei sitä tee niin on aivan turha lapsellisesti itkeä, miksi se toinen ei tehnyt. Luottamuskin on mennyt jo siltä toiselta osapuolelta siinä vaiheessa, kun se puolison rooli loppui.

Älä ole lapsellinen. Vain lapsen maailma on mustavalkoinen ja naiivi.

Juuri näin. Olen aina ihmetellyt että parisuhteessa tuntuu olevan sallittua kohdella sitä toista melkein miten kylmästi tahansa mutta avioliiton ulkopuolinen toiminta on sitten jotain ihan kamalaa ja anteeksiantamatonta. Ja tämä ei todellakaan tarkoita että pettäminen olisi oikein. Ei tietenkään mutta kuten juuri kirjoitit, myös se parisuhde asettaa velvollisuuksia ja tärkein niistä on se että pitää kyetä olemaan hyvä kumppani.

No eipä muuta kuin mies kotiin hoitamaan lapsia 24/7, nainen takaisin töihin ja lepäämään kivoille työmatkoille. Iltaisin vonkaamaan munaa mieheltä ja jos ei heti irtoa, niin baariin pusuttelemaan muita miehiä. Hyvä diili eikö?

Usko tai älä, suurin osa miehistä haluaisi edelleen sitä seksiä vaikka olisi hoitanut lapsia koko päivän kotona. Tai itse asissa juuri silloin erityisen paljon kun kaipaisi sitä vaihtelua ja toisen aikuisen seuraa.

Nimimerkillä kotona ollut mies.

Naisille seksi ei aina meinaa orgasmia. Panisitko sinä ihan vaan toisen iloksi, väsyneenä, mahdollisesti kivun läpi?

Kyllä, ja näin olen tehnytkin. Ei ole minulta paljoa pois jos voin naistani miellyttää. Outoa ajattelua että aina molempia panettaa samaan aikaan. No meillä liitto onkin jo kestänyt 25 vuotta.

Tottakai meilläkin pannaan väsyneenä ja ”mahdollisen kivun läpi”. Ei voi mitenkää aina panettaa samaan aikaan molempia, mutta terveeseen avioliittoon kuuluu toisen seksuaalinen tyydytys. En olisi mennyt ikinä miehen kanssa naimisiin, jonka kosketus tuntuisi pahalta ja seksi hänen kanssaan tuntuisi ikävältä, vaikka ei haluttaisikaan erityisemmin tai olisi rättiväsynyt. Seksi on yhteinen asia parisuhteessa.

Vaikka olisi mennyt naimisiin miehen kanssa, jonka kanssa seksi on erittäinkin hyvää ja aktiivista , niin tilanteet muuttuvat. Mua ainakin exän kosketus tuntui suorastaan sattuvan ja tuntui todella epämiellyttävältä vaikka seksiin yritinkin suostua. Oletan, että alitajuntaista, koska eron jälkeen kenenkään muun kanssa näin ei ole ollut. Suhteessamme oli tapahtunut todella ikäviä asioita ja luulen, että niiden myötä ennen yhdistävä asia alkoi tuntumaan ihan fyysisenä kipuna. Eli meitä on niin monenlaisia. Uskoisin, että tämän itsensäpakottamisen myös puoliso huomaa.

Vierailija
553/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä? Ap:han oli käynyt miehen kanssa rajat läpi. Mies oli tietoinen heidän suhteensa pettämisen rajoista, ja rikkoi ne tietoisesti. 

Jos ne rajat noin ahtaat on, niin en ihmettele yhtään. Miten suhteen muut rajat? Sääntöjä kieltoja, ohjeita ja valitusta.

Vierailija
554/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni mies petti monta kertaa, ja joka kerta keskustelu meni todella absurdiksi. Usein päädyimme pohtimaan sitä, mitä MINÄ olen tehnyt väärin ja miten kelvoton puoliso olen. Yleensä kuitenkin kävi niin, että vaikka olisin lukenut ääneen hänen henkilökohtaisia viestejään panoilleen, hän olisi vain ihmetellyt, että mistä ihmeestä minä puhun, ei hän minua ole koskaan pettänyt. Uskon, että tuollainen reaktio kertoo miehestä, ettei hän ole henkisesti kypsä sitoutumaan sinuun. Hän ei tajua tehneensä mitään virhettä tai satuttaneensa sinua, tai ei halua sitä kohdata. Jos jäät suhteeseen, annat hänelle valtuuden harjoittaa tuollaista henkistä väkivaltaa sinuun. 

Vierailija
555/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu ja mieti vielä viikko. Mitä hyvää suhteessanne on? Mitä huonoa? Lapset hoitoon ja avointa keskustelua miehen kanssa, onko hän tyytyväinen suhteeseenne, jos ei ole niin mikä mättää? Mitä sinä voit tehdä jotta teillä menisi paremmin ja mitä miehesi voi tehdä. Jos tämän jälkeen sinusta tuntuu että haluat erota pusun takia niin eroa mutta älä eroa suutuspäissäsi suin päin asiaa harkitsematta.

Minun ja mieheni suhteessa on annettu pettäminen anteeksi. Hyvä niin sillä yhdessä on oltu sen jälkeen 20 vuotta, menneet voi jättää taakse ja suunnata katse tulevaisuuteen. Nyt on tuhannen taalan paikka keskustella kenen kanssa haluaa viettää loppuelämän ja miten. Todennäköisesti miehesi katuu mutta ei halua näyttää sitä sinulle.

Miksi petetyksi joutuneen osapuolen pitäisi alkaa anelemaan pettäjää kertomaan mikä mahdollisesti suhteessa on vialla, etenkin kun pettäjä ei ole halukas puhumaan. Kun minua petettiin, oli aivan sama montako hyvää asiaa suhteessa oli, sillä ne hyvät asiat eivät enää tuntuneet samalta kuin ennen pettämistä. Etenkään kun pettäjä ei näyttänyt katuvan tekoaan, vaan syytti siitä minua. Miksi jäädä väkisin huonoon suhteeseen, kun voi saada parempaakin?

Vierailija
556/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin, pientä suhteellisuuden tajua. Ei se ole sulta pois, joku tyhjänpäiväinen suukko. Hyvä, kun kelpaa toisillekin!

Et todellakaan halua 1- ja 3- vuotiaiden yksinhuoltajaksi puhumattakaan siitä, että jaatte lapset viikko- viikko -periaatteella. Hommatkaa lastenhoitaja ja koettakaa sopia asiat, ero on viimeinen asia, joka kannattaa nyt tehdä.

Vierailija
557/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne rajat noin ahtaat on, niin en ihmettele yhtään. Miten suhteen muut rajat? Sääntöjä kieltoja, ohjeita ja valitusta.

No voi jeesus taas mitä oletuksia. Olen eri jolle vastasit, mutta mulla on 15 vuoden suhde, jossa suutelu vieraiden kanssa on yhteisestä sopimuksesta kielletty. Mies on tästä vielä tiukempi kuin minä, ei voisi antaa toisen panemista missään tilanteessa anteeksi kun taas minä luultavasti voisin tilanteesta riippuen. Silti voidaan mennä ulos viettämään iltaa kumpikin erikseen omien kavereiden kanssa. Ystävinä on myös vastakkaista sukupuolta olevia. Ei tarvi vahtia toisen menoja. Ei mitään kyttäämistä ja kieltoja tarvita, jos ne rajat on selvät ja kumpikin pystyy luottamaan, että toinen niitä noudattaa.

Vierailija
558/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas erikoisia kommentteja tässä ketjussa. Monelle tuntuu olevan ihan arkea, että pikkupöhnässä saa kapakassa käydä suutelemassa jotain satunnaisia miehiä tai naisia vaikka oma vaimo tai aviomies on kotosalla lasten kanssa sillä aikaa. Omassa tuttavapiirissäni kukaan ei harrasta sellaista. Outoa, että täällä moni tuntuu harrastavan kun niin asiaa puolustelee.

Vierailija
559/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän erikoinen koko tämä tarina... Hakiko miehesi kenties huomiotasi tällä? Mikä teillä ollut tilanne kotona aikaisemmin? Onko muita ongelmia?

Aika nopeasti ihmiset kyllä eroamassa. Puhu miehesi kanssa ja anna ajan kulua. Yritä saada itse asioita paremmaksi kotona, jotta miehesi (ja itse tietysti myös) olisi tyytyväinen kotitilanteeseen. Erota kerkeää aina, unohda se nyt tässä vaiheessa. Puhukaa asioista.

Muita ongelmia on pikkulapsiarjen rankkuus ja se että molemmat on siitä aika väsyneitä. Ei minulla ole aikaa saada asioita paremmaksi kuin nyt arjessa, minun aika menee näihin lapsiin ja kotiin ja arkeen, teen jo nyt niin paljon kuin vain ehdin. Meillä ei ole sellaisia mummoja ja kummeja, jotka hoitaisivat lapsia. Ap

Eli sinä olet elänyt siellä kuplassasi ja mies on ollut kaiken tämän ulkopuolella?

Missä kuplassa? Olen elänyt kahta pientä lasta hoitaen. Se täyttää koko arjen vaikka ei itse haluaisikaan koko arkea siihen käyttää, tiedoksi sinulle. Mies käy töissä, hänellä on kiireinen työ ja välillä työmatkojakin. Ap

Ns. vauvakuplassa, jossa sinä olet ominut lapset itsellesi ja mies on se ulkopuolinen, joka vain tuo pätäkkää taloon. Ei isä, ei mies vain ihminen joka mahdollistaa sinun kotileikit.

Hah! Minuakin harmittaisi jos olisin mies, enkä pystyisi synnyttämään lapsia. Ainoa millä voisin ylpeillä olisi työssä käyminen. Koko kurjan elämän ainoa sisältö. 

Vierailija
560/693 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuossa sitten on enää keskusteltavaa.

Kehottaisin kumminkin entisenä pettelijänä ottamaan huomioon sen mahdollisuuden, että mies pettää päästäkseen niistä pienistä lapsista eroon. Ehkä tämä on hänelle moraalisesti oikeampi tapa kuin myöntää, että ei jaksa, koska ei halua jaksaa. Lisäksi tällä tavalla eron syytä saa tavallaan vieritettyä myös

a) sille toiselle naiselle, ja

b) ulospotkaisevalle vaimolle,

jos ei itse tunne kykenevänsä kantamaan täyttä syyllisyyttä erosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme