Kertokaa minulle yksi asia Helsinki-vihasta
Vain koska juuri SINÄ et viihdy Helsingissä niin miksi et voi hyväksyä sitä, että joku muu saattaa oikeasti tykätä Helsingistä ja asua siellä mielellään?
Niin usein kuule vihaajien suusta kommentteja "ei siellä kukaan asuisi ellei olisi pakko".
Kommentit (190)
Itse en pidä Helsingistä yhtään. Se on ylivoimaisesti ahdistavin kaupunki, jossa olen eläessäni käynyt enkä ihan rehellisesti ymmärrä, miksi kukaan siellä vapaaehtoisesti haluaa asua ja maksaa siitä vielä ihan järjettömiä summia.
Etsin töitä ja valtaosa alani töistä on Helsingissä. Fakta on kuitenkin se, että mä oikeasti saisin burn outin jos joutuisin joka päivä käymään Helsingissä, joten en yksinkertaisesti hae yhtäkään työpaikkaa, joka Helsingissä on.
Asuin Helsingissä muutaman vuoden. Paljon oli vihaisia ihmisiä. Töykeitä. Ja se alkoholin käyttö siellä. Pahoinvoivia ihmisiä.
Jos kaikki muu Helsingin ulkopuolella on 'keskellä ei mitään' niin ei sellaista ole kiva lukea tai kuulla ihan päivittäin. Sanoisin tähän että Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin. Yhtä lailla sitä landen halveksuntaa kuulee kaikkialla. Molemmat puolet on väärässä. Hyvä että saa valita. En mä ainakaan vihaa, toivottavasti muakaan ei vihata tai halveksita siksi että asun metsän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä Helsingistä yhtään. Se on ylivoimaisesti ahdistavin kaupunki, jossa olen eläessäni käynyt enkä ihan rehellisesti ymmärrä, miksi kukaan siellä vapaaehtoisesti haluaa asua ja maksaa siitä vielä ihan järjettömiä summia.
Miten Helsinki eroaa muista Suomen kaupungeista, kun Helsingissä ahdistut?
Espoolainen756567 kirjoitti:
Mitä ihmeen Helsinki vihaa? Helsinkiä ei vihaa kuin ne jotka vihaavat kaikkea muutakin.
Tämä. Minulla ei ole mitään vihaa Helsinkiä kohtaan. Ainoa mikä pistää vihaksi, on ne ituhippiäiset, jotka eivät ole milloinkaan poistuneet kehä kolmosen sisältä ja huutelevat järjettömyyksiä esimerkiksi autoilusta tai maanviljelyksestä.
Suurin osa Helsinkiläisistä on nykyään sen ulkopuolelta. Ja kyllä, suurin osa heistä asuisi mieluummin muualla.
Kolmisen vuotta sitten vanhempi naishenkilö sai minut itkemään siellä. Olin viimeisen päälle laittautunut ja hyvällä tuulella. Se nainen pilasi loppureissun. Kaupan myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki mikä kaupunki. Itse en Helsingistä välitä, mutta toiset tykätköön.
Muistan pari vuotta sitten kun kaverini tapaili helsinkiläistä miestä. Tuli tänne kaverin kotipaikkakunnalle (jossa asukkaita >50 000) ja hohhoijaa. Tämä mies puhui kuinka täällä landella ole mitään ja Helsingissä kaikkea. Siis muusta ei puhunut koko iltana. Helsinki on paras kaupunki ja kaikki muu ihan landea ja apua kuinka täällä voi asua. :D
Kuten itse sanoit, kaupunki mikä kaupunki. Tuo kuvaamasi mies olisi voinut olla kotoisin mistä tahansa isommasta kaupungista ja "allerginen pikkupaikkakunnille". Ja käyttäytyä sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki mikä kaupunki. Itse en Helsingistä välitä, mutta toiset tykätköön.
Muistan pari vuotta sitten kun kaverini tapaili helsinkiläistä miestä. Tuli tänne kaverin kotipaikkakunnalle (jossa asukkaita >50 000) ja hohhoijaa. Tämä mies puhui kuinka täällä landella ole mitään ja Helsingissä kaikkea. Siis muusta ei puhunut koko iltana. Helsinki on paras kaupunki ja kaikki muu ihan landea ja apua kuinka täällä voi asua. :D
Kuten itse sanoit, kaupunki mikä kaupunki. Tuo kuvaamasi mies olisi voinut olla kotoisin mistä tahansa isommasta kaupungista ja "allerginen pikkupaikkakunnille". Ja käyttäytyä sen mukaisesti.
Sori vaan, kyllä tuo on ihan hesalaisten ominaisuus.
Tämä helsinkiläinen hyppää kohta junaan ja lähtee maalle siskoa tapaamaan ja muitakin sukulaisia. Kivaa!
Jos siskon ennestään mulle outoja kavereita tulee kylään, tai jos käydään baarissa, sanon olevani Tampereelta. Kaikki on tyytyväisiä ja illanvietto sujuu kivasti. Olen oppinut kantapään kautta, että ei maalla uskalla sanoa olevansa helsinkiläinen. Niin voimakas tuo Helsinki-viha oikeasti on.
Ootteko koskaan pohtineet mistä se viha voisi johtua?
En vihaa Helsinkiä, mutta en myöskään rakasta. Minua ahdistaa yleensä Helsinkiin muuttaneen ystäväni ajatukset siitä, miten missään muualla Suomessa ei voi olla mitään hyvää, mutta Helsingissä on kaikki. Silti hän viettää kaikki lomansa mökillä maalla.
Asuin jonkin aikaa Helsingissä ja ahdistuin siitä kovuudesta ja pinnallisuudesta. En kaipaa takaisin. Jos olisin turistina Helsingissä, niin en ymmärrä, mitä ulkomaalaiset saavat irti lomastaan. Kaikki on kallista, eikä juuri mitään nähtävää. Suosittelisin turistille Lappia tai muita Euroopan kaupunkeja.
Minä en ole mistään kotoisin. Olen syntynyt maaseudulla. Siellä tuntui olevan töitä lähinnä kepulaisille. Tulin Helsinkiin. Sain töitä. Opiskelin ja tein töitä. En ole koskaan käynyt sosiaaliluukulla. Kun näytti olevan rahasta tiukkaa, hain lisätöitä. Olin ollut Helsingissä muutamia vuosia, ja menin käymään kotikonnuillani. Olin hämmästynyt kahdesta asiasta. Maalaisten suuri pettymys, kun olinkin tullut toimeen ja ostanut jopa pienen asunnon. Minä toivon heille hyvää. He odottivat vuosia, että palaisin häntä koipien välissä itkien takaisin. Nyt on tullut selväksi, että en ole maalainen enkä kaupunkilainen. En ole mistään kotoisin.. Enää en välitä, mitä muut ajattelevat.
Täältä on lyhyt matka lentokentälle, laivoille ja junalla pääsee muualle Suomeen.
Pikkupaikkakunnalta muuttaneena, aina on ahdistanut pienet ympyrät. Suomen kielialue on pieni. Maantiede on haastava. Meren takia ei hurauteta naapurimaahan kuten keski-euroopassa. Ahdistus on maantieteellistä.
Vaikka ajattelee että helppo oppia puhutumpia kieliä ja lähteä, ei se mene niin.
Joskus ajattelen että (henkinen) kotini on muualla, mutta vain asun täällä.
PS. Meri on aika hieno, joskus
Vierailija kirjoitti:
Siis viihtyy ihan varmasti, kun imee aivoihinsa sen erittäin kummallisen ajatusmaailman... että joka paikkaan pitää päästä sporalla tai kävellen. Että grillattu tofu muka oikeasti on parempaa kuin pihvi ja nykytaide mukamas aidosti katselemisen arvoista. Se vegaaninen veska-mies oikeasti tykkäisi ajella mönkkärillä rundia kuopilla ja grillata sen päälle kunnon burgerit. Mutta joku mato menny sillä aivoihin.
Hauskaa persukirjoittajien parodiaa. :)
En mä vihaa Helsinkiä. Soma pikkukaupunki ja erittäin hyvä lentokenttä. Kulttuuritarjonta hyvää ja mielenkiintoista.
Lähinnä huvittuneesti hymähtelen puheille Suomen metropolista. Viimeksi lentokentälle laskeutuessa katselin alla leviävää maaseutua ja metsää. Metroverkko on suorastaan onneton eikä välimatkat ole pitkiä millään, ruuhkassa ehkä kestää.
Eikä siinä mitään, pienessä maassa on pienet kaupungit.
T. Tamperelainen
Ei se ole mitään Helsinkivihaa, jos oikoo helsinkiläisten vääriä tietoja koko muun Suomen elättämisestä eikä sekään, jos kertoo, ettei haluaisi asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Espoolainen756567 kirjoitti:
Mitä ihmeen Helsinki vihaa? Helsinkiä ei vihaa kuin ne jotka vihaavat kaikkea muutakin.
Ei täällä maakunnissa voi edes mainita jos on käynyt Helsingissä lomalla kun siitä alkaa hirveä huuto miten kamala paikka se on.
Maakunta kuulostaa iavan hirveältä paikalta jos näin on.
Provosoidaanpa hieman. Muualla on oletus, että oman maakunnan tai kaupungin kansanedustaja vetää ns.kotiinpäin , mutta kun Helsingin kaupunginjohtaja puolustaa kaupunkinsa ja muun pääkaupunkiseudun etuja, mikä nimenomaan on hänen tehtävänsä , hän haluaa tuhota muun Suomen.
Vietän useamman kuukauden vuodessa poissa Helsingistä ja ihan radiota kuuntelemalla on selvää kuinka tärkeä ja toivoa tuova se oma edustaja /ministeri paikkakunnalle on. Miksi ei helsinkiläiselle ?
Tätä vihaa ja inhoa en vain ymmärrä. Tuntuu joltain jäänteeltä 50-luvulta. Ne Helsingin herratkin kun 99% sti ovat jostain Siilinjärveltä, en minä ole eläissäni ollut kertaakaan päättämässä junavuoron lopetuksesta Haukivuorelta tms.
Enkä muuten ole äänestänyt Helsingin tuhoavia vihreitä valtuustoon.Mulla on auto , en aja fillarilla enkä syö tofua tai juo lattea.
Helsinki on kotini , on ollut aina ja tulee aina olemaan.