Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät "kaverit"

Vierailija
27.07.2019 |

Maailma on pullollaan sellaisia "kavereita", joden toimintaa ei voi kuin ihmetellä. Uskon, että muillakin on kokemuksia heittomerkkikamuista. Luulen muilla olevan jopa uskomattomampiakin tarinoita. Jakakaa ne meille muille vertaistukena!

Itsellä oli mm. sellainen "kaveri", joka aina aloitti viattomasti jostain asiasta utelun selkeästi tarkoituksenaan ansoittaa ja antaa lopuksi moraalinen tms. opetus. Esimerkiksi toimi seuraavanlaisesti.

Tämä tyyppi katsoi meidän asuntomyynti-ilmoitusta, ja alkoi kyselemään mikä yksi kuvissa näkyvä kasvi on. Sanoin, ettei ole meidän, vaan asunnon stailaajien. Tämähän ei tätä naista rauhoittanut, vaan hän jatkoi sen jankkaamista siitä kasvista, vaikka sanoin aina vain ettei ole meidän, vaan stailaajien. Ymmäryksessä oli kuitenkin iso puute, sillä hän alkoi toistelemaan seuraavaksi, että eikö kasvi ole se ja se siitäkin huolimatta, että olin monet kerrat toistanut, ettei kasvi ole meidän. Meillä on kissa, joten sitten tämä muija alkoi saarnaamaan miten kasvi on kissalle myrkyllinen. Tämä oppitunti annettiin sellaiseen tyyliin, että olen vastuuton kissanomistaja kun pidän kissalle myrkyllistä kasvia, vaikka kasvi oli meillä vain kuvausten ajan ilman että kissa edes on ollut silloin kotona. Mulla on ollut kissa vuosikaudet, että ehkä osaan kuitenkin huolehtia siitä, kun on kisu pysynyt elossa ja ei ole tarvinnu edes lääkäriä kovin montaa kertaa. Eniten kuitenkin vituttaa tämän ihmisen tyyli kysellä muka ihan ohimennen, vaikka selkeää tossa oli, että hänellä on ihan selkeä agenda johon hän pyrki. Ja tämä lähestymistapa pätee hänen kohdallaan lähes kaikkeen. Miksei voi vain sanoa vaikka, että kuvissa näkyi kasvi joka on kissoille myrkyllinen, tiesitkö että on myrkyllinen. Tyyppi ei taida tajuta, millaisen kuvan tällainen toimintatapa hänestä antaa. Hän monesti kyllä ääneen toteaakin miten pitää itseään fiksumpana kuin jotain muuta, tämän myös aistii hänen käytöksestään kanssaihmisiä kohtaan.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kaveri, joka joka ikinen loma (osin myös arkenakin) tenttasi, olenko käynyt kuntoilemassa. Oltiin paljon puhuttu aikoinaan työstressistä ja kuinka liikunta voisi olla tähän yksi helpottava tekijä. No tämä sai sen käännettyä järkyttäväksi syyllistämiseksi ja ikään kuin vapaa-ajalleni olisi vain tietyt asiat, joihin se tulisi käyttää, muutoin se aika on vietetty väärin.

Vierailija
2/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli kaveri, joka joka ikinen loma (osin myös arkenakin) tenttasi, olenko käynyt kuntoilemassa. Oltiin paljon puhuttu aikoinaan työstressistä ja kuinka liikunta voisi olla tähän yksi helpottava tekijä. No tämä sai sen käännettyä järkyttäväksi syyllistämiseksi ja ikään kuin vapaa-ajalleni olisi vain tietyt asiat, joihin se tulisi käyttää, muutoin se aika on vietetty väärin.

Erikoinen tapa kannustaa kaveria. Monet ihmiset, joilla itsellään pyörii elämä pakonomaisesti treenin ympärillä, ovat tällaisia syyllistäjiä. Ja sitten vielä kuvitellaan, että joku riisin ja kanan syöminen pakkotreenaamisen kanssa itsessään tekisi elämäntavoista terveellisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaveri" jonka kanssa mitkään sovitut eivät onnistuneet tai hänelle tuli parempaa seuraa. Valitti AINA elämisen vaikeutta, todellinen ankeuttaja jonka olen jo heivattunut.

Vierailija
4/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin juuri toisessa ketjussa.

Kaveri ei pistä välejä poikki eikä kerro, mistä kiikastaa. Haluaa tavata vain kahden kesken. On tällöin todella mukava.

Koskaan ei lähde nykyään kanssani ehdottamiini menoihin. Ei voi kieltäytyä suoraan, vaan sanoo esim. katsotaan, jos jaksaa. Itse ei ehdota minulle, mutta käy kertomatta muiden kavereidensa kanssa tapahtumissa.

Tajusin lempata vasta, kun aloin miettiä, että keneltäkään mieheltä en olisi katsellut "ristiriitaisia viestejä" näinkään kauan. Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta, näkemiin.

Vierailija
5/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen esimerkki, että otetaan jotain ilman lupaa. Oletetaan, että saa kumminkin luvan. Joo, varmasti saatkin lainata hiuslakkaa, hajuvettä ja kynsilakkaa, mutta olisi kohteliasta silti kysyä ihan vain muodon vuoksi.

Vierailija
6/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaveri" jonka kanssa mitkään sovitut eivät onnistuneet tai hänelle tuli parempaa seuraa. Valitti AINA elämisen vaikeutta, todellinen ankeuttaja jonka olen jo heivattunut.

Näitä ankeuttajia riittää. Sitten nämä uhriutuvat ja valittavat, kun ei ole ystäviä.

Vierailija
7/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen tapa kannustaa kaveria. Monet ihmiset, joilla itsellään pyörii elämä pakonomaisesti treenin ympärillä, ovat tällaisia syyllistäjiä. Ja sitten vielä kuvitellaan, että joku riisin ja kanan syöminen pakkotreenaamisen kanssa itsessään tekisi elämäntavoista terveellisiä. 

Just tämä. Treenataan niin kovin, ettei ole menkkoja ole tullut vuosikausiin ja kuvitellaan, että ollaan terveyden huipulla. Yks tällainen kaveri tuli raskaaksi ja oli niin helvetin kärttyinen, kun terveydenhoitaja oli antanut syömisvinkkejä. Hän kun niitä ei kuulemma tarvitse ja on kuitenkin ihan googlettamalla katsonut toimintatapoja. Jos pelkällä googlauksella pätevöityisikin terveydenhuollon ammattilaiseksi, niin tuskin olisi melko tarkkaa, kuka saa toimia missäkin terveydenhuollon tehtävässä. Ja niiden ammattilaisten toimenkuvaan kuuluu kertoa ne samat asiat kaikille ja varmistaa, että kullakin on oikeat tiedot. 

Vierailija
8/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ei pistä välejä poikki eikä kerro, mistä kiikastaa. Haluaa tavata vain kahden kesken. On tällöin todella mukava.

Koskaan ei lähde nykyään kanssani ehdottamiini menoihin. Ei voi kieltäytyä suoraan, vaan sanoo esim. katsotaan, jos jaksaa. Itse ei ehdota minulle, mutta käy kertomatta muiden kavereidensa kanssa tapahtumissa.

Tajusin lempata vasta, kun aloin miettiä, että keneltäkään mieheltä en olisi katsellut "ristiriitaisia viestejä" näinkään kauan. Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta, näkemiin.

Tosi epäkunnioittavaa kohdella toista kuin b-luokan ihmistä. Onneksi voi sanoa heippatirallaa tollasille ihmisille.

Vierailija
9/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "kaveri" jolla on kaikki hieman parempaa kuin muilla. Yrittää päteä ja alentaa muita, ei jatkoon.

Vierailija
10/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja "kaveri" jolla on kaikki hieman parempaa kuin muilla. Yrittää päteä ja alentaa muita, ei jatkoon.

Tuli heti mieleen ihminen, joka muistaa mainostaa auton korkeaa hintalappua, miehen korkeita tuloja, omaa erinomaisuutta about kaikessa. Muista ihmisistä puhuessaan, kertoo hän näiden korkean koulutuksen ja vuositulojen määrän. Hänhän ei kelpuuta seuraansa ketä vain. Toisaalta näkökulma muuttuu, kun hän ei olekaan saanut haluamaansa työtä. Silloin onkin naurettavaa, kun suomalaisessa yhteiskunnassa tuijotetaan koulutusta. Mutta muiden saavutukset ovta kuitenkin melkein kuin hänen, ovathan he hänen ystäviään.

Vierailija
11/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuta voi sanoa kuin että pahinta pahuus on hyväksi naamioituneena. Joten katsokaa tarkkaan kenet päästätte elämänne sisälle.

Vierailija
13/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ankeuttajia riittää. Sitten nämä uhriutuvat ja valittavat, kun ei ole ystäviä.

Auts, taidan olla ankeuttaja! :O  No onneksi viihdyn erinomaisesti yksin.

Vierailija
14/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri totesi, että olisin tosi kuuma kaunotar, jos vain olisin laihempi.

Vierailija
15/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "kaverin" kanssa jokin kisa menossa: hän laittaa kuvia juomistaan alkoholijuomista ja minä kuvia salilta.

Vierailija
16/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis nyt kun rupesin miettimään, niin oudosti on käyttäytynyt tää kaveri. Viimeksi yhdessä oltiin jossain muualla kuin kahvilla melkein vuosi sitten. Tavattiin silloin myös sattumalta yksi mun vanha tuttu ja sovittiin, että lähdetään kaupungille jatkamaan iltaa siitä. Minä ja se tuttu molemmat ihmeteltiin, kun kaveri sanoikin yhtäkkiä et hän lähtee kotiinsa, väsyttää. Olin luullut ja tuo mun tuttu myös sai käsityksen, että hän haluaa lähteä mukaan mutta muuttikin mielensä.

Myös törmäsin häneen kaupungilla vähän aikaa sitten, sanoi menevänsä x paikkaan. Sattumalta näin silloin bussin ikkunasta, että hän tapasi yhden kaverinsa siinä. Myöhemmin kysyin, että miten meni muuten silloin tuossa x paikassa, niin hän vastasi kuin olisi ollut silloin yksin liikkeellä. En ymmärrä tuota käytöstä, että salailee tapaavansa muita ystäviä!

Vierailija
17/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on "kaverin" kanssa jokin kisa menossa: hän laittaa kuvia juomistaan alkoholijuomista ja minä kuvia salilta.

Ilmeisesti kuvittelet olevasi parempi ihminen.

Vierailija
18/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis nyt kun rupesin miettimään, niin oudosti on käyttäytynyt tää kaveri. Viimeksi yhdessä oltiin jossain muualla kuin kahvilla melkein vuosi sitten. Tavattiin silloin myös sattumalta yksi mun vanha tuttu ja sovittiin, että lähdetään kaupungille jatkamaan iltaa siitä. Minä ja se tuttu molemmat ihmeteltiin, kun kaveri sanoikin yhtäkkiä et hän lähtee kotiinsa, väsyttää. Olin luullut ja tuo mun tuttu myös sai käsityksen, että hän haluaa lähteä mukaan mutta muuttikin mielensä.

Myös törmäsin häneen kaupungilla vähän aikaa sitten, sanoi menevänsä x paikkaan. Sattumalta näin silloin bussin ikkunasta, että hän tapasi yhden kaverinsa siinä. Myöhemmin kysyin, että miten meni muuten silloin tuossa x paikassa, niin hän vastasi kuin olisi ollut silloin yksin liikkeellä. En ymmärrä tuota käytöstä, että salailee tapaavansa muita ystäviä!

Todella outoa käytöstä. Voiko olla niin, että ei haluaisi vain viettää aikaa isommassa porukassa?

Vierailija
19/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan että nähdään huomenna. Eikä ikinä sitten käykkään, ja ilmoitetaan vasta illan tullen että "tänään ei käynykkään". Joo mä huomasin.

Alussa itse kyselin että no monelta ja missä, vastaukset oli aina että "katellaan tossa pari-kolmen tunnin päästä", ja lopulta olikin nukahtanut, puhelin äänettömällä tms. Itse jopa odottelin monesti koko päivän ja pidin kalenterin auki.

Nykyään tiedän jo ettei edes nähdä 90% todennäköisyydellä vaikka sovitaan huomisesta. Tänään viimeksi meidän piti nähdä, kaveri ilmoitti yllättäen jo keskipäivällä ettei käykkään, minä olin jo ihan muualla koska tasan tiesin tämän.

Ja tämä on valehtelematta yli 20 krt käynyt, ja kaveri itse pyytää jopa mua näkemään eli ei ole ghostaamisestakaan kyse. Kyllä me silti välillä on oikeastikkin nähty. Olen jotenkin oppinut hyväksymään tilanteen, ja osaan toimia näissä jutuissa tekemällä itse sitten jo jotain muuta enkä jääädä "vinkumaan rannalle". Vaikka kyllä alussa olin ihan äimän käkenä että vit tuileeko kaveri vai mikä ongelma.

Vierailija
20/101 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan että nähdään huomenna. Eikä ikinä sitten käykkään, ja ilmoitetaan vasta illan tullen että "tänään ei käynykkään". Joo mä huomasin.

Alussa itse kyselin että no monelta ja missä, vastaukset oli aina että "katellaan tossa pari-kolmen tunnin päästä", ja lopulta olikin nukahtanut, puhelin äänettömällä tms. Itse jopa odottelin monesti koko päivän ja pidin kalenterin auki.

Nykyään tiedän jo ettei edes nähdä 90% todennäköisyydellä vaikka sovitaan huomisesta. Tänään viimeksi meidän piti nähdä, kaveri ilmoitti yllättäen jo keskipäivällä ettei käykkään, minä olin jo ihan muualla koska tasan tiesin tämän.

Ja tämä on valehtelematta yli 20 krt käynyt, ja kaveri itse pyytää jopa mua näkemään eli ei ole ghostaamisestakaan kyse. Kyllä me silti välillä on oikeastikkin nähty. Olen jotenkin oppinut hyväksymään tilanteen, ja osaan toimia näissä jutuissa tekemällä itse sitten jo jotain muuta enkä jääädä "vinkumaan rannalle". Vaikka kyllä alussa olin ihan äimän käkenä että vit tuileeko kaveri vai mikä ongelma.

Mulla on samanlainen kaveri. Aluksi se vitutti, mutta itse olen myös sopeutunut tilanteeseen. Toisaalta en ole jaksanut asiasta mitään mainita, koska kyseessä ei ole mikään läheinen ystävä ja toisaalta aina kun onnistumme näkemään, on ollut tosi kivaa.

Sitten on näitä kavereita, joiden kanssa tekee tota päivystämistä ja heiltä tuleekin joku mitätön ja selkeästi keksitty tekosyy olla näkemättä, mutta Facesta näkeekin heidän kavereiden päivityksistä, että taisikin tulla parempaa seuraa ja tekemisistä. Niistä tulee surkea olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän