Ärsyttävimmät "kaverit"
Maailma on pullollaan sellaisia "kavereita", joden toimintaa ei voi kuin ihmetellä. Uskon, että muillakin on kokemuksia heittomerkkikamuista. Luulen muilla olevan jopa uskomattomampiakin tarinoita. Jakakaa ne meille muille vertaistukena!
Itsellä oli mm. sellainen "kaveri", joka aina aloitti viattomasti jostain asiasta utelun selkeästi tarkoituksenaan ansoittaa ja antaa lopuksi moraalinen tms. opetus. Esimerkiksi toimi seuraavanlaisesti.
Tämä tyyppi katsoi meidän asuntomyynti-ilmoitusta, ja alkoi kyselemään mikä yksi kuvissa näkyvä kasvi on. Sanoin, ettei ole meidän, vaan asunnon stailaajien. Tämähän ei tätä naista rauhoittanut, vaan hän jatkoi sen jankkaamista siitä kasvista, vaikka sanoin aina vain ettei ole meidän, vaan stailaajien. Ymmäryksessä oli kuitenkin iso puute, sillä hän alkoi toistelemaan seuraavaksi, että eikö kasvi ole se ja se siitäkin huolimatta, että olin monet kerrat toistanut, ettei kasvi ole meidän. Meillä on kissa, joten sitten tämä muija alkoi saarnaamaan miten kasvi on kissalle myrkyllinen. Tämä oppitunti annettiin sellaiseen tyyliin, että olen vastuuton kissanomistaja kun pidän kissalle myrkyllistä kasvia, vaikka kasvi oli meillä vain kuvausten ajan ilman että kissa edes on ollut silloin kotona. Mulla on ollut kissa vuosikaudet, että ehkä osaan kuitenkin huolehtia siitä, kun on kisu pysynyt elossa ja ei ole tarvinnu edes lääkäriä kovin montaa kertaa. Eniten kuitenkin vituttaa tämän ihmisen tyyli kysellä muka ihan ohimennen, vaikka selkeää tossa oli, että hänellä on ihan selkeä agenda johon hän pyrki. Ja tämä lähestymistapa pätee hänen kohdallaan lähes kaikkeen. Miksei voi vain sanoa vaikka, että kuvissa näkyi kasvi joka on kissoille myrkyllinen, tiesitkö että on myrkyllinen. Tyyppi ei taida tajuta, millaisen kuvan tällainen toimintatapa hänestä antaa. Hän monesti kyllä ääneen toteaakin miten pitää itseään fiksumpana kuin jotain muuta, tämän myös aistii hänen käytöksestään kanssaihmisiä kohtaan.
Kaikkea tapaamisia ja suunnitelmia edeltää aina hirveä säätäminen.
Esimerkki tältä kesältä: Kaveri pyytää mukaansa keikalle perjantaiksi. Lupaan tulla ja innostun jo asiasta. Torstaina illalla saan kaverilta viestin, että hän ei ollut yhtään muistanut sopineensa jo aiemmin muuta jonkun toisen kanssa jne jne selitystä, ettei nyt mun kanssa pääsekään keikalle. OK, ei mennä. Perjantaina illalla kymmeneltä tulee viesti, että tuletko sittenkin, olen jo täällä keikkapaikalla, pääsinkin kun seli seli jne. No, minä olen siinä vaiheessa jo kotona pyjamat päällä nukkumaan menossa eli en lähde, mutta harmittaa.
Tällaista sähläämistä ja säätämistä kaikki menot ovat tämän ihmisen kanssa. Sovitaan, perutaan, sovitaan, ei kun aika muuttuukin en ehdi vielä kahdeksi...
Tosi harvoin jaksan enää nykyään mitään tehdä tämän kaverin kanssa.