Ärsyttävimmät "kaverit"
Maailma on pullollaan sellaisia "kavereita", joden toimintaa ei voi kuin ihmetellä. Uskon, että muillakin on kokemuksia heittomerkkikamuista. Luulen muilla olevan jopa uskomattomampiakin tarinoita. Jakakaa ne meille muille vertaistukena!
Itsellä oli mm. sellainen "kaveri", joka aina aloitti viattomasti jostain asiasta utelun selkeästi tarkoituksenaan ansoittaa ja antaa lopuksi moraalinen tms. opetus. Esimerkiksi toimi seuraavanlaisesti.
Tämä tyyppi katsoi meidän asuntomyynti-ilmoitusta, ja alkoi kyselemään mikä yksi kuvissa näkyvä kasvi on. Sanoin, ettei ole meidän, vaan asunnon stailaajien. Tämähän ei tätä naista rauhoittanut, vaan hän jatkoi sen jankkaamista siitä kasvista, vaikka sanoin aina vain ettei ole meidän, vaan stailaajien. Ymmäryksessä oli kuitenkin iso puute, sillä hän alkoi toistelemaan seuraavaksi, että eikö kasvi ole se ja se siitäkin huolimatta, että olin monet kerrat toistanut, ettei kasvi ole meidän. Meillä on kissa, joten sitten tämä muija alkoi saarnaamaan miten kasvi on kissalle myrkyllinen. Tämä oppitunti annettiin sellaiseen tyyliin, että olen vastuuton kissanomistaja kun pidän kissalle myrkyllistä kasvia, vaikka kasvi oli meillä vain kuvausten ajan ilman että kissa edes on ollut silloin kotona. Mulla on ollut kissa vuosikaudet, että ehkä osaan kuitenkin huolehtia siitä, kun on kisu pysynyt elossa ja ei ole tarvinnu edes lääkäriä kovin montaa kertaa. Eniten kuitenkin vituttaa tämän ihmisen tyyli kysellä muka ihan ohimennen, vaikka selkeää tossa oli, että hänellä on ihan selkeä agenda johon hän pyrki. Ja tämä lähestymistapa pätee hänen kohdallaan lähes kaikkeen. Miksei voi vain sanoa vaikka, että kuvissa näkyi kasvi joka on kissoille myrkyllinen, tiesitkö että on myrkyllinen. Tyyppi ei taida tajuta, millaisen kuvan tällainen toimintatapa hänestä antaa. Hän monesti kyllä ääneen toteaakin miten pitää itseään fiksumpana kuin jotain muuta, tämän myös aistii hänen käytöksestään kanssaihmisiä kohtaan.
Kommentit (101)
Voihan tässä olla sellainenkin että ap vain tulehtuu ihan kaikesta mitä joku sanoo ja liioittelee niitä pääkopassaan jos on mt-ongelmainen henkilö.
Normaalisti tuollaiset voi kyllä sivuuttaa ja olla noteeraamatta mitenkään.
Tässä vain yksi näkökulma asiaan.
Yksi hyvä syy miksi en vanhemmiten enää tutustu ihmisiin ja hanki "ystäviä".
Ihmisillä on tapana tulkita asioita ja vatvoa niitä.
Koskaan ei oikein tiedä kuka on enää täysipäinen ihminen.
Ihmisen korkea ikä sairastuttaa monet päästään.
Sitten jostain huonekasvista ja kissoista voi triggeröityä niin pahasti että kirjoittaa nettiin ihme horinaa ystävistä ja niiden sanomisista.
Tuollaiset pitäisi vain sivuuttaa ohi.
Mä kävin painamassa parhaan kaverini muijaa.
Ärsyttävin kaveri on ehdottomasti kovaääninen kaakattaja. Luulee, että hän on suuri persoona ja iloinen ihminen kun kailottaa suurella äänellä. Oikeasti koko kaveripiiri inhoaa hänen rempseyttään ja salaa tukimme korviimme hänen lähellään ja kuullessamme hänen lähestyvän.
Sama tyyppi myös arvostelee ryhmäämme tullutta uutta ihmistä kovaäänisyydestä ja pyörittelee silmiään. Ei tajua itse olevansa suurempi piina meille. Ei vaan tykkää siitä, että nyt joku muukin on näyttävä ihminen ja vaatii huomiota.
Verenpaineeni kohoaa kun ajattelen erästä kaveriani. Tässä jotain rasittavia piirteitä:
- keskeyttää kaiken mitä yritän kertoa, kuuntelee kerrallaan max. 10 s, eikä anna minun enää myöhemmin kertoa juttujani loppuun
- selailee puhelintaan ja näyttää minulle jotain YouTube-videoita kesken keskustelun, vaikka paheksuu ihmisiä jotka selaavat puhelinta seurassa
- kun olen hänen luonaan kylässä, hän syö usein jotain, muttei tarjoa minulle (tai jos tarjoaa, lisää itselleen kaiken maailman lisukkeita)
- ei erota, milloin vitsailen ja milloin avaudun ongelmistani
- on suvaitsevainen, mutta silti näkee eri vähemmistöt todella stereotyyppisesti, ei voi kohdata esim. xmaahanxmuuttajaax tai homoa tavallisena ihmisenä vaan jonain ällistyttävänä olentona joka ei ikinä tee mitään väärin
- sukupuoliroolien orja, naisena ei halua opetella esim. mitään autonhuoltoon liittyvää, nauraa minulle jos rikon sp-rooleja, hokee aina miten kaikki miehet haluavat asiaa x ja kaikki naiset asiaa y
- kehuskelee jokaisella lisätienestillään tai jonkun virtuaalipelikaverin antamalla virtuaalilahjalla
- yli-itsevarma, jos kaupungilla joku vilkaisee häneen, on se aina merkki kiinnostuksesta
- hokee joka väliin miten persoonallinen ja erilainen on, ja miten hänestä tulee töidensä vuoksi vielä kohuttu ja kuuluisa henkilö
- ei seuraa mitään yhteiskunnallisia asioita, ei ymmärrä politiikan kieltä, ei edes yritä ajatella objektiivisesti
- hyvin riipuvainen äidistään (ei taloudellisesti, mutta on aina kysymässä äitinsä kantaa kaikkeen ja kertoo kaikki asiansa äidilleen)
- esittää harrastuksensa olevan ammatti, valittaa jos häntä ei oteta vakavasti
- kun ei päässyt sisään haluamaansa korkeakouluun, pelkäsi "jonkun huonomman" saaneen paikan
- monella tapaa tekopyhä, esim. sanoo olevansa eläinrakas vaikka on vannoutunut lihansyöjä
- kehuu suosivansa itse tehtyä ja terveellistä ruokaa, vaikka olen nähnyt hänen syövän lähinnä eineksiä ja lisää vain vesi -annoksia, lisäksi nauttii pikaravintoloiden tuotteita, leivonnaisia ja suklaalevyjä lähes viikoittain, aina hirveästi kerralla
- joko ei tajua olevansa huolestuttavan ylipainoinen, tai ei suostu myöntämään sitä (kuulemma miehet tykkää isommista naisista!)
Sori pitkä viesti. Kamalinta on, että kaverini on oikeasti hyvä ihminen, mutta jostain syystä en vain enää viihdy hänen seurassaan. Haluaisin kyllä, sillä tämä ihminen arvostaa minua ja on monesti tituleerannut minut yhdeksi parhaista ystävistään ja hehkuttaa miten meillä on uskomattoman paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Tämä, sekä se että meillä on monia yhteisiä tuttuja ovat ne syyt, miksi en osaa saati kehtaa heivata häntä elämästäni. Inhoan itseäni koska en kykene tätä ihmistä arvostamaan, ja koska olen tyhmyyttäni/heikkouttani ajautunut liian läheisiin tekemisiin hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli "kaiken korjaaja" kaveri. Diagnosoi minut erityisherkäksi (ja itsensä) ja antoi neuvoja jotka toimivat hänelle itselleen. Parisuhteeseeni antoi neuvoja ja mieheni olisi pitänyt lukea tunnelukoista. Käski puhdistaa chakrojani ja toteuttaa itseäni. Teki mulle jotain shamanistista etähoitoakin.
:D
Auttoiko hoidot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli "kaiken korjaaja" kaveri. Diagnosoi minut erityisherkäksi (ja itsensä) ja antoi neuvoja jotka toimivat hänelle itselleen. Parisuhteeseeni antoi neuvoja ja mieheni olisi pitänyt lukea tunnelukoista. Käski puhdistaa chakrojani ja toteuttaa itseäni. Teki mulle jotain shamanistista etähoitoakin.
:D
Auttoiko hoidot?
Eivät auttaneet vaan tuntui että kaikki piti ylianalysoida ja vääntää joksikin self help -opetukseksi ja paska päivä henkisen kasvun lannoitteeksi. Kuin tavallisuus ei olisi riittänyt. Kun lakkasin pitämättä yhteyttä, vanhat ongelmani haihtuivat kun niistä ei väännetty lisäongelmia.
Peronpuo kirjoitti:
Mä kävin painamassa parhaan kaverini muijaa.
Sitä voi miettiä hiljaa itsessään sitten myöhemmin. Tulla aina uudestaan siihen huoneeseen mitä tuli tehtyä.
Ehkä olisi voinut miettiä ennen tekoa, että kestääkö pääkoppa myöhempää pohdintaa. Joillain kelaaminen voi aiheuttaa vammoja mieleen ja tehdä lopulta synkkämieliseksi. Joillain voi tulla vainoharhoja tulevien kumppanien kohdalla, että tekeekö ne kuten itse teki. Voiko luottaa, kun ei edes itseensä voinut ystävyydessä luottaa.
Turha näitä on sinällään pohtia jos ei usko perhosen efektiin, vaan tiedostaa että kaikki on jo ennalta päätettyä ja mitään muuta et olisi voinut tehdäkään ja teit sen parhaiten. Kukaan muu ei olisi osanut painaa yhtä kovaa otsa hiessä, hampaat irvessä, huulet orgasmin pyöreyttäminä avoimena kuin puon silmäke ennen h-hetkeä.
Sen pienen sadasosan hetken pää tyhjeni ja silmien mykiöt menivät pauselle. Pause. Olen se mitä teen ja uudeksi tuun. Huomenna olen hyvä mies.
Silloin oli hyvä olla, eikä tuntunut niin likaiselta kunnes vedit sen pois sieltä mistä me tulemme.
Sydän pamppailee hetken verran. Huomenna olen taas huoneessa ja pohdin olisinko voinut tehdä toisin.
Täytyyhän se testata että onko parhaalle frendille uskollinen muija.
t. Kaverin muijien panijat
Mullakin oli nuorempana tuollainen "kaveri", joka juoruili kaikista tekemisistäni toisille. Jos tapasimme vaikka sattumalta baarissa, hän oli aina tuntosarvet tanassa tiedustellessaan kuulumisiani - opinkin jo varhain, ettei hänelle kannata kertoa mitään erityisen henkilökohtaista.
Hän myös esitti keskusteluissa muka sivumennen kommentteja, joiden toivoi loukkaavan jotain muuta paikallaolijaa, jotta saisi riidan aikaiseksi. Huomasin tämän, kun hän joskus totesi paikalla ollessani törkeän kommentin miehestä, josta tiesi minun pitävän, ja vilkaisi syrjäsilmällä reaktiotani. Usein hän saikin tällä tavalla draamaa aikaan, mutta itse en jaksanut tarttua hänen syötteihinsä.
Minä varmaan koska sanon joskus "ei käy". Siitä on moni pahoittanut mielensä.
Nosto, kertokaahan lisaa arsyttavista kavereista. Taalla juuri yksi meni estoon.
Maailma on täynnä itsekkäitä ja sairaalla tavalla huomiosta riippuvaisia ihmisiä, usein heistä ei hyvää kaveria saa koska eivät kykene itsereflektioon ja ajattelemaan miltä oma käytös muista tuntuu.
Ap:n kuvailema henkilö saattaa hyvinkin olla heikkolahjainen, siihen viittaa sekin että pitää itseään muita fiksumpana. Niin tai näin, tosiaan tuollaisista tyhmistä moraalisaarnaajista kannattaa tosiaan pysyä kaukana.
"Kaveri", joka pitää meitä samanlaisina. Hänellä on vähän sitä ja tätä "neuroosia" ja on tuputtamassa niitä myös minulle. Ajattelee, että minäkin ajattelen asioista samalla tavalla kuin hän, toimin kuin hän ja koen asiat kuten hän. Yritys oikaista näitä luuloja ei onnistu ja parempi onkin vain neutraalisti kuunnella kieltämättä tai myöntämättä. Ahdistavaahan tämä on ja siksi on vain "kaveri". Olosuhteista johtuen välillä joutuu näkemään, joskus yhteys oli tiiviimpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on "kaverin" kanssa jokin kisa menossa: hän laittaa kuvia juomistaan alkoholijuomista ja minä kuvia salilta.
Ilmeisesti kuvittelet olevasi parempi ihminen.
Entä sinä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on "kaverin" kanssa jokin kisa menossa: hän laittaa kuvia juomistaan alkoholijuomista ja minä kuvia salilta.
Salillakivaajat on maailman pahinta pohjasakkaa. Ihan sama, vaikka kuvaisit muka vain itseäsi tai treeniäsi, inhottava olo tulee muille treenajille kameran kanssa heiluvista.
Ennemmin vaikka niitä viinakuvia, vaikka juntteja nekin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitin juuri toisessa ketjussa.
Kaveri ei pistä välejä poikki eikä kerro, mistä kiikastaa. Haluaa tavata vain kahden kesken. On tällöin todella mukava.
Koskaan ei lähde nykyään kanssani ehdottamiini menoihin. Ei voi kieltäytyä suoraan, vaan sanoo esim. katsotaan, jos jaksaa. Itse ei ehdota minulle, mutta käy kertomatta muiden kavereidensa kanssa tapahtumissa.
Tajusin lempata vasta, kun aloin miettiä, että keneltäkään mieheltä en olisi katsellut "ristiriitaisia viestejä" näinkään kauan. Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta, näkemiin.
Ja siis nyt kun rupesin miettimään, niin oudosti on käyttäytynyt tää kaveri. Viimeksi yhdessä oltiin jossain muualla kuin kahvilla melkein vuosi sitten. Tavattiin silloin myös sattumalta yksi mun vanha tuttu ja sovittiin, että lähdetään kaupungille jatkamaan iltaa siitä. M
"kaveri" löysi tiensä keskusteluun
Kaveri, joka ei koskaan kysy mitä mulle kuuluu, kuinka töissä sujuu, miten loma meni, miten sairas äitini voi...
Puhuu omista asioistaan vain.
Vältän nykyään tällaisten ihmisten seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tässä olla sellainenkin että ap vain tulehtuu ihan kaikesta mitä joku sanoo ja liioittelee niitä pääkopassaan jos on mt-ongelmainen henkilö.
Normaalisti tuollaiset voi kyllä sivuuttaa ja olla noteeraamatta mitenkään.
Tässä vain yksi näkökulma asiaan.
Yksi hyvä syy miksi en vanhemmiten enää tutustu ihmisiin ja hanki "ystäviä".
Ihmisillä on tapana tulkita asioita ja vatvoa niitä.
Koskaan ei oikein tiedä kuka on enää täysipäinen ihminen.
Ihmisen korkea ikä sairastuttaa monet päästään.
Sitten jostain huonekasvista ja kissoista voi triggeröityä niin pahasti että kirjoittaa nettiin ihme horinaa ystävistä ja niiden sanomisista.
Tuollaiset pitäisi vain sivuuttaa ohi.
Sinä olet todellisuutta ymmärtämätön besservisser.
Nuoret ja keskikset vanhuksijst puhumttk aivan kaatiskamaa nykyää