Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?
Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa sen kapulan laittaminen itse siihen väliin on joillekin niin hemmetin vaikeaa? Usein voi käydä niinkin ettei takanani seiso ketään jonossa, enkä laita kapulaa (sehän on turhaa) ja sitten joku siihen tulee ja oikein vihaisesti paiskoo tavaroitaan hihnalle (naurettavaa mielenosoitusta).
Ei meilläpäin ole tavallista laittaa kapulaa ostoksensa taakse seuraavaa asiakasta varten vaan jokainen laittaa sen sinne itse ennenkuin ostoksensa latoo hihnalle. Onko vaikeaa?
Juuri näin. Meilläpäin myös takana oleva laittaa kapulan ennen ostostensa laittamista hihnalle.
Kaupassa voi olla hiljaista eikä mitään järkeä laittaa kapulaa, kun ketään ei ole jonossa, mutta yhtäkkiä joku saattaakin tulla siihen. Sen takia parempi, että itse laitetaan se kapula ennen toisen ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa sen kapulan laittaminen itse siihen väliin on joillekin niin hemmetin vaikeaa? Usein voi käydä niinkin ettei takanani seiso ketään jonossa, enkä laita kapulaa (sehän on turhaa) ja sitten joku siihen tulee ja oikein vihaisesti paiskoo tavaroitaan hihnalle (naurettavaa mielenosoitusta).
Ei meilläpäin ole tavallista laittaa kapulaa ostoksensa taakse seuraavaa asiakasta varten vaan jokainen laittaa sen sinne itse ennenkuin ostoksensa latoo hihnalle. Onko vaikeaa?
Missä tämä "teilläpäin" on? Jossain Pohjanmaalla vai?
Kapuloihin ei aina ylety se takanatulija. Hänen vastuullaan ei ole edelläolevan touhut. Jos edelläolevaa tolloa ei kiinnosta maksaa seuraavan ostoksia, niin laittakoon kapulan. Itse ainakin laitan, ihan joka kerta.
Millä logiikalla tässä on kyse vain sen ekan touhusta?
Siinähän on kyse myös sinun ostoksista. Mikset voi laittaa kapulaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä "teilläpäin" on? Jossain Pohjanmaalla vai?
Kapuloihin ei aina ylety se takanatulija. Hänen vastuullaan ei ole edelläolevan touhut. Jos edelläolevaa tolloa ei kiinnosta maksaa seuraavan ostoksia, niin laittakoon kapulan. Itse ainakin laitan, ihan joka kerta.
On sulla vaikeaa. Viimeistään siinä vaiheessa kun siihen kapulaan ylettyy, voi sen laittaa ostoksien väliin. Tai poiketa suomalaisuudesta ja avata leipäluukkuaan ja pyytää voiko edellinen ystävällisesti ojentaa kapulaa. Mutta EI, sehän olisi mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole pokkaa antaa toisen maksaa ostoksiani, mutta olen kyllä sanonut ”Niin sähän maksat nääki”. Kerran myyjä kysyi ”tuleeko nää samasta?” ja edellä oleva vastasi ”häh?!”, johon minä tokaisin hymyillen, että ”ilmeisesti”. Yhtäkkiä siihen ilmestyi se kapula. :D
Jos joku sanoisi minulle kuten sinä niin kysyisin että miksi sinä et laittanut sitä kapulaa? Mitä vastaisit?
En ylettynyt siihen. Kapulat olivat sinun kohdallasi. Jos et halua maksaa ostoksiani, mikset laita itse kapulaa väliin?
Eli siis yritit petosta? Vai näpistystä?
Ei ole kyseessä kumpikaan. Jos joku haluaa maksaa ostokseni, niin ihan vapaasti.
Ainoa tapa, jolla ne maksamisen jälkeen olisivat "sinun" ostoksiasi olisi, että varastat ne omaan kassiisi siitä kaupan hihnalta.
Toisaalta ylimääräisten ostoksien lisääminen toisen hankintoihin ja sitä kautta taloudellisen vahingon aiheuttamine voitaisiin tulkita petokseksi tai ilkivallaksi.
Kassahenkilön näkökulmasta hihnalla olevat ostokset kuuluvat samalle asiakkaalle, kunnes vastaan tulee kapula tai kaikki ostokset on luettu.
Kassahenkilö ei laittanut kapulaa??
Mistäs tuon tulkinnan polkaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on aivan yksinkertainen:
Jos et halua alkaa selvitellä kassan kanssa, että nuo eivät kuuluneet ostoksiisi, laitat kapulan ostostesi perään. Oma valinta.Juuri näin.
No ei todellakaan.
Mitä mielenvikaisia te olette? 😂
Mielummin odottelette, kun kassa poistaa kaikki sinun tuotteesi edellä olevan kuitilta versus käytätte sekunnin siihen, että laitatte itse sen kapulan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole pokkaa antaa toisen maksaa ostoksiani, mutta olen kyllä sanonut ”Niin sähän maksat nääki”. Kerran myyjä kysyi ”tuleeko nää samasta?” ja edellä oleva vastasi ”häh?!”, johon minä tokaisin hymyillen, että ”ilmeisesti”. Yhtäkkiä siihen ilmestyi se kapula. :D
Jos joku sanoisi minulle kuten sinä niin kysyisin että miksi sinä et laittanut sitä kapulaa? Mitä vastaisit?
En ylettynyt siihen. Kapulat olivat sinun kohdallasi. Jos et halua maksaa ostoksiani, mikset laita itse kapulaa väliin?
Ei ole kyseessä kumpikaan. Jos joku haluaa maksaa ostokseni, niin ihan vapaasti.
Ei ne ole sinun ostoksia, jos joku muu ne maksaa.
Mikä sussa on vialla ku mielummin haluat, että kassa kauhella vaivalla (ei ole kivaa puuhaa) poistaa tuotteesi toisen kuitilta?
Toinen vaihtoehto ehto on se, että edellä oleva asiakas menee kotiin sinun tuotteidesi kanssa ja joudut aloittamaan alusta.
Aika kasvaa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on aivan yksinkertainen:
Jos et halua alkaa selvitellä kassan kanssa, että nuo eivät kuuluneet ostoksiisi, laitat kapulan ostostesi perään. Oma valinta.Mitä sä selität? Onko joku iso vaiva sille seuraavalle laittaa se kapula?
Ei mun tehtävä ole helpottaa sun ruokaostoksia 😂
Eikä mun tehtävä ole helpottaa sun ruokaostoksia. Helpottaisit vaan omia ruokaostoksiasi laittamalla sen kapulan. Muussa tapauksessa joko selvität asiaa kassan kanssa tai ostat tavaroita, joita et aikonut. Jälkimmäistä ei ole minun kohdallani kertaakaan tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa, jolla ne maksamisen jälkeen olisivat "sinun" ostoksiasi olisi, että varastat ne omaan kassiisi siitä kaupan hihnalta.
Toisaalta ylimääräisten ostoksien lisääminen toisen hankintoihin ja sitä kautta taloudellisen vahingon aiheuttamine voitaisiin tulkita petokseksi tai ilkivallaksi.
Kassahenkilön näkökulmasta hihnalla olevat ostokset kuuluvat samalle asiakkaalle, kunnes vastaan tulee kapula tai kaikki ostokset on luettu.
No jotkut kassahenkilöt ovat kyllä sellaisia putkiaivoja etteivät mitenkään huomaa että jonossa on useampi henkilö, eivätkä mitenkään seuraa mitä asiakkaat siinä tekee. Valitettavasti. Kapulat oltava näitä varten ja tietty eräät asiakkaatkin tarvitsevat koska eivät osaa erottaa omia ostoksiaan muiden ostoksista.
Öö?
Työnkuvaan ei kuulu ihmisten vahtaaminen silloin, kun he lappaavat ostoksia hihnalle.
Pitää keskittyä siihen itse työhön.
Ja jopa selkeät pariskunnat ja muut yhdessä kauppaan tulijat maksavat erikseen, joten vaikea näitä tulkita.
Niinpä, olen huomannut että kassahenkilöön on joskus todella vaikeaa saada edes katsekontaktia tai edes tervehdystä koska se työ on niin vaativaa (biip, biip). Olen kyllä itsekin tehnyt sitä työtä eikä minusta ollut mitenkään hankalaa seurata siinä sivussa mitä seuraava asiakas teki, ja todellakin joutui vahtimaan näpistelijöitä.
Ei oikeastaan mitenkään, muutenkin 99 kertaa sadasta se on joku keski-ikäinen hapannaamaeukko joten ei hirveästi innosta kontaktointi.
Laitan kapulan itse.
Mutta mitä tehtäisiin näille vajakeille, jotka alkavat lappaa omia ostoksiaan hihnalle, vaikka näkevät että edellä olevalla on vielä tavaraa kärryissä? Kerran otin kapulan ja sillä tuuppasin takanaolevan tavaroita takaisinpäin hihnalla, jotta mahtui omatkin. Huoh näitäkin.
Tästä lähtien en enää ikinä laita kapulaa. Jos seuraava asiakas ei välitä ostoksistaan sen vertaa, että laittaa kapulan tai sanovat kassalle asiasta, niin maksan heidänkin ostokset ja lähden kotiin.
Tai sanon, että hei en otakaan näitä, voitko ottaa hihnalta pois. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.
No jos edellä oleva haluaa maksaa minunkin ostokseni, niin olkoon hyvä vaan.
Ei ne ole enää sinun ostoksia, jos hän ne maksaa. Miksi haluat nähdä vaivaa ja hakea ne ostokset uudelleen kaupasta? Et taida olla penalin terävin kynä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kapulan itse.
Mutta mitä tehtäisiin näille vajakeille, jotka alkavat lappaa omia ostoksiaan hihnalle, vaikka näkevät että edellä olevalla on vielä tavaraa kärryissä? Kerran otin kapulan ja sillä tuuppasin takanaolevan tavaroita takaisinpäin hihnalla, jotta mahtui omatkin. Huoh näitäkin.
TÄMÄ! TÄMÄ!
Olin kolme vuotta kassalla töissä opintojen ohessa ja tämä on kyllä niin pahin idiotismin muoto, että vielä 4 vuotta hommien lopettamisen jälkeen en käsitä tätä 😂
Aivan naurettavaa käytöstä.
Kerran hyväosaiselta vaikuttava keski-ikäinen nainen hermostui minulle, kun pyysin häntä lopettamaan ja ottamaan tuotteensa pois. Oli ihan raivoissaan! Koitin selittää nätisti, mutta ei.
Ja huomiona se, että jopa lapset joskus katselivat hihnaa ja ymmärsivät, miten se toimii. Esim. ihan siinä ennen kassanäyttöä on liikkeentunnistin. Eli jos siinä on tavaraa, kumpikaan hihna ei liiku. Käytännössä siis hölmöä esim. myös kasata ne ruuat päällekäin.
Vierailija kirjoitti:
Survaisen kapulan peräressuun, oppiipahan sika tavoille.
Sä puhut siitä, että olisit väkivaltainen tässä tilanteessa (tulisi varmaan seksuaalisen väkivallan syytteet myös), mutta jos ei laita kapulaa on sika? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.
Ei ne ole enää sinun ostoksia, jos hän ne maksaa. Miksi haluat nähdä vaivaa ja hakea ne ostokset uudelleen kaupasta? Et taida olla penalin terävin kynä.
Tietenkin ne ovat minun ostoksiani. Jos joku haluaa ne välttämättä puolestani maksaa, niin olkoon hyvä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätän pienen välin ja ladon ostokseni hihnalle. Sumplikoon edellinen sitten kassan kanssa, missä ostoksensa loppuivat.
Näin. Kun muutaman kerran joutuu sumplimaan, eiköhän ala se kapulan laitto muistua?
Mikset vaan voi ite laittaa kapulaa?
Jos saat tyydytystä siitä, että joku tuntematon sumplii SINUN ostosten kanssa, niin on aika aikuistua ja hankkia jotain mielekästä tekemistä.
Laitan ostokset mahdollisimman lähelle sen ostoksia. Sitten se joko laittaa hädissään kapulan siihen tai tulee hätääntyneeksi. Käytös tulee hermostuneeksi ja epävarmaksi.
Kiva katsella.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ne ovat minun ostoksiani. Jos joku haluaa ne välttämättä puolestani maksaa, niin olkoon hyvä vaan.
No eivät todellakaan ole sinun OSTOKSIA, jos joku muu NE OSTAA.
Kannataa varmaan käydä lääkärillä ja tutkituttaa pää. Ne eivät ole sinun omaisuutta ennek kuin maksat tuotteet.
Mitä sä selität? Onko joku iso vaiva sille seuraavalle laittaa se kapula?
Ei mun tehtävä ole helpottaa sun ruokaostoksia 😂