Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?

Vierailija
26.07.2019 |

Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.

Kommentit (330)

Vierailija
281/330 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tiennyt, että tuollaisestakin on sääntöjä 😂. Itse en ole koko kapula-asiaan kiinnittänyt huomiota. Kai mä laitan sen automaattisesti tai sitten en. Ikinä ei ole ollut kuitenkaan mitään ongelmia asian kanssa.

Johtuiskohan siitä, että mä en asu Suomessa?

Vierailija
282/330 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi hassu juttu. Olin kassalla eikä takanani ollut ketään. Niinpä en tietenkään laittanut kapulaa hihnalle ostoksieni perään. Siirryin kassalle kaivelemaan lompakkoani laukusta, kun huomasin että myyjä veti viivakoodeja tuotteista mitä en ollut itse laittanut hihnalle, ja vasta silloin huomasin että taakseni oli tullut toinen asiakas. Tuo asiakas, hikinen, ylipainoinen ja ruma 60v tantta veti sitten aivan armottomat raivarit minulle kun en ollut laittanut sitä kapulaa. Ihan säälitti tuo nainen, kun niin kovasti nautti siitä kun yritti kyykyttää minua 😕

Niin ajatella! Kauniit, hiettömät ja laihat nuoret naiset ei onneksi koskaan tee virheitä :D. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/330 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en mitenkään, vaanymmärrän, että hän ei joko tiedä, että kapula laitetaan omien ostosten jälkeen, tai sitten hän ei tullut ajatelleeksi asiaa juuri tuona kertana.

Ei vaan sinä laitat sen merkiksi, että tästä alkavat sinun ostoksesi. Mitä se siellä ostosten takana tekee, jos kukaan ei edes saavu paikalle perääsi sinne kassalle?

Se pysäyttää sen hihnan tyhjänä pyörimisen. Kassan ei tarvitse pysäyttää hihnan alta napista sitä. Kassan kohdalla on valokenno ja hihna pysähtyy, kun siihen osuu tavara. Jos kapulaa ei ole, niin hihna jää pyörimään ja kassa laittaa siihen usein sitten itse kapulan.

Täysin loogista että kapula laitetaan omien tavaroiden jälkeen merkiksi, että seuraava tietää voivansa latoa omansa. Jos kapulaa ei laita, niin seuraava joutuu odottelemaan ja katsomaan, vieläkö jossain hyllystä tai korin pohjalta tulee lisä tavaraa. Moni valittaa, kun seuraava kiirehtii tavaransa liian aikaisin. Se ongelma poistui, kun kapulan laittaa merkiksi tavaroidensa perään.

Vierailija
284/330 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassatädin näkökulmasta, minusta se jälkimmäinen on aina se vajukki, jossei tajua kapulaa laittaa. Edellinen asiakas saattoi olla siinä jo ostoksineen (ainakin meidän kaupassa) ennen kuin se toinen tyyppi tuli siihen. Ja toki ne olisi loogisinta myös siltä viimeisenä tulevalta laskuttaa. Että tervetuloa meille ostoksille, ap.

Et ole kassaa nähnytkään. Takimmainen ei yleensä edes yletä kapulaa. Takimmainen ei tiedä (muuta kuin kapulasta) , että etummainen on lopettanut. Kassa hihna pyörii turhaa ja kassa laittaa kapulan, jos "etummaisen"perässä ei ole asiakasta eikä kapulaa.

Etummainen laittaa kapulan, koska se on hänen kohdallaan.

Vierailija
285/330 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan todellisuutta vain suomessa.

Vierailija
286/330 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tosissaan näyttää väki olevan. Ite en edes huomaa koko asiaa.

Vierailija
287/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa varmasti kireä tunnelma. Meillä Turun saariston kaupoissa ei mitään tuonnepäinkään , jestas sentään!

Vierailija
288/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan ostokseni kiinni hänen ostoksiinsa, menee aika usein hänen ostoksikseen, toisinaan huomaavat, toisinaan ei.

Vierailija
289/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kapulan voi toki laittaa se jäljessä tulevakin siihen omien ostoksiensa edelle.

Vierailija
290/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.

Missään ei ole myöskään sanottu, että on kohteliasta kiittää palvelusta tai vaikkapa olla pieraisematta täydessä hississä. 

Tuo viimeisin on hyvä. Mukava seurata kun vilkuilevat toisiaan ja osa koittaa pidättää hengitystään ettei hengittäisi jonkun toisen peräsuolesta tulleita, ilmassa leijuvua kakkamolekyylejä.

Vierailija
291/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpitelen sen kaupan ulkopuolella ja vien sen ostokset.

Vierailija
292/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Ei ole mielenkiintoa heittäytyä lapselliseks mokoman takia.

Vierailija
293/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minkä kapulan? Ei minun käyttämässäni kaupassa ole sellaisia ollut sitten Koronan.

Vierailija
294/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskin niskaan.

Vierailija
295/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan kalun hihnalle

Vierailija
296/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hlovi kaaren alla on hienoa

Vierailija
297/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mietenkään.

Minun egoni ei vaadi muita laittamaan kapuloita yhtään mihinkään - eihän minun tarvitse alkaa lataamaa tavaroitani ihan siihen edellisen perään.

Tyhmä sinä, jos tuollaisesta saat hepuleita, haittaat vain itseäsi.

Vierailija
298/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sitä varten koriini ottaman lohikäärmetilton kiinni hänen ostoksiinsa jonka jälkeen lisään omat ostokset reilun raon jälkeen.

Vierailija
299/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torppaan sinut seisomalla hihnan päässä ja pidän vielä kärryä takanani. Siinähän kihiset. Tsih.

Vierailija
300/330 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman stressaantunutta väkeä tälläkin palstalla, no onneksi huumori kukkii. Unohdan nääs kapulan joskus enkä aina hoksaa pitää ovea auki takana tulevalle ynnä muuta ynnä muuta. Mutta kuinka käy kapulasyndroomasta kärsivälle kun tulee todellisia vaikeuksia, sairautta, työttömyyttä, menetyksiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan