IS: Arman Alizad järkyttyi kun parivuotias sai sokerijuoman
Kommentit (76)
Av-mammat valittaa sokerista. Kun Arman komppaa niin valitetaan Armanista.
Kamoon se piltti sai tahtonsa läpi vinkuepisodilla. Twiitti oli aiheesta.
Minä järkytyn aina,kun nämä Cocista juoneet pikkulapset tulevat hammashoitolaan.
Joutuvat jo 3-vuotiaina toimenpiteisiin,joista ei voi selvitä traumoitta.
Vierailija kirjoitti:
Minä järkytyn aina,kun nämä Cocista juoneet pikkulapset tulevat hammashoitolaan.
Joutuvat jo 3-vuotiaina toimenpiteisiin,joista ei voi selvitä traumoitta.
Ja jälkeenpäin näitä lohdutetaan sokerilla tottakai!
Väänsikö niitä tekoitkuja samalla kun twiittasi?
Mä en ole vielä nähnyt missään kaksi vuotiaan juovan limpparia,meillä 4 vuotiaskaan ei tykkää,joskus tahtoo maistaa.En usko että limun juottaminen taaperolle on tässä maassa mikään suuri ongelma.Ihmisten kyttääminen sen sijaan on.
Tänään tuli topakka isä kahden pikkupojan kanssa jäätelökioskille. Pojista vanhempi sanoi haluavansa ison pallon. Isä sanoi: ei kun pieni pallo. Poika alkoi vänkäämään isosta pallosta, jolloin isä sanoi : joko pieni pallo tai ei mitään. Siihen tyytyivät molemmat pojat. Isällä oli selvästi auktoriteettia.
Toisen yläpuolelle asettuminen ja siitä julkisesti avautuminen on erittäin vastenmielistä sisältöön kantaa ottamatta.
30 grammaa sokeria päivässä 2-vuotiaalle? Olen järkyttynyt. Meillä 20 vuotta sitten ainoa sokeri tuon ikäiselle oli se mitä mansikoissa ja hedelmissä sun muissa marjoissa oli. Reissussa sai trippimehun joskus ja jouluna.
Katsoin Armanin ohjelmaa jossa slummissa asuvat äiti ja lapset keräsivät koko yön myytäväksi kelpaavaa roskaa kaduilta. Siinä sitä on vertailukohtaa. Sokerijuomaa iik! Taapero saa tahtonsa läpi iik!
Vähän suhteellisuudentajua peliin kiitos.
Minä olisin voinut ihan hyvin heittää ostoskoriin sen cokiksen jos taapero olisi vinkunut sitä. Todellakaan ei olisi sitä juonut (vaan minä). Lapsi ei enää muista kasaan jälkeen mitä tuli ostettua.
En vänkää lasten kanssa kaupassa Jos jotain vinkuvat. Heitän ostoskoriin. Jos vinkuvat jotain muuta niin käsken vaihtamaan alkuperäisen. Nopeasti kyllästyvät ja tyytyvät johonkin. Kotona laitan kaappiin joten mitään "palkintoa" ei tule. Mitään turhaa en suostu ostamaan vaan sanon että "noi ei ole hyviä" tms. Lapsilla on yleensä jotain tehtäviä kaupassa; punoitusta, kärryn työntöä, vessapapereiden kantamista jne.
Tällästä se on kun on yh ja joskus pakko käydä kaupassa lasten kanssa (yleensä kauppakassi tulee kotiintoimituksena).
Hyvin on pärjätty vaikka äippä menee kaupassa sieltä missä aita on matalin.
Juu rannalla näin minäkin, kun max.3v pojalle antoi mummo tölkkikolan käteen. Siellä tämä taapero käveleskeli kolansa kanssa. Yleensä en niin reagoi muiden asioihin, mutta nyt olin monttu auki. Ihan tottuneesti lapsi näytti juovan, ei happo tehnyt pahaa.
Oikeasti ei ole mitään syytä, ei mitään perustelua sille, että vanhempi (tai muut läheiset), lykkää limua pikkulapsen käteen!! Sen lisäks, että siinä on sokeria tai sitten keinotekoista makeutusainetta, happo tuhoaa hammaskiilteen ja aiheuttaa eroosiota!!
Osaavatko isät toimia paremmin makeisia ta cocista kinuavien lasten kanssa?
No ei kai kukaan täyspäinen anna pikkulapselle limua! Tai mäkkäriä, ihan yhtä sairasta
Mun mielestä kouluikäinenkään ei niitä tarvitse mutta onhan se synttäreillä tms juhlissa vähän pakko tarjota. Mutta tosiaan vasta silloin.
Jos taapero alkaa kitisemään ja vaatimaan jotain turhaa hänet kannetaan/työnnetään rattaissa vaikka ulos rauhoittumaan. Helvetin uusavuttomia nykyäidit
Samaa mieltä siitä, ettei sokerijuomat sovi noin pienille eikä itkuraivoavalle lapselle saisi antaa periksi, mutta mitä ihmettä se jollekin Armanille tai muillekaan kyttääville kaupassakävijöille kuuluu? Miksi tästä piti tehdä oikein julkinen twiitti?
Voi luoja teitä ' suvaitsevaisia' ! Kieroontunutta ja erittäin ilkeää passiivis-aggressiivista propagandaa. Häpeä!