Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastan huomion siskoni häissä???

Vierailija
25.07.2019 |

Sisko on menossa naimisiin parin viikon päästä. Minä ja mieheni avioiduttiin viime viikolla maistraatissa ja siitä kertoessa kerroin myös olevani raskaana. Ei ollut hyvä juttu ei... Olisiko näitä pitänyt pantata häiden yli, vai olla itse menemättä naimisiin?

Kommentit (254)

Vierailija
181/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden morsiamen, joka veti herneet nenään, kun sisaruksen puolison sisaruksella oli häät edellisenä viikonloppuna.

Vierailija
182/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.

Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?

ap

No, sinun ei olisi tarvinnut kun pitää viikko tieto ihan itselläsi, mutta nyt sinulla oli joku motiivi hieroa tuo asia vasten siskosi kasvoja. Lällää lällää ehdinpä ensin ja saan edes osan sinun huomiosta.

TÄMÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasi on yhdentekevä. Parin viikon päästä on siskosi häät. Sinun avioitumisesi on historiaa.

Niin minäkin luulin, mutta siskon mielestä kaikkia kiinnostaa häissä enemmän minun avioliittoni ja raskauteni kuin hän itse.

ap

Ei kiinnosta, kun et kerro niistä. Voit sitten järjestää itse suvulle oman tilaisuuden.

Minua kiinnostaisi ja olen tarkka huomaamaan raskaudet. Kyselisin ummet ja lammet ja olisi kivaa! Morsian istuisi kuitenkin siellä anopin ja apen välissä, eikä hänen kanssaan voisi kuin korkeintaan vaihtaa pari sanaa säästä.

Ja minä vastaisin mahdollisimman lyhyesti ja vaihtaisin pöytää heti kun se olisi mahdollista...

eri

Vierailija
184/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden morsiamen, joka veti herneet nenään, kun sisaruksen puolison sisaruksella oli häät edellisenä viikonloppuna.

Tuo johtuu siitä, kun vieraat on todella nihkeitä lähtemään häihin. Tai tulevat kyllä, mutta helposti aistii että Netflix olisi tänään voittanut jos olisi voinut aidosti valita. Ongelma korostuu, jos joukossa on vieraita, jotka ovat juuri käyneet ed viikolla häissä.

Vierailija
185/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymorsiamille ei siis riitä prinsessapäivä, tarvintaan vähintään prinsessakuukausi tai mielellään -vuosi, eikä kenellekään saa tapahtua sen aikana mitään pariutumiseen viittaavaa.

Vierailija
186/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtuu siitä, kun vieraat on todella nihkeitä lähtemään häihin. Tai tulevat kyllä, mutta helposti aistii että Netflix olisi tänään voittanut jos olisi voinut aidosti valita. Ongelma korostuu, jos joukossa on vieraita, jotka ovat juuri käyneet ed viikolla häissä.

Tuossa tapauksessa edellisen viikonlopun häissä oli ollut vain se yksi pariskunta.

Vierailija
187/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan oikeasti ihmisiä, jotka suuttuu toisten maistraattihäistä. Kun itse menin naimisiin, oli tuttavapiirissä se suuri hääkesä. Menimme naimisiin siksi, että olin raskaana ja halusimme käydä vihillä ennen lapsen syntymää. Ihan monien seikkojen vuoksi (asuntolaina oli silloin helpompi saada avioparina, lapsen isyyden tunnustaminen, lakiasiat yms.). Miksi sitten kävimme juuri kesällä: No koska oksenkin koko kevään ja välillä olin sairaalassa tipassakin. Kesäkuussa sitten sattui yksi yhteinen vapaapäivä viikolla (kumpikin vuorotöissä), joten heti työvuorolistat saatuamme varasimme maistraatin ja käväisimme vihkaututtamassa itsemme.

Toki ihmiset huomasi sormukseni ja siitäpä alkoi sitten loukkaantumisten ketju. Minä olen raskaana, miksi se pitää paljastaa (vähän vaikea, kun kärähdin jo siitä, kun olin tipassa sairaalassa. Lisäksi maha alkoi jo näkyä). Miksi menimme maistraatissa naimisiin, kun heidän isot häät alkaa näyttää naurettavilta, kun me niin helpolla hoidimme homman. Ja vielä kesäkuussa, kun muilla oli häät vasta heinäkuussa ja elokuussa.

Eli emme olisi saaneet mennä naimisiin kesäkuussa sinä ainoana vapaana. Emme olisi saaneet ostaa minulle sormusta. Tai minä olisin saanut sen panna vasta sormeen, kun muut oli vihitty. Hyvä kun ei kureviilejä ehdotettu, ettei raskaus näy päälle päin.

Niinhän siinä kävi, että elelimme miehen kanssa elämäämme eteen päin juuri niin kuin halusimme. Sehän oli meidän elämää ja tämä tuttava/kaveriporukka jäi pois, kun koimme, että ei taida olla oikeastaan sellaista porukkaa, kenen kanssa olikaan yhtään mitään yhteistä.

Muutimme paikkakunnalta sitten parin vuoden päästä ja emme ole kuulleet näistä ihmisistä sen jälkeen ja pakko sanoa, ettei kyllä tuon vouhkaamisen jälkeen kiinnostanutkaan

Miksi teidän piti se ainoa yhteinen vapaapäivä uhrata maistraattikäyntiin, kun vihkipäivä on melkein kaikissa TES:issa palkallinen vapaa?

90-luvun laman aikaan ei sijaisena uskaltanut sellaista ehdottaa, kun työntekijöitä oli jonossa ja olisi voinut käydä niin, että seuraavaa sopparia ei olisi tullutkaan. 90-luvulla oli työt niin tiukassa, että oli pakko nöyristellä niin paljon, kuin pystyi, jotta työt jatkuivat.

Vierailija
188/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki aborttia?

Miksei äitis hankkinut?

Vierailija
189/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-naiset sitoo vauvalla miehiä avioliittoon. Eikä yllätä jos raskauskin ollut iloinen "yllätysraskaus" jolla mies sidottu suhteeseen toisen vauvakuumeillessa

Vierailija
190/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap-naiset sitoo vauvalla miehiä avioliittoon. Eikä yllätä jos raskauskin ollut iloinen "yllätysraskaus" jolla mies sidottu suhteeseen toisen vauvakuumeillessa

TÄMÄ

Turhankin moni nainen jättää ehkäisyn pois salaa mieheltä. "Pillerit petti" jne

Vierailija
191/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ

Ja sit iso poru ku seulontaan karahtaa.

Vierailija
192/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ

Ja sit iso poru ku seulontaan karahtaa.

Jos seulonnalla meinaat vammaista sikiötä niin melko moni pitää lapsen siitä huolimatta, ultrauksen diagnoosit voivat olla harhaanjohtavia

Vierailija
193/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää siskoa rajaamaan lahjapöydästä pieni osa teidän lahjoillenne, koska mummot ja muut kuitenkin tuovat jotain pientä muistamista teillekin :)

Vierailija
194/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sisko on esim. vuotta ennen varannut hääpaikan ja valmistellut häitään pitkään, voi tuntua oudolta miksi sisaruksen on juuri ennen odotettua päivää kiireesti vihittävä itsensä maistraatissa. Olisi saattanut olla huomaavaisempaa tehdä se toisen häiden jälkeen.

Ei ap:n olisi mielestäni tarvinnut lykätä omia häitään, vaan siitä kertomista. Jos kerran salassa halusi kaiken tehdä, niin mitä sitä kertomaan heti perään tai edes koskaan? Muuten kuin häiritäkseen siskonsa saamaa huomiota.

Vierailija
195/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme näitä hirviömorsiamia. Kenenkään muun elämässä ei saisi tapahtua mitään varmaan parin vuoden säteellä omista häistä. Lapsellista.

Vierailija
196/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maistraattihäät tarkoita automaattisesti mitään salahäitä. Jos ei kuulu kirkkoon, on vähän pakko vihkiytymätön siellä, olipa itse juhla suuri, pieni tai olematon. Joka tapauksessa AP saa kertoa omasta raskaudestaan ja avioitumiseetaan ihan milloin haluaa, ei se oikeasti ole siskolta pois lainkaan.

No ap:llä oli salahäät, josta hän nyt haluaa kertoa koko suvulle siskon häissä... miksi?

Vierailija
197/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pidetään vähän nolona ja lapsellisena pitää isoja prinsessahäitä. Ap ja hänen miehensä tyyli edusti sitä kypsempää ja nykyaikaisempaa tapaa. Ehkä tämä vertailukohtai hiertää siskoa. Totuushan on, että yksi viidestä vieraasta on häissä mielellään ja muut kohteliaisuudesta.

En ole ollut yksissäkään prinsessahäissä, en isoissa enkä pienissä.

Häissä olen ollut, kutsuvierasmäärät ovat vaihdelleet  noin70-140 välimaastossa.

Vierailija
198/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maistraattihäät tarkoita automaattisesti mitään salahäitä. Jos ei kuulu kirkkoon, on vähän pakko vihkiytymätön siellä, olipa itse juhla suuri, pieni tai olematon. Joka tapauksessa AP saa kertoa omasta raskaudestaan ja avioitumiseetaan ihan milloin haluaa, ei se oikeasti ole siskolta pois lainkaan.

No ap:llä oli salahäät, josta hän nyt haluaa kertoa koko suvulle siskon häissä... miksi?

Miksi väität tuollaista?

Vierailija
199/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan omalta siskoltani, jonka aina on pitänyt pistää vähän paremmaksi. Kumpi ilmoitti hääpäivänsä ensiksi, sinä vai siskosi. Annas kun arvaa, sisko. Sitten sun pitikin kiireellä rynnätä maistraattiin ja vielä raskaanakin.

Tottahan toki vieraat onnittelevat varmasti myös sinua, siskosi häissä. Saat ehkä lahjojakin, koska onhan se noloa muistaa toista siskoa ja toista taas ei.

Kyllä tämä nyt meni tahdittomasti.

Vierailija
200/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä minä ihmisiä. Käly oli ihan samanlainen. Meni viikko ennen ristiäisiä naimisiin ja esitteli sormusta kaikille. Kaiken lisäksi samalla vihjaili olevansa raskaana. Kaikki onnittelivat kälyä myös oma sukuni. Myötähäpeän pystyi aistimaan ihmisistä. Yrittivät onnitella salaa paria. Kaksi kertaa naimisissa ja nyt eronnut. Minä, minä kuuluu vakio sanoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan