Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastan huomion siskoni häissä???

Vierailija
25.07.2019 |

Sisko on menossa naimisiin parin viikon päästä. Minä ja mieheni avioiduttiin viime viikolla maistraatissa ja siitä kertoessa kerroin myös olevani raskaana. Ei ollut hyvä juttu ei... Olisiko näitä pitänyt pantata häiden yli, vai olla itse menemättä naimisiin?

Kommentit (254)

Vierailija
161/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoilla ja veljillä on aina kusta päässä, eikö niin rakkaat siskot ja veljet?

Ainoilla lapsilla ei ole tuota ongelmaa 😊

Vierailija
162/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maistraattihäät tarkoita automaattisesti mitään salahäitä. Jos ei kuulu kirkkoon, on vähän pakko vihkiytymätön siellä, olipa itse juhla suuri, pieni tai olematon. Joka tapauksessa AP saa kertoa omasta raskaudestaan ja avioitumiseetaan ihan milloin haluaa, ei se oikeasti ole siskolta pois lainkaan.

Maistraatissa ei mikään pakko, siviilivihkimisen voi suorittaa isosti muuallakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sitoi miehen avioliittoon lapsikortilla ja avion ajoituksen huomionhakuisuudesta

Mies itse sitoutui naiseen ja lapseen panemalla paljaalla. Lintsasitko bilsantunneilla?

Moni henkisesti terve mies haluaa lapsia. Jokainen älyllisesti normaali tietää, mistä lapset tulevat ja miten sen voi estää.

Vierailija
164/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maistraattihäät tarkoita automaattisesti mitään salahäitä. Jos ei kuulu kirkkoon, on vähän pakko vihkiytymätön siellä, olipa itse juhla suuri, pieni tai olematon. Joka tapauksessa AP saa kertoa omasta raskaudestaan ja avioitumiseetaan ihan milloin haluaa, ei se oikeasti ole siskolta pois lainkaan.

Maistraatissa ei mikään pakko, siviilivihkimisen voi suorittaa isosti muuallakin

Tuttavat vihki henkikirjoittaja helsinkiläisessä kartanossa. Pappia on vaikeampi hinata kirkosta esim. Turun linnaan.

Miten nuo kirkkohäähihhut on noin pihalla tällaisista yleissivistykseen kuuluvista perusfaktoistakin?

Vierailija
165/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sitoi miehen avioliittoon lapsikortilla ja avion ajoituksen huomionhakuisuudesta

Mies itse sitoutui naiseen ja lapseen panemalla paljaalla. Lintsasitko bilsantunneilla?

Moni henkisesti terve mies haluaa lapsia. Jokainen älyllisesti normaali tietää, mistä lapset tulevat ja miten sen voi estää.

Tuplaehkäisylläkin voi tulla raskaaksi.

Jotkut kuvittelee perheen olevan yhtenäisempi ja lapsen toivotumpi kun paperit täytetty avioliitosta, hosuttu maistraattihäät raskaana kuulostaa epätoivoiselta etenkin jos jälkikäteen pitää vielä uudet häät isosti vaikka aviossa ollaan jo

Vierailija
166/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uskovainen ap kun piti kiireellä mennä naimisiin ennen lapsen syntymää?

Vierailija
167/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.

Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?

ap

Vastaan vaikka en ole tuo aiempi kirjoittaja. Ei pitäisi koko suvun, vain oman perheen jäsenten. Etenkin omien sisarusten. Ja muutama kk ennen häitä olisi hyvä laittaa oma elämä hyllylle. Tai ainakin läheiset toimivat niin jo kunnioituksesta toista kohtaan, teidän perheestä en sitten tiedä.

Vierailija
168/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsinyt kahlata koko seitsemää sivua läpi. En tajua, miten jonkun vuoden hääkarkkispektaakkelia hautoneen onni ja huomio siitä vähenisi, jos sisko menee vähin äänin maistraatissa naimisiin. Kuvitellaanpa, miten arvioitu huomionkalastus menee:

Isotäti Eedla: no mutta mitä sulle Jenna-Jasmiina kuuluu? Kun viimeksi nähtiin, olit metrin mittainen ja tykkäsit syödä Dominoita.

J-J: No mitäs, Iisalmessa asutaan mun miehen kanssa ja odotetaan esikoista.

Isotäti: Ai kun kiva! Onnea. Onpa muuten makoisan vatut tässä lajissa.

- The end -

Vaihtoehtoisesti:

Isotäti Eedla: no mutta mitä sulle Jenna-Jasmiina kuuluu? Kun viimeksi nähtiin, olit metrin mittainen ja tykkäsit syödä Dominoita.

J-J: No mitäs, Iisalmessa asutaan mun miehen kanssa ja odotetaan esikoista.

Isotäti: Ai kun kiva! Onnea. Meidän Iina-Inkeri odottaa just kans ensimmäistä. Matti-Mikael sai talvella jo kolmannen, tyttöjä kaikki, mummin ihanat pikkuprinsessat, odotas kun näytän vähän kuvia.

Vierailija
169/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan riippuu miten sä siellä häissä käyttäydyt.

Meidän äiti se mennä tempas naimisiin päivää ennen kuin siskon häät oli. Piipahtivat maistraatissa uuden miehensä kanssa ja siskon häissä puhui asiasta koko ajan ja kaikkien kanssa. Moneen kertaan pyydettiin, että nää on siskon ja miehensä häät, että jos äiti olisi nyt hiljaa omistaan..

Sitten se siirtyi naisten veskiin skumppapullon kanssa itkeskelemään, kun omat lapset ei arvosta hänen naimisiin menoaan. Haluavat vaan kaikkea pahaa hänelle, olemme ilkeitä. Paljon kävi sukulaisia ja sulhasen sukulaisia pyytelemässä, että menkää nyt sinne äitinne luo, kun sillä on paha olla...

Sillä aikaa tämä uusi sulho sitten kiukutteli salin puolella. Kädet puuskassa ja väkisin kun pikku lapsi. Kun ei lapset edes onnittele! Mitä hän on tehnyt, kun ei sukuun toivoteta?! Voisihan hekin sen häävalssin siinä samalla vetää kuin varsinainen morsiusparikin.

Osattiinhan me jotain odottaakin, kun sisko mietti pitkään, että pyytääkö äidin edes häihin. Sisko hieman kyllä pahoitti mielensä äidin käytöksestä, mutta sai kuitenkin juhlittua päiväänsä, ettei jäänyt murehtimaan liialti.

Vierailija
170/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavat vihki henkikirjoittaja helsinkiläisessä kartanossa. Pappia on vaikeampi hinata kirkosta esim. Turun linnaan.

Miten nuo kirkkohäähihhut on noin pihalla tällaisista yleissivistykseen kuuluvista perusfaktoistakin?

En tiedä, vietetäänkö Turun linnassa häitä, mutta meidät vihki pappi juhlapaikalla. Eivät ne kirkossa elä.

Vierailija
171/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on melkein kuin mun sisko. Kun kerroin siskolleni olevani raskaana, niin hankkiutui saman tien, seuraavasta kierrosta, itse raskaaksi. Mun vanhimmalla lapsella ja hänen ainoalla lapsellaan on ikäeroa hiukan yli 3kk.

Kun hänellä on vain tämä yksi lapsi, niin jotenkin vaikuttaa tarkoitushakuiselta.

Kertoiko, monta turhaa yritystä oli ennen ja jälkeen ainoan raskautensa, oliko varhaisia keskenmenoja.

Kun minä kerroin siskolleni raskaudestani (1. lapseni), hän kertoi viikkoa myöhemmin omastaan (3. lapsi). Lapsemme syntyivät muutaman viikon välein ja olivat parhaat kaverukset, kuten siskoni ja minäkin.

Siskollani oli tämän kolmannen ja toisen lapsen väli viisi vuotta, ilman ehkäisyä. Lapset olivat tervetulleita, mutta niitä ei vain tullut vuosiin.

Mutta sinun siskosi siis "hankkiutui" raskaaksi... sinun kiusaksesi. Olisiko todella ollut noin kummallinen syy haluta oma lapsi?

Vierailija
172/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko uskovainen ap kun piti kiireellä mennä naimisiin ennen lapsen syntymää?

Nopealla päässälaskulla voi päätellä, että ap ei ole välttämättä edes ollut raskaana kun he ovat sopineet naimisiinmenosta, tai sitten raskaus on ollut niin alussa ettei ap ole vielä tiennyt sitä.

Vierailija
173/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 20 vuotta sitten ihan perusvihkiminen todistajien kanssa maistraatissa ja sen jälkeen avioliittoon siunaaminen Pitäjän kirkossa. Kirkossa oli häävieraat ja hääjuhlat pidettiin sen jälkeen ravintolassa. Näitä häitä voi järjestää niin monin tavoin. Tuo ap:n touhu vaan tuntuu jotenkin huomionhakuiselta. Tai sitten vaan sattui tulemaan raskaaksi tuohon ajankohtaan ja oli mentävä pikaisesti vihille. Onnea kuitenkin molemmille sisaruksille. Muutaman vuoden päästä kuitenkin jompi kumpi tai molemmat eroavat, kun kasvavat erilleen miehistään...

Vierailija
174/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.

Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?

ap

Vastaan vaikka en ole tuo aiempi kirjoittaja. Ei pitäisi koko suvun, vain oman perheen jäsenten. Etenkin omien sisarusten. Ja muutama kk ennen häitä olisi hyvä laittaa oma elämä hyllylle. Tai ainakin läheiset toimivat niin jo kunnioituksesta toista kohtaan, teidän perheestä en sitten tiedä.

Nyt järki käteen. Omista häistään saa intoilla vaikka kuinka, mutta muiden ei tarvitse laittaa niiden takia kuukausiksi omaa elämäänsä hyllylle. He jotka sellaista odottavat eivät myöskään kovin helposti pistäisi omaa elämäänsä hyllylle jonkun muun takia.

Vierailija
175/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä kerroin siskolleni raskaudestani (1. lapseni), hän kertoi viikkoa myöhemmin omastaan (3. lapsi). Lapsemme syntyivät muutaman viikon välein ja olivat parhaat kaverukset, kuten siskoni ja minäkin.

Vierailija kirjoitti:

Noh,

mikään pakkohan asiasta ei olisi ollut tiedottaa. Jos hiljaiset salahäät ovat APn juttu, niin eiköhän sitä sitten olisi voinut niistä kertoa häiden jälkeenkin, ei tuo tieto lie niin olisi ollut parin viikon päälle? Kuulostaa erikoiselta, ettei haluta perheen kanssa edes maistraatissa olla yhtä aikaa, mutta heti pitää päästä asiasta kuitenkin kertomaan.

Raskaudesta sen verran, että senkin aiheen olisi voinut ohittaa häissä helposti. Jos joku kysyy mikset juo, voi sanoa olevansa lääkekuurilla. Jos maha on pyöristynyt ja joku kysyy asiasta, voi sanoa naureskellen että taitaa olla vain ihan läskiä. Ei varmasti kukaan sen jälkeen kysy, kun ollaan niin nolona.  Etkä periaatteessa edes valehtele, läskiähän se lapsikin on.

Sormuksen suhteen olisi voinut vain tuumata -MIKÄLI joku sen edes olisi noteerannut-, että kunhan nyt vaan laitoin tähän sormeen kun siihen oli sopiva ja lahjaksi sain. 

Tapoja on monia, mutta tuollainen  melko itsekkäältä kuulostava "no miksen nyt muka voi juuri häiden alla toitottaa omaa naimisiinmenoa ja raskauttani"- uhmailu kertoo ainakin minulle aika paljon APn ajatusmaailmasta.  Jos tämä olisi ensimmäinen kerta tätä sorttia niin uskoisin, ettei sisko olisi alkuhämmennyksen jälkeen ollut enää millänsäkään.

Siis jos yksi sisko menee naimisiin yhdellä tavalla ja toinen toisella, miksi kenenkään tarvitsisi salailla ja valehdella?

Entäs, jos häissä osoittautuukin, että serkuista joku on myös raskaana tai toinen kihlautunut, nainut tai eronnut, pitääkö heidänkin valehdella pöytäseurueelleen, sillä heidän kanssaan ne kuulumiset lähinnä vaihdetaan.

Kun ei se ap:n onni ole hänen siskoltaan pois.

Uskaltaako enää häihin mennäkään kevyellä mielellä, kun ei tiedä millainen väärinpukeutuminen tai -puhuminen tuhoaa bridezillan avioliiton tärkeimmän hetken.

Vierailija
176/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasi on yhdentekevä. Parin viikon päästä on siskosi häät. Sinun avioitumisesi on historiaa.

Niin minäkin luulin, mutta siskon mielestä kaikkia kiinnostaa häissä enemmän minun avioliittoni ja raskauteni kuin hän itse.

ap

Ei kiinnosta, kun et kerro niistä. Voit sitten järjestää itse suvulle oman tilaisuuden.

Vierailija
177/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rouva_ruoho kirjoitti:

Meillä oli 20 vuotta sitten ihan perusvihkiminen todistajien kanssa maistraatissa ja sen jälkeen avioliittoon siunaaminen Pitäjän kirkossa. Kirkossa oli häävieraat ja hääjuhlat pidettiin sen jälkeen ravintolassa. Näitä häitä voi järjestää niin monin tavoin. Tuo ap:n touhu vaan tuntuu jotenkin huomionhakuiselta. Tai sitten vaan sattui tulemaan raskaaksi tuohon ajankohtaan ja oli mentävä pikaisesti vihille. Onnea kuitenkin molemmille sisaruksille. Muutaman vuoden päästä kuitenkin jompi kumpi tai molemmat eroavat, kun kasvavat erilleen miehistään...

Pika-analyysin perusteella veikkaan Bridezillaa. Tuolla asenteella jo häät vaarantuvat.

Vierailija
178/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mennään salaa naimisiin ja sitten se infotaan siskon häissä koko suvulle 🙄

Vierailija
179/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pidetään vähän nolona ja lapsellisena pitää isoja prinsessahäitä. Ap ja hänen miehensä tyyli edusti sitä kypsempää ja nykyaikaisempaa tapaa. Ehkä tämä vertailukohtai hiertää siskoa. Totuushan on, että yksi viidestä vieraasta on häissä mielellään ja muut kohteliaisuudesta.

Vierailija
180/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasi on yhdentekevä. Parin viikon päästä on siskosi häät. Sinun avioitumisesi on historiaa.

Niin minäkin luulin, mutta siskon mielestä kaikkia kiinnostaa häissä enemmän minun avioliittoni ja raskauteni kuin hän itse.

ap

Ei kiinnosta, kun et kerro niistä. Voit sitten järjestää itse suvulle oman tilaisuuden.

Minua kiinnostaisi ja olen tarkka huomaamaan raskaudet. Kyselisin ummet ja lammet ja olisi kivaa! Morsian istuisi kuitenkin siellä anopin ja apen välissä, eikä hänen kanssaan voisi kuin korkeintaan vaihtaa pari sanaa säästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi