Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö, minusta on tullut pörssisähkökäppyröiden tuijottaja

Vierailija
23.06.2024 |

Joka päivä kytätään sähkön hintaa ja kahden jälkeen kun seuraavan päivän hinnat tulevat, teen päätöksiä, voiko seuraavana päivänä käyttää imuria, uunia, tiskikonetta, pyykinpesukonetta jne.

Pyykkiä pesen vain, kun hinta alle 1 snt/kWh. Mutta aina kun mahdollista, pesen pyykkiä vain kun hinta on 0 snt tai niillä main, mieluusti miinuksella. Tänään olen pessyt kolme koneellista halvimpina tunteina.

Astianpesukoneen käynnistän yöksi, kun hinnat miinuksella tai lähellä nollaa.

Kulutuksen lasku on laskenut lähes 70 % vuoden takaiseen nähden, jolloin minulla oli vielä määräaikainen sopimus.

Säästämäni rahat laitan sijoituksiin kasvamaan.

Oletko sinä sähkölaskuoptimoija?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet eläkeikäinen mies. Silloin sairaalloinen pihiys yleensä lähtee laukalle.

Vierailija
2/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes sellainen. Aika helppo säästökeino on ajoittaa astian - ja pyykinpesut viikoloppuihin ja/tai myöhäisiin iltoihin, niin hintaero on todella suuri suhteessa ns. normihintaan. Ei vaadi edes sen kummempaa kyttäystäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomoisista ei kummoista summaa säästöä kerry.  Kone on tunnin tai pari päällä niin yhtä tyhjän kanssa. Mutta saathan kytätä käppyröitä jos itse haluat 

Vierailija
4/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervo kyylääjä. Kaikenlaisia tuijottajia sitä maailmassa onkin. Hyi...

Vierailija
5/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä seuraan uutisia ja käytän sovellusta josta näkyy sähköhinnat mutta en ole ehdoton siinä säästämisessä.

Jos tekee mieli mennä saunaan niin en jätä käymättä vain sen takia kun sähköhinta on 35c

Vierailija
6/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3-kymppinen nainen. Ap

Vierailija
7/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että koneita ei saa jättää yksikseen pyörimään. Jos sattuu jotain niin voi vaikuttaa vakuutuksesta saataviin korvauksiin. Joudut siis valvomaan yöllä koneiden käyttämän ajan. Minä en tuollaiseen pelleilyyn aio ryhtyä

Vierailija
8/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että koneita ei saa jättää yksikseen pyörimään. Jos sattuu jotain niin voi vaikuttaa vakuutuksesta saataviin korvauksiin. Joudut siis valvomaan yöllä koneiden käyttämän ajan. Minä en tuollaiseen pelleilyyn aio ryhtyä

Kalliiksi tulee jos sähköasentaja tulee jokapäivä kytkemään lieden. Itse saa kyllä jääkaapin ja pakastimen kytkeä. Ulkovaloistakaan ei paljon hyötyä ole jos pitää aina olla kotona kun ne on päällä

Vierailija
9/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin oon hurahtanut pösän seurailuun. Nyt just harmittaa kun en saanut itseäni saunaan kun oli monta päivää hinnat nollissa ja jopa alle.

Vierailija
10/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, optimoin sähkölaskuni irroittautumalla kokonaan verkosta. Ei tarvitse seurata käppyröitä enää.

Vierailija
11/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliiksi tulee jos sähköasentaja tulee jokapäivä kytkemään lieden. Itse saa kyllä jääkaapin ja pakastimen kytkeä. Ulkovaloistakaan ei paljon hyötyä ole jos pitää aina olla kotona kun ne on päällä

Et sitten ymmärtänyt? Ei voi mitään jos järki ei riitä

Vierailija
12/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ostin 75 tuuman älytelkkarin että näkyy pösäkäppyrät riittävän isosti.

Vierailija
13/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ostin 75 tuuman älytelkkarin että näkyy pösäkäppyrät riittävän isosti.

Minulla taas ei ole telkkaria lainkaan. Ap

Vierailija
14/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säätyy lämminvesivaraaja automaattisesti ja talvisin varaava lattialämmitys. Ei tarvitse kytätä. Ei meillå ole mitään hintarajoja, milloin voi pestä pyykkiä ja milloin ei. Yleensä aina viikonloppuna pestään, milloin yleensä on muutenkin edullista. Ja tiskikone muutenkin pyörii vasta puolilta öin.

Joten ei mitään vaivaa tuosta ole syntynyt, mutta toki tuosta saa harrastuksen aikaiseksi. Pörssisähköllähän säästää määräaikaiseen verrattuna, vaikka ei muuta sähkönkulutustapojaan millään tavalla.

Vierailija
15/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tahdon elää vapaata elämää, enkä seurata käppyröitä kokoajan. Rahaa jää säästöön silti.

Vierailija
16/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minäkin oon hurahtanut pösän seurailuun. Nyt just harmittaa kun en saanut itseäni saunaan kun oli monta päivää hinnat nollissa ja jopa alle.

Kiva kuulla. Saan kiksejä siitä kun tuijottelen käppyröitä, suunnittelen kodinkoneiden käyttöaikoja, seuraan tilastoja ja optimoin säästöjä. Ap

Vierailija
17/28 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
18/28 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pösäilijät, huomenna taas pyykätään, kokkaillaan uuniruokia, pyöritetään tiskikonetta, imuroidaan, ladataan laitteita ja laitetaan lattialämmitys hohkaamaan, kun hinnat miinuksella koko päivän! 😁 

Vierailija
19/28 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi hintoja katella. 8snt paikkeilla oli yö tai päivä. Persaukiset pihistelkööt.

Vierailija
20/28 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh

Kun tuo kriisi alkoi, sain kaksi kertaa ilmoituksen, että sähkösopimukseni siirtyy yhtiölle X, kun edellinen palveluntarjoaja meni nurin. En katsonut hintoja tuolloin, enkä katso vieläkään. Laskut ovat suoraveloituksessa, eli en edes tiedä paljonko menee. Kuka haluaa käyttää elämänsä tuollaiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä