Varastan huomion siskoni häissä???
Sisko on menossa naimisiin parin viikon päästä. Minä ja mieheni avioiduttiin viime viikolla maistraatissa ja siitä kertoessa kerroin myös olevani raskaana. Ei ollut hyvä juttu ei... Olisiko näitä pitänyt pantata häiden yli, vai olla itse menemättä naimisiin?
Kommentit (254)
Minkä takia siitä raskaudesta täytyy ilmoittaa kenellekään muille kuin lapsen tuleville isovanhemmille ja ehkä sedille ja tädeille? Onhan ihmisillä silmät päässä ja kun raskaus on niin pitkällä ettei ole asiasta epäselvyyttä, niin muut kyllä huomas sen. Eri asia hillittömän lihavat odottajat, joista ei näy tai jos vauvavatsa on olemattoman pieni.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus on aina iloinen ilmoitus, vaikea uskoa, että se ilmoitus häitä häiritsisi. Mutta sillä naimisiin menolla maistraatissa tuskin mikään kiire oli, sen olisi voinut tehdä siskon isojen juhlien jälkeen. Siinä suhteen vähän ajattelematonta. Mutta turha sitä on enää harmitella. Ehkä ajatuksella hankittu häälahja lepyttelee? :D
Kaikkea sitä kuulee. Ei ole syytä harmitella vaan onnitella.
Jos ei vietä hääjuhlaa vieraineen, ei ulkopuolisille ole mitään merkitystä sillä, milloin pariskunta suhteensa virallistaa.
Sillä saattaa olla merkitystä, ollaanko naimisissa, jos esim. miehelle sattuisi jotain ja naimaton morsian jäisi yksin raskauksineen.
Pitäisi olla testamentit tehtynä ja vakuutusasiat järjestyksessä. Vähemmällä stressillä selviää kun menee naimisiin, eikä odottele, kun se on yksinkertainen muodollisuus. Eikä millään tavalla vaikuta ap:n siskon elämään, ei estä hänen häitään, ei uhkaa hänen onneaan (sitä uhkaa vain hänen oma itsekäs luulottelunsa).
Me laitettiin miehen kanssa oma epämääräinen ajatuksemme häistä hyllylle kun veljeni kosi vaimoaan suurieleisesti ja alkoivat suunnitella häitä. Ei haluttu että kukaan ajattelee että "yritettiin ehtiä eka". No ne velloi sitä häätouhua yli kaksi vuotta, ja kun he selvisivät naimisiin niin me huitaistiin parin kuukauden päästä. Eipähän mun vanhemmatkaan kiukutelleet siitä että isot juhlat puuttui kun toipuivat vielä edellisistä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia siitä raskaudesta täytyy ilmoittaa kenellekään muille kuin lapsen tuleville isovanhemmille ja ehkä sedille ja tädeille? Onhan ihmisillä silmät päässä ja kun raskaus on niin pitkällä ettei ole asiasta epäselvyyttä, niin muut kyllä huomas sen. Eri asia hillittömän lihavat odottajat, joista ei näy tai jos vauvavatsa on olemattoman pieni.
Enhän minä muille olekaan kertonut, siis omista sukulaisista, kuin vanhemmilleni, sisaruksilleni ja mummolle. En voi enkä halua kontrolloida sitä kenelle he kertovat.
ap
Noh,
mikään pakkohan asiasta ei olisi ollut tiedottaa. Jos hiljaiset salahäät ovat APn juttu, niin eiköhän sitä sitten olisi voinut niistä kertoa häiden jälkeenkin, ei tuo tieto lie niin olisi ollut parin viikon päälle? Kuulostaa erikoiselta, ettei haluta perheen kanssa edes maistraatissa olla yhtä aikaa, mutta heti pitää päästä asiasta kuitenkin kertomaan.
Raskaudesta sen verran, että senkin aiheen olisi voinut ohittaa häissä helposti. Jos joku kysyy mikset juo, voi sanoa olevansa lääkekuurilla. Jos maha on pyöristynyt ja joku kysyy asiasta, voi sanoa naureskellen että taitaa olla vain ihan läskiä. Ei varmasti kukaan sen jälkeen kysy, kun ollaan niin nolona. Etkä periaatteessa edes valehtele, läskiähän se lapsikin on.
Sormuksen suhteen olisi voinut vain tuumata -MIKÄLI joku sen edes olisi noteerannut-, että kunhan nyt vaan laitoin tähän sormeen kun siihen oli sopiva ja lahjaksi sain.
Tapoja on monia, mutta tuollainen melko itsekkäältä kuulostava "no miksen nyt muka voi juuri häiden alla toitottaa omaa naimisiinmenoa ja raskauttani"- uhmailu kertoo ainakin minulle aika paljon APn ajatusmaailmasta. Jos tämä olisi ensimmäinen kerta tätä sorttia niin uskoisin, ettei sisko olisi alkuhämmennyksen jälkeen ollut enää millänsäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.
Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?
ap
Mielestäni ei tarvitse, mutta mikäli todella menitte naimisiin 2-4 viikkoa ennen siskoasi ja odotatte miehesi kanssa myös lasta, olisitte mahdollisesti voinut odottaa uutisten kanssa siskosi häiden jälkeen. Yleensäkään ihmiset eivät kerro vauvauutisia heti kun testi näyttää plussaa, vaan mahdollisesti kahden, neljän, tai kuuden kuukauden odotuksen jälkeen. Miksi teillä oli niin kiire?
Ap olisi voinut tehdä abortin, kun kuuli siskonsa menevän naimisiin. Olisi sitten häiden jälkeen alkanut uutta väsäämään ja käynyt sitten maistraatissa.
Ihmeelistä kateellisuutta siskon isoja häitä kohtaan. Jotkut tosiaan ovat niin röyhkeitä, etä hommaavat itsensä paksuksi, että saavat huomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut suht isoissa häissä, joita kaksi viikkoa ennen morsiamen pikkusisko vietti ylppäreitään ja kuukausi häiden jälkeen oli morsmaikun isän viisikymppiset.
Molemmat tapahtumia, joiden useita vuosia sulhonsa kanssa seurustellut morsmaikku tiesi tapahtuvan täsmälleen tiettynä päivänä. Siihen väliin piti vielä ängetä omat häät. Eikä ollut paksuna.
Olin kutsuttu myös pikkusiskon juhliin ja hän kyllä kommentoi asiaa varsin kitkerästi sekä itsensä että isänsä puolesta.
Pahus, enpä aikoinani ollenkaan älynnyt vaatia, että ylppäreitäni pitää juhlia ja kunnioittaa koko kesä.
Mä en kans ymmärtäny miyen häät liittyy ylppäreihin ja synttäreihin. Tossa ollu tosi outoa mielensäpahoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.
Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?
ap
Mielestäni ei tarvitse, mutta mikäli todella menitte naimisiin 2-4 viikkoa ennen siskoasi ja odotatte miehesi kanssa myös lasta, olisitte mahdollisesti voinut odottaa uutisten kanssa siskosi häiden jälkeen. Yleensäkään ihmiset eivät kerro vauvauutisia heti kun testi näyttää plussaa, vaan mahdollisesti kahden, neljän, tai kuuden kuukauden odotuksen jälkeen. Miksi teillä oli niin kiire?
Tämä on vähän sama kuin ne jotka aina tekevät uuden suvun nuorimman, että sukujuhlissa se nuorimman "kunnia" tulisi juuri heidän perheeseen.
Siis onko sinulla oikeasti sukulaisia jotka tekevät lapsia ainoastaan siksi, että haluavat perheeseensä jonkun suvun nuorimman tittelin, vai mitä oikein selität? Omituista puuhastelua joka tapauksessa.
Kyllä. Sitten kehutaan suureen ääneen kuinka heidän iltätähti on NYT se NUORIMMAINEN kun ENNEN oli X, mutta eipäs ole enää....
On ihan oikeasti ihmisiä, jotka suuttuu toisten maistraattihäistä. Kun itse menin naimisiin, oli tuttavapiirissä se suuri hääkesä. Menimme naimisiin siksi, että olin raskaana ja halusimme käydä vihillä ennen lapsen syntymää. Ihan monien seikkojen vuoksi (asuntolaina oli silloin helpompi saada avioparina, lapsen isyyden tunnustaminen, lakiasiat yms.). Miksi sitten kävimme juuri kesällä: No koska oksenkin koko kevään ja välillä olin sairaalassa tipassakin. Kesäkuussa sitten sattui yksi yhteinen vapaapäivä viikolla (kumpikin vuorotöissä), joten heti työvuorolistat saatuamme varasimme maistraatin ja käväisimme vihkaututtamassa itsemme.
Toki ihmiset huomasi sormukseni ja siitäpä alkoi sitten loukkaantumisten ketju. Minä olen raskaana, miksi se pitää paljastaa (vähän vaikea, kun kärähdin jo siitä, kun olin tipassa sairaalassa. Lisäksi maha alkoi jo näkyä). Miksi menimme maistraatissa naimisiin, kun heidän isot häät alkaa näyttää naurettavilta, kun me niin helpolla hoidimme homman. Ja vielä kesäkuussa, kun muilla oli häät vasta heinäkuussa ja elokuussa.
Eli emme olisi saaneet mennä naimisiin kesäkuussa sinä ainoana vapaana. Emme olisi saaneet ostaa minulle sormusta. Tai minä olisin saanut sen panna vasta sormeen, kun muut oli vihitty. Hyvä kun ei kureviilejä ehdotettu, ettei raskaus näy päälle päin.
Niinhän siinä kävi, että elelimme miehen kanssa elämäämme eteen päin juuri niin kuin halusimme. Sehän oli meidän elämää ja tämä tuttava/kaveriporukka jäi pois, kun koimme, että ei taida olla oikeastaan sellaista porukkaa, kenen kanssa olikaan yhtään mitään yhteistä.
Muutimme paikkakunnalta sitten parin vuoden päästä ja emme ole kuulleet näistä ihmisistä sen jälkeen ja pakko sanoa, ettei kyllä tuon vouhkaamisen jälkeen kiinnostanutkaan
Jos Ap:n sisko olisi tehnyt aloituksen omasta näkökulmastaan, hänet olisi lynkattu jo ekassa viestissä. Ei oikeasti kukaan aikuinen voi suuttua siitä, milloin joku toinen menee naimisiin tai kertoo asiasta.
Ei maistraattihäät tarkoita automaattisesti mitään salahäitä. Jos ei kuulu kirkkoon, on vähän pakko vihkiytymätön siellä, olipa itse juhla suuri, pieni tai olematon. Joka tapauksessa AP saa kertoa omasta raskaudestaan ja avioitumiseetaan ihan milloin haluaa, ei se oikeasti ole siskolta pois lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohteliasta olisi ollut ilmoittaa omasta naimisiinmenosta ja raskaudesta vasta siskon häiden jälkeen. Piste.
Nyt sukulaisten on pakko onnitella sinua/teitä siskon häissä ja KYLLÄ, viet siinä huomion itseesi siskon isona päivänä. Niin, häät ovat joillekin se big day (eivät olleet itselleni, mekin menimme maistraatissa naimisiin).
Asetit myös vanhempasi ikävään välikäteen ja tekivätpä he miten päin vain, tekevät epäkohteliaasti. Esimerkiksi isän puhe: jos hän ei mainitse sinun liittoasi ja tulevaa lastasi, on hän julma sinua kohtaan hehkuttaessaan vain toista tytärtään. Jos hän mainitsee sinut ja onnittelee teitä, hän vie huomion itse juhlakaluista.
Ei ihme, että sisaresi on vihainen. Olisit julkaissut uutisesi vasta häiden jälkeen tai sitten reilusti aikaisemmin niin, että olisitte perhepiirissä ehtineet liittoa ym asiaankuuluvasti jo juhlia.
No höpsistä taas. Ei tietenkään hääjuhlapuheessa puhuta kuin naimisiin sillä hetkelä menneestä. Ei tosiaan hehkutella muita lapsia, vaikka nämä olisivat juuri poistaneet sodat maailmasta, ja keksineet päästöttömän ilmaisen energian kaikelle kansalle käyttöön.
Onpa teillä kylmät suvut jos hääpuheessa hehkutetaan vain hääparia??
Meillä on tapana kohottaa puheessa kaikkia: perhesuhteita ja sisaruutta ja sitä millainen rooli hänellä on elämässä ollut esimerkiksi isosiskona ja samalla kehutaan pikkusiskot. Ei tosiaan ole mikään yksinvaltiaiden prinsessapäivä, hui olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni; olisit pantannut tietoa samantien häiden yli. Itse olisit päässyt helpommalla, ei tarvitsisi nyt pähkäillä. Haiskahtaa mielestäni kyllä jonkinlaiselta ”tempulta”, joka lähinnä huvittaisi/säälittäisi jos oma siskoni tai läheinen ystävä tekisi samoin. En kyllä ottaisi pulttia, jättäisin omaan arvoonsa. Lisäksi häiden vieraana ollessani toisten häät ja onni on ihana asia, mutta enpä nyt päätäni suuremmin vaivaa ja taukoamatta anna ”huomiota” hääparille tai muiden vauva/kihla/hää/työpaikka/talonrakennus/opiskelu/valmistuminen/pyöreitävuosia-ilmoituksille. Ilmoitusluonteisia ja jutunjuuri asioita.
Käytännön syistä panttaus olisi voinut olla ikävämpi ylläri herkkis-morsiolle häissään, kun sisko muina naisina tulisi maha pystyssä onnittelemaan.
Ei noilla viikoilla todellakaan olla ”maha pystyssä”. Paitsi nyt alkaa kuoro laulaa, että minä ainakin olin. Sitä odotellessa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ap ei tainnut kertoa missä vaiheessa raskaus on.... jos se alkaa jo näkymään häissä ja sormessa on uusi vihkisormus, niin eikö ole vähemmän huomiota herättävää kertoa asia ennen häitä kuin alkaa siellä selostamaan sitä, miksi esittäytyy eri nimellä kuin aiemmin.....
Ihmeellinen ajatus, että kun joku ilmoittaa menevänsä vuoden päästä naimisiin, kukaan lähipiirissä ei voi näin tehdä ennen sitä....?
Voi ennen toki mennä, en usko, että kirjoittaja tarkoitti sitä. Mutta vuosikin on pitkä aika. Miksi juuri nyt? Juuri pari viikkoa ennen... kyllähän se herättää kysymyksiä.
Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että ap meni juuri nyt naimisiin. Vauva tulossa. Ei tarvitse käydä tunnustamassa lapsen isyyttä sosiaalitoimistossa ja vauva syntyy avioliitossa. Koko perheellä sama sukunimi. Paljon hyviä syitä mennä naimisiin juuri nyt. Moni menee silloin, kun esikoinen on tuloillaan.
Raskaus kestää n. 9 kk. Ja olisihan voinut mennä naimisiin ennen raskauttakin. Mut ei. Eipä tietenkään. Siskojen välit on usein yhtä kilpailua ja mielen pahoittamista
Tämä. Joillain on sellaiset siskot jotka eivät ole ystäviä vaan vihollisia. Oma siskoni on kertonut kuinka on vihannut minua pienestä asti kun hän olisi halunnut olla ainoa lapsi. Muistan kun kerran heräsin pahaan, murh aavaan katseeseen. Siskoni tuijotti minua. Äityi teini-iässä myös väkivaltaiseksi minua kohtaan. Manipuloi ja oli todella ilkeä. Äiti vaan yritti selittää jotain kateudesta koska isäni tykkäsi minusta enemmän(olin se kiltti), vaikeasta murrosiästä ja niitä selityksiä riitti miksi siskoa pitäisi ymmärtää. Siskoni manipuloi myös äitiäni ja oli väkivaltainen myös häntä kohtaan, mutta sitä ymmärrystä piti riittää. Olivat he kaksikkona ja minä yksin (eron takia isä asui eri paikassa). Vasta aikuisena kyllästyin kun kerran puhuimme avoimesti tilanteesta jolloin hän myös paljasti omat mietteensä rehellisesti. Emme ole olleet sen jälkeen missään puheissa ja toivon, että olisin tiennyt aikaisemmin. Hän sai todella paljon vahinkoa aikaan.
Jokainen pitää sellaiset häät, kuin haluaa ja silloin kuin haluaa. Sairasta alkaa vaatimaan, ettei toiset saa mennä naimisin, kun nyt on MINUN häävuosi.
Vierailija kirjoitti:
On ihan oikeasti ihmisiä, jotka suuttuu toisten maistraattihäistä. Kun itse menin naimisiin, oli tuttavapiirissä se suuri hääkesä. Menimme naimisiin siksi, että olin raskaana ja halusimme käydä vihillä ennen lapsen syntymää. Ihan monien seikkojen vuoksi (asuntolaina oli silloin helpompi saada avioparina, lapsen isyyden tunnustaminen, lakiasiat yms.). Miksi sitten kävimme juuri kesällä: No koska oksenkin koko kevään ja välillä olin sairaalassa tipassakin. Kesäkuussa sitten sattui yksi yhteinen vapaapäivä viikolla (kumpikin vuorotöissä), joten heti työvuorolistat saatuamme varasimme maistraatin ja käväisimme vihkaututtamassa itsemme.
Toki ihmiset huomasi sormukseni ja siitäpä alkoi sitten loukkaantumisten ketju. Minä olen raskaana, miksi se pitää paljastaa (vähän vaikea, kun kärähdin jo siitä, kun olin tipassa sairaalassa. Lisäksi maha alkoi jo näkyä). Miksi menimme maistraatissa naimisiin, kun heidän isot häät alkaa näyttää naurettavilta, kun me niin helpolla hoidimme homman. Ja vielä kesäkuussa, kun muilla oli häät vasta heinäkuussa ja elokuussa.
Eli emme olisi saaneet mennä naimisiin kesäkuussa sinä ainoana vapaana. Emme olisi saaneet ostaa minulle sormusta. Tai minä olisin saanut sen panna vasta sormeen, kun muut oli vihitty. Hyvä kun ei kureviilejä ehdotettu, ettei raskaus näy päälle päin.
Niinhän siinä kävi, että elelimme miehen kanssa elämäämme eteen päin juuri niin kuin halusimme. Sehän oli meidän elämää ja tämä tuttava/kaveriporukka jäi pois, kun koimme, että ei taida olla oikeastaan sellaista porukkaa, kenen kanssa olikaan yhtään mitään yhteistä.
Muutimme paikkakunnalta sitten parin vuoden päästä ja emme ole kuulleet näistä ihmisistä sen jälkeen ja pakko sanoa, ettei kyllä tuon vouhkaamisen jälkeen kiinnostanutkaan
Miksi teidän piti se ainoa yhteinen vapaapäivä uhrata maistraattikäyntiin, kun vihkipäivä on melkein kaikissa TES:issa palkallinen vapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ap ei tainnut kertoa missä vaiheessa raskaus on.... jos se alkaa jo näkymään häissä ja sormessa on uusi vihkisormus, niin eikö ole vähemmän huomiota herättävää kertoa asia ennen häitä kuin alkaa siellä selostamaan sitä, miksi esittäytyy eri nimellä kuin aiemmin.....
Ihmeellinen ajatus, että kun joku ilmoittaa menevänsä vuoden päästä naimisiin, kukaan lähipiirissä ei voi näin tehdä ennen sitä....?
Voi ennen toki mennä, en usko, että kirjoittaja tarkoitti sitä. Mutta vuosikin on pitkä aika. Miksi juuri nyt? Juuri pari viikkoa ennen... kyllähän se herättää kysymyksiä.
Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että ap meni juuri nyt naimisiin. Vauva tulossa. Ei tarvitse käydä tunnustamassa lapsen isyyttä sosiaalitoimistossa ja vauva syntyy avioliitossa. Koko perheellä sama sukunimi. Paljon hyviä syitä mennä naimisiin juuri nyt. Moni menee silloin, kun esikoinen on tuloillaan.
Raskaus kestää n. 9 kk. Ja olisihan voinut mennä naimisiin ennen raskauttakin. Mut ei. Eipä tietenkään. Siskojen välit on usein yhtä kilpailua ja mielen pahoittamista
Tämä. Joillain on sellaiset siskot jotka eivät ole ystäviä vaan vihollisia. Oma siskoni on kertonut kuinka on vihannut minua pienestä asti kun hän olisi halunnut olla ainoa lapsi. Muistan kun kerran heräsin pahaan, murh aavaan katseeseen. Siskoni tuijotti minua. Äityi teini-iässä myös väkivaltaiseksi minua kohtaan. Manipuloi ja oli todella ilkeä. Äiti vaan yritti selittää jotain kateudesta koska isäni tykkäsi minusta enemmän(olin se kiltti), vaikeasta murrosiästä ja niitä selityksiä riitti miksi siskoa pitäisi ymmärtää. Siskoni manipuloi myös äitiäni ja oli väkivaltainen myös häntä kohtaan, mutta sitä ymmärrystä piti riittää. Olivat he kaksikkona ja minä yksin (eron takia isä asui eri paikassa). Vasta aikuisena kyllästyin kun kerran puhuimme avoimesti tilanteesta jolloin hän myös paljasti omat mietteensä rehellisesti. Emme ole olleet sen jälkeen missään puheissa ja toivon, että olisin tiennyt aikaisemmin. Hän sai todella paljon vahinkoa aikaan.
Tsemppiä kohtalontoverille! Sulla on vielä kamalampi, kun siskosi on väkivaltainen, mun on vain henkisesti kiero, manipuloiva ja ilkeä. Ilmeisesti jotain sisaruuskateutta/vaille jäämistä, jonka on aina kostanut mulle. Kukaan meistä ei saanut tarpeeksi rakkautta ja terveitä kasvuolosuhteita, mutta isosiskoni on aina syyttänyt omista ongelmistaan ja pahasta olostaan mua. Ei voinut tulla häihini tsi ylppäreihini, ei edes onnitellut. Kun ei kestä, että mulla menee hyvin. Kysyy sukulaisilta, joko x on eronnut ym, koska eihän kukaan voi minua rakastaa tai suhteeni kestää. Raskasta siskollani onkin ollut, kun olen saman miehen kanssa ollut naimisissa 25 vuotta, korkeastikouluttautunut ja hyvissä väleissä muihin sukulaisiin ym.
Hyvin surullista, kun läheisiksi tarkoitetut suhteet ovatkin vain sairasta kilpailua tai pahan ilkisuutta.
En tiedä, mikä ap tilanteessa on, mutta eikös kaikki saa mennä silloin naimisii ja saada lapsia kun haluavat. Ilohan tuplaantuu, jos iloitsee toisen iloista myös.
Tsemppiå sinulle, jolle vastasin. Karu kohtalo.
]Kohteliasta olisi ollut ilmoittaa omasta naimisiinmenosta ja raskaudesta vasta siskon häiden jälkeen. Piste.
Nyt sukulaisten on pakko onnitella sinua/teitä siskon häissä ja KYLLÄ, viet siinä huomion itseesi siskon isona päivänä. Niin, häät ovat joillekin se big day (eivät olleet itselleni, mekin menimme maistraatissa naimisiin).
Asetit myös vanhempasi ikävään välikäteen ja tekivätpä he miten päin vain, tekevät epäkohteliaasti. Esimerkiksi isän puhe: jos hän ei mainitse sinun liittoasi ja tulevaa lastasi, on hän julma sinua kohtaan hehkuttaessaan vain toista tytärtään. Jos hän mainitsee sinut ja onnittelee teitä, hän vie huomion itse juhlakaluista.
Ei ihme, että sisaresi on vihainen. Olisit julkaissut uutisesi vasta häiden jälkeen tai sitten reilusti aikaisemmin niin, että olisitte perhepiirissä ehtineet liittoa ym asiaankuuluvasti jo juhlia.[/quote]
Tää on niin totta, tuntuu siltä jos olet menossa siskosi häihin, niin menet sinne siivestämään ilmaiset juhlat.
Olisi ehkä kohteliasta nyt vetäytyä ja jättää sisaren häät väliin ja antaa hänen olla oman tärkeän päivänsä kuningatar. Mene vaikka pizzalle miehesi kanssa ja anna sisaren juhlia rauhassa omia häitään.
Ap sitoi miehen avioliittoon lapsikortilla ja avion ajoituksen huomionhakuisuudesta
Haluttiin mennä naimisiin ja valittiin sopivin ajankohta. Ja raskaudesta kerroin, koska oli muutenkin sopiva aika kertoa ja tässä se tuli kerrottua samalla. Ymmärrätte varmaan etten halunnut kertoa aiemmin, ja häissä se jo näkyisi.
ap