Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastan huomion siskoni häissä???

Vierailija
25.07.2019 |

Sisko on menossa naimisiin parin viikon päästä. Minä ja mieheni avioiduttiin viime viikolla maistraatissa ja siitä kertoessa kerroin myös olevani raskaana. Ei ollut hyvä juttu ei... Olisiko näitä pitänyt pantata häiden yli, vai olla itse menemättä naimisiin?

Kommentit (254)

Vierailija
201/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maistraattihäät tarkoita automaattisesti mitään salahäitä. Jos ei kuulu kirkkoon, on vähän pakko vihkiytymätön siellä, olipa itse juhla suuri, pieni tai olematon. Joka tapauksessa AP saa kertoa omasta raskaudestaan ja avioitumiseetaan ihan milloin haluaa, ei se oikeasti ole siskolta pois lainkaan.

No ap:llä oli salahäät, josta hän nyt haluaa kertoa koko suvulle siskon häissä... miksi?

Miksi väität tuollaista?

Sisko kertoo perheelleen menneensä naimisiin? Mikäli perhe olisi ollut kutsuttuna ei mitään kertomista olisi ollut...

Sisko on menossa naimisiin parin viikon päästä. Minä ja mieheni avioiduttiin viime viikolla maistraatissa ja siitä kertoessa kerroin myös olevani raskaana. Ei ollut hyvä juttu ei... Olisiko näitä pitänyt pantata häiden yli, vai olla itse menemättä naimisiin?

Vierailija
202/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maistraattihäät tarkoita automaattisesti mitään salahäitä. Jos ei kuulu kirkkoon, on vähän pakko vihkiytymätön siellä, olipa itse juhla suuri, pieni tai olematon. Joka tapauksessa AP saa kertoa omasta raskaudestaan ja avioitumiseetaan ihan milloin haluaa, ei se oikeasti ole siskolta pois lainkaan.

No ap:llä oli salahäät, josta hän nyt haluaa kertoa koko suvulle siskon häissä... miksi?

Miksi väität tuollaista?

Sisko kertoo perheelleen menneensä naimisiin? Mikäli perhe olisi ollut kutsuttuna ei mitään kertomista olisi ollut...

Ap on jo kertonut, hän ei jättänyt kertomista siskon häihin. Ja miten tilannetta muuttaisi, jos perhe olisi kutsuttu mukaan maistraattiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan omalta siskoltani, jonka aina on pitänyt pistää vähän paremmaksi. Kumpi ilmoitti hääpäivänsä ensiksi, sinä vai siskosi. Annas kun arvaa, sisko. Sitten sun pitikin kiireellä rynnätä maistraattiin ja vielä raskaanakin.

Tottahan toki vieraat onnittelevat varmasti myös sinua, siskosi häissä. Saat ehkä lahjojakin, koska onhan se noloa muistaa toista siskoa ja toista taas ei.

Kyllä tämä nyt meni tahdittomasti.

Mikä siinä on pahaa jos onnitellaan? En tiennytkään, että häissä morsian saa päättää mistä asioista vieraat saavat puhua. Kuulostaa kivoilta häiltä. Olin ajatellut että naimisiin mennään rakkaudesta, mutta selkeästi tärkeintä onkin olla huomion keskipisteenä. Varmaan kaasonkin tulisi olla morsianta rumempi, niin morsianta ei harmita. ei vaikuta oikein aikuismaiselta käyttäytymiseltä. Jos haluaa naimisiin ilman hössötyksiä, ja tämän takia maistraatissa, niin se ei tarkoita sitä etteikö siitä voisi kertoa myös läheisilleen. Ja miksi ihmeessä oletus, että kukaan sukulainen toisi lahjoja Ap:lle häihin? Jos asiata tietää lähin perhe, niin varmasti osaavat lahjoa ennen häitä, jos lahjoa välttämättä haluavat?

Vierailija
204/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti sanottuna uskonut, että ajankohdalla olisi mitään muuta merkitystä kuin että korkeintaan asia hautautuu siskon hääjärjestelyjen alle. En missään tapauksessa halua huomiota. Sitä paitsi reilusti alle puolet häävieraista edes tuntee minua, enkä usko että tuntemillenikaan uutiseni olisivat koko iltaa päiviteltäviä asioita. Ehkä se sitten vaan on häästressiä siskollani.

ap

sittenhän voit pysyä poissa kemuista

Vierailija
205/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista. Menin kihloihin samalla viikolla kun veljeni meni naimisiin. Kukaan ei selvästkään ollut varoittanut miestäni, että on väärä aika kosia. Onneksi veli ei loukkaantunut, rouvastaan en tiedä.

Vierailija
206/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti sanottuna uskonut, että ajankohdalla olisi mitään muuta merkitystä kuin että korkeintaan asia hautautuu siskon hääjärjestelyjen alle. En missään tapauksessa halua huomiota. Sitä paitsi reilusti alle puolet häävieraista edes tuntee minua, enkä usko että tuntemillenikaan uutiseni olisivat koko iltaa päiviteltäviä asioita. Ehkä se sitten vaan on häästressiä siskollani.

ap

sittenhän voit pysyä poissa kemuista

Siitähän sisko vasta riemastuisikin. Ensin kateellinen sisko menee naimisiin juuri ennen häntä, sitten on vielä raskaana ja kaiken huipuksi boikotoi häitä.

Vierailija
207/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väität tuollaista?

Ap on jo kertonut, hän ei jättänyt kertomista siskon häihin. Ja miten tilannetta muuttaisi, jos perhe olisi kutsuttu mukaan maistraattiin?

Sinne häihin on tulossa ilmeisesti koko suku... jolle nyt voi sitten kätevästi kertoa.

Vierailija
208/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupsista. Menin kihloihin samalla viikolla kun veljeni meni naimisiin. Kukaan ei selvästkään ollut varoittanut miestäni, että on väärä aika kosia. Onneksi veli ei loukkaantunut, rouvastaan en tiedä.

Juhlitko kihlausta veljesi häissä?

Vierailija
209/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väität tuollaista?

Sinne häihin on tulossa ilmeisesti koko suku... jolle nyt voi sitten kätevästi kertoa.

Tai jättää kertomatta.

Vierailija
210/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlitko kihlausta veljesi häissä?

En tietenkään, mutta kyllähän moni silti onnitteli.

Vierailija
211/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.

Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?

ap

Mielestäni ei tarvitse, mutta mikäli todella menitte naimisiin 2-4 viikkoa ennen siskoasi ja odotatte miehesi kanssa myös lasta, olisitte mahdollisesti voinut odottaa uutisten kanssa siskosi häiden jälkeen. Yleensäkään ihmiset eivät kerro vauvauutisia heti kun testi näyttää plussaa, vaan mahdollisesti kahden, neljän, tai kuuden kuukauden odotuksen jälkeen. Miksi teillä oli niin kiire?

Ap ei tainnut kertoa missä vaiheessa raskaus on.... jos se alkaa jo näkymään häissä ja sormessa on uusi vihkisormus, niin eikö ole vähemmän huomiota herättävää kertoa asia ennen häitä kuin alkaa siellä selostamaan sitä, miksi esittäytyy eri nimellä kuin aiemmin.....

Ihmeellinen ajatus, että kun joku ilmoittaa menevänsä vuoden päästä naimisiin, kukaan lähipiirissä ei voi näin tehdä ennen sitä....?

Voi ennen toki mennä, en usko, että kirjoittaja tarkoitti sitä. Mutta vuosikin on pitkä aika. Miksi juuri nyt? Juuri pari viikkoa ennen... kyllähän se herättää kysymyksiä.

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että ap meni juuri nyt naimisiin. Vauva tulossa. Ei tarvitse käydä tunnustamassa lapsen isyyttä sosiaalitoimistossa ja vauva syntyy avioliitossa. Koko perheellä sama sukunimi. Paljon hyviä syitä mennä naimisiin juuri nyt. Moni menee silloin, kun esikoinen on tuloillaan.

Olisi sen ehtinyt siskon häiden jälkeenkin, tai sitten niin että olisi käynyt sielä maistraatissa, muttei oisi kertonut kenellekään mitään kun vasta häiden jälkeen. Nythän tämä kaikki on vähän kuin tarkoituksellista huomiohakuisuutta,

Sisko menee naimisiin -> minäpä menen naimisiin ja olen raskaana!

Ja sitten siskon häissä, kun joku sukulainen kysyy, että koskas te menette naimisiin, valehtelee tälle sukulaiselle päin naamaa että enpä tiedä. Se on sitten parempaa käytöstä kuin kertoa naimisiinmenonsa viikkoja ennen siskon häitä. Ei haittaa vaikka tämä sulkulainen kenties loukkaantuu kun myöhemmin kuulee, että hälle valehdeltiin.

On se kumma miten naimisiinmeno on joillekin elämää suurempi spektaakkeli. Siinä ei muiden elämä tunnu enää missään. Kaikki pyörii vaan oman navan ympärillä.

Vierailija
212/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.

Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?

ap

No, sinun ei olisi tarvinnut kun pitää viikko tieto ihan itselläsi, mutta nyt sinulla oli joku motiivi hieroa tuo asia vasten siskosi kasvoja. Lällää lällää ehdinpä ensin ja saan edes osan sinun huomiosta.

No olisihan se raskaus aika todennäköisesti tullut ilmi siellä häissä, joten parempi kai kertoa pari viikkoa etukäteen niin se on sitten jo ihan vanha uutinen ja kaikki voi keskittyä juhlimaan siskon häitä.

No 13 vko raskaus ei ainakaan ulospäin näy ellei sitä tarkoiksella korosta kulkemalla vatsa etukenossa vaappumalla. Juomattomuudessa voi vedota vaikka lääkekuuriin.

Kyllä se häiden aikaan jo näkyy, enemmän tai vähemmän, äidin rakenteesta riippuen. Silloin ollaan viikoilla 15-16.

http://haaveissavauveli.blogspot.com/2015/06/raskausviikko-15.html

Kukaan ei tajunnu että oon paksuna vaikka olin jo 20 viikolla.

Vierailija
213/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kiukuttelee turhasta. Moni kertoo raskaudesta viikolla 13 kun pahin km riski takana ja nt ultrakin saattaa olla käytynä. Moni myöskin haluaa naimisiin ennen lapsen syntymää. Siskon häihin oli tuossa vaiheessa aikaa 3viikkoa. Siinä ajassa maha saattaa kasvaa sen verran ettei sitä enää keneltäkään peitellä plus ei halua mennä naimisiin näkyvästi raskaana tai haluaa jonkun tietyn vaatteen joka ei sitten päälle enää mahdu. Jiten miksi ei.

Juhlissa varmasti joku onnittelee jos asiasta saa kuulla/on kuullut. Mut eihän se poista morsiamen juhlan tärkeyttä. Voihan joku olla ostanut uuden kodin, vaihtanut työpaikkaa, menettänyt läheisen, valmistunut, saanut koulupaikan tms ja näistäkin varmasti puhutaan ja onnitellaan tms.

Minun siskon häissä eno tuli 2vko vanhan lapsen kanssa juhliin. Ja kyllä, moni kävi onnittelemassa ja ihastelemassa vauvaa. Mut pilasko se sikoni päivän. Ei todellakaan. Vilpittömän ilosia ja onnellisia kaikkien onnesta.

Vierailija
214/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No, sinun ei olisi tarvinnut kun pitää viikko tieto ihan itselläsi, mutta nyt sinulla oli joku motiivi hieroa tuo asia vasten siskosi kasvoja. Lällää lällää ehdinpä ensin ja saan edes osan sinun huomiosta.

No olisihan se raskaus aika todennäköisesti tullut ilmi siellä häissä, joten parempi kai kertoa pari viikkoa etukäteen niin se on sitten jo ihan vanha uutinen ja kaikki voi keskittyä juhlimaan siskon häitä.

No 13 vko raskaus ei ainakaan ulospäin näy ellei sitä tarkoiksella korosta kulkemalla vatsa etukenossa vaappumalla. Juomattomuudessa voi vedota vaikka lääkekuuriin.

Kyllä se häiden aikaan jo näkyy, enemmän tai vähemmän, äidin rakenteesta riippuen. Silloin ollaan viikoilla 15-16.

Minulla taas näkyi jo viikolla 5 koska munasarjojen hyperi turvotti koko vatsan valtavaksi palloksi. Rv9 oli viikon-kaks mittanen litteä vatsakausi ja sit alkoi näkymään ihan vauva vatsakin koska kaksoset tulossa. Esikoisenkin aikana vauvavatsa tuli esiin ennen puoltaväliä ja kaikki vaatteet kiristivät tai tubtuivat inhottavilta. Meitä kun on niin monen muotosia

Vierailija
215/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulla taas näkyi jo viikolla 5 koska munasarjojen hyperi turvotti koko vatsan valtavaksi palloksi. Rv9 oli viikon-kaks mittanen litteä vatsakausi ja sit alkoi näkymään ihan vauva vatsakin koska kaksoset tulossa. Esikoisenkin aikana vauvavatsa tuli esiin ennen puoltaväliä ja kaikki vaatteet kiristivät tai tubtuivat inhottavilta. Meitä kun on niin monen muotosia

Niinpä.

https://www.is.fi/perhe/art-2000005559710.html

Vierailija
216/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on voinut avioitua ihan yhtä hyvästä syystä kuin siskonsakin. Tapa vain oli eri. Raskaus on saattanut tulla kuvioihin odottamatta ja vanhemmat ovat halunneet monestakin syystä laillistaa liittonsa mahdollisimman ripeästi.

Mieheni ja minä avioiduimme keskenämme maistraatissa (todistajatkin talon puolesta). Meillä oli siihen omat motiivimme (ei raskaus). Ei kaikkia miellyttänyt, kuten jälkikäteen kuulimme. Täysi-ikäisiä oltiin.

On tämä nyt suuri ongelma.

Huoh, se on ihan fine, että ap meni naimisiin, mutta miksi siitä piti kertoa juuri nyt, jos itse naimisiin menosta ei tehty numeroa?

Minusta olisi tosi outoa olla kertomatta että on mennyt naimisiin, vaikka sen pitäisikin salassa etukäteen.

Minusta taas olisi tosi outoa mennä salassa ensin naimisiin, ja sitten heti kertoa kaikille.

Vierailija
217/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli mielestäsi ap:n pitäisi valehdella raskaudestaan ettei vaan sisaren prinsessapäivä menisi pilalle kun joku ehkä saattaisi pari sekuntia ajatella jotain muuta kuin häntä? On kyllä todella narsistista porukkaa täällä taas siskoa komppaamassa.

Mistä lähtien se ettei kailota asiaa kaikelle kansalle on ollut valehtelemista? Eli valehtelenko mäkin kun en ole kertonut naapurille että tykkään doggystylesta?

Vierailija
218/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsinyt kahlata koko seitsemää sivua läpi. En tajua, miten jonkun vuoden hääkarkkispektaakkelia hautoneen onni ja huomio siitä vähenisi, jos sisko menee vähin äänin maistraatissa naimisiin. Kuvitellaanpa, miten arvioitu huomionkalastus menee:

Isotäti Eedla: no mutta mitä sulle Jenna-Jasmiina kuuluu? Kun viimeksi nähtiin, olit metrin mittainen ja tykkäsit syödä Dominoita.

J-J: No mitäs, Iisalmessa asutaan mun miehen kanssa ja odotetaan esikoista.

Isotäti: Ai kun kiva! Onnea. Onpa muuten makoisan vatut tässä lajissa.

- The end -

Eihän se ole vähin äänin menemistä, jos siskon häissä on pakko kailotella kaikille 

Vierailija
219/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli mielestäsi ap:n pitäisi valehdella raskaudestaan ettei vaan sisaren prinsessapäivä menisi pilalle kun joku ehkä saattaisi pari sekuntia ajatella jotain muuta kuin häntä? On kyllä todella narsistista porukkaa täällä taas siskoa komppaamassa.

Mistä lähtien se ettei kailota asiaa kaikelle kansalle on ollut valehtelemista? Eli valehtelenko mäkin kun en ole kertonut naapurille että tykkään doggystylesta?

Eipä ole ap sanonut kertovansa "kaikelle kansalle häissä", sen keksit ihan itse. Ap ilmoitti aivan lähimmälle suvulle selvästi ennen häitä. Pari viikkoa on ihan riittävä aika ilmoituksesta mahdollisesti nousevan kiinnostuksen laantumiseen normaaliksi kuulumisten vaihdoksi sitten häissä. Vai pitääkö siskon laittaa muillekin vieraille ilmoitus mistä normaaleista elämään kuuluvista asioista saa keskustella? Myös ennen ja jälkeen häiden? Entä jos joku läheinen sattuu kuolemaan juuri ennen häitä?

Vierailija
220/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on voinut avioitua ihan yhtä hyvästä syystä kuin siskonsakin. Tapa vain oli eri. Raskaus on saattanut tulla kuvioihin odottamatta ja vanhemmat ovat halunneet monestakin syystä laillistaa liittonsa mahdollisimman ripeästi.

Mieheni ja minä avioiduimme keskenämme maistraatissa (todistajatkin talon puolesta). Meillä oli siihen omat motiivimme (ei raskaus). Ei kaikkia miellyttänyt, kuten jälkikäteen kuulimme. Täysi-ikäisiä oltiin.

On tämä nyt suuri ongelma.

Huoh, se on ihan fine, että ap meni naimisiin, mutta miksi siitä piti kertoa juuri nyt, jos itse naimisiin menosta ei tehty numeroa?

Minusta olisi tosi outoa olla kertomatta että on mennyt naimisiin, vaikka sen pitäisikin salassa etukäteen.

Minusta taas olisi tosi outoa mennä salassa ensin naimisiin, ja sitten heti kertoa kaikille.

Ei kai se väittänyt että naimisiin mentiin salaa, vaan pienimuotoisesti vai mikä sana se nyt olikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan