Sain tänään tietää odottavani down-syndroomaista
Kamala tilanne, ajatukset ovat ihan sekaisin, enkä tiedä kuinka tämän kertoisin miehelleni. Pelkään tuntevani hänet sen verran hyvin että haluaa keskeytyksen...miten aina käy huonosti, ikääkin vasta alle 30 :((
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo selvisi?
Sikiöseulonnassa
Niitä on monenlaisia, miten oli omasi laita?
Kerro mahdollisuuksien mukaan heti miehellesi ja sano myös kättelyssä että haluat että mietitte asiaa ensin pari päivää ennenkuin teette mitään päätöksiä. Alkushokissa voi sanoa kaikenlaista, mutta kun tunteet jäähtyy niin voi alkaa ajatella "järjellä".
Tunne on musertava takuulla, ainahan olettaa kaiken menevän normaalisti! Jaksamisia sinne ja tsemppiä mihin tahansa päätökseen!
-R
Miten päädyit seulontaan ja miksi mies ei ollut mukanasi kuulemassa tuloksia?
Kyllä hän on ihmisen arvoinen vauva silti, jos minulla olisi down lapsi, olisin onnellinen. Hän olisi kanssani aina. T. Isä
Heillä on paljon rakkautta antaa ja ihmisinä monesti paljon parempia, kuin ns. normaalit
Sikiöseulonta tehdään jos vauvalla on niskaturvotusta, mulle tehtiin kun oli tuota, mutta vauva ei ollut down. Vaikea päätös, tiedän kun itsekin muutaman päivän sitä jouduin miettiin. Nykyään ei paljon down lapsia näe, ovat kyllä varmaan itse omaan elämäänsä tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on ihmisen arvoinen vauva silti, jos minulla olisi down lapsi, olisin onnellinen. Hän olisi kanssani aina. T. Isä
Heillä on paljon rakkautta antaa ja ihmisinä monesti paljon parempia, kuin ns. normaalit
Et tajua yhtään mistä puhut. Kysy keski-ikäisten kehitysvammaisten vanhenevilta ja väsyneitä vanhemmilta. Onko vaikka kiva toimia 24/7 tukipuhelimena niin että puhelin piippaa kerran tunnissa, kaksi kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Sikiöseulonta tehdään jos vauvalla on niskaturvotusta, mulle tehtiin kun oli tuota, mutta vauva ei ollut down. Vaikea päätös, tiedän kun itsekin muutaman päivän sitä jouduin miettiin. Nykyään ei paljon down lapsia näe, ovat kyllä varmaan itse omaan elämäänsä tyytyväisiä.
Tiedän että sikiöseulonta tehdään, kysyinkin mikä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin yleisin on niskaturvotus+verikoetulokset, jos seula hälyttää niin me pääsimme ainakin nipt-tutkimukseen eli äidin verikokeesta seulotaan sikiön DNAta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua yhtään mistä puhut. Kysy keski-ikäisten kehitysvammaisten vanhenevilta ja väsyneitä vanhemmilta. Onko vaikka kiva toimia 24/7 tukipuhelimena niin että puhelin piippaa kerran tunnissa, kaksi kertaa...
Hel vetin huonosti järjestetyt tukitoimet tai munattomat vanhemmat, jotka ei osaa rajoja asettaa aikuiselle lapselleen. (Kehitysvammaisuus on tuossa sivuseikka)
Terv. ohjaaja vammaispalveluista
Ap, onnea lapsesta. Sisälläsi kasvavasta täydellisestä pienestä ihmeestä.
Voihan sitä. Jos on loputtomasti voimia ja jaksamista hoitaa lapsen asioita seuraavat 50v. Tulee tarvitsemaan kaiken aikasi, toimeentulosi ja jaksamisesi. Ainakin tiedät mikä ainoa harrastuksesi ja eläkekerhosi tulee olemaan koko loppuelämäsi verran.
Tai sitten lähettää suoraan porvooseen barnens by:hyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin yleisin on niskaturvotus+verikoetulokset, jos seula hälyttää niin me pääsimme ainakin nipt-tutkimukseen eli äidin verikokeesta seulotaan sikiön DNAta.
Eli olet ap? Miten tuo siis tulee miehelle yllätyksenä, kun on jo käynyt noin monta asiaa läpi? Ja tiedän kyllä kuinka seikat tehdään, olen ollut yksi onnettomuus. Halusin tietää miten se ap:lle tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet ap? Miten tuo siis tulee miehelle yllätyksenä, kun on jo käynyt noin monta asiaa läpi? Ja tiedän kyllä kuinka seikat tehdään, olen ollut yksi onnettomuus. Halusin tietää miten se ap:lle tehtiin.
Seikat=seulat, onnettomuus=onnettomista
Keskeytys on varsin järkevä ratkaisu.