Sain tänään tietää odottavani down-syndroomaista
Kamala tilanne, ajatukset ovat ihan sekaisin, enkä tiedä kuinka tämän kertoisin miehelleni. Pelkään tuntevani hänet sen verran hyvin että haluaa keskeytyksen...miten aina käy huonosti, ikääkin vasta alle 30 :((
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on ihmisen arvoinen vauva silti, jos minulla olisi down lapsi, olisin onnellinen. Hän olisi kanssani aina. T. Isä
Heillä on paljon rakkautta antaa ja ihmisinä monesti paljon parempia, kuin ns. normaalit
Et tajua yhtään mistä puhut. Kysy keski-ikäisten kehitysvammaisten vanhenevilta ja väsyneitä vanhemmilta. Onko vaikka kiva toimia 24/7 tukipuhelimena niin että puhelin piippaa kerran tunnissa, kaksi kertaa...
Ei voi kuin nostaa hattua kaikille niille ihmisille jotka päättää pitää lapsen. Kuitenkin sen pitäisi perustua tosiasioihin eikä tuossa yllä oleviin romantisoituihin mielikuviin, ja pitäisi olla ymmärrys siitä että päätöksellä käytännössä uhraa oman elämänsä, varsinkin sen loppupuolen.
Säkin voisit hankkia tietoa ennenkuin suollat tuollaista roskaa. Kukaan ei vaadi eikä pakota ketään uhraamaan elämäänsä. Vammaiset nykyään muuttaa tuettuihin asuntoloihin ja itsenäistyy vanhemmistaan siinä missä muutkin. Jos se heille sallitaan eikä takerruta, läheisripustauduta ja uhriuduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on ihmisen arvoinen vauva silti, jos minulla olisi down lapsi, olisin onnellinen. Hän olisi kanssani aina. T. Isä
Heillä on paljon rakkautta antaa ja ihmisinä monesti paljon parempia, kuin ns. normaalit
Et tajua yhtään mistä puhut. Kysy keski-ikäisten kehitysvammaisten vanhenevilta ja väsyneitä vanhemmilta. Onko vaikka kiva toimia 24/7 tukipuhelimena niin että puhelin piippaa kerran tunnissa, kaksi kertaa...
Ei voi kuin nostaa hattua kaikille niille ihmisille jotka päättää pitää lapsen. Kuitenkin sen pitäisi perustua tosiasioihin eikä tuossa yllä oleviin romantisoituihin mielikuviin, ja pitäisi olla ymmärrys siitä että päätöksellä käytännössä uhraa oman elämänsä, varsinkin sen loppupuolen.
Totta. Down-lapsia on toki eri asteisia, mutta sisareni ei vielä viisikymppisenäkään ole kykenevä syömään itse tai huolehtimaan muutenkaan itsestään. Häntä ei voi jättää sekunniksikaan ilman valvontaa ja äitini on ollut kymmeniä vuosia musertavan työtaakan alla. Tämän tietäen päätös olisi helppo mikäli kuulisin tulossa olevasta down-vauvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Down-lapsia on toki eri asteisia, mutta sisareni ei vielä viisikymppisenäkään ole kykenevä syömään itse tai huolehtimaan muutenkaan itsestään. Häntä ei voi jättää sekunniksikaan ilman valvontaa ja äitini on ollut kymmeniä vuosia musertavan työtaakan alla. Tämän tietäen päätös olisi helppo mikäli kuulisin tulossa olevasta down-vauvasta.
Ja te ette auta äitiänne tai hanki sisarellenne paikka hoitokodista? Kuka sen äidin pakottaa tuon musertavan taakan alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säkin voisit hankkia tietoa ennenkuin suollat tuollaista roskaa. Kukaan ei vaadi eikä pakota ketään uhraamaan elämäänsä. Vammaiset nykyään muuttaa tuettuihin asuntoloihin ja itsenäistyy vanhemmistaan siinä missä muutkin. Jos se heille sallitaan eikä takerruta, läheisripustauduta ja uhriuduta.
Tunnen vammaisen henkilökohtaisesti, hän asuu tuetussa asumisessa ja häntä tuetaan kaikilla tavoin valtavan paljon, mutta hän on silti kiinni vanhemmissaan kuin about alakoulun nelosluokkalainen. Jos et vastaa jatkuvasti piippaikevaan puhelimeen ja soittoihin, saat peltä sydän syrjällään että mitä siellä toisessa päässä tapahtuu. Ja se mitä tapahtuu on tosiaan sitten pikkukoululaisen harkintakyvyllä. Rikotaan tavaroita ja hankiudutaan vaarallisiin tilanteisiin. Aikuiset miehet jatkuvasti valmiina hyväksikäyttämään jos silmä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Keskeytys on varsin järkevä ratkaisu.
Ei yhtään järkevämpi kuin antaa lapsen syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen downsikiö tulisi abortoida valtion toimesta, ja näin estää näiden geenien siirtymistä eteenpäin...sitten sadan vuoden päästä ei olisi enää daunareita
Ei geenit downien kautta siirry eteenpäin.
Oletko tutustunut evoluution toimintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen downsikiö tulisi abortoida valtion toimesta, ja näin estää näiden geenien siirtymistä eteenpäin...sitten sadan vuoden päästä ei olisi enää daunareita
Downien syntymisellä ei ole sen kanssa tekemistä. Heitä on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottava kommentti.
Läheltä yhtä downlapsen perhettä seuranneena, tekisin itse abortin. Niin rankkaa, ja sisarukset ovat kärsineet ihan mielettömästi.
Mulla oli asiakkaana (huom. kahvilassa) down lapsia ja jo pelkkä kahvin kaataminen, tilausten kysely oli niin uuvuttavaa/raskasta jatkuvan tiuskimisen ja uusavuttomuuden takia.
Ja tämä kokemus siis vain työelämässä, vilunväreet vaan kiipi selkääni kun kuvittelin minkälaista vanhemmilla ja mahdollisilla sisaruksilla on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli asiakkaana (huom. kahvilassa) down lapsia ja jo pelkkä kahvin kaataminen, tilausten kysely oli niin uuvuttavaa/raskasta jatkuvan tiuskimisen ja uusavuttomuuden takia.
Ja tämä kokemus siis vain työelämässä, vilunväreet vaan kiipi selkääni kun kuvittelin minkälaista vanhemmilla ja mahdollisilla sisaruksilla on.
Sinua opetettiin.
Sinccis
Mitä kaikkea se kertoikaan SINUSTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Downien syntymisellä ei ole sen kanssa tekemistä. Heitä on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Ei tule.
Sinccis
Tulvaisuudessa on soluterapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhraa minkä?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit seulontaan ja miksi mies ei ollut mukanasi kuulemassa tuloksia?
Outo kysymys. Varmaan suurin osa raskaana olevista "päätyy" sikiöseulontaan (nt-ultra + verikoe). Harvinaisempaa on kieltäytyä sikiöseulonnasta. Ja monissa kaupungeissa poikkeavat tulokset ilmoitetaan kyllä ihan puhelimitse.
Ei tarvitse uhrata omaa elämäänsä. Yhdenkään vanhemman ei tarvitse aikuista vammaista lastaan hoitaa. Se on ihan oma valinta, jos niin tekee. Olen nähnyt tätä, kun iäkäs vanhempi viimein suostuu lapsensa asumiseen muualla. Aikuinen tytär tai poika on itse tyytyväinen asiaan. Vanhempi ravaa siellä ryhmäkodissa jatkuvasti ja pohtii ottavansa lapsensa takaisin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat downit (lähes kaikki) ovat hedelmättömiä. Lisäksi downin syndrooma ei ole perinnöllinen vaan johtuu satunnaisesta kromosomivirheestä.