Sinä joka vänkäät aina siitä että nelikymppiset naiset "pätkäisee" hiuksensa.
Liity facessa ryhmään Olin teini 80-luvulla. Siellä kaikki neli-viisikymppiset naiset esittelee nuoruuden kuviaan, ja tittididiii! Suurella osalla on lyhyet hiukset aika harvalla on pitkät. Eli ei, me nelikymppiset ei olla "pätkäisty" hiuksia iän takia, vaan sen takia että meille se on täysin normaalia. Jostain syystä meidän tyttäret pitää lähes kaikki pitkiä hiuksia, ja usein meidän äideillä oli nuorena pitkät kun oli se hippiaika 70-luvulla, joten meille se on vanhanaikaista muotia. 80-luvulla oli paljon erilaisia kampauksia, nykyään vain se yksi "verhomalli" joka ei todellakaan sovi kaikille vaikka raukat niin kuvittelee.
Tänä modernina aikakautena on outoa että nuoret naiset haluaa pitää pitkiä hiuksia jotka on olleet "kunnollisen naisen merkki" joskus ammoisina aikoina ja pitkiä hiuksia pidetään miesten mieliksi.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan pohjimmainen syy siinä että naiset tietävät miesten pitävän pitkistä hiuksista? Alkukantaista.
Nimenomaan. 20-luvulla rohkeat naiset alkoi leikata hiuksiaan lyhyeksi vaikka se ei ollut miesten fantasioiden mukaista. 60-70-luvulla hipit kapinoivat kasvattamalla pitkät hiukset, niin miehet kuin naisetkin. 80-luvulla oli kaikenlaista hiusmuotia lyhyttä ja pitkää ja kaikkea siltä väliltä, oli punkkareita ja vaikka mitä, oltiin yksilöllisiä. Nykyään halutaan vaan miellyttää miesten seksuaalisia fantasioita ja pidetään pitkiä roikkohiuksia, sopi ne itselle tai ei, ja otetaan itsestä nettii kuvia huulet törröllä ja perse pitkällä ja jos jotenkin samaan aikaan sais vielä tissitkin tyrkylle... surullista...
Voisiko joku toimittaja tehdä pikku artikkelin johonkin lehteensä, mitä mikäkin ele ja törröhuuli ja tissiherutus signaloi vastakkaisen sukupuolen silmissä? Joku riittävän laaja haastattelututkimus aiheesta. Saataisiin puolueetonta dataa. Ikäryhmittäin, sosiaaliluokittain jne. Itse mulla on käsitys, että törröhuulet ja tatskat esim vetoavat tiettyihin miehiin, pitkät hiukset tiettyihin ja sitä rataa. Saisimme me naiset todellista faktaa toimintaamme ohjaamaan. Koodikieli kohdalleen.
Hupaisa ajatus! Toimittajatko tuottaisivat puolueetonta dataa pikku artikkelilla? Haha!
Lopettakaa nyt perustelujen lateleminen miks just teillä on pitkä tukka. Vedätte maton omien jalkojenne alta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitävät pitkistä hiuksista, mutta sen asian kanssa on vain opittava elämään:( Samoin kuin he pitävät pystyistä rin noista ja terhakasta pe pusta ja kylmästä kaljasta. T: Puolipitkillä puolivaloilla mennään
Pystyt rinnat ja terhakka peppu löytyy. Alkoholia en juo. Hiukset leikkasin 14-vuotiaana ja siitä asti ollut lyhyet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyylitietoiset miehet (kuten omani) tajuavat, että hiusmallin pitää sopia kantajalleen. Oma mieheni on aina pitänyt lyhyitä hiuksia minulla seksikkäinä. Ei tietenkään ole mitään ikärajaa, jolloin naisen pitäisi leikkauttaa hiuksensa. Jos näin olisi, kai ne sitten katkeaisivat tiettynä päivänä itsestään. Tosiasia vain on se, että hyvin harvalle ikääntyvälle sopivat pitkät hiukset, kun vielä todella moni pitää hiuksiaan jatkuvasti auki. Yli hartiamitan ulottuva, roikkuva tukka vanhentaa, olipa se minkävärinen hyvänsä, ohut tai paksu. Kasvonpiirteet valahtavat hiusten mukana alaspäin. Klassiset, lyhyet mallit (ei siili eikä miesten hiusmallit) ja erilaiset polkkapituudet (riippuen kasvojen mallista) sopivat ihan kaikille ja näyttävät siisteiltä ja tyylikkäiltä silloin kun on jo tullut ryppyjä ja leukalinja on alkanut pehmetä. Jos on pitkät hiukset, ne kannattaa pitää nutturalla tai palmikolla tai niskaponnarilla. Korkea ponnari näyttää myös huvittavalta vanhemmalla naisella. Kaikkein kamalin on puhkiblondattu, epämääräisen pörröinen, harottava pitkä tukka!
Mitäpä muuta se mies voisi sinulle sanoa, jos tietää sinun joka tapauksessa pitävän lyhyitä hiuksia? Ei mies voi sanoa mitä tahansa, jos haluaa saada seksiä. Näin se vain on.
Lyhyet hiukset ja polkat ovat yleisiä, koska ovat helppoja. Ei siinä ole mistään tyylikkyydestä kyse. Harvan naisen hiukset Suomessa ovat millään tavoin tyylikkäät. Ohut ja suora hiuslaatu ei oikein anna sille edes mahdollisuuksia.
Olen itse jo 37 v ja edelleen pidän pitkiä hiuksia. Toki hiukseni ovat suht paksut ja hyvässä kunnossa. Itselleni on aivan sama, mitä missäkin iässä pitäisi tehdä ja miten pitäisi pukeutua tai leikata hiukset. En elä iän mukaan, vaan ihan oma fiiliksen mukaan. En muutenkaan halua näyttää miltään keski-ikäiseltä tantalta. Ihmiset vanhenevat mieleltään niin nopeasti... Ja ei, en ole mikään hihhuli, vaan yliopistotutkinnon omaava, vastuullisessa työssä oleva perheenäiti. En vaan ikinä ole halunnut elää muiden määrittelemien normien mukaan.
Mitä se mielipide hiuksista liittyy seksin saamiseen, en tajua.
Mulla erittäin paksu tukka, voisin sen puolesta pitää pitkää tukkaa, mutta lyhyt helpompi.
Eri
Minulla oli nuorena aina melko lyhyet hiukset, koska silloin permanentti ja blondaus oli muotia ja tukka oli aivan karseassa kunnossa. Olisin silloinkin mieluummin halunnut pitkät hiukset.
Nyt minulla on pitkät hiukset, enkä ole aikeissa pätkäistä. Jos nämä joskus vahemmiten ohenevat, niin saatan leikata polkkamittaan, en koskaan lyhyemmäksi.
Itse asiassa en usko koko pätkäisymyyttiin, koska tuttavapiirissäni pitkät hiukset ovat aivan tavalliset. Työpaikallani on 7 yli nelikymppistä naista, ja vain kahdella heistä on lyhyet hiukset.
Olen 44v eli juurikin tuota 80-lukuosastoa. Olen saanut omasta kuontalostani päättää niin kauan kuin muistan ja aktiivisesti muistan noin 9-vuotiaasta. On ollut pitkää suoraa hiusta, takuilla ja ilman, pitkää permanentilla kiharettua, etuheitolla ja ilman, kerran "aivan mahtava" toiselta puolelta lyhyeksi pätkäisty toiselta puolelta pitkä ja siihen vielä "pehmennys" (eli aivan karmea :D), on ollut monenpituista ja mallista polkkaa, useammankin kerran aivan lyhyttä "poikatukkaa" (11v, 19v, 26v) , otsatukalla ja ilman. Kaikissa olen viihtynyt aikani, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että ainakin nyt toistaiseksi haluan pitkät hiukset ja sillä siistä. Vielä pari vuotta sitten ex tempore pätkäisin pitkän tukan lyheksi polkaksi ja aloin saman tien kasvattaa sitä hädissäni takaisin, hetken jopa pidennysten avulla - ei enää koskaan! Nyt on onneksi pituutta taas omastakin takaa lapaluihin ja tämä on hyvä näin!
Miten helvetissä te jaksatte jauhaa toisten ihmisten hiusten pituudesta sivutolkulla??! Pitää olla aika paljon aikaa ja pienet murheet.
T. 45-vuotias pitkä- ja paksuhiuksinen nainen, jolla ei ole nuorenakaan ollut lyhyitä hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä te jaksatte jauhaa toisten ihmisten hiusten pituudesta sivutolkulla??! Pitää olla aika paljon aikaa ja pienet murheet.
T. 45-vuotias pitkä- ja paksuhiuksinen nainen, jolla ei ole nuorenakaan ollut lyhyitä hiuksia.
Miten sinä jaksat kommentoida tähän näin - tämän saman kommentinhan voisi ajatella pätevän pätevän suureen osaan tämän palstan keskusteluista, lukijasta ja hänen mielenkiinnostaan vähän riippuen?!? :D (Toim. huom. Itse siis aamukahvin ääressä juurikin tätä lueskelin itseäni huvittaakseni ja kommentoinkin jotain.)
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ovat naisen kruunu!
T: Mies
Sama pätee paljolti myös miehiin, mutta suomalaisilta miehiltä puuttuu tukka nykyään tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ovat naisen kruunu!
T: Mies
Mikä on miehen kruunu???
Pituus ja miehekkyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nyt en mieti, mitä miehet tykkäävät minun hiuksista vaan sitä, miten itse pärjään niiden kanssa. Lasimaiset, päätä pitkin menevät ja hyvin helposti rasvoittuvat hiukset eivät näytä missään pituudessa hyviltä, mutta lyhkäisinä niiden kanssa pärjää joten kuten. En ymmärrä, miten pitkät hiukset kestäisi joka päiväistä pesua. Siihen ei riittäisi markettisampoo, joten jos oma mies haluaa minulle pitkät hiukset, hän saa maksaa minulle kampaajan viikottain ja kampaamotason hiustenhoitotuotteet.
Itselläni aina ollut pitkät hiukset. Pesen hiukset päivittäin ihan markettishamppoilla ja ovat oikein hyvässä kunnossa. Tämä siis kampaajan mielipide, kysyin viimeksi ;).
Pidän itse pitkistä hiuksista, sekä mies pitää myös. Otan miehen mielipiteen huomioon kyllä, vaikkei se tietysti ratkaisevin olekaan. Viihdyn parhaiten pitkissä hiuksissa itse.
En kyllä ymmärrä, miksi naiset jotenkin mollaatte ja haukutte pitkiä hiuksia. Onko kyseessä kateus, kun tiedätte pitkien hiusten (noin yleisesti, lyhyissäkin on upeita) olevan kauniimmat ja enemmän miesten mieleen? Olen kuullut niin paljon pitkien hiusten mollausta elämäni aikana naisten taholta, että kyllästyttää jo. Miehet kuitenkin ovat aina kehuneet hiuksiani. Itse en ikinä kommentoi toisten hiuksia, jokainen pitäköön itselleen sopivaa hiusmallia. Voisitte myös jättää meidän pitkät hiukset rauhaan...
Ihan kiva, kun sinun pitkät houkset kestää päivittäistä pesua. Minullae ei kestä, latvat hamppuuntuu tosi helposti. Niitä latvatakkuja saa irrotella saksien kanssa. Sinulla ei ilmeiseti käy noin?
Ketä kiinnostaa ikäloput haahkat ?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nyt en mieti, mitä miehet tykkäävät minun hiuksista vaan sitä, miten itse pärjään niiden kanssa. Lasimaiset, päätä pitkin menevät ja hyvin helposti rasvoittuvat hiukset eivät näytä missään pituudessa hyviltä, mutta lyhkäisinä niiden kanssa pärjää joten kuten. En ymmärrä, miten pitkät hiukset kestäisi joka päiväistä pesua. Siihen ei riittäisi markettisampoo, joten jos oma mies haluaa minulle pitkät hiukset, hän saa maksaa minulle kampaajan viikottain ja kampaamotason hiustenhoitotuotteet.
Itselläni aina ollut pitkät hiukset. Pesen hiukset päivittäin ihan markettishamppoilla ja ovat oikein hyvässä kunnossa. Tämä siis kampaajan mielipide, kysyin viimeksi ;).
Pidän itse pitkistä hiuksista, sekä mies pitää myös. Otan miehen mielipiteen huomioon kyllä, vaikkei se tietysti ratkaisevin olekaan. Viihdyn parhaiten pitkissä hiuksissa itse.
En kyllä ymmärrä, miksi naiset jotenkin mollaatte ja haukutte pitkiä hiuksia. Onko kyseessä kateus, kun tiedätte pitkien hiusten (noin yleisesti, lyhyissäkin on upeita) olevan kauniimmat ja enemmän miesten mieleen? Olen kuullut niin paljon pitkien hiusten mollausta elämäni aikana naisten taholta, että kyllästyttää jo. Miehet kuitenkin ovat aina kehuneet hiuksiani. Itse en ikinä kommentoi toisten hiuksia, jokainen pitäköön itselleen sopivaa hiusmallia. Voisitte myös jättää meidän pitkät hiukset rauhaan...
Ihan kiva, kun sinun pitkät houkset kestää päivittäistä pesua. Minullae ei kestä, latvat hamppuuntuu tosi helposti. Niitä latvatakkuja saa irrotella saksien kanssa. Sinulla ei ilmeiseti käy noin?
Olen eri vastaaja, mutta olen jo yli 10 vuotta käyttänyt sulfaatitonta shampoota enkä lainkaan hoitoainetta. Se ei kuivata hiuksia niin kuin normishampoo, ja erilaisia sulfaatittomia saa ihan edullisesti ihan vaikka Prismasta. Mulla siis puoleen selkään pitkät hiukset eikä ole hamppuiset latvat.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa ikäloput haahkat ?
Sinccis
Ainakin sua, kun kerran täällä haahkaketjussa pyörit.
On varmaan helppo suhtautua hiuksiinsa huolettomasti, kun on kiitollinen hiuslaatu.
Minulla on aina ollut hennot JA ohuet JA suorat hiukset. Jos haluan niiden näyttävän ja tuntuvan joltain muulta kuin surkealta, täytyy niitä muotoilla ja käyttää erilaisia kikkoja ja temppuja ja ehdottomasti muotoilutuotteita. Sama se minkä mittaiset hiukset ovat. Mutta kun ne ovat lyhyemmät, korkeintaan kaulamittaiset, pääsen vähän helpommalla enkä vihaa hiuksiani. Minun on valittava runsauden ja pituuden väliltä, en voi saada molempia.
Miehelläni taas on myöskin hennot, mutta paksut ja taipuisat hiukset. Hänen ei tarvitse tehdä niille mitään (paitsi pestä välillä), ja ne näyttävät oikein hyvältä missä mitassa vaan ja miten päin vaan. Hän on meistä se, jonka kannattaa pitää pitkää tukkaa, se on hänelle huoleton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä jaksat kommentoida tähän näin - tämän saman kommentinhan voisi ajatella pätevän pätevän suureen osaan tämän palstan keskusteluista, lukijasta ja hänen mielenkiinnostaan vähän riippuen?!? :D (Toim. huom. Itse siis aamukahvin ääressä juurikin tätä lueskelin itseäni huvittaakseni ja kommentoinkin jotain.)
Niin siis tämähän on Aihe vapaa -niminen palsta, jossa ei sovi keskustella toisten hiuksista, eikä oikeastaan omistakaan. Eikä muistakaan asioista, jotka saattavat koskettaa jotakuta henkilökohtaisesti.
Ehdotan, että siirrymme keskustelemaan siitä, onko avaruudessa elämää.
Mitäpä muuta se mies voisi sinulle sanoa, jos tietää sinun joka tapauksessa pitävän lyhyitä hiuksia? Ei mies voi sanoa mitä tahansa, jos haluaa saada seksiä. Näin se vain on.
Lyhyet hiukset ja polkat ovat yleisiä, koska ovat helppoja. Ei siinä ole mistään tyylikkyydestä kyse. Harvan naisen hiukset Suomessa ovat millään tavoin tyylikkäät. Ohut ja suora hiuslaatu ei oikein anna sille edes mahdollisuuksia.
Olen itse jo 37 v ja edelleen pidän pitkiä hiuksia. Toki hiukseni ovat suht paksut ja hyvässä kunnossa. Itselleni on aivan sama, mitä missäkin iässä pitäisi tehdä ja miten pitäisi pukeutua tai leikata hiukset. En elä iän mukaan, vaan ihan oma fiiliksen mukaan. En muutenkaan halua näyttää miltään keski-ikäiseltä tantalta. Ihmiset vanhenevat mieleltään niin nopeasti... Ja ei, en ole mikään hihhuli, vaan yliopistotutkinnon omaava, vastuullisessa työssä oleva perheenäiti. En vaan ikinä ole halunnut elää muiden määrittelemien normien mukaan.