Sinä joka vänkäät aina siitä että nelikymppiset naiset "pätkäisee" hiuksensa.
Liity facessa ryhmään Olin teini 80-luvulla. Siellä kaikki neli-viisikymppiset naiset esittelee nuoruuden kuviaan, ja tittididiii! Suurella osalla on lyhyet hiukset aika harvalla on pitkät. Eli ei, me nelikymppiset ei olla "pätkäisty" hiuksia iän takia, vaan sen takia että meille se on täysin normaalia. Jostain syystä meidän tyttäret pitää lähes kaikki pitkiä hiuksia, ja usein meidän äideillä oli nuorena pitkät kun oli se hippiaika 70-luvulla, joten meille se on vanhanaikaista muotia. 80-luvulla oli paljon erilaisia kampauksia, nykyään vain se yksi "verhomalli" joka ei todellakaan sovi kaikille vaikka raukat niin kuvittelee.
Tänä modernina aikakautena on outoa että nuoret naiset haluaa pitää pitkiä hiuksia jotka on olleet "kunnollisen naisen merkki" joskus ammoisina aikoina ja pitkiä hiuksia pidetään miesten mieliksi.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Pitkiä hiuksia pidän mielelläni kiinni usein. Onko lettikampaukset ja nutturat mummomaisia nelikymppisellä? Kertokaahan.
Eihän ne ole samanlaisia nykyään kuin silloin meidän lapsuuden mummoilla, niillä kaikista vanhanaikaisimmilla. Nykyään kun on nutturoita miehilläkin (mikä on kyllä naurettavan näköistä, vieläpä parran kanssa, tulee fiilis että on vanhanajan tivolissa katsomassa partaista naista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset ovat naisen kruunu!
T: Mies
Mikä on miehen kruunu???
Hopeaketun harmaa karvamansetti munan ympärillä.
Kyllä se jotenkin status miehille on, että kumppanilla (naisella) on pitkät hiukset. Oli mikä mahakas plösö vain, mutta jos samanlaisella rouvaplösöllä on pitkät harjakset, niin a vot. Tai tai esim Sukarin Topi, pitäähän Natjallakin olla pitkät (lisäkkeet). Mä uskon että se on naisten oma vahva tahto, joka saa ne katkaisemaan. Vapaus, itsenäisyys, riippumattomuus, helppous. Minä olen nyt enemmän minä, kun mulla on nämä lyhyet. Olivat miehet ihan mitä mieltä tahansa.
Minä ainakin pidän itselläni pitkistä hiuksista, en ikinä leikkaisi lyhyttä jos ei nyt hiukset putoa päästä. Pidän myös miehillä ja muilla naisilla pitkistä hiuksista, olen biseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Pitkiä hiuksia pidän mielelläni kiinni usein. Onko lettikampaukset ja nutturat mummomaisia nelikymppisellä? Kertokaahan.
Vilkaisepa joskus esim. Long Hair Commubity kuvaketjuja. Nuttura- ja lettikampauksia on loputon määrä, jokaiselle jotakin.
T vanhat hipit, toisella tukkaa persiiseen (TBL) ja toisella kainaloihin (APL)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on miehen kruunu???
Hopeaketun harmaa karvamansetti munan ympärillä.
Nauroin 😂😂😂
Sama! Ihan oikein hopeaketuille ja heidän ällöjutuilleen, saavat maistaa omaa lääkettään. Nyt vain naurattaa aina kun näen harmaasetiä.
Mikä lasketaan pitkäksi tukaksi? Onko semmoinen hartiamittainen "pitkä polkka" jo pitkä tukka vai pitääkö olla lapoihin asti? Minun hiuksilleni kaikkein helpoin mitta on tuo hartioihin tai vähän yli, siinä luonnonkihara jaksaa kihartua nätisti mutta tukan saa kiinni huonon hiuspäivän iskiessä. En kyllä tajua miten kukaan voi aina pitää semmoista tosi pitkää tukkaa auki, sehän on hirveän kuuma ja aina tiellä. Lyhyet taas on hankalat kun joutuu leikkaamaan ja laittamaan koko ajan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne ole samanlaisia nykyään kuin silloin meidän lapsuuden mummoilla, niillä kaikista vanhanaikaisimmilla. Nykyään kun on nutturoita miehilläkin (mikä on kyllä naurettavan näköistä, vieläpä parran kanssa, tulee fiilis että on vanhanajan tivolissa katsomassa partaista naista)
Mun silmä lepää!
66
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minusta mummomaisia. N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset saavat huomiota, koska ne ovat harvinaisuus. En usko että hiusten pituus vaikuttaa miesten parinvalintaan juurikaan. Suurelle osalle miehistä riittää kriteeriksi että naisella on pulssi.
Kyllä lähes kaikilla alle kolmekyppisillä naisilla ja tytöillä on nykyään pitkät hiukset, lyhyet on todellakin harvinaisuus. Parikymppiset naiset ei uskalla enää leikata mitään muuta mallia hiuksiinsa ettei vaan miehet lakkaa tykkäämästä niiden postauksista pitäähän sitä olla kaikki mitä herutella (yököttävä sana koska heruminen tarkoittaa maidon tulemista nännistä) Siksi tekohiukset, tekoripset, tekokynnet, tekotäytteet huulissa... kulmakarvat kynällä piirretty täysin epäluonnollisesti... ihan oikeasti miehetkö sitten tykkää näistä barbeista?
Tykkää, koska muutakaan ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Omalla lukioluokallani kahdella tytöllä oli pitkät hiukset.
Vain kahdella? Kuulostaa siltä, että lyhyet hiukset ovat siis olleet jonkin sortin ryhmäpaine tuohon aikaan. Vähän niin kuin tuo painostaminen leikkaamaan hiukset lyhyeksi vanhemmalla iällä. Mutta seuraava sukupolvi on suvaitsevampi kuin nuo 80-luvun teinit, jotka haluavat olla samanlaista massaa.
Ja toisin kuin ap väittää, niin kyllähän nykyään monenlaisia kuontaloita löytyy katukuvassa. "Verhohiukset" eivät todellakaan ole se ainut vaihtoehto...
Ei se ollut mikään ryhmäpaine, kyllä myös pitkät hiukset, toki permanentattuna ja isommaksi vielä tupeerattuna tai kreppiraudalla laitetut oli muotia, silloin sai olla minkä pituiset vaan kukin tykkäsi ja kampaukset vaihtui tytöillä joka vuosi. Selasin juuri läpi omat luokkakuvat, niin tosi paljon vaihteli niin että joillain oli kolmannella luokalla lyhyet mutta kuudennelle pitkät ja päinvastoin ja tietysti yläasteella se vaihtelu vaan lisääntyi kun alettiin värjätä ja laittaa permanentteja.
Kukaan ei painosta ketään leikkaamaan hiuksiaan vanhemmalla iällä, se on täyttä puppua. Mun äidillä joka on syntynyt 1954 on pitkät hiukset edelleen ja hänellä on ollut lyhyet vain joskus lapsena olisko yläasteikäisenä, muuten aina vähintään olkapäille asti, kun sanoo ettei hänen kasvoihinsa sovi lyhemmät. Äidillä on paksut ja pitkät hiukset vaikka on jo eläkkeellä, ja varmaan on lopun ikäänsä.
Niin nykyäänkin saa olla. Ihan mene kuule ulos vain, niin näet kyllä naisia eri pituisilla hiuksilla kaikissa ikäryhmissä. Ellei sulla ole kovin valikoiva näkö...
Jaa ei kukaan painosta leikkaamaan hiuksia vanhemmalla iällä? Kukaan, ikinä, koskaan ole niin tehnyt kenellekään, ja ihan satavarma? :D
Kyllä minä ainakin olen omin korvin kuullut, kun omalle äidilleni on esim. hänen siskonsa tällaista sanonut. Kuulemma myös työpaikalla sai tällaisia kommentteja joiltakin työkavereilta. En näe mitään syytä, miksi äitini valehtelisi asiasta. Enkä näe mitään syytä, miksi muut vanhemmat naiset valehtelisivat samankaltaisista kokemuksistaan.
Ja moniltahan leikataan viimeistään silloin kun joutuvat hoitokotiin. Vanhat mummut sitten itkevät kun lapsesta asti olleet pitkät hiukset leikataan irti, jotta pesusta ja hiustenhoidosta tulee tehokkaampaa. Kovassa on tuo ajattelu, että ne pitkät hiukset ovat vain miehiä varten ja nainen itse ei niitä pohjimmiltaan halua eikä varsinkaan tarvitse enää vanhana. Samaa potaskaahan tämä aloituskin suoltaa. Rohkeita he, jotka pitävät lyhyitä hiuksia, eivätkä halua miellyttää miehiä. jaadi, jaadi. Tietynlaista painostustahan tuokin on kun haukutaan heitä, joilla on pitkät hiukset vanhahtaviksi hippiaikaan jämähtäneiksi, jotka eivät ole lainkaan "moderneja vahvoja naisia".
Niin, eri pituisia ja näköisiä hiuksia on meillä yli kolmekymppisillä ja keski-ikäisillä, sitä nuorempia ei tule yhtään mieleen että olisi lyhythiuksisia. Meillä töissä on monella naisella pitkät hiukset, keski-ikäisellä ja vanhempia, eikä heille kukaan koskaan sano että leikkaa (ne joilla on lyhemmät) jokaisella saa olla sellaiset kun tykkää. Jos joku käy kampaajalla kehutaan että kylläpä on nätti. Sun äitis typerä sisko ei kerro mitään muusta yhteiskunnasta, jos olisi tosi tavallista että käsketään leikata pitkät hiukset, niin kyllä minäkin siitä olisin kuullut kun olen naisvaltaisella alalla töissä ja äidillä ja siskolla on pitkät hiukset.
En ole koskaan kuullut että hoitokodissa leikataan vasten tahtoa jonkun hiukset, sehän on suorastaan laitonta. Anopilla oli lyhyet hiukset eikä ollut varsinaisesti laitoshoidossa ennen kuolemaansa joten en tiedä, anopille kävi kotona kampaaja laittamassa permanettia ja leikkaamassa ja anoppi oli erittäin tyytyväinen lyhythiuksisena kuolemaansa asti 86v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset saavat huomiota, koska ne ovat harvinaisuus. En usko että hiusten pituus vaikuttaa miesten parinvalintaan juurikaan. Suurelle osalle miehistä riittää kriteeriksi että naisella on pulssi.
Kyllä lähes kaikilla alle kolmekyppisillä naisilla ja tytöillä on nykyään pitkät hiukset, lyhyet on todellakin harvinaisuus. Parikymppiset naiset ei uskalla enää leikata mitään muuta mallia hiuksiinsa ettei vaan miehet lakkaa tykkäämästä niiden postauksista pitäähän sitä olla kaikki mitä herutella (yököttävä sana koska heruminen tarkoittaa maidon tulemista nännistä) Siksi tekohiukset, tekoripset, tekokynnet, tekotäytteet huulissa... kulmakarvat kynällä piirretty täysin epäluonnollisesti... ihan oikeasti miehetkö sitten tykkää näistä barbeista?
Tykkää, koska muutakaan ei ole tarjolla.
Kyllä on. Mun tytär on parikymppinen eikä ole tuollainen, vaan luonnostaan kaunis, eikä hänen ystävistään kellään ole esim. tekoripsiä. Mutta eipä heistä kukaan olekaan mikään instahupakko.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan pitkäksi tukaksi? Onko semmoinen hartiamittainen "pitkä polkka" jo pitkä tukka vai pitääkö olla lapoihin asti? Minun hiuksilleni kaikkein helpoin mitta on tuo hartioihin tai vähän yli, siinä luonnonkihara jaksaa kihartua nätisti mutta tukan saa kiinni huonon hiuspäivän iskiessä. En kyllä tajua miten kukaan voi aina pitää semmoista tosi pitkää tukkaa auki, sehän on hirveän kuuma ja aina tiellä. Lyhyet taas on hankalat kun joutuu leikkaamaan ja laittamaan koko ajan...
Lyhyet just on niin kätevät kun ne on hyvin leikattu ei tarvi ainakaan kahteen kuukauteen tehdä yhtään mitään, pestä shampoolla pari kertaa viikossa, ei tarvi edes hoitoainetta, ei tarvi föönailla kun ne luonnostaan pysyy kuohkeana. En edes tiedä miten omia hiuksiani laittaisin jos joku sanoisi että laita niitä, leikkaus ja väri riittää. Monet, jopa kampaajat, on kyllä luulleet että olen föönannut niitä, mutta ei mulla ainakaan mene koskaan hiukset päätämyöden kuin pitkinä kun ne painaa sit ku synti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alle kolmekymppinen nainen enkä tunne ketään jolla olisi tekotäytteitä huulissa. Pitkät hiukset on myös harvinaisuus, niitä on vain muutamalla tuttavapiirissäni koska suurimman osan hiukset on vaan liian ohuet kasvaakseen kunnolla pitkiksi. Tosi pitkää tukkaa näkee lähinnä semmoisilla luonnonlapsi-tyyppisillä. Tekoripsiä on joku joskus kokeillut, mutta ei kenelläkään säännöllisesti niitä ole. Someen julkaistaan lähinnä kuvia lemmikeistä, reissuista ja sisustuksesta, muutama postailee selfieitä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alle kolmekymppinen nainen enkä tunne ketään jolla olisi tekotäytteitä huulissa. Pitkät hiukset on myös harvinaisuus, niitä on vain muutamalla tuttavapiirissäni koska suurimman osan hiukset on vaan liian ohuet kasvaakseen kunnolla pitkiksi. Tosi pitkää tukkaa näkee lähinnä semmoisilla luonnonlapsi-tyyppisillä. Tekoripsiä on joku joskus kokeillut, mutta ei kenelläkään säännöllisesti niitä ole. Someen julkaistaan lähinnä kuvia lemmikeistä, reissuista ja sisustuksesta, muutama postailee selfieitä joskus.
En ole väittänytkään että kaikilla on, vaan niillä joille ne selfiet ja tykkäykset on elämän sisältö. Mun tytär on erittäin kaunis ja pitkähiuksinen ja matkustelee paljon, laittaa kuvia matkoilta, eikä tarvi tekoripsiä eikä hänen ystävilläänkään kellään ole. Mutta kaikilla on pitkät hiukset, siitä ei pääse yli ei ympäri. Kaikilla ei toki oli ylipitkät tai paksut, mutta mahdollisimman pitkää yrittävät kasvattaa.
Kukin pitäköön sellaisia hiuksia kuin haluaa. Ei tarvisi muita haukkua.
Jollain on pakkomielle sarveissolukkoon.
Kyllä on taas niukka elämä aapeellä. Voi hyvä ihme sentään... se mielenterveyshoitotakuu tulis kyllä tarpeeseen.
Olen huomannut, että jos suoristan omat hiukset niin näytän aivan kaamealta, kun ne menevät päätä myöden eli en suorista. Koskaan. Paremmin sopii tuuheat. Eniten saan kehuja, kun hiukset ovat tiukalla poninhännällä.
Henkilökohtaisesti on ihan sama, minkälaiset hiukset muilla on. Keskityn mielummin omaan ulkonäköön. Haluan miellyttää itseäni että miehiä, koska flirttailu piristää ja itsetunto saa buustia. :) Toki ymmärrän, että kaikesta huolimatta en miellytä jokaisen miehen silmää, koska makuja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Omalla lukioluokallani kahdella tytöllä oli pitkät hiukset.
Vain kahdella? Kuulostaa siltä, että lyhyet hiukset ovat siis olleet jonkin sortin ryhmäpaine tuohon aikaan. Vähän niin kuin tuo painostaminen leikkaamaan hiukset lyhyeksi vanhemmalla iällä. Mutta seuraava sukupolvi on suvaitsevampi kuin nuo 80-luvun teinit, jotka haluavat olla samanlaista massaa.
Ja toisin kuin ap väittää, niin kyllähän nykyään monenlaisia kuontaloita löytyy katukuvassa. "Verhohiukset" eivät todellakaan ole se ainut vaihtoehto...
Ei se ollut mikään ryhmäpaine, kyllä myös pitkät hiukset, toki permanentattuna ja isommaksi vielä tupeerattuna tai kreppiraudalla laitetut oli muotia, silloin sai olla minkä pituiset vaan kukin tykkäsi ja kampaukset vaihtui tytöillä joka vuosi. Selasin juuri läpi omat luokkakuvat, niin tosi paljon vaihteli niin että joillain oli kolmannella luokalla lyhyet mutta kuudennelle pitkät ja päinvastoin ja tietysti yläasteella se vaihtelu vaan lisääntyi kun alettiin värjätä ja laittaa permanentteja.
Kukaan ei painosta ketään leikkaamaan hiuksiaan vanhemmalla iällä, se on täyttä puppua. Mun äidillä joka on syntynyt 1954 on pitkät hiukset edelleen ja hänellä on ollut lyhyet vain joskus lapsena olisko yläasteikäisenä, muuten aina vähintään olkapäille asti, kun sanoo ettei hänen kasvoihinsa sovi lyhemmät. Äidillä on paksut ja pitkät hiukset vaikka on jo eläkkeellä, ja varmaan on lopun ikäänsä.
Niin nykyäänkin saa olla. Ihan mene kuule ulos vain, niin näet kyllä naisia eri pituisilla hiuksilla kaikissa ikäryhmissä. Ellei sulla ole kovin valikoiva näkö...
Jaa ei kukaan painosta leikkaamaan hiuksia vanhemmalla iällä? Kukaan, ikinä, koskaan ole niin tehnyt kenellekään, ja ihan satavarma? :D
Kyllä minä ainakin olen omin korvin kuullut, kun omalle äidilleni on esim. hänen siskonsa tällaista sanonut. Kuulemma myös työpaikalla sai tällaisia kommentteja joiltakin työkavereilta. En näe mitään syytä, miksi äitini valehtelisi asiasta. Enkä näe mitään syytä, miksi muut vanhemmat naiset valehtelisivat samankaltaisista kokemuksistaan.
Ja moniltahan leikataan viimeistään silloin kun joutuvat hoitokotiin. Vanhat mummut sitten itkevät kun lapsesta asti olleet pitkät hiukset leikataan irti, jotta pesusta ja hiustenhoidosta tulee tehokkaampaa. Kovassa on tuo ajattelu, että ne pitkät hiukset ovat vain miehiä varten ja nainen itse ei niitä pohjimmiltaan halua eikä varsinkaan tarvitse enää vanhana. Samaa potaskaahan tämä aloituskin suoltaa. Rohkeita he, jotka pitävät lyhyitä hiuksia, eivätkä halua miellyttää miehiä. jaadi, jaadi. Tietynlaista painostustahan tuokin on kun haukutaan heitä, joilla on pitkät hiukset vanhahtaviksi hippiaikaan jämähtäneiksi, jotka eivät ole lainkaan "moderneja vahvoja naisia".
Niin, eri pituisia ja näköisiä hiuksia on meillä yli kolmekymppisillä ja keski-ikäisillä, sitä nuorempia ei tule yhtään mieleen että olisi lyhythiuksisia. Meillä töissä on monella naisella pitkät hiukset, keski-ikäisellä ja vanhempia, eikä heille kukaan koskaan sano että leikkaa (ne joilla on lyhemmät) jokaisella saa olla sellaiset kun tykkää. Jos joku käy kampaajalla kehutaan että kylläpä on nätti. Sun äitis typerä sisko ei kerro mitään muusta yhteiskunnasta, jos olisi tosi tavallista että käsketään leikata pitkät hiukset, niin kyllä minäkin siitä olisin kuullut kun olen naisvaltaisella alalla töissä ja äidillä ja siskolla on pitkät hiukset.
En ole koskaan kuullut että hoitokodissa leikataan vasten tahtoa jonkun hiukset, sehän on suorastaan laitonta. Anopilla oli lyhyet hiukset eikä ollut varsinaisesti laitoshoidossa ennen kuolemaansa joten en tiedä, anopille kävi kotona kampaaja laittamassa permanettia ja leikkaamassa ja anoppi oli erittäin tyytyväinen lyhythiuksisena kuolemaansa asti 86v.
Ehkäpä sun kokemus kertoo vain ja ainoastaan sun kokemuksesta. En tiedä kuinka eristäytynyttä elämää vietät tai missä ihmeen korvessa asut, mutta hyvin uskomattomalta, jopa suorastaan mahdottomalta kuulostaa, ettet ole nähnyt lainkaan lyhythiuksisia nuoria naisia. Taidat valehdella tai sitten on näkö jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Näin ON !
Ja kaikki KananPerseTukassa ja / tai KouvolaTukkassa haahuilevat akat pitäisi lain mukaan tuomita suolakaivoksiin kuokkimaan niin kauaksi aikaa, että ne pitkät hiukset kasvaisivat takaisin. Ja heti seuraavasta vastaavasta rikkeestä tulisi tuomion nelinkertaistua, jotta ei tulisi edes mieleenkään tehdä toista kertaa noin julkeaa tekoa, pyhäinhäväistystä. Eikä olisi kyllä mitenkään hirveän väärin jos samaa tuomio-metodia sovellettaisi pukeutumiseen ja normaalipainossa pysymiseen.