Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka vänkäät aina siitä että nelikymppiset naiset "pätkäisee" hiuksensa.

Vierailija
23.07.2019 |

Liity facessa ryhmään Olin teini 80-luvulla. Siellä kaikki neli-viisikymppiset naiset esittelee nuoruuden kuviaan, ja tittididiii! Suurella osalla on lyhyet hiukset aika harvalla on pitkät. Eli ei, me nelikymppiset ei olla "pätkäisty" hiuksia iän takia, vaan sen takia että meille se on täysin normaalia. Jostain syystä meidän tyttäret pitää lähes kaikki pitkiä hiuksia, ja usein meidän äideillä oli nuorena pitkät kun oli se hippiaika 70-luvulla, joten meille se on vanhanaikaista muotia. 80-luvulla oli paljon erilaisia kampauksia, nykyään vain se yksi "verhomalli" joka ei todellakaan sovi kaikille vaikka raukat niin kuvittelee.
Tänä modernina aikakautena on outoa että nuoret naiset haluaa pitää pitkiä hiuksia jotka on olleet "kunnollisen naisen merkki" joskus ammoisina aikoina ja pitkiä hiuksia pidetään miesten mieliksi.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Omalla lukioluokallani kahdella tytöllä oli pitkät hiukset.

Vierailija
2/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 80-luvulla pitkät hiukset ja pätkäisin ne sitten kun ohenivat iän myötä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 80-luvulla pitkät hiukset ja pätkäisin ne sitten kun ohenivat iän myötä. 

Oletko sinä nyt siis nelikymppinen? 

Vierailija
4/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin leikkasin nyt polkaksi, kun tajusin jenkkiläistä +45 uutistenlukijaa kerran katsoessani, miten traagiselta näyttää nainen, jolla pitkät hiukset ohenevat ja nuoruuden loisto on muisto vain. Se kuva mielessäni marssin kampaajalle.

Vierailija
5/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta. Yläasteella ja lukiossa kellään ei ollut pitkiä hiuksia, ja niitä tukkatyylejä oli monia. Joillakin oli jopa otsatukka, nykyaikna sekin on "rohkea tyyli".

Vierailija
6/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä nyt siis nelikymppinen? 

48

Vierailija
7/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan pohjimmainen syy siinä että naiset tietävät miesten pitävän pitkistä hiuksista? Alkukantaista.

Vierailija
8/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyaikana pitääkin olla niin moderni, mikään omassa olemuksessa ei saa viehättää miehiä. Kyllä, minulla on pitkät hiukset, ajelen karvat ja urheilen nåyttääkseni hyvältä myös miesten silmissä, mutta ennenkaikkea koska olen tyytyväinen itseeni näin.

T. parikymppinen

Vierailija
9/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pitävät pitkistä hiuksista, mutta sen asian kanssa on vain opittava elämään:( Samoin kuin he pitävät pystyistä rin noista ja terhakasta pe pusta ja kylmästä kaljasta. T: Puolipitkillä puolivaloilla mennään

Vierailija
10/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kai iästä riipu vaan hiusten laadusta. Jos on ohuet hiukset, näyttää paremmilta lyhyenä, jos on paksut hiukset, pitkätkin ovat kauniit, iästä riippumatta.

Vierailija
11/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan pohjimmainen syy siinä että naiset tietävät miesten pitävän pitkistä hiuksista? Alkukantaista.

Nimenomaan. 20-luvulla rohkeat naiset alkoi leikata hiuksiaan lyhyeksi vaikka se ei ollut miesten fantasioiden mukaista. 60-70-luvulla hipit kapinoivat kasvattamalla pitkät hiukset, niin miehet kuin naisetkin. 80-luvulla oli kaikenlaista hiusmuotia lyhyttä ja pitkää ja kaikkea siltä väliltä, oli punkkareita ja vaikka mitä, oltiin yksilöllisiä. Nykyään halutaan vaan miellyttää miesten seksuaalisia fantasioita ja pidetään pitkiä roikkohiuksia, sopi ne itselle tai ei, ja otetaan itsestä nettii kuvia huulet törröllä ja perse pitkällä ja jos jotenkin samaan aikaan sais vielä tissitkin tyrkylle... surullista...

Vierailija
12/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että ei ole tullut kiinnitettyä asiaan aiemmin liiemmin huomiota, mutta sillon 80-luvulla taisi tosiaan olla muotia lyhyt kihara tukka. Sen kanssa oli sellainen sivulle heitetty otsatukka. En itse ollut mukana silloin enkä nyt noissa muotivirtauksissa: en ole eläissäni yli kolmea senttiä tukkaani lyhentänyt yhdellä kertaa, eli pitkähköt aina ovat olleet. Pidän hiuksia useimmiten kiinni, ovat helppohoitoiset enkä osaisi ajatella mitään muuta hiustyyliä. Niin ja vuosimalli 1970.

Vierailija
13/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyaikana pitääkin olla niin moderni, mikään omassa olemuksessa ei saa viehättää miehiä. Kyllä, minulla on pitkät hiukset, ajelen karvat ja urheilen nåyttääkseni hyvältä myös miesten silmissä, mutta ennenkaikkea koska olen tyytyväinen itseeni näin.

T. parikymppinen

Mutta kun teitä ei erota toisistaan, missä yksilöllisyys? Samat hiukset, samat vaatteet, samat meikit (luojan kiitos ne järkyttävät isot ja paksut kulmakarvat jäi jo pois, mutta ei nuo nykyisetkään ole kivat kun on feikit tai feikin näköiset piirretyt) kaikki nuoret naiset on kuin klooneja.

Vierailija
14/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. parikymppinen

Ei. Mulla oli ennen pitkät hulmuavat hiukset takapuoleen asti. Sain niiden vuoksi paljon epämiellyttävää ja häiritsevää huomiota miehiltä, muutama jopa tarttui hiuksiin kiinni ilman lupaa! Nyt saa olla rauhassa kun on hiukset vaan olkapäille asti.

Vierailija
15/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat naisen kruunu!

T: Mies

Vierailija
16/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Omalla lukioluokallani kahdella tytöllä oli pitkät hiukset.

Vain kahdella? Kuulostaa siltä, että lyhyet hiukset ovat siis olleet jonkin sortin ryhmäpaine tuohon aikaan. Vähän niin kuin tuo painostaminen leikkaamaan hiukset lyhyeksi vanhemmalla iällä. Mutta seuraava sukupolvi on suvaitsevampi kuin nuo 80-luvun teinit, jotka haluavat olla samanlaista massaa.

Ja toisin kuin ap väittää, niin kyllähän nykyään monenlaisia kuontaloita löytyy katukuvassa. "Verhohiukset" eivät todellakaan ole se ainut vaihtoehto...

Vierailija
17/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulla on ollut lapsuudesta lähtien pitkät hiukset. Äiti olisi halunnut välillä lyhentää, mutta minä pidin pääni, enkä antanut leikata kuin latvat. Omasta tahdostani pidän hiukseni pitkinä, en vain yksinkertaisesti tykkää lyhyistä hiuksista. Ei liity mitenkään miesten miellyttämiseen.

Vierailija
18/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että ei ole tullut kiinnitettyä asiaan aiemmin liiemmin huomiota, mutta sillon 80-luvulla taisi tosiaan olla muotia lyhyt kihara tukka. Sen kanssa oli sellainen sivulle heitetty otsatukka. En itse ollut mukana silloin enkä nyt noissa muotivirtauksissa: en ole eläissäni yli kolmea senttiä tukkaani lyhentänyt yhdellä kertaa, eli pitkähköt aina ovat olleet. Pidän hiuksia useimmiten kiinni, ovat helppohoitoiset enkä osaisi ajatella mitään muuta hiustyyliä. Niin ja vuosimalli 1970.

Minä taas en voi pitää pitkiä hiuksia kiinni, tulee päänahka ihan älyttömän kipeäksi. Joten en ole pitänyt pitkiä hiuksia sitten lapsuuden kuin parikymppisenä pari vuotta, sitten kyllästyin siihen verhoon missä ei pysynyt kiharat eikä mikään. Paksut lasimaista hiusta... joo ei.

Vierailija
19/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuosituhannen vaihteessa ja 2000-luvun alussa oli muotia lyhyt tukka, kun olimme parikymppisiä. Lyhyt tukka oli Tiktakin Petralla, Maija Vilkkumaalla, Jonna Tervomaalla ja Irina Björklundilla Minä ja Morrison -leffassa.

Vierailija
20/117 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. parikymppinen

Mutta kun teitä ei erota toisistaan, missä yksilöllisyys? Samat hiukset, samat vaatteet, samat meikit (luojan kiitos ne järkyttävät isot ja paksut kulmakarvat jäi jo pois, mutta ei nuo nykyisetkään ole kivat kun on feikit tai feikin näköiset piirretyt) kaikki nuoret naiset on kuin klooneja.

Eihän ole. 

T. Keski-ikäinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän