Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Median perusteella ketogeeninen on ainoa ruokavalio, jolla laihtuu terveellisesti.. mutta kun en pysty siihen.

Vierailija
22.07.2019 |

Tai no, ehkä pystyisin, mutta kun en oikeastaan edes halua niin rajoitteista ruokavaliota. Onko oikeasti niin, että virallisterveellinen on stanasta ja ketogeenisellä kohti valoa? Välillä fb:n feediin ilmestyy Antti Heikkilän ajatuksia ja hänen seuraajien (aggressiivisia?) kommentteja ja myötäilemistä... ihmetyttää tuokin... on kuin joku lahko.

Kommentit (265)

Vierailija
181/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi ketoilija/vhh ruokavaliolla oleva. En pyri ketoosiin, mutta olen jättänyt pois pastat, riisit, perunat, palkokasvit, leivät, sokerit jne.

Käytännössä syön samoja ruokia kuin ennen, mutta jättänyt vaan nuo tietyt ruoka-aineet pois/korvannut jollain muulla.

Lounaaksi syön kananmunia, leikkeleitä, juustoa ja kasviksia. Periaatteessa olen jättänyt vain leivän pois ja korvannut kananmunilla ja kasviksilla. Joskus teen pannukakkua ja syön sitä kerman ja marjojen kanssa.

Päivälliseksi syön paljon salaattia avokadolla ja oliiviöljyllä, juustoa (feta, mozzarella, raejuusto..), lihaa/kalaa/kanaa, kananmunia.

Illalla saatan tehdä napostelulautasen (leikkelettä, juustoa, marjoja) tai syödä chiavanukasta. Joskus teen pizzaa.

En koe tätä ruokavaliota rajoittavana. Mielikuvitusta tarvii, mutta mantelijauhoilla saa tehtyä pizzapohjat ja pannukakut. Pastan olen korvannut kaalilla ja niin edelleen. Jos jotain tekee mieli, googletan miten tehdä ketotyylillä. Tähän mennessä ovat onnistuneet hyvin. Seuraavaksi ajattelin laittaa paninin testiin.

Huomatkaa että olen puhunut ruokavaliosta, en dieetistä. Itselläni laihtuminen ei ole pääpointti ja en ole juurikaan laihtunut. En laske kaloreita. Silti nestepöhötys on hävinnyt ja vyötärö kaventunut. Mahakivut hävisivät, olo on virkeä. Ainainen hiilareiden himo katosi ja olo on kylläinen.

En kuitenkaan orjallisesti tätä noudata, jos lähdetään grillaamaan ja kaupasta lähtee mukaan hampurilainen, niin kyllä sen syön. :D

Miksi syöt prosessoituja lihavalmisteita mutta et palkokasveja? Esimerkiksi kidneypavut ja kikherneet ovat todella ravinnerikkaita

En ole hän keneltä kysyit, mutta vastaan kuitenkin. Kidneypavut ja kikherneet sisältävät liikaa hiilihydraattia ja liian vähän eläinrasvaa. Prosessoituja lihavalmisteita ei ole hyvä käyttää jatkuvasti, mutta mieluummin niitä kuin palkokasveja, jos nuo ovat vaihtoehdot.

Mihin eläinrasvaa tarvitset,siis kalarasvan lisäksi?

Olisko ravinnoksi sinulle riittävä vastaus.

Vierailija
182/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 100g mustikoita tekee jo puolet päivän hiilarikiintiöstä?

Joo, tosi terveelliseltä kuulostaa eikä yhtään rajoitetulta 😂

ei taida ketoosi olla käsitteenä tuttu? kettoosia ei synny jos elimistö saa hiilareita yli tietyn rajan. Homma perustuu siihen että kun hiilareita ei ole saatavana, elimistö alkaa väkisin käyttää rasvoja, myös aivotoiminnan ylläpitämiseen. Siihen menee se pari päivää.

Kyllä on tuttu. 20g/vrk aika tarkka raja kertoisin saavuttamisessa.

100g mustikoita tekee reilu 10g hiilareita, kuten totesin.

Ketoosin saavuttamiseksi alussa suositellaan alle 20 g hiilihydraatteja, mutta henkilökohtainen raja sen jälkeen ketoosissa pysymiseksi on yleensä korkeampi. Eilen lukemassani keskustelussa eräs henkilö totesi sen itsellään olevan 50 g, toinen 70 g ja jollakin paljon liikkuvalla esim. triatlonistilla se voi olla 100 g. (Nämä ihmiset ovat seuranneet asiaa mittareilla tai esim. sillä missä kohdin paino pysyy/nousee.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Kalaa, vähärasvaista maaeläinten lihaa, kasviksia, marjoja, vilja pääsääntöisesti täysjyvänä, vähän tai ei ollenkaan prosessoituja ruokia, vähän tai ei ollenkaan tuotteita, joissa on lisättyä sokeria. Rasvoina rypsiöljy, oliiviöljy ja harvemmin voi. Juomana pääsääntöisesti vesi.

En ole asiantuntija, mutta tuolla reseptillä ei voi mennä pahasti pieleen. Jos haluaa laihtua, niin elää samalla ruokavaliolla kohtuullisella kalorivajeella, kunnes tavoitepaino on saavutettu.

Aamuyöllä nk blogia täydentävä ylläpidon sivunikki no. 27. Vähän pärähtänyt työhönsä... kolmelta yöllä pukkaa blogia ja seiskalta voidaan aloittaa persuilu...

Vierailija
184/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, loppui aktiivinen ”keskustelu” kuin seinään. On todella sekopäistä kirjoittaa muka blogia omalle nikilleen! Umpihullu täällä huseeraa.

Vierailija
185/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähti viikossa 3 kiloa nestepöhöä pelkästään jättämällä sokerin ja vaalean vehnän pois, vaikka ylimääräistä ei ollutkaan. Oon himoissani antanut itselle luvan syödä makeutetun jogurtin tai proteiinipatukan tai vanukkaan. Nyt viikonloppuna tosin lipuin jäätelölitran verran, mutta takaisin ruotuun!

Syön mm ruisleipää, ohraa, voita, munia, hedelmiä ja marjoja. Lihaa tosin tosi vähän kun en vaan tykkää. Tuoreita kasviksia ainakin kilon verran päivässä. Kun vatsa on täynnä terveellistä niin mieliteot ei vaivaa.

Ketogeenisessä, kuten muissakin dieeteissä laihtuminen perustuu kalorien vähenemiseen, tosin proteiinia ja rasvaa mättämällä pysyy pitkään kylläisenä.

Mikroja ja makroja on turha laskea, lautasmalli on ihan hyvä apu. Täytä puolet kasviksilla ja toinen puoli tasaisesti hitaalla hiilarilla ja hyvällä prroteiinilla. Jos haluat tuloksia nopeammin, niin ota hiilarit kokonaan kasviksist, lisää proteiinin määrää jää hieman rasvaa. Ei se vaikeaa ole.

Tama. Jos haluan pudottaa painoa, syon paljon (kasvis)munakkaita tai lautaselle "puolet proteiinia puolet kasviksia" - esim. eilen soin kanafileen, jonka suikaloin ja maustoin, ja sitten paistoin yhdessa puolikkaan paprikan ja sipulin kanssa. Siihen viereen kauhoin puoli kukkuralautasellista salaattia, jossa oli rucolaa, kurkkua, tomaattia ja punasipulia. Salaatin- ja kanafileen kastikkeeksi tein jogurtti-valkosipuli-minttukastikkeen kreikkalaisesta ("taysrasva") jogurtista. Tayttavaa ja ravitsevaa, mutta vahakalorista. 

Kanafileen asemesta saattaisin syoda jotain muuta vaharasvaista lihaa, tai vaihtoehtoisesti jotain linssi/kikhernemuhennosta tai chili sin carnea. Ideana siis olla syomatta perunaa, pastaa tai riisia ollenkaan illallisella, ja tayttaa puoli (kukkura)lautasellista kasviksilla.  Olenpa joskus tehnyt paistettua maksaakin herkkusienilla ja sipulilla, ja syonyt sen kera keitettyja pakastevihanneksia (taas sen puoli lautasellista). 

En tieda miten terveellista on pidemman paalle, mutta ainakin paino putoaa. 

Vierailija
186/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukehtukaa vaan sydän- ja verisuonitauteihinne

t. Rouva Diabetes, 152kg

Vierailija
187/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähti viikossa 3 kiloa nestepöhöä pelkästään jättämällä sokerin ja vaalean vehnän pois, vaikka ylimääräistä ei ollutkaan. Oon himoissani antanut itselle luvan syödä makeutetun jogurtin tai proteiinipatukan tai vanukkaan. Nyt viikonloppuna tosin lipuin jäätelölitran verran, mutta takaisin ruotuun!

Syön mm ruisleipää, ohraa, voita, munia, hedelmiä ja marjoja. Lihaa tosin tosi vähän kun en vaan tykkää. Tuoreita kasviksia ainakin kilon verran päivässä. Kun vatsa on täynnä terveellistä niin mieliteot ei vaivaa.

Ketogeenisessä, kuten muissakin dieeteissä laihtuminen perustuu kalorien vähenemiseen, tosin proteiinia ja rasvaa mättämällä pysyy pitkään kylläisenä.

Mikroja ja makroja on turha laskea, lautasmalli on ihan hyvä apu. Täytä puolet kasviksilla ja toinen puoli tasaisesti hitaalla hiilarilla ja hyvällä prroteiinilla. Jos haluat tuloksia nopeammin, niin ota hiilarit kokonaan kasviksist, lisää proteiinin määrää jää hieman rasvaa. Ei se vaikeaa ole.

Tama. Jos haluan pudottaa painoa, syon paljon (kasvis)munakkaita tai lautaselle "puolet proteiinia puolet kasviksia" - esim. eilen soin kanafileen, jonka suikaloin ja maustoin, ja sitten paistoin yhdessa puolikkaan paprikan ja sipulin kanssa. Siihen viereen kauhoin puoli kukkuralautasellista salaattia, jossa oli rucolaa, kurkkua, tomaattia ja punasipulia. Salaatin- ja kanafileen kastikkeeksi tein jogurtti-valkosipuli-minttukastikkeen kreikkalaisesta ("taysrasva") jogurtista. Tayttavaa ja ravitsevaa, mutta vahakalorista. 

Kanafileen asemesta saattaisin syoda jotain muuta vaharasvaista lihaa, tai vaihtoehtoisesti jotain linssi/kikhernemuhennosta tai chili sin carnea. Ideana siis olla syomatta perunaa, pastaa tai riisia ollenkaan illallisella, ja tayttaa puoli (kukkura)lautasellista kasviksilla.  Olenpa joskus tehnyt paistettua maksaakin herkkusienilla ja sipulilla, ja syonyt sen kera keitettyja pakastevihanneksia (taas sen puoli lautasellista). 

En tieda miten terveellista on pidemman paalle, mutta ainakin paino putoaa. 

Turha miettiä miten terveelliseksi nuo vihaajat sen määrittelee. Niillä on muffinssi kourassa kun ne laittaa viestiä tänne.

Vierailija
188/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä En juo viiniä edes ruoan kanssa, vesi riittää kiitos

tissuttelevat mammat: AI KUN RAJOITTAVA RUOKAVALIO

hah, muutama alkkis ei tykkää totuudesta.

Vierailija
189/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos, loppui aktiivinen ”keskustelu” kuin seinään. On todella sekopäistä kirjoittaa muka blogia omalle nikilleen! Umpihullu täällä huseeraa.

Musta olis ihan hauska seurata keskusteluja ja kuulla mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Suurin osa näistä ketoilijoista vaan tuntuu olevan niin himouskovaisia, ja jos esitetään toisenlainen mielipide tai kysytään faktoja tai perusteita niin vastaus on tyyliin "No mietipä sitä" tai "No mussuta sinä vaan niitä herneitäsi" 🙄

Ainakin tän keskustelun perusteella se ketoosi tuntuu kilojen lisäksi laskevan älykkyysosamäärää ja normaaleja käytöstapoja.

Olen itse ihannepainoinen 160/50, kiinnostunut terveydestä ja ruokavalioista, teen fyysistä työtä ja liikun paljon vapaa-ajallakin, kulutus on noin 3000kcal/vrk. Mitä hyötyisin jos jätän hiilarit?

Voisin kokeilla ketogeenistä vaikka painonpudotustarvetta ei ole, jos joku mulle kertoisi kuinka mun terveys paranee ketolla. En vaan ole kuullut oikein muutakun, että nälkä pysyy paremmin kurissa proteiinilla ja rasvalla.

Vierailija
190/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta olis ihan hauska seurata keskusteluja ja kuulla mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Suurin osa näistä ketoilijoista vaan tuntuu olevan niin himouskovaisia, ja jos esitetään toisenlainen mielipide tai kysytään faktoja tai perusteita niin vastaus on tyyliin "No mietipä sitä" tai "No mussuta sinä vaan niitä herneitäsi" 🙄

Ainakin tän keskustelun perusteella se ketoosi tuntuu kilojen lisäksi laskevan älykkyysosamäärää ja normaaleja käytöstapoja.

Olen itse ihannepainoinen 160/50, kiinnostunut terveydestä ja ruokavalioista, teen fyysistä työtä ja liikun paljon vapaa-ajallakin, kulutus on noin 3000kcal/vrk. Mitä hyötyisin jos jätän hiilarit?

Voisin kokeilla ketogeenistä vaikka painonpudotustarvetta ei ole, jos joku mulle kertoisi kuinka mun terveys paranee ketolla. En vaan ole kuullut oikein muutakun, että nälkä pysyy paremmin kurissa proteiinilla ja rasvalla.

No, mietipä sitä.

Vierailija
191/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat että sinulle kerrotaan?

Hiilarit on tämän päivän rasva. Kauan sitten kaikki piti saada rasvattomaksi joten niihin lisättiin vähän sitä sun tätä ja tehtiin kivova synteettisiä tuotteita. (lähes) Rasvaton juusto, oikeesti? Miksi kukaan haluaa sitä kamaa leipänsä päälle? 

No nyt on niitä jotka ovat huomenneet että hiilarithan aiheutavat myös ongelmia, insuliiniresistenssi, insuliinipiikit jne joten pahoja asioita tapahtuu elimistössä. Poistetaan siis hiilarit ja lisätään (hyviä) rasvoja ja kas kummaa, ei ihminen tarvitsekaan hiilareita.

Normaali ihminen vuonna 2019. Sitten tuleekin tavoitteellisesti treenaavat joille ei tuo vhh tai keto sovi joten ne tyrmäävät sen. Jonka jälkeen jotku tyrmää ne koska kyllä se heillä toimii ihan hyvin vaikka harrastavatkin ultrajuoksua.

Lopputulos? Selvitä mikä sinulle sopii, jokainen ihminen on yksilö. Siinä on mukana ihan fysiikka: syötkö oikeasti liian vähän/sopivasti/liikaa ja psykologia: annatko aikaa keholle sopeutua vai toteatko tiistaina että tämä oli tässä kun heikottaa.

Ja kun teet jotain, yritä edes tehdä se "oikein". Tutkimustietoa urheiluravitsemuksesta on paljon saatavana ja kas kummaa, se päivittyy.

Vierailija
192/265 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin oon tän kuun pysynyt erossa kaikesta vehnästä, alkoholista ja sokerista. Hiilarit oon ottanut kasviksista ja syönyt paljon rasvaa ja proteiinia kokeiluna.

Paino vekslaa sitä kahta kiloa ylös alas, jota se tekee muutenkin kierron mukaan joka kuukausi.

Tän ketjun ketoilijoiden kommenttien vuoksi vedän kuitenkin nyt pari muffinsia ja ainaki litran jäätelöä ja huomenna taas puuroa ja leipää, ihan turhaa tää on enkä halua tulla noin kamalan tyhmäksi ikinä. Kiitos! :)

N31 165/53

Vierailija
193/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin oon tän kuun pysynyt erossa kaikesta vehnästä, alkoholista ja sokerista. Hiilarit oon ottanut kasviksista ja syönyt paljon rasvaa ja proteiinia kokeiluna.

Paino vekslaa sitä kahta kiloa ylös alas, jota se tekee muutenkin kierron mukaan joka kuukausi.

Tän ketjun ketoilijoiden kommenttien vuoksi vedän kuitenkin nyt pari muffinsia ja ainaki litran jäätelöä ja huomenna taas puuroa ja leipää, ihan turhaa tää on enkä halua tulla noin kamalan tyhmäksi ikinä. Kiitos! :)

N31 165/53

Joo huomaa että olet kiukkuinen, kyllä hiilarit pelastaa. Tarpeeksi pastaa joka päivä niin jaksaa.

Vierailija
194/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tässä keskustelussa aikaisemmin seuraavaa:

"Voisiko joku tähän keskusteluun osallistunut ketodieetin puolustaja linkittää Suomessa tehdyn tutkimuksen, jossa on tutkittu kahta ihmisryhmää, joista toinen noudattaa ketodieettiä ja toinen ns. normaalia ruokavaliota, ja kummankin ryhmän osalta huolehditaan siitä, että kalori- ja liikuntamäärät ovat samat, ja sitten verrataan ryhmien jäsenten painon ja veriarvojen kehitystä?"

Yhtään vastausta en ole saanut, joten on ilmeistä, ettei tällaista tutkimusta ole tehty.

Asialliseen kysymykseeni sain 7 yläpeukkua ja 6 alapeukkua. Voisivatko alapeukuttajat kertoa miksi he alapeukuttavat asiallista kysymystä?

En kiistä ketodieetin myönteisiä vaikutuksia, mutta haluaisin tietää perustuvatko ne vain painon nopeaan putoamiseen ja johonkin muuhun. Ja tämän tiedon pitäisi olla tieteellisesti kestävällä tavalla tutkittua.

Vierailija
195/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisiko joku tähän keskusteluun osallistunut ketodieetin puolustaja linkittää Suomessa tehdyn tutkimuksen, jossa on tutkittu kahta ihmisryhmää, joista toinen noudattaa ketodieettiä ja toinen ns. normaalia ruokavaliota, ja kummankin ryhmän osalta huolehditaan siitä, että kalori- ja liikuntamäärät ovat samat, ja sitten verrataan ryhmien jäsenten painon ja veriarvojen kehitystä?"

Yhtään vastausta en ole saanut, joten on ilmeistä, ettei tällaista tutkimusta ole tehty.

Asialliseen kysymykseeni sain 7 yläpeukkua ja 6 alapeukkua. Voisivatko alapeukuttajat kertoa miksi he alapeukuttavat asiallista kysymystä?

En kiistä ketodieetin myönteisiä vaikutuksia, mutta haluaisin tietää perustuvatko ne vain painon nopeaan putoamiseen ja johonkin muuhun. Ja tämän tiedon pitäisi olla tieteellisesti kestävällä tavalla tutkittua.

Ketogeenistä ruokavaliota ei ole Suomessa tutkittu. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se ruokavalio olisi hyväksi joillekin.

Hyvä olo ja terveys on kuitenkin tärkeää varmaankin jokaiselle, ja mikään tutkimus ei takaa jotain yhtä ja samaa hyvää ravintoa, joka sopii kaikille. Jokainen voi ihan itse tutkia sen oman hyvän olon ravinnon. Eikä muiden pidä sitä arvostella tutkimusten puutteella.

Vierailija
196/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi ketoilija/vhh ruokavaliolla oleva. En pyri ketoosiin, mutta olen jättänyt pois pastat, riisit, perunat, palkokasvit, leivät, sokerit jne.

Käytännössä syön samoja ruokia kuin ennen, mutta jättänyt vaan nuo tietyt ruoka-aineet pois/korvannut jollain muulla.

Lounaaksi syön kananmunia, leikkeleitä, juustoa ja kasviksia. Periaatteessa olen jättänyt vain leivän pois ja korvannut kananmunilla ja kasviksilla. Joskus teen pannukakkua ja syön sitä kerman ja marjojen kanssa.

Päivälliseksi syön paljon salaattia avokadolla ja oliiviöljyllä, juustoa (feta, mozzarella, raejuusto..), lihaa/kalaa/kanaa, kananmunia.

Illalla saatan tehdä napostelulautasen (leikkelettä, juustoa, marjoja) tai syödä chiavanukasta. Joskus teen pizzaa.

En koe tätä ruokavaliota rajoittavana. Mielikuvitusta tarvii, mutta mantelijauhoilla saa tehtyä pizzapohjat ja pannukakut. Pastan olen korvannut kaalilla ja niin edelleen. Jos jotain tekee mieli, googletan miten tehdä ketotyylillä. Tähän mennessä ovat onnistuneet hyvin. Seuraavaksi ajattelin laittaa paninin testiin.

Huomatkaa että olen puhunut ruokavaliosta, en dieetistä. Itselläni laihtuminen ei ole pääpointti ja en ole juurikaan laihtunut. En laske kaloreita. Silti nestepöhötys on hävinnyt ja vyötärö kaventunut. Mahakivut hävisivät, olo on virkeä. Ainainen hiilareiden himo katosi ja olo on kylläinen.

En kuitenkaan orjallisesti tätä noudata, jos lähdetään grillaamaan ja kaupasta lähtee mukaan hampurilainen, niin kyllä sen syön. :D

Miksi syöt prosessoituja lihavalmisteita mutta et palkokasveja? Esimerkiksi kidneypavut ja kikherneet ovat todella ravinnerikkaita

En ole hän keneltä kysyit, mutta vastaan kuitenkin. Kidneypavut ja kikherneet sisältävät liikaa hiilihydraattia ja liian vähän eläinrasvaa. Prosessoituja lihavalmisteita ei ole hyvä käyttää jatkuvasti, mutta mieluummin niitä kuin palkokasveja, jos nuo ovat vaihtoehdot.

Liian vähän eläinrasvaa? Voihan niitä syödä esim. pihvin kanssa papusalaatin muodossa. En muutenkaan tajua nykymeininkiä, jossa makrojen kanssa hifistellään, mutta mikrot unohdetaan kokonaan

Pihvissä on aika surkean vähän sitä rasvaa. Mikroja tarvitaan vähemmän kuin makroja. Kun ollaan runsasrasvaisella vähähiilarisella mikroja tarvitaan vielä vähemmän, koska ne imeytyy tehokkaammin rasvapolttoisessa kehossa.

Kasviproteiini on siitä ongelmallista, että se proteiini on kasvin sisällä kasvisolukon ympäröimänä ja sen hyödyntäminen sieltä on suurempi prosessi kuin mitä eläin proteiinin. Eläinproteiini puolestaan on hetimiten käyttökelpoisessa muodossa. Jotta saadaan sama määrä proteiinia irti kasvista, sitä kasvia on syötävä paljon enemmän. Sen mukana tulee liikaa hiilihydraattia. Ja pitäisi sitten rikastaa vielä rasvalla. Eli juu. Mieluummin otan proteiinit rasvaisesta lihasta (harvoin pihvistä) kuin kidneypavusta, koska se on niin paljon mielekkäämmässä muodossa kaikin puolin.

Vierailija
197/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin ketoosin avulla 20 kg, ja ketoosin lopettamisen jälkeen vielä 30 kg. Toimi hyvänä starttina.

En ymmärrä, miksi tänne tulee maratoonareita ja aktiiviliikkujia ihmettelemään, että mitenkäs se ketoosi nyt heidän kohdalla voisi onnistua kun juostaan Kotkasta Ivaloon joka päivä. Minkä ihmeen takia normaalipainoisten pitäisi kokeilla ketoosia? Ei mitään syytä.

Taitaa olla taas niin, että ylipaino ei ole hyvä mutta sekään ei ole hyvä jos laihduttaa, koska läski tekee senkin väärällä tavalla, eikö niin?

Vierailija
198/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen teistä, jotka kovasti ketoruokavaliota arvostelette, olette itsekin olleet tietämättänne ketoosissa. Ja silti olette vielä hengissä. Siihen tarvitaan vain pitkä ateriaväli, joka syntyy esim ilta- ja aamupalan välillä, tai jos joudutte olemaan 12 tuntia syömättä labrakokeiden takia, tai jos olette joskus paastonneet, tai olleet nutrilett kuurilla.

Vierailija
199/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

miksi Suomessa tehtyyn tutkimukseen?

Tämä on kuitenkin aika pieni maa ja ihmiset ovat suht samanlaisia muualla. 

Tässä muutama lähde kirjasta urheiluravitsemus jota käytetään yliopistolla.

--

de Souza RJ, Bray GA, Carey VJ, Hall KD, LeBoff MS, Loria CM, Laranjo NM, Sacks FM, Smith SR. Effects of 4 weight-loss diets differing in fat, protein, and carbohydrate on fat mass, lean mass, visceral adipose tissue, and hepatic fat: results from the POUNDS LOST trial.Am J Clin Nutr. 2012 Mar;95(3):614–25

--

Sacks FM, Bray GA, Carey VJ, Smith SR, Ryan DH, Anton SD, McManus K, Champagne CM, Bishop LM ym. Comparison of weight-loss diets with different compositions of fat, protein, and carbohydrates. N Engl J Med. 2009 Feb 26;360(9):859–73.

--

Paoli A, Grimaldi K, D’Agostino D, Cenci L, Moro T, Bianco A, Palma A. Ketogenic diet does not affect strength performance in elite artistic gymnasts. J Int Soc Sports Nutr. 2012 Jul 26;9(1):34.

--

Paoli A, Rubini A, Volek JS, Grimaldi KA. Beyond weight loss: a review of the therapeutic uses of very-lowcarbohydrate (ketogenic) diets. Eur J Clin Nutr. 2013 Aug;67(8):789–96.

--

Zajac A, Poprzecki S, Maszczyk A, Czuba M, Michalczyk M, Zydek G. The effects of a ketogenic diet on exercise metabolism and physical performance in off-road cyclists. Nutrients. 2014 Jun 27;6(7):2493–508.

--

Lähdeluettelo:

http://www.vk-kustannus.fi/wp-content/uploads/2017/12/liikuntaravitsemu…

Kirja löytyy myös usein kirjastosta kuten täälläkin laittanut muutamaan otteeseen. 

--

Tutkimuksissa yleensä selviää että laboratorio-olosuhteissa kaikki menetelmät toimivat (paino putoaa) mutta ketodieetti hävittää rasvaa, ei lihasta.

Sitten se Pulliaisen ongelma: saatko pidettyä kurinalaisen laboratorion? Sama pätee siis kaikkeen ruokavalioon. Joskus raaka rajoittaminen (ei hiilareita juuri yhtään, max20g) on helpompi kuin "ota toki munkki perjantain kunniaksi ja koita arpoa mite syödä loppupäivä"

Vierailija
200/265 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

miksi Suomessa tehtyyn tutkimukseen?

Tämä on kuitenkin aika pieni maa ja ihmiset ovat suht samanlaisia muualla. 

Tässä muutama lähde kirjasta urheiluravitsemus jota käytetään yliopistolla.

--

de Souza RJ, Bray GA, Carey VJ, Hall KD, LeBoff MS, Loria CM, Laranjo NM, Sacks FM, Smith SR. Effects of 4 weight-loss diets differing in fat, protein, and carbohydrate on fat mass, lean mass, visceral adipose tissue, and hepatic fat: results from the POUNDS LOST trial.Am J Clin Nutr. 2012 Mar;95(3):614–25

--

Sacks FM, Bray GA, Carey VJ, Smith SR, Ryan DH, Anton SD, McManus K, Champagne CM, Bishop LM ym. Comparison of weight-loss diets with different compositions of fat, protein, and carbohydrates. N Engl J Med. 2009 Feb 26;360(9):859–73.

--

Paoli A, Grimaldi K, D’Agostino D, Cenci L, Moro T, Bianco A, Palma A. Ketogenic diet does not affect strength performance in elite artistic gymnasts. J Int Soc Sports Nutr. 2012 Jul 26;9(1):34.

--

Paoli A, Rubini A, Volek JS, Grimaldi KA. Beyond weight loss: a review of the therapeutic uses of very-lowcarbohydrate (ketogenic) diets. Eur J Clin Nutr. 2013 Aug;67(8):789–96.

--

Zajac A, Poprzecki S, Maszczyk A, Czuba M, Michalczyk M, Zydek G. The effects of a ketogenic diet on exercise metabolism and physical performance in off-road cyclists. Nutrients. 2014 Jun 27;6(7):2493–508.

--

Lähdeluettelo:

http://www.vk-kustannus.fi/wp-content/uploads/2017/12/liikuntaravitsemu…

Kirja löytyy myös usein kirjastosta kuten täälläkin laittanut muutamaan otteeseen. 

--

Tutkimuksissa yleensä selviää että laboratorio-olosuhteissa kaikki menetelmät toimivat (paino putoaa) mutta ketodieetti hävittää rasvaa, ei lihasta.

Sitten se Pulliaisen ongelma: saatko pidettyä kurinalaisen laboratorion? Sama pätee siis kaikkeen ruokavalioon. Joskus raaka rajoittaminen (ei hiilareita juuri yhtään, max20g) on helpompi kuin "ota toki munkki perjantain kunniaksi ja koita arpoa mite syödä loppupäivä"

Linkki jakautui huonosti ja b.i.t.l.y ei mene läpi iman hyväksyntää jota ei koskaan tule tapahtumaan.

Etsikää siis lähdeluettelo itse, sivusto näkyy ja kirja löytyy sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän