Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin huomasit että kauniiden naisten elämä on helpompaa?

Vierailija
22.07.2019 |

Jo teininä vai työelämässä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo yli neljäkymmentä, enkä toistaiseksi ole tällaista havaintoa, että kauniiden naisten elämä olisi jotenkin helpompaa. - Ei kauneudesta saanut esimerkiksi aikanaan lisäpisteitä kun haki opiskelupaikkaa, joka sittemmin on luonut työuralleni pohjan. - En olisi nykyisessä asemassani siksi, että toimin mallina (ennen opintojani ja opintojen ohessa) vaan koulutukseni on ollut kuitenkin se ratkaisevampi seikka jolle aluksi on annettu painoarvoa sittemmin myös kokemuksestani alalta. Toisaalta olen monta kertaa jäänyt vaille hakemaani paikkaa ja paikan on joku toinen.  

Et ole tarpeeksi kaunis. ;) Vaikeaa kommentoida jos ei ole kokenut asioita, joita kaunis on saanut.

Saatat olla oikeassa. - En ole varmaan riittävän kaunis ymmärtääkseni. - Ehkä olen oikeasti vain kuvauksellinen ja sopivan hölmö toimiakseni myös uimapuku ja bikini mallina.  - Hölmö siinä mielessä, että osa katsoo tällaista tapaa hankkia opintorahoja halveksittavana ja kertovan, että kauneuden lisäksäksi minulta puuttuu myös järkeä päästä.     

Tässä puhuttiin ainoastaan ulkonäöstä. Jokainen tajuaa ettei opiskelupaikka tule pelkästään ulkonäön kautta. Paljon on silti asioita joita kaunis saa helpommin, se on fakta.

Toisaalta poikkeava ulkonäkö suuntaan tai toiseen herättää ja aiheuttaa myös hyvin paljon ennakkoluuloja. Kauniina naisena voit saada huomiota osaksesi ja vaikka sitten baarissa joukon halukkaita, jotka haluavat "tarjota" . Tai uimarannalla huomata että joku tuijottaa perääsi (tai etumustasi). Mutta vastaavasti työpaikassa, jossa on naisenemmistö saattaa aiheuttaa supinaa, että mitä toi hoikka pitkäsääri blondi kuvittelee tekevänsä täällä. Kenen älyllä se on edes saanut opiskelupaikan.   

Vierailija
42/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. En ole kiinnostunut muiden elämän helppoudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kauniilla tytöllä oli helpompaa. Itse olin pullukka.

Miehiä varmaan pörrää ympärillä enemmän, mutta itse en sellaista huomiota ole ikinä kaivannut vaan minusta se olisi vaivaannuttavaa. Ehkä koska en ole tottunut.

Työnhaussa ulkonäöstä voi olla apua, jos hakee vaikka kaupan kassalle tai muuhun suorittavaan työhön. Mutta mitä korkeampi pesti niin sitä vähemmän ulkonäkö merkitsee ja tilanne kääntyy enemmän siihen suuntaan, että mitä tavallisempi niin sitä parempi. Toki pitää olla edustava ja siisti, mutta ei kaunis. Kaunis joutuu todistelemaan enemmän älykkyyttään.

Vierailija
44/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina helpompaa.

Ainakin itselläni on ollut ongelmia muiden naisten kanssa, kun automaattisesti pitävät minua omahyväisenä miestennielijänä.

Ystäviä on siis ollut vaikea löytää. Siihen vielä naisten ja miesten mustasukkaisuus päälle, niin enemmän ulkonäöstä on ollut haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
45/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo yli neljäkymmentä, enkä toistaiseksi ole tällaista havaintoa, että kauniiden naisten elämä olisi jotenkin helpompaa. - Ei kauneudesta saanut esimerkiksi aikanaan lisäpisteitä kun haki opiskelupaikkaa, joka sittemmin on luonut työuralleni pohjan. - En olisi nykyisessä asemassani siksi, että toimin mallina (ennen opintojani ja opintojen ohessa) vaan koulutukseni on ollut kuitenkin se ratkaisevampi seikka jolle aluksi on annettu painoarvoa sittemmin myös kokemuksestani alalta. Toisaalta olen monta kertaa jäänyt vaille hakemaani paikkaa ja paikan on joku toinen.  

Et ole tarpeeksi kaunis. ;) Vaikeaa kommentoida jos ei ole kokenut asioita, joita kaunis on saanut.

Saatat olla oikeassa. - En ole varmaan riittävän kaunis ymmärtääkseni. - Ehkä olen oikeasti vain kuvauksellinen ja sopivan hölmö toimiakseni myös uimapuku ja bikini mallina.  - Hölmö siinä mielessä, että osa katsoo tällaista tapaa hankkia opintorahoja halveksittavana ja kertovan, että kauneuden lisäksäksi minulta puuttuu myös järkeä päästä.     

Tässä puhuttiin ainoastaan ulkonäöstä. Jokainen tajuaa ettei opiskelupaikka tule pelkästään ulkonäön kautta. Paljon on silti asioita joita kaunis saa helpommin, se on fakta.

Toisaalta poikkeava ulkonäkö suuntaan tai toiseen herättää ja aiheuttaa myös hyvin paljon ennakkoluuloja. Kauniina naisena voit saada huomiota osaksesi ja vaikka sitten baarissa joukon halukkaita, jotka haluavat "tarjota" . Tai uimarannalla huomata että joku tuijottaa perääsi (tai etumustasi). Mutta vastaavasti työpaikassa, jossa on naisenemmistö saattaa aiheuttaa supinaa, että mitä toi hoikka pitkäsääri blondi kuvittelee tekevänsä täällä. Kenen älyllä se on edes saanut opiskelupaikan.   

Ohis. Mutta ei se työpaikan viihtyvyys ole kiinni siitä, onko siellä nais vai mies enemmistö. - 'Tai no. Kokomeukseni mukaan naiset supattavat ja vihjailevat enemmän kun taas miehet möläyttelevät ja sanovat tai toimivat suorempaan / estottomammin. - Toisinaan toimivat typerästi, niin että eivät itse kai edes tajua omaa halventavaa käytöstään. -Tosin tätä varten ei toki tarvitse olla "minkään näköinen, vaan loukkaava käytös kohdistuu kaikkiin jollain tavoin poikkeaviin/ erilaisiin / rauhallisempiin...  

Vierailija
46/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ruma niin olet ihmisille lähinnä ilmaa. Mua on kohdeltu uskomattoman tökerösti etenkin miesten taholta kun niille on heti selvää ettei mua huvita p*nna, niin ihan perus kohteliaisuuskin on liikaa vaadittu. Paljastaa kyllä ihmisen todellisen luonteen hyvin nopeasti, mikä ei välttämättä kauniille ihmisille käy yhtä pian?

Myös etenkin nuorisoporukat saattavat kommentoida ulkonäköäni ohimennen törkeästi, tätä on tapahtunut mm. julkisissa useaan kertaan.

Rumana sun odotetaan olevan helvetin pätevä ja fiksu kaikessa, koska sillä ulkonäöllä ei pitkälle edetä. Tästä on ihan tutkimustuloksiakin olemassa että kauniilla on helpompaa kaikilla elämän osa-alueilla.

Vierailija
47/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri saanut huomata, että se ei menekään noin. Kollegani on aivan käsittämättömän kaunis ja pätevyydestään huolimatta ei pääse uralla eteenpäin. Mitä olen kuullut puhuttavan hänestä, niin ulkonäkö lienee suurin syy, ettei vastuullisempia tehtäviä irtoa. Meillä on sama pätevyys hänen kanssaan ja silti minun mielipiteeni tuntuu olevan aina perustellumpi ja painavampi, vaikkei olisikaan. 

Vierailija
48/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä. Ihan tavallisena nuorena naisena saa nuo kaikki asiat. Helposti työtä ja esille, jos on fiksu, hyvin koulutettu ja reipas iloinen ihminen. Miehet ovat aina olleet erittäin avuliaita, niin nuorena kuin nyt keski-iässä. Minun tavarani on aina kannettu, ovet avattu jne, ja toki hymyillen kiitän ja avaan myös itse muille. Ja edes meitä taviksia ei kutsuta kaikkiin illanviettoihin. Mutta treffeille on pyydetty ihan kadulla kävellessä.

Minä uskon, että elämän helppouteen vaikuttaa myös oma tyyli. Jos hymyilet, otat iloisesti kontaktia ihmisiin, ja olet ystävällinen kaikille, ihmiset pitävät sinusta. Jos mökötät yksin nyrpeällä naamalla, ulkonäöstä riippumatta jäät vähän syrjään.

Tyttäreni on erittäin kaunis nuori nainen. Ei hänen elämänsä ole ollut minua helpompaa. Ehkä esim miesten suhteen päin vastoin. Häntä lähestyvät pelimiehet, ja sen kunnollisen joutuu haarukoimaan pois siitä porukasta. Minua lähestyi nuorena enemmän juuri ne kunnolliset nuoret miehet, kun olin se silmälasipäinen nörttityttö.

Vierailija
49/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on myös, että jos sinulla on poikkeava ulkonäkö -olit sitten erityisen kaunis tai hyvin ruma, niin sinuun saatetaan liittää ennakkoluuloja ja asenteita, jotka estävät sinua saavuttamasta sellaista, mihin "tavallisemmalla" ulkonäöllä kelpaisit ja sopisit oikein hyvin. Kauneus niin kuin rumuus voi olla toisinaan myös iso taakka.  

Vierailija
50/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tavallaan. Minulla oli itseäni kauniimpi kaveri. Hän sai paljon huomiota ja monia asioita saatiin ja paikkoihin päästiin hänen ulkonäkönsä ansiosta. Mutta hän sai myös paljon enemmän ahdistelua ja huonoa kohtelua, varsinkin jos hän sanoi ei. Eli huomiota hyvässä ja pahassa.

Vierailija
51/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä. Ihan tavallisena nuorena naisena saa nuo kaikki asiat. Helposti työtä ja esille, jos on fiksu, hyvin koulutettu ja reipas iloinen ihminen. Miehet ovat aina olleet erittäin avuliaita, niin nuorena kuin nyt keski-iässä. Minun tavarani on aina kannettu, ovet avattu jne, ja toki hymyillen kiitän ja avaan myös itse muille. Ja edes meitä taviksia ei kutsuta kaikkiin illanviettoihin. Mutta treffeille on pyydetty ihan kadulla kävellessä.

Minä uskon, että elämän helppouteen vaikuttaa myös oma tyyli. Jos hymyilet, otat iloisesti kontaktia ihmisiin, ja olet ystävällinen kaikille, ihmiset pitävät sinusta. Jos mökötät yksin nyrpeällä naamalla, ulkonäöstä riippumatta jäät vähän syrjään.

Tyttäreni on erittäin kaunis nuori nainen. Ei hänen elämänsä ole ollut minua helpompaa. Ehkä esim miesten suhteen päin vastoin. Häntä lähestyvät pelimiehet, ja sen kunnollisen joutuu haarukoimaan pois siitä porukasta. Minua lähestyi nuorena enemmän juuri ne kunnolliset nuoret miehet, kun olin se silmälasipäinen nörttityttö.

Olet aliarvioinut oman ulkonäkösi, tai sitten vain haluat leikkiä vaatimatonta. Jos tyttäresi kerran on erittäin kaunis, et sinäkään voi hirveän tavis voinut olla.

Vierailija
52/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena. Kauniilla tytöillä on ollut aina kavereita ympärillä, erikoisen näköisillä ja homssususilla taas ei.

Vaikka pidän kaikkia ihmisiä arvokkaina ja työni puolesta kohtaan erilaisia ihmisiä ja kohtelen kaikkia samalla tavalla. On myönnettävä, että sellasista luonnonkauniista naisista tulee jotenkin positiivinen tunne heti. Ylimeikatuista ja ylilaitetuista taas ylimielinen ja rumista vähän vaivaantunut olo.

Täällä kommentoi hieman "erilainen nuori". Musta on aivan sama, miltä kukakin näyttää, luonne on tärkein. Eli en vedä kenestäkään mitään ennakkokäsityksiä tuntematta ensin. Tietty varautuneisuus on kaikkia kohtaan aluksi kuitenkin.

Vierailija
53/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri saanut huomata, että se ei menekään noin. Kollegani on aivan käsittämättömän kaunis ja pätevyydestään huolimatta ei pääse uralla eteenpäin. Mitä olen kuullut puhuttavan hänestä, niin ulkonäkö lienee suurin syy, ettei vastuullisempia tehtäviä irtoa. Meillä on sama pätevyys hänen kanssaan ja silti minun mielipiteeni tuntuu olevan aina perustellumpi ja painavampi, vaikkei olisikaan. 

Totta kyllä tuokin. Riippuukohan se siitä onko työyhteisössä enemmän miehiä vai naisia? Oma kokemus: Keski-ikäinen miespuolinen esimies antoi vastuuta ja luotti kykyihini (syystäkin, sillä olen taitava työssäni). Keski-ikäinen naispuolinen esimies ei näytä millään uskovan että pärjään ja meinaa viedä viimeisetkin vastuualueet. Tai sitten se johtuu vain henkilökemioista, en tiedä.

N26

Vierailija
54/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni karismaattisena ja näyttävänä naisena ei ole ollut mitenkään helpompaa. Joo, on totta, että miehiltä olen saanut paljon positiivistakin huomiota eikä minulla ole ollut varsinaisesti vaikeuksia löytää seuraa itselleni. Mutta vastapainoksi olen saanut kohdata niin paljon kateutta ja näykkimistä muilta naisilta, että loppusaldo jää miinuksen puolelle.

Vierailija
55/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo esikoulussa, kaunein tyttö valittiin Luciaksi ja sai muutoinkin tehdä niitä kivoimpia askareita. Itse olin toiseksi nätein, joten sain tarkastella tilannetta molemmin puolin aitaa.

Sama jatkui koulussa ja lukiossa. Ja miesmarkkinoillla pärjäsi hyvin. Työelämässä oli nuorena jonkin verran etua, sitä tuli valituksi mukaan uusiin ja haastaviin projekteihin. Mutta sitten meno tyssäsi ja kauneus olikin haitta - ikäänkuin merkki pätevyyden puuttesta. Katsoin vierestä, kun manageritehtävät menivät kokemattomammille. Kesti pitkään hoksata miksi. Nyt nämäkin ovet ovat auenneet päälle nelikymppisenä sen kauneuden haihduttua.

Minun tarhassani ja koulussani valittiin aina opettajien suosikki näyttelemään prinsessaa tai luciaa, ei koulun kaunein tyttö. Prinsessaksi valittiin tarhatädin sukulaisen lapsi. Koulussa neitsyt Mariaa esitti koulun pahin ketjupolttaja, koska hän oli luokanvalvojansa valitsema. 

Vierailija
56/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aliarvioinut oman ulkonäkösi, tai sitten vain haluat leikkiä vaatimatonta. Jos tyttäresi kerran on erittäin kaunis, et sinäkään voi hirveän tavis voinut olla.

Tyttäreni on oikeasti minua kauniimpi. Perinyt kasvonpiirteensä isältään, joka on komea mies. Minun vahvuuteni oli ulkoisesti hyvä kroppa, ei koskaan erityisen kauniit kasvot. Ja minua on kyllä autettu ja oltu aina hyvin ystävällisiä silloinkin, kun kroppa ei enää ollut yhtä hyvä kuin nuorena.

Vierailija
57/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kommentoi hieman "erilainen nuori". Musta on aivan sama, miltä kukakin näyttää, luonne on tärkein. Eli en vedä kenestäkään mitään ennakkokäsityksiä tuntematta ensin. Tietty varautuneisuus on kaikkia kohtaan aluksi kuitenkin.

Ketjun ainoa järkevä viesti.

Vierailija
58/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tällaista. En ole saanut tavallisia töitä koska olen uhka työporukan naisille. Teen mallin hommia. Naiset suhtautuvat vihamielisesti. Gynekologi naiset repivät emätintä. Vanhat naiset saattavat raivota minun ulkonäöstä katkerana. Hullut miehet haluavat kauniita naisia ja kun sellaiselle sanoo ei niin sitten suututaan huoritellaan ja käydään väkivaltaisiksi. Jotkut stalkkaavat. Olen myös tullut raiskatuksi useamman kerran. Kaverini nauroi vieressä. Äitini on myynyt minua kun olin lapsi kun olin kuulemma niin kaunis jo vauvana. Älyäni kyseenalaistetaan koska eihän nätti osaa ajatella. Kuulemma kauneus on kirous ja sitä se on minullekin ollut. Kaverit ei luota miehensä olevan turvassa seurassani vaikka olenkin ollut kohta 10 v ihanan miehen kanssa ja meillä on lapsi. Onneksi se on poika, vaikka on kuulemma niin kaunis että pitäisi olla tyttö. Luojan kiitos ei ole. Sitä huolen määrää...

Vierailija
59/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ihmiset menkää kotiinne

Vierailija
60/71 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän myötä jäin miettimään esimiestäni.. ehkä ns. klassisen kaunis nainen. Paljon saa paskaa niskaansa jatkuvasti ja hänen työpanostaan epäillään. Onko se sitten niin helppoa olla pään takia saikulla koko ajan, kun ei henkinen kantti kestä olla työpaikalla jatkuvan arvostelun takia?

Esimiehenä olisi huippu, jos hänen annettaisiin tehdä työnsä rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi