Kumpi tärkeämpi: oma puoliso vai omat aikuiset lapset?
Kommentit (98)
Puolisoni kanssa on kuljettu pitkä matka, kasvatettu lapset, tehty paljon yhdessä. Lapset ovat sanan mukaisesti maailmalla, heitä nähdään kerran pari vuodessa. Heillä on ihan oma elämä.
Kyllä puolisoni on minulle se kaikkein tärkein, kun tässä mökillä aamukahvia juoden asiaa mietin. Ehdottomasti!
Puoliso tärkein.
Lapset ovat meillä vain lainassa. Kun heistä tulee aikuisia, niin he kantavat vastuunsa omasta onnellisuudestaan ja elämästään. Heidän ei tarvitse viihdyttää minua, vaan ovat vapaat menemään miten haluavat. Tähän minun ”viihdytykseen” minulla on puoliso. Siksi.
Puoliso. Rakas aviomies ja elämänkumppani.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tärkein.
Lapset ovat meillä vain lainassa. Kun heistä tulee aikuisia, niin he kantavat vastuunsa omasta onnellisuudestaan ja elämästään. Heidän ei tarvitse viihdyttää minua, vaan ovat vapaat menemään miten haluavat. Tähän minun ”viihdytykseen” minulla on puoliso. Siksi.
Puoliso on myös lainassa. Milloin tahansa voi lähteä tai kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tärkein.
Puoliso on myös lainassa. Milloin tahansa voi lähteä tai kuolla.
Eli kukaan ei ole loppupeleissä tärkeä?
Lapset. Kumppani samalla viivalla, eri lailla, mut jos tulis ristiriita niin lapset. Tosin ajattelen tässä aikuisilla lapsilla alle kolmekymppisiä. Ehkä asetelma muuttuu ajan myötä. Vaikeaa kuvitella tilannetta missä joutuis valitsemaan
Minulle lapset ovat tärkeämmät, mutta se johtuu kyllä siitä että en ole rakastunut mieheeni enkä ole koskaan ollutkaan. Myös mieheni on hyvin rakas minulle, mutta kaikkein tärkein ihminen on eräs toinen mies johon rakastuin jo kauan sitten. Tämä mies vain ei rakastunut minuun. Tällaista on elämä.
Joskus nuorempana ihmettelin esim. miksi minä olin äidilleni rakkaampi vaikka isäkin oli. Äiti vaan siis totesi, että minä olen hänelle kaikki kaikessa ja isille myös, eikä kukaan ole tärkeämpi. Nyt ymmärrän sen, kun minulla on oma lapsi, että sellaista miestä ei tässä maailmassa olekaan, joka menisi lapseni edelle. Samoin ihmettelin, miksi vanhemmat säästävät minun tulevaisuuttani varten, eivätkä vaan tuhlaa rahaa itseensä. No, nyt me tehdään miehen kanssa ihan samaa. Ympyrä sulkeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Biologisesti: lapsesi kantavat geenejäsi, puoliso ei. Siksi lapset ensin.
Tietenkin myös puolisosi on järkevää valintatilanteessa esim. pelastaa ennemmin lapset kuin sinut.
Aikamoista mengelöintiä. Ei ne kenenkään geenit nyt niin uniikkeja täällä ole.
Jos olisi pakko valita, niin mihin järjestykseen laittaisit lapsesi?
Lapset. Jos olisi pakko katkaista kaikki yhteys joko lapsiin tai puolisoon, niin mieluummin puolisoon, vaikka miten rakastan. Omia lapsia en voi enää muualta löytää. Uuden rakkaan voin.
Vierailija kirjoitti:
1. Kuopus
2. Esikoinen
3. Keskimmäinen
Järjestys persoonien miellyttävyyden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset. Kumppani samalla viivalla, eri lailla, mut jos tulis ristiriita niin lapset. Tosin ajattelen tässä aikuisilla lapsilla alle kolmekymppisiä. Ehkä asetelma muuttuu ajan myötä. Vaikeaa kuvitella tilannetta missä joutuis valitsemaan
No joo, tietysti siinä ristiriitatilanteessa, jossa kumppani mahdollisesti laittaisi valitsemaan itsensä ja lasten välillä, niin tietysti siinä se kumppani samalla downgreidasi itsensä ulos.
Jos on kuitenkin se normaali tilanne, jossa kumppani yhtälailla haluaa ajatella yhteisten lasten parasta, niin perhe pitää yhtä, eikä ketään jätetä. Jos pitäisi oikeasti valita, niin silloin ajatellaan jälkeen jäävien parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Kuopus
2. Esikoinen
3. KeskimmäinenJärjestys persoonien miellyttävyyden suhteen.
Eli pelastaisit palavasta talosta ensin kuopuksen, koska hänen persoonansa miellyttää eniten?
Lapset tärkeimpiä, seuraavaksi tulee omat sisarukset ja heidän lapset. Lapsien isällä vaikea luonne ja muistisairaus kehittymässä. Ei myönnä ongelmien olemassa oloa vaan syyttää muita. Viimeisimpänä jopa vyötärönympäryksen kasvu hänellä oli minun syytä.... Ikävä näin sanoa, että puoliso ei kovin
korkealla tärkeysjärjestyksessä, mutta päivä kerrallaan nyt mennään ja itsepä on tilanteen aiheuttanut.
Koirani.