Jaetaan ekologisia kauneudenhoitovinkkejä
Minä aloitan;
- Ota käyttöön palashampoo (ja -saippua ja - hoitoaine), on todella riittoisa ja ekologinen, sillä kun shampoon käyttää loppuun, jää jäljelle vain pahvipakkaus, joka on todella helppo lajitella/hävittää.
Itselläni on jo shampoopala ja saippua samaten, vielä tarvitsisin hoitoaineen. Lisäksi ostin ensimmäiset luonnonkosmetiikkani; ripsivärin ja kajal-kynän. Olen ilmeisesti allerginen tavalliselle meikille niin toivon että nuo sopivat paremmin.
Tietääkö muuten kukaan mistä saa teräksisiä sheivereitä?
Kommentit (28)
Luulisi että näinkin tärkeä ja ajankohtainen aihe kiinnostaisi ihmisiä..
-Kropan kuivaharjaus (ei tarvitse kuorintavoiteita)
-muutenkin kestotuotteet kun on mahdollista, esim kankaiset meikinpoisto- tms laput (voi tehdä itse vaikka vanhasta t-paidasta)
-itse tehdyt kasvonaamiot, aineksia löytyy keittiöstä ja reseptejä netistä
-karta muovisia pesukukkia ja -kintaita yms (mikromuovi) ja tietty kaikkia missä muovisia kuorintarakeita
Metallisia partahöyliä voi löytyä ekokaupoista, isoista tavarataloista miesten kosmetiikkapuolelta ja nettikaupoista.
Luonnonkosmetiikka käyttöön kaikessa: meikit, puhdistus, saippua, shampoo jne.
Saippua ja shampoo tosiaan paloina, "vanulaput" pestävinä kestoina jne.
Ostaa vain sen, minkä oikeasti tarvitsee. Ei uutta kosmetiikkatuotetta kokeilun halusta tai kun oli tarjouksessa.
Laimennettu omenaviinietikka hoitoaineen sijaan.
Meikkejäkin saa ekologissa pakkauksissa, ainakin luomivärejä muistan nähneeni pahviin pakattuna.
Lisäksi itsetehtyjä kasvonaamioita, (esim kuorinta)voiteet, (jalka)kylpypommit yms kannattaa suosia. Ne voi valmistaa vaikka lasipurkkiin niin ei tule jätettä.
Tarpeettomien tuotteiden minimointi. Tarvitseeko joka kropan osa oman rasvan, vai riittäisikö ihan vaan 1-3 erilaista (esim minulla käytössä aloe vera-geeli, sheavoi ja manteliöljy, näiden komboja vaihtelemalla hoituu kaikki kuivista kantapäistä rasvoittuvaan t-alueeseen)? Ovatko kaikki 10 kirkkaanpunaista huulipunaa tai vaaleanpunaista poskipunaa todella NIIN erilaisia että kaikki ovat välttämättömiä? Tuleeko oikeasti käytettyä kaikkia rasvoja, hius- ja meikkituotteita ja hilavitkuttimia vai lojuuko iso osa turha panttina? Voiko turhia antaa muille, ja jos huomaat ettei vaikka hiuksia tai silmämeikkiä tule juuri koskaan sen kummemmin laitettua, niin lakata ostamasta uusia, niihin liittyviä juttuja "jospa sittenkin"-ajatuksella?
(oliivi)öljy meikinpoistoon,kasvojen pesuun ja kosteutukseen.
Käy suihkussa vain kerran viikossa
Vierailija kirjoitti:
Käy suihkussa vain kerran viikossa
No ekologista tuokin on. Ja ei välttämättä edes kauhean epähygieenistä, jos kuitenkin päivittäin pyyhkii vartalon tai kaikki kriittiset paikat esim kosteuspyyhkeellä.
kuivashamppoona ruisjauho!! ei jää mähmäiseksi ja älyttömän halpaa ja luomuna löytyy, helpottanut mun elämää huomattavasti, kiitos mummolleni vinkistä! <3
Ostokosmetiikka ehdottomasti luonnonkosmetiikkana. Ei siis luomuna tai vegaanisena, ne voivat sisältää vaikka mikä myrkkyjä ja muoveja. Sertifioidut luonnonkosmetiikkamerkit siis käyttöön.
Syö terveellisesti,hyvää ruokaa, äläkä liho . Vartalo tärkein kauneudenhoidossa. Jos se ei ole kunnossa,on turha peittää voiteilla yms.
Naurattaa lihavat pakkelinaamat aina .
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa hiukset itse.
Hiusten leikkaamisen ekologisuuteen ei vaikuta se, kuka sen tekee. Mahdolliset kampaamoissa käytettävät tökötit voivat tehdä kampaamokäynnistä epäekologisen, mutta saksien käyttö on saksien käyttöä riippumatta siitä, kenen käsissä ne ovat.
Matalan kynnyksen vinkkejä: Käytä ostamasi kosmetiikka oikeasti loppuun (leikkaa pursot auki) äläkä osta uutta ennen kuin tuote on lopussa. Usein tavaraa on jäljellä viikoksi tai kahdeksi ja siten ostetun kosmetiikan määrä vähenee edes hieman. Suosi meikeissä jauhemaisia mineraaleja, jos voit. Ne säilyvät käyttökelpoisina huomattavasti pidempään kuin voidemaiset tuotteet. Ei tarvitse heittää pois tuoteitta pilaantumisen vuoksi. Meikinpoistoon ei aina tarvitse vanulappuja tai valmiita liinoja. Öljymäisiä tuotteita voi käyttää suoraan iholle. Itse poistan meikin perusvoiteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa hiukset itse.
Hiusten leikkaamisen ekologisuuteen ei vaikuta se, kuka sen tekee. Mahdolliset kampaamoissa käytettävät tökötit voivat tehdä kampaamokäynnistä epäekologisen, mutta saksien käyttö on saksien käyttöä riippumatta siitä, kenen käsissä ne ovat.
Moni kulkee kampaamoon henkilöautolla. Matkan säästäisi leikkaamalla itse.
Hallå?