Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi laihtua, mutta ei ehkä näin... Uusi lääke vie ruokahalun

Vierailija
20.07.2019 |

Aloitin 2vk sitten uuden lääkkeen, joka vie ruokahalun, en tunne nälkää ja kun syön, tulee oksennusrefleksi, se tulee myös juodessa (jos juo/syö liian paljon kerralla, hörppien vähän väliä ei tuo ongelmia). Tuota lääkettä mun pitää syödä, ei ole masennuslääke tms. Muuhun sairauteen tarkoitettu lääke.

Oon laihtunut 4kg, mutta johtuu ihan siitä etten muista/tee mieli syödä.

Juominenkin on unohtunut ja sen huomaa vain pissin väristä.
Mulla ei tuu mitään oireita siitä kun en syö, muuta kuin illalla jäädyn. Ei siis ole mitenkään heikko eikä pyörryttävä olo.

Teen fyysisesti raskasta työtä, joten energiaa pitäisi saada. Oon huomannut että smoothiet uppoaa, eikä tule oksennusrefleksiä jos vaan muistaa juoda vähän kerrallaan, joten ehkä pitäisi ruveta syömään pelkkiä nestemäisiä ruokia??

Oisko teillä vinkkejä miten saisin päivän kalorit juotua? Mulla on 30kg ylipainoa.

Tälleen aamulla ennen lääkkeen ottoa on kauhee nälkä, sitten syöt ja otat lääkkeen tulee kauhean oksettavan ällöttävä olo.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunhan se sairaus on hoidettu ja lääke lopetettu niin mieti sitten uudestaan.

Vierailija
22/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan kommentoijista tajua, että tuohan on kuin anoreksiaa. Elimistö kuihtuu ja lähtee lihakset samalla? Ei oikein ole hyvä tapa laihtua.

Miten olisi jos joisit proteiinipirtelöitä ja esim. Noita laihdutusjuomia, mutta katso ettei ole liikaa sokereita vaan protskuu ja hiilaria.

Olisikohan lääkkeeseen muuta mahdollisuutta? Kai sulla on kontrolliaika jossa voit kertoa näitä oireita?

Pihviä ja porkkanaa syömällä ap saa rasvat sulamaan, 4kg/2 vko kertoo nimenomaan että rasva on sulanut. Jos ap olisi syönyt pullaa ja porkkanaa, olisi paino pudonnut jotain 7-8kg/ 2 vko kun nesteet olisivat lähteneet.

Hänellä on 30 kg pelivaraa, ei hänellä hätää ole. Sekin voi olla että huonovointisuus menee ohi kun kroppa tottuu lääkkeeseen, sitten voi taas mättää entiseen malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ SE LÄÄKE ON?

Vierailija
24/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ SE LÄÄKE ON?

Ai olet kateellinen syöpähoidoista?

Vierailija
25/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ SE LÄÄKE ON?

Ai olet kateellinen syöpähoidoista?

Olettaen että olet tuo sama joka ykkös sivulla kyseli asiasta.

Solunsalpaajia siis oletan että ovat, koska nehän tekee tuollaista. Ja joku sitä veikkasi, muttei ap sanonut siihen mitään.