Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi laihtua, mutta ei ehkä näin... Uusi lääke vie ruokahalun

Vierailija
20.07.2019 |

Aloitin 2vk sitten uuden lääkkeen, joka vie ruokahalun, en tunne nälkää ja kun syön, tulee oksennusrefleksi, se tulee myös juodessa (jos juo/syö liian paljon kerralla, hörppien vähän väliä ei tuo ongelmia). Tuota lääkettä mun pitää syödä, ei ole masennuslääke tms. Muuhun sairauteen tarkoitettu lääke.

Oon laihtunut 4kg, mutta johtuu ihan siitä etten muista/tee mieli syödä.

Juominenkin on unohtunut ja sen huomaa vain pissin väristä.
Mulla ei tuu mitään oireita siitä kun en syö, muuta kuin illalla jäädyn. Ei siis ole mitenkään heikko eikä pyörryttävä olo.

Teen fyysisesti raskasta työtä, joten energiaa pitäisi saada. Oon huomannut että smoothiet uppoaa, eikä tule oksennusrefleksiä jos vaan muistaa juoda vähän kerrallaan, joten ehkä pitäisi ruveta syömään pelkkiä nestemäisiä ruokia??

Oisko teillä vinkkejä miten saisin päivän kalorit juotua? Mulla on 30kg ylipainoa.

Tälleen aamulla ennen lääkkeen ottoa on kauhee nälkä, sitten syöt ja otat lääkkeen tulee kauhean oksettavan ällöttävä olo.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on 30kg ylipainoa niin sinulla ei ole seuraavaan 40kg mitään huolta syömisestäsi jos ei tee mieli syödä. Lihavat ihmiset syö liikaa. Luultavasti syöt normaalisti ja vieläkin saat liikaa kaloreita kun et ole enempää laihtunut. Olet vain tottunut järjettömiin annoskokoihin ja pidät ylensyömistä normaalina.  Jos sinua ei heikota jatkuvasti ja pyörrytä niin sinulla ei ole ongelmaa.

Vierailija
2/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on 30kg ylipainoa niin sinulla ei ole seuraavaan 40kg mitään huolta syömisestäsi jos ei tee mieli syödä. Lihavat ihmiset syö liikaa. Luultavasti syöt normaalisti ja vieläkin saat liikaa kaloreita kun et ole enempää laihtunut. Olet vain tottunut järjettömiin annoskokoihin ja pidät ylensyömistä normaalina.  Jos sinua ei heikota jatkuvasti ja pyörrytä niin sinulla ei ole ongelmaa.

Ai jos tällä viikolla olen syönyt näinkin paljon:

4 porkkanaa, 3 pihviä ja 5dl laihdutussmoothieita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimba? Mulla sama määrä ylipainoa, ja raskas fyysinen työ. En voi käyttää Mysimbaa kun ei sovi yhteen muiden lääkkeiden kanssa...

Ole yhteydessä lääkäriin tuosta.

Vierailija
4/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mysimba? Mulla sama määrä ylipainoa, ja raskas fyysinen työ. En voi käyttää Mysimbaa kun ei sovi yhteen muiden lääkkeiden kanssa...

Ole yhteydessä lääkäriin tuosta.

Ei, lääke ei ole lihavuuden hoitoon, eihän lihavuus ole sairaus.

Vierailija
5/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laihduta nyt hyvä ihminen ensin ja keskustele sitten lääkärin kanssa kun olet normaaleissa mitoissa.

Sinccis

Vierailija
6/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan kommentoijista tajua, että tuohan on kuin anoreksiaa. Elimistö kuihtuu ja lähtee lihakset samalla? Ei oikein ole hyvä tapa laihtua.

Miten olisi jos joisit proteiinipirtelöitä ja esim. Noita laihdutusjuomia, mutta katso ettei ole liikaa sokereita vaan protskuu ja hiilaria.

Olisikohan lääkkeeseen muuta mahdollisuutta? Kai sulla on kontrolliaika jossa voit kertoa näitä oireita?

Vierailija
7/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäishän laihduttaessakin opetella miettimään sopivaa ateriarytmiä. Ehkä tää on sulle hyvä tilaisuus siihen, jos sua siis laihtuminen edes kiinnostaa. Senkun syöt mutta et liikaa kerralla.

Vierailija
8/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäishän laihduttaessakin opetella miettimään sopivaa ateriarytmiä. Ehkä tää on sulle hyvä tilaisuus siihen, jos sua siis laihtuminen edes kiinnostaa. Senkun syöt mutta et liikaa kerralla.

Senkun syöt. Jahas, luitko paljon olen tällä viikolla syönyt?

Kun ei se syöminen onnistu kun oksennan.

Vierailija
9/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa joku solunsalpaaja voi viedä ruokahalun.

Oletko puhunut lääkärin kanssa? Ainakin maksaongelmissa tulee oksetusta ruokaillessa.

Vierailija
10/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei heikota niin en olisi huolissani.

Muistutus puhelimeen vaan säännöllisin ja lyhyin väliajoin että muistaa juoda. Juo välillä vaikka jotain kaloripitoisempaa tai vaikka niitä nutrilettin tetroja? Niistä saa jo 200 kalorin molemmin puolin riippuen mausta. Jääkaappikylmänä on vielä ihan hyviä, varsinkin suklaan maut.

Lisäksi sitten sitä mitä alas menee.

Mutta ei tuo 4 kiloa 2 kuukaudessa nyt mikään kovin hälyttävä pudotus ole huomattavan ylipainoiselle joka tekee vielä fyysistä työtäkin eli kyllä niitä kaloreita saat enemmän ainakin joinain päivinä.

Veikkaan myös että ajan kanssa sivuoire helpottuu ja ruokahalu palaa?

Vierailija
11/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus puhelimeen vaan säännöllisin ja lyhyin väliajoin että muistaa juoda. Juo välillä vaikka jotain kaloripitoisempaa tai vaikka niitä nutrilettin tetroja? Niistä saa jo 200 kalorin molemmin puolin riippuen mausta. Jääkaappikylmänä on vielä ihan hyviä, varsinkin suklaan maut.

Mutta ei tuo 4 kiloa 2 kuukaudessa nyt mikään kovin hälyttävä pudotus ole huomattavan ylipainoiselle joka tekee vielä fyysistä työtäkin eli kyllä niitä kaloreita saat enemmän ainakin joinain päivinä.

Anteeksi luin väärin, siis 2 viikossa 4 kiloa. No se on jo vähän enemmän. Mutta tosiaan keskity siihen että juot tarpeeksi ja syöt vaikka tunnin välein jotain pientä? Ne tetrat olisi siitä hyviä kun niistä saat tarvittavat ravintoaineet. Kyllähän porukka nutraakin useita kuukausia putkeen ja voi loistavasti!

Vierailija
12/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli 4 kg/ 2 vko

Vierailija
13/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please kerro, mikä lääke kyseessä. Mulla myös yli 30 kg ylipainoa ja sen takia 2 tyypin diabetes. Ehdottomasti tarvitsisin tuollaisen lääkkeen.

Vierailija
14/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin onnellinen jos paino vihdoin lähtee jollain konstilla. Ihan sama millä. Ei ihminen kuole nälkään jos syö pihviä ja porkkanaa.

Vierailija
15/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noissa hengenvaarallisesti lihavienkaan jaksoissa kukaan syö mitään ja silti vaan paino nousee. Kummasti kaikki laihtuu kuitenkin sairaalassa kun ovat 1200kcl dieetillä. Kotioloissa samalla dieetillä lihotaan 10 kiloa kuussa. Lihavat ei vaan katso mitä syö. Kaikkea syömisiä ei vain rekisteröidä eikä ymmärretä miten paljon ruuissa on energiaa.

Vierailija
16/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no sun kirjotuksesta sai sen kuvan että jos syöt liikaa kerralla. Lisäksi sanoit että unohdat syödä. Älä unohda, vaan opettele rytmi ilman näläntunnetta.

Vierailija
17/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no sun kirjotuksesta sai sen kuvan että jos syöt liikaa kerralla. Lisäksi sanoit että unohdat syödä. Älä unohda, vaan opettele rytmi ilman näläntunnetta.

Anteeksi, etten kirjoittanut. Unohtui. Pää niin sekaisin kun ei syö. Tarkoitan että kun syön liikaa eli esim 2dl vettä on liikaa, alkaa oksettamaan.

En unohda tahallani syödä koska ei tule sitä nälän tunnetta, joka kertoisi että nyt syö.

-AP-

Vierailija
18/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi huoh tätä maailmaa.

NO mitä jos sitten jätät sen lääkkeen pois ??? onko se nyt niin monimutkaista.

MIten ihmeessä jotkut muistavat hengittää itse.

Vierailija
19/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi huoh tätä maailmaa.

NO mitä jos sitten jätät sen lääkkeen pois ??? onko se nyt niin monimutkaista.

MIten ihmeessä jotkut muistavat hengittää itse.

Luitko, että lääke on sairauden hoitoon. Mieluummin syön lääkettä kuin kuolen.

Vierailija
20/25 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuuluu alkuoireisiin. Ja niinku ite sanoit, mieluummin syöt lääkettä kuin kuolet, joten kestä seurauksetkin.