Ei-rikkaat (okt- ja muut) asujat: mikä on kodissasi WOW
Olen pitkään ajatellut, että taloni on aika laimea. Ei ole nykyajan harmaanbeige tusinatuote, saati sitten valkoinen. Mutta jotenkin tylsä ja tyyliltään sekava se on, kaipaan piristystä sekä ideoita kenties jopa omiin olosuhteisiini sovellettaviksi.
Mikä on talossasi/asunnossasi sellainen juttu, joka kerää kehuja vierailtasi ja / tai saa sinut aina vain iloiseksi sekä ylpeäksikin? Voi olla pihaan (rakenteet tai kasvillisuus), talon rakennustekniseen puoleen, sisustukseen, koristeluun, ihan mihin vaan liittyvä pieni tai iso asia. Joku sun kotis erikoisuus tai wow-factor.
Omassa talossani tykkään pienestä terassistamme, joka sijaitsee vehreässä ympäristössä. Ikkunoista aukeavat maisemat ovat myös suhteellisen kivat. (Mulla on myös hieno romuromanttinen vanha kaappi, jos nyt oikein hakemalla pitää hakea hyviä asioita.)
Muut kuin ökyilijät vastaa tähän, etenkin ns. köyhien vastaukset erittäin tervetulleita. Kysymys on nimittäin enemmän mielikuvituksellisuudesta kuin suurista rahamälleistä.
Kommentit (77)
Kehuja saadaan eniten värien käytöstä (mm. ei yhtä ainoata valkoista tai harmaata seinää) ja tunnelmasta. Sisustus on tehty minimibudjetilla. Hankittu sieltä täältä naurettavan halpoja löytöjä, mutta koska ne ovat samalta aikakaudelta ja samaa materiaalia, kaikki sopii hyvin yhteen. Ajan kanssa hankittu siis kerroksellinen ja persoonallinen sisustus. Tietyt vieraat jaksaa myös aina hämmästellä sitä, että missään ei ole pölyä. Olen himosiivooja (nautin siitä).
Sama kuin parissa muussa vastauksessa, värien harmonia. Joskus ero voi olla häilyvä ettei eläväinen sävymaailma ala muistuttaa lasten muovailuvahamöykkyä jossa kaikki on vain sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiö. Iso, valoisa, kaapit kolmella seinällä ja keskellä teetetty saareke. Läpitakka keittiön ja oh:n välillä. Yli 3m ruokapöytä. Suurikuvioinen tapetti 2 seinänpätkällä oh ja rt. Tekeillä oleva englantilaisyylinen puutarha
Edellisessä talossa sama keittiön ja ruokapöydän osalta. Yli 100m2 terasseja, uima-allas. Oma mustikkametsä 800m kaikista palveluista 22 min Kampista. Makuuhuone jossa oma kph ja step-in pukeutumishuone
😂 Ei-rikkaiden vastaus?
Ihan taviksia ollaan, nettotulot 4800e/kk.
On vain aloitettu maksamaan 1. kotia 19v:nä 40v sitten. Ja 2 taloa rakennettu pääosin itse, tämä kolmas ostettiin 3v vanhana ja rempattiin täysin
Keskituloisia, ei rikkaita
Yläkerran korkeat huoneet ja tapetit, keittiön jääkaappi. Oranssi sohva.
Vierailija kirjoitti:
Aika ökyjä vastauksia osa, vaikka muuta pyydettiin. Selkeästi rahaa löytyy monilta tässä ketjussa, eikö oikeasti mitään budjettiratkaisuja irtoa? Kiinnostaisi kyllä.
-ei ap
Hinnasta kai ei ollut puhe vaan siitä wow:sta.
Meillä esim design pytyt vessoissa- vastaava villeroy&bochin 1800 kpl, me maksoimme kolmesta 1200e yhteensä. Ok varmaan satasellakin saa mitta jokainen panostaa mihin halyaa.
Meillä on myös upea istutettu piha, 800m2 kukkapenkkejä (yli 500 tainta), muureja, hedelmäpuita ja marjapensaita. Multaan toki meni rahaa mutta muuten olen käyttänyt rahaa n 200€. Facen ryhmistä olen saanut jakotaimia 0-5€ kpl, myös hedelmä ja koristepuita ilmaiseksi.
Kaveri purki mökkitontiltaan yli 100v tiilirakennuksen ja sain muutamia tiiliä muuriin ja kasvulaatikon ympärille. Toisen pihasta hain betonipalkkeja joilla rajattiin kadunvarren istutusalue. Pengerryksiin löytyi kivet omasta takaa
Tuli ihan törkeän hieno pikkurahalla.
Suututtaa, kun mulla ei oikeastaan ole kotia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ökyjä vastauksia osa, vaikka muuta pyydettiin. Selkeästi rahaa löytyy monilta tässä ketjussa, eikö oikeasti mitään budjettiratkaisuja irtoa? Kiinnostaisi kyllä.
-ei apHinnasta kai ei ollut puhe vaan siitä wow:sta.
Kyllä myös hinta oli aika määräävä tekijä. :) (En ole kiinnostunut ns. rikkaiden life-stylestä. Rahalla saa kaikkea, mutta mulla ei sitä just nyt oikein meinaa olla.)
Tässä vaiheessa KIITOS hienoista vastauksista ja lisää niitä, pliiz! :)
Vaikuttais siltä, että kasvit ulkona ja sisällä ilahduttavat monia. Ja värit, kuvalliset jutut. Hyvä hyvä.
- ap
Mulla on pihassa uima-allas. Se on monen mielestä jotenkin hieno juttu. Oli tässä jo aiemmin, ei laihduttanut omaa lompakkoani. En edes käytä sitä.
Iittalan Kaasa -tulisija. Ostin sen, koska en uskonut pitkään aikaa omistavani takkaa kodissani. Ei tarvitse. Se ottaa huomion ja on upea!
Ikkunoista avautuva maisema.
Muuten itse asunnossa: rauhallinen, vaalea ja kevyt sisustus, ei liian "sisustettu" tai ylihieno, vaan levollinen ja kotoisa. Väripilkkujakin löytyy, ei olla tylsiä.
Mulla on pihassa hienoja vanhoja puita. Aika lyhyt matka metsään ja järvi lähellä. Just nää luontohommelit jotenkin sykähdyttää kaupunkilaiskavereita.
Mulla on vanha piano kynttilätelineillä ja pari käytöstä poistunutta torvisoitinta seinillä. Ne ovat aika hienoja visuaalisesti.
Oh:n isoa pyöreää ikkunaa kehuvat kaikki ensikävijät.
Minun vessani on iso ja nätti. Olen laittanut sinne hempeää tapettia ja kynttiläkruunun. Pienessä ikkunassa on pitsiverho.
Tämä tapetti on mun talon paras juttu:
https://www.wallpapermatch.com/no/kolleksjon-whimsical/tapet-103/4019/
Säästin kyllä vähän ennen kuin raskin ostaa.
Kotini koko. Se on vain 20 neliötä.
Sijainti on toinen. Se on Säästöpankinrannassa.
Mulla on hyvät näkymät: naapurin siisti talo ja puutarhatontti. Kyllä sitä kelpaa ihailla, kun kavereiden kanssa juopotellaan ja luukutetaan suomiräppiä omalla, kieltämättä hieman romuisella, pihalla.
Oma koti ehkä siinä muiden mukana, mutta eniten ihastelua oon kuullut asuinalueestani. Vesi- ja luontoelementtiä löytyy ja hoidettuja pihoja, huollettuja taloja. Kieltämättä joskus on ittelläkin tunne, että asun postikorttimaisemassa.
-ei ap