Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies ja lapsi eivät pärjää lomalla keskenään?

Vierailija
17.07.2019 |

Lapsi on 5-vuotias, sinällään melko helppo tapaus mutta toki keskittymiskyky ja itsesäätely on ikätasoista eli ei vielä kovin kehittynyttä. Mies on ollut lapsen kanssa kahdestaan lomalla nyt toista viikkoa ja tulee suru puseroon kun joka päivä kotiin tullessani mies on kuin myrskyn merkki ja lapsi melkein itku kurkussa. :( Mies tiuskii ja komentaa lasta koko ajan. Yrittää tehdä omia juttujaan (esim. lukea, pelata, soittaa musiikkia, eli lapsi ei voi osallistua), ei järjestä lapselle mitään tekemistä. Hänen mielestään kaikki retket ym. omasta mielestäni normaalit kesäpuuhat ovat palkintoja jotka lapsen pitää ansaita, ja eihän siitä ansaitsemisesta tule mitään kun lapsi on mökkihöperö ja miehellä hirveän tiukat käyttäymisnormit...
Mitä voin tehdä helpottaakseni tilannetta? En voi jäädä itse juuri nyt lomalle, piti limittää lomat koska päiväkoti kiinni juhannuksesta elokuuhun. Olen jutellut miehen kanssa mutta turhaan, valittaa vaan että lapsi käyttäytyy huonosti ja hän joutuu siitä kärsimään...

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja/kommentteja?

Vierailija
2/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinun auta muu, kuin käydä tiukka sanaisempi keskustelu mieslapsesi kanssa. Kun lapset on pieniä, lomat eivät ole samanlaisia kuin ennen, ne vietetään enemmän lapsen ehdoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika perheneuvolaan. Se ei tää kesää pelasta, mutta ehkä isän ja lapsen myöhemmän suhteen.

Vierailija
4/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä ei sua varmaan auta, mutta myötätuntoyläpeukku.

Kysyisin mieheltä miten hän aikoo nyt muuttaa käyttäytymistään, kun selvästikään hänen nykyinen linjansa ei toimi. Vanhemman vaan pitää pystyä parempaan kun on lapsen päättänyt saattaa maailmaan.

Itse olenkin vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
5/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä kasvun paikka. Älä sä ala säätää niiden välillä. Teette lapsen kanssa kivoja juttuja iltasella kun tuut töistä. 

Mies vois ihan oikeesti pohtia omaa käytöstään ja miehen mallia, jonka haluaa antaa.

Vierailija
6/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole onnellinen, että mies sentään on lapsen kanssa. Olisi hän voinut viedä vaikka äidilleen sen hoidettavaksi, kun ei itse jaksa.

Vierailija
7/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sinun auta muu, kuin käydä tiukka sanaisempi keskustelu mieslapsesi kanssa. Kun lapset on pieniä, lomat eivät ole samanlaisia kuin ennen, ne vietetään enemmän lapsen ehdoilla.

Edellinen keskustelu oli varsin tiukkasanainen ja mies mökötti sen jälkeen (minulle!) useamman päivän. En tiedä, mitä muuta enää voin sanoa.

Olen koonnut valmiiksi esim. puuhaideoita, menovinkkejä yms., mutta eivät tosiaan ole käyneet missään. Tänään kävivät kyllä kuntosalilla, jossa mies treenasi ja kiukutteli lapselle, joka yritti houkutella isiä potkimaan palloa. :(

Yhtenä päivänä otin jopa lapsen omalle työpaikalleni mukaan että pääsee vähän kotoa pois, mutta ei sekään ole mikään ratkaisu, en jouda vahtimaan häntä jatkuvasti eikä lapsi uskalla jäädä yksin työhuoneeseeni palaverin tms. ajaksi.

AP

Vierailija
8/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika perheneuvolaan. Se ei tää kesää pelasta, mutta ehkä isän ja lapsen myöhemmän suhteen.

Arkena heillä on ihan hyvä suhde ja kaikki toimii OK, sitä tässä ihmettelenkin että miten nyt näin.

AP

Vierailija
9/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli lapsen puolesta (minullakin on 5-vuotias, joka sanoo silmät loistaen että oli tosi kiva päivä ihan sen jälkeen kun on oltu puistossa ja leikitty).

Jos olet puhunut miehelle asiasta niin selkeästi kuin voit, niin tekisin sitten illalla ja viikonloppuisin lapsen kanssa kaikkea kivaa. Tuo turhan tiuskiminen on kyllä kamalaa ja pitäisi saada loppumaan. Sano miehelle että jos se ei lopu niin saa lähteä perheneuvolaan kuulemaan miten lasta kohdellaan.

Vierailija
10/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ole onnellinen, että mies sentään on lapsen kanssa. Olisi hän voinut viedä vaikka äidilleen sen hoidettavaksi, kun ei itse jaksa.

Ei ole äitiä jolla hoidattaa (on menehtynyt) eli siitä en nyt jaksa papukaijamerkkiä antaa, veisi ehkä jos voisi.

AP

Vierailija
11/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se mummukin tässä tapauksessa saattaisi olla parempi hoitaja?

Mies ostanee lastenhoitoapua, jos haluaa keskittyä mielummin omiin harrastuksiinsa kuin suhteen luomiseen lapsen kanssa. 

Vierailija
12/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkena heillä on ihan hyvä suhde ja kaikki toimii OK, sitä tässä ihmettelenkin että miten nyt näin.

AP

Siis hän leikkii arkena lapsen kanssa, vie ulos, uimaan, puistoon ym.? Mutta lomalla ei?

Vierailija
13/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saat itseesi syyttää miehesi valinnasta. Tutustukaa kunnolla niihin miehiinne, ennenkuin alatte perhettä perustamaan.

Vierailija
14/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo 5-vuotiaan kanssa olo aika raskasta, kun ei jaksa vielä keskittyä oikein mihinkään vaan säntäilee ympäriinsä leikistä ja pelistä toiseen. Isät osaa paremmin olla vähän vanhempien lasten kanssa, kun voi oikeasti opettaa jotain lapselle, esim. jalkapalloa, mopon remppaamista yms.

Vierailija
15/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että mies ei halua olla lapsensa kanssa. Onkohan sillä joku alkava uupumus, mikä takia ei jaksa?

Vierailija
16/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi olla omalla tavallaan isä, kyllä hän kasvaa isyyteen viimeistään silloin, kun lapsi on muuttamassa omilleen.

Vierailija
17/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Aiempi ei merkitse miten on käyttäytynyt lapsen kanssa, vaan nykyhetki. Lapsi tarvitsee sellaisen aikuisen seuraa, joka oikeasti välittää hänestä. Mies tarvitsee oman asunnon ja aikaa itselleen. Kaltoinkohtelu ja tunteiden ohittaminen voi aiheuttaa pahoja ongelmia lapselle, kärsii. 

Vierailija
18/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo 5-vuotiaan kanssa olo aika raskasta, kun ei jaksa vielä keskittyä oikein mihinkään vaan säntäilee ympäriinsä leikistä ja pelistä toiseen. Isät osaa paremmin olla vähän vanhempien lasten kanssa, kun voi oikeasti opettaa jotain lapselle, esim. jalkapalloa, mopon remppaamista yms.

Jatkan vielä tähän, että tästä syystä johtuen päiväkodeissa ei ole useinkaan miehiä, eikä vielä alkuopetuksessakaan.

Vierailija
19/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, ettei yksikään äiti ottaisi lapsenlastaan hoitoon, jos isä on lomalla ja kotona. En usko sellaista mummoa löytyvän.

Mistä ihmeestä näitä mieslapsia oikein sikiää?

Ja miksi edes hankkia lapsia tuollaisen kanssa?

Osallistuuko isä lapsenhoitoon ja kotitöihin vapaa-ajallaan, kun on töissä?

Mitä iloa lapselle on tuollaisesta isästä, joka tuhoaa käytöksellään lapsen mielen.

En katsoisi miestä päivääkään.

Vierailija
20/155 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Siis hän leikkii arkena lapsen kanssa, vie ulos, uimaan, puistoon ym.? Mutta lomalla ei?

Joo, suurin piirtein näin. Arkena näkee lasta iltaisin sen 2-3 tuntia ja sen ajan on kyllä hyvin läsnä. Viikonloppuisin vie lasta menoihin, eli jaksaa lapsen kanssa huomattavasti paremmin kun olen itse mukana. Täytyy sanoa, että lapsi on enemmän minun perääni (eikä taida olla ihme), eli kun olemme kotona kaikki kolme, miehellä on aika paljon omaa aikaa, kun lapsi seuraa lähinnä minua.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän