Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Guardianin kriitikko haukkui Helene Schjerfbeckin Lontoon-näyttelyn pystyyn", hienoa, että joku uskaltaa sanoa totuuden!

Vierailija
17.07.2019 |

En ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa hänen maalauksissaan on, rumia ja tylsiä suurinosa. Aina vaikuttanut todella yliarvostetulta omasta mielestäni. Haavoittunut soturi hangella tosin on ihan ok. Totta kai tuohon Ylen juttuun piti joku suomalainen saada puolustelemaan, "Onkohan se ollut englantilaiseen makuun liian hienostunut". Hienostunut, just joo :D

https://yle.fi/uutiset/3-10881873

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille....Kaikki, ihan kaikki on politiikkaa ja intersektionaalista feminismiä, identiteettipolitiikkaa, poliittista korrektiutta. Omia mielipiteitä ei enää ole, ei harmaan sävyjä.

Vierailija
102/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bob Ross <3

R.I.P Bob

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasioista saa kinastella, mutta faktoista ei voi. En minäkään diggaa von Wrightien täytettyjä tirppoja.

Niillä pojilla oli varmasti todella tylsää. Miten voi kukaan jaksaa maalata lintuja niin antaumuksella. Hekin varmaan toivoivat, että aikalaisnaistaiteilijat olivat viritelleet peilejä vähän kunnianhimoisemmin ja maalailleet omakuviaan takaapäin.

Miksi? Jos olisin mies ja kuvataiteilija, haluaisin itse maalata naisten perseitä enkä nähdä heidän maalaamiaan tulkintoja niistä.

Vai rinnastatko omakuvan kikkeliselfieen? Hei, ei toimi.

Vierailija
104/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen taitelijan 1880-luvulla maalaamat teokset on kauniita ja koskettavia, mutta mitä on tapahtunut 1900-luvusta eteenpäin? Ihan kuin eri ihmisen teoksia, eikä mitenkään positiivisessa mielessä. Melkein kuin joku täysin lahjaton olisi varastanut Helenen nimen ja identiteetin ja alkanut julkaisemaan omaa "taidettaan" muka hänenä. 

Vierailija
105/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko nyt kiitos listata niitä Helene Schjerfbeckin upeita maalauksia? Ei niitä tunnu tulevan pyydöistä huolimatta

Itse pidän näistä: Tanssiaiskengät, Leipomo, Ovi. On muitakin, mutta en nyt muista niiden nimiä, ja Google tosiaan antaa tulokseksi pääosin muotokuvapotretteja.

Pidän hänen tunnistettavasta, utuisesta maalausjäljestään.

Vierailija
106/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Miekkalija on aivan ihana. Voisin vaan tuijottaa sitä loputtomiin. Siitä tulee sellainen olo kuin samaan aikaan päässäni aukeasi kaihtimet ja asiat asettuisi paikoilleen. Jotenkin ne linjat menee siinä niin että se osuu suoraan johonkin liskoaivoihin.

En ole mikään taiteentuntija todellakaan kuten varmaan huomasitte, mutta eikös näissä myöhäisemmän kauden kuvissa ole tarkoitus katsoa jotain ihan muuta kuin näköisyyttä? Että tarkoitus ei ole esittää, että kylläpä on miekkailijan näköinen miekkailija tai tavoitettu sen naapurin Kale perusyrmeä ilme. Vaan siinä katsotaan jotain ihan muuta.

Vierailija
107/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon J Jonesin arvostelun näyttelystä. Se oli naurettava, siis kirjaimellisesti. "uninspired miserabilism" 😂 Kritiikki on kuin parodia. Joko Jones on väsännyt sen väsyneenä tai puhkuen mielipahaa. Yhtäkaikki, arvostelu ei kerro paljoakaan itse teoksista, vaan keskittyy murjomaan HS:n maanrakoon. Jonathan-herra lienee misogyyninen homo(?)

Vierailija
108/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 sivua tästä aiheesta AV:llä. Mun usko tähän palstaan saattaa palata lähivuosina.

Mutta kohta varmaan tulee aloitus "Pieraisin Schjerfbeckin näyttelyssä." Ja palaan todellisuuteen.

Vierailija
109/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon J Jonesin arvostelun näyttelystä. Se oli naurettava, siis kirjaimellisesti. "uninspired miserabilism" 😂 Kritiikki on kuin parodia. Joko Jones on väsännyt sen väsyneenä tai puhkuen mielipahaa. Yhtäkaikki, arvostelu ei kerro paljoakaan itse teoksista, vaan keskittyy murjomaan HS:n maanrakoon. Jonathan-herra lienee misogyyninen homo(?)

Nekin saattavat olla joskus harvoin oikeassa.

Vierailija
110/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 sivua tästä aiheesta AV:llä. Mun usko tähän palstaan saattaa palata lähivuosina.

Mutta kohta varmaan tulee aloitus "Pieraisin Schjerfbeckin näyttelyssä." Ja palaan todellisuuteen.

I would not even fart in the general direction of Schjerfbeck.

Vierailija
111/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasioista saa kinastella, mutta faktoista ei voi. En minäkään diggaa von Wrightien täytettyjä tirppoja.

Niillä pojilla oli varmasti todella tylsää. Miten voi kukaan jaksaa maalata lintuja niin antaumuksella. Hekin varmaan toivoivat, että aikalaisnaistaiteilijat olivat viritelleet peilejä vähän kunnianhimoisemmin ja maalailleet omakuviaan takaapäin.

Miksi? Jos olisin mies ja kuvataiteilija, haluaisin itse maalata naisten perseitä enkä nähdä heidän maalaamiaan tulkintoja niistä.

Vai rinnastatko omakuvan kikkeliselfieen? Hei, ei toimi.

Onneksi ennen vanhaan oli elämä kovaa ja rajoittunutta. Jos miestaiteilijat olisivat tajunneet tehdä kikkeliomakuvia, sitä taiteellisen vapauden määrää ei voi edes kuvitella.

Vierailija
112/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin itsekin miten paljon on tullut kommentteja. Ja yllättynyt myös siitä ettei tätä keskustelua ole poistettu :D

t. ap

Vierailija
113/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäis ilmiantaa tää keskustelu. Tää on ihan liian asiallinen.

Vierailija
114/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks taiteilijanaiset ei tunnu ikinä katsovan päinkään kiltti miehiin?

Vierailija
115/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta se Guardianin kriitikko vois innostua susta isosti.

Vierailija
116/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko nyt kiitos listata niitä Helene Schjerfbeckin upeita maalauksia? Ei niitä tunnu tulevan pyydöistä huolimatta

Kyllä kai jokainen, jota asia kiinnostaa, osaa sen verran googlea käyttää. 

Kyllä minä olen jo pitkään googletellut, mutta ainoa edes jollain tapaa hieno maalaus on tuo Haavoittunut soturi hangella. Ja Toipilas on ihan ok. En vaan voi ymmärtää Schjerfbeckin arvostusta, jos hänellä on vain kaksi ihan ok tason työtä

:DDDDD

Kiitos päivän parhaista nauruista. Kysyisin vielä, että millä kompetenssilla määrität taideteoksen "ok-tasoiseksi"?

Av:n trollipätevyydellä?

Vierailija
117/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen jo pitkään googletellut, mutta ainoa edes jollain tapaa hieno maalaus on tuo Haavoittunut soturi hangella. Ja Toipilas on ihan ok. En vaan voi ymmärtää Schjerfbeckin arvostusta, jos hänellä on vain kaksi ihan ok tason työtä

Kiitos päivän parhaista nauruista. Kysyisin vielä, että millä kompetenssilla määrität taideteoksen "ok-tasoiseksi"?

Opiskelen yliopistossa ja olen monipuolisesti kiinnostunut kulttuurista. Sivistystä siis löytyy

Vierailija
118/118 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkähän pätevyys täällä olisi riittävä? Taidehistorian tohtorius Oxfordin yliopistosta varmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä