Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen kun yksi naapuruston nainen käyttää koirapuistoa jonkin sortin lapsiparkkina ja minua ilmaisena hoitajana?

Vierailija
31.12.2019 |

Käyn päivittäin läheisessä koirapuistossa koirani kanssa, joskus kaksikin kertaa. Useamman kerran viikossa eräs äiti tuo lapsensa 3- ja 5v "katsomaan koiria" Sitten kysyy että onko ok jos hän käy viereisessä ostoskeskuksessa asioilla ja katson sen aikaa lapsia.

Muutaman kerran suostuin tähän mikä taisi olla virhe. Nyt on alkanut tehdä niin, että jos kieltäydyn niin livahtaa salaa puiston takaportista ja jättää lapset. (kuulostaa joltain sketsihahmolta juu mutta valitettavasti on todellinen)

En voi niitä lapsia yksinkään sinne puistoon jättää ja muutaman kerran olen tämän takia myöhästynyt sovitusta jutusta. Sitten kun ks. äiti palaa, pahoittelee hirveästi ja keksii tekosyitä, että oli pakko päästä sitä tai tätä hakemaan ja olisiko sitten kiva että lapset eivät saa ruokaa kun en voi sen vertaa katsoa, tai että ei pääse rattaiden kanssa jyrkkää sohjoista mäkeä ylös niin ei voi ottaa lapsia mukaan. Tai että isommalla kun on adhd ja autismi niin ei uskalla ylittää isoa tietä kun pelkää että lapsi juoksee auton alle.

Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? Ja ennenkun lyttäätte minut että mitäs suostut, niin olen vasta 17v enkä tosiaan tiedä mitä kuuluisi tehdä? Luulen että hän tulee tahallaan juuri silloin kun näkee minun menevän sinne.

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ettet voi ja voit myös sanoa ilkeästi että hänen tehtävä äitinä on huolehtia lapsista tai hommata palkattu lastenvahti.

Vierailija
2/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat tietenkin poliisille, jos hän livahtaa portista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuille.

Vierailija
4/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu

Vierailija
5/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että jos vielä tekee niin, teet lastensuojeluilmoituksen. Luulisi vähän hätkähtävän.

Vierailija
6/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Lähde aina puistosta pois, kun tää äiti tulee sinne lapsineen. Tai sitten vaan sanot EI KÄY.

Vierailija
7/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus kyseisistä lapsista. Oletettavasti tiedät lasten etunimet ja asuinalueen jollakin tarkkuudella, samoin osaat varmaan arvioida ikää jotenkin. Jo se tieto riittää, toki mitä enemmän tietoa sen parempi. Tuo ei ole oikeasti mitenkään normaalia tai hyväksyttävää käytöstä äidiltä, että luottaa johonkin täysin randomiin ihmiseen niin, että jättää lapsensa vieraan valvottavaksi. Samoin jos oikeasti on tilanne se, että autistin kanssa ei esim. uskalla katua ylittää, niin jonkinlaista ohjausta tarvitsevat taatusti arkeensa. 

Vierailija
8/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sosiaalipäivystykseen heti kun äiti lähtee.

Vierailija
9/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat seuraavan kerran sosiaalipäivystykseen, että koirapuistoon on jätetty lapsia.

Vierailija
10/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti ilmaisesta vinkistä! Meilläkin on tosi eläinrakkaat kaksoset, jotka varmasti tykkäis hoitaa koiria sen aika kun käväisen itse kaupassa! Elokuvateatteriin ollaan jo saatu porttikielto.

Vierailija
11/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet todella alaikäinen ja tämä juttu on totta niin kehotan, että puhut vanhemmillesi. Ehkä he saavat sanottua tälle lastensa hylkääjä-äidille suorat sanat.

Miten kauan tuo vieras äiti on poissa? Kirjoitit, että häipyy salaa puistosta. Mitä jos sinäkin lähdet ja jätät lapset? Eivät ne sinun vastuulla ole.

Vierailija
12/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole oikeasti mitenkään normaalia tai hyväksyttävää käytöstä äidiltä, että luottaa johonkin täysin randomiin ihmiseen niin, että jättää lapsensa vieraan valvottavaksi. Samoin jos oikeasti on tilanne se, että autistin kanssa ei esim. uskalla katua ylittää, niin jonkinlaista ohjausta tarvitsevat taatusti arkeensa. 

Tämä. Mitähän tuo äiti on ajatellut? Mitä jos puistoon tulisikin joku vieras sellaisen koiran kanssa, joka ei tule lasten kanssa toimeen? Tai joka "tulee lasten kanssa toimeen" mutta joka tohelluksellaan satuttaa lapsia? Entä jos lapsille käy muuten jotain koirapuistossa, eihän äiti tosissaan voi vaatia ap:ta vastuulle tuosta?

Jotenkin tuo vaan ei kuulosta kovin uskottavalta, mutta kaipa tuollaisiakin tyyppejä on?

Vierailija
13/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ennen kuin menet sinne puistoon, niin tallenna puhelimeen sosiaalipäivystyksen numero. Jos et paikkakunnaltasi sitä löydä, niin soita sitten 112, mutta joka tapauksessa ole valmiina.

Kun äiti taas tulee ja haluaa jättää lapset seuraksesi, niin ilmoita, että ei käy, jos jätät ne tänne, niin soitan viranomaiset paikalle. Jos äiti silti lapset jättää, niin todellakin soitat. Älä jätä tätä uhkaukseksi.

Vierailija
14/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet välittömästi pois, kun kyseinen nainen tulee koirapuistoon, ongelma ratkaistu.

Vierailija
15/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun jättää lapset sinulle salaa soita hätäkeskukseen, että koirapuistossa hylätyt 3 ja 5 vuotiaat lapset pulassa. 

Vierailija
16/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 ja ilmoita heitteille jätetyistä lapsista.

Vierailija
17/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä olla tottakaan?

Meidän puistossa ainakin käyvät säännöllisesti myös Brutus ja Puimuri (nimet muutettu), lihaksikkaat kouluttamattomat koirat, joiden mukana on joko videopuhelua puhuva irtoripsien testaaja tai apaattinen krapulantasoittelija lonkero kädessä. Minä poistun koirani kanssa silloin ja niin poistuvat muutkin.

Jos olet kiltti, varoitan äitiä, että soitat ensi kerralla heitteille jätetyistä lapsista poliisille, rankkurille ja sossuun. Jos et, soitat varoittamatta.

Vierailija
18/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa lähtisin paikalta saman tien, kun nainen tulee lastensa kanssa paikalle ja ottaisin todella reilun etäisyyden. Palaat sitten vaikka myöhemmin, kun hän on lähtenyt. Ellet siis viitsi alkaa niin radikaaleihin toimiin, että soitat sossun paikalle, kun nainen on jättänyt lapsensa heitteille.

Hän käyttää nyt nuoruuttasi ja kiltteyttäsi hyväksi. Älä suostu sellaiseen, vaan voit vetää terveet ja normaalit rajat.

Vierailija
19/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ainakin jättänyt ne lapset sinne puistoon yksinään.

Vierailija
20/173 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämä olla tottakaan?

Meidän puistossa ainakin käyvät säännöllisesti myös Brutus ja Puimuri (nimet muutettu), lihaksikkaat kouluttamattomat koirat, joiden mukana on joko videopuhelua puhuva irtoripsien testaaja tai apaattinen krapulantasoittelija lonkero kädessä. Minä poistun koirani kanssa silloin ja niin poistuvat muutkin.

Jos olet kiltti, varoitan äitiä, että soitat ensi kerralla heitteille jätetyistä lapsista poliisille, rankkurille ja sossuun. Jos et, soitat varoittamatta.

Miksi rankkurille? Eihän aloituksessa ole puhuttu muista koirista kuin ap:n koirasta. Kyllä se sossu riittää ja poliisikin mahdollisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi