Käsi ylös kuka uskoo että tämä perheen äiti syö alle 200€:lla kuussa.
Kommentit (495)
Onko sinulla mitään muuta elämänsisältöä kuin muiden ulkonäön, rahankäytön tai elämäntavan kritisointi, ap?
Jospa keskityt omaan elämääsi ja sen viemiseen haluamaasi suuntaan sen sijaan, että räävit muita. Katsos kun vain itseään voi muuttaa. Ja jotta elämä olisi tyydyttävää, pitää oman nupin olla kunnossa.
"Olen äärimmäisen ympäristöystävällinen, mutta minulla on kuitenkin lapsi."
Vähän sama logiikka kun olen vegaani, mutta syön kuitenkin tehotuotettua lihaa, tai olen absolutisti mutta juon pullon kossua joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heillä on lapsi? Ja vielä biologinen. Lapsen hankkiminen on suurin ympäristörikos, jonka tietävät kaikki. Ei nyt ihan kaikki osu kohdalleen tässä jutussa. Aika tekopyhä perhe.
Ja sinulla on netti, joka kuluttaa valtavasti sähköä ja luonnonvaroja. Käytät sitä muiden solvaamiseen. Onko sinulla kanttia asettua tuomitsemaan ketään?
Lapsen hankkiminen on normaali inhimillinen perustarve. Muiden solvaaminen ei ole. Mitä virkaa on sinun elämälläsi?
Minuu aina hämmentää nää lentolakkoilijat jotka kuitenkin luultavasti hyvillä mielin syö soijaa. En toki tiedä varmasti mutta melko vähän soijattomia vegaaneja on. Se soijahan tänne päästöttömästi kulkee, eikun.
Itse olen lakto-ovo juuri siksi, että käytän enemmin lähitilan maitotuotteita kuin soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuukohan ko. elämäntapa vielä sen jälkeen kun rahaa alkaa tulla blogin ansiosta?
Tuli mieleen tapaus Jukka Poika.
Suurin osa ihmisistä löytää iän myötä enemmän joustavuutta ja mustavalkoisuus vähenee. Toisaalta tietyt nuoruuden perusideat ovat aika säilyviä.
Vierailija kirjoitti:
"Olen äärimmäisen ympäristöystävällinen, mutta minulla on kuitenkin lapsi."
Vähän sama logiikka kun olen vegaani, mutta syön kuitenkin tehotuotettua lihaa, tai olen absolutisti mutta juon pullon kossua joka päivä.
Ja sinä tuomitset muita, mutta itse ryvet roinassa ja palvikinkussa kuten ennenkin. Kuka tässä on tekopyhä (ja mielenvikainen) kaksinaismoralisti?
Kuin pienissä asunnoissa pääkaupunkiseudulla asutaan? Me ostettiin 87 neliöinen rivari kun esikoinen oli taapero. Kahden lapsen kanssa piti jo päästä sataan neliöön, eikä meillä mitenkään ylellisesti tilaa ole. Hyvä vaan varautua nuoren perheen.
Vierailija kirjoitti:
Juuei. Enkä usko että myöskään karttaa McDonaldia yön pimeinä tunteina kun mies ja lapsi nukkuu...
Ei tietenkän. Kun sinä et pysty vähentämään kerskakulutusta, niin ei pysty kukaan muukaan!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi syödä. Kun ostaa kuivatuotteena papuja, linssejä, riisiä sun muuta niin ei ne paljoa maksa.
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetytti vähäinen lastenvaatteiden määrä. Ei muuten, mutta noitahan pitää pestä usein ja on erittäin epäekologista pestä vajaita koneellisia.
Vaatteita voi myös pestä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Minuu aina hämmentää nää lentolakkoilijat jotka kuitenkin luultavasti hyvillä mielin syö soijaa. En toki tiedä varmasti mutta melko vähän soijattomia vegaaneja on. Se soijahan tänne päästöttömästi kulkee, eikun.
Itse olen lakto-ovo juuri siksi, että käytän enemmin lähitilan maitotuotteita kuin soijaa.
Isossa määrin laivoilla kuljetettu rahti on hiilijalanjäljeltään kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vit*u mitä paskaa taas, iso kämppä, lapselle pari hassua lelua, ilmastoahdistus, päässä vikaa vanhemmilla lapsi huostaan ottoon ja sijoitus johonkin normaaliin perheeseen.
Mitä epänormaalia tässä perheessä on?
Voi kamalaa, eivät syö eineslihapullia ja alle parivuotias ei huku turhiin leluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo asunto ole ihan jo kokonsakin puolesta kerskakulutusta ja epäekologista?
Siis 85 neliötä vauvalle, koti-isälle ja äippävapaalla olevalle äidille (joka ilmeisesti ”kohta” jatkaa kotona työskentelyään)? Tuon kokoinen asuntohan olisi ekologisempi selkeästi isommalle perheelle (esim. kolme lasta + vanhemmat).Voihan niitä lapsia tulla lisää. Ja tarkoitatko että koti-isät/äidit ja kotoa käsin töitä tekevät vanhemmat tarvitsevat vähemmän asuintilaa kuin kodin ulkopuolella käyvät?
Erikoista, luulisi että toisinpäin.
Ei kai ekologisesti elävät ihmiset tee lapsia? Ainakaan useampaa. Siinä ei kirppistelyt enää auta hiilijalanjälkeä vähentämään kun lapsia pukkaa maailmaan. Lapset on isoin mahdollinen ympäristörikos.
Vierailija kirjoitti:
Soija kasvaa ja rahdataan murto-osalla pihvilihan vaatimista resursseista. Se sitoo enemmän hiiltä kuin päästää, mutta pihvikarja päästää enemmän kuin sitoo.
Lihasta on kotimaista murto-osa, joten tuossa soijasyyllistämisessä ei ole mitään järkeä. Soija kulkee kuivattuna ja kevyenä huoneenlämmössä, mutta liha, jossa on 90% vettä, rahdataan jäähdytyskonteissa ja kylmäketjussa ja säilyy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heillä on lapsi? Ja vielä biologinen. Lapsen hankkiminen on suurin ympäristörikos, jonka tietävät kaikki. Ei nyt ihan kaikki osu kohdalleen tässä jutussa. Aika tekopyhä perhe.
Miten ei-biologinen lapsi olisi ekologisempi? Pitäskö se kuluttaa vähemmän, kun en oo ite huomannut? Pidätkö myös vanhempiasi ympäristörikollisina? T. Adoäiti
Ruokamies kirjoitti:
Tuo ei ole normaalipainoista lähelläkään. Ylipainoa oikein reilusti. En usko ravintoasiantuntijana hetkeäkään, että perheen ruokarahat pysyvät 200€/kk ilman, että joku isovanhempi tms. kantaa ruoka- ja herkkukasseja.
Ettekö te ihan oikeasti tajua?! 😂
Painan 99 kiloa. Jos syön vegaanisesti KUUKAUDEN alle 200 eurolla, painan kuukauden päästä varmaan pari kiloa vähemmän. Eli olisin silti lihava.
Artikkelissa ei sanota, että he aina syövät tuolla summalla.
Plus kaikkihan aina valittaa, että teRveElLineN rUokA oN nIin kaLLista! Kyllä alle kahdella sadalla voi mussuttaa vaikka leipää tai jotain, jotta se 2000 kcal per päivässä ylittyy.
Soijan, riisin ja palmuöljyn tuotantoon liittyy paljon eettisiä kysymyksiä. Työntekijöiden olot ovat kuin keskitysleireillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo asunto ole ihan jo kokonsakin puolesta kerskakulutusta ja epäekologista?
Siis 85 neliötä vauvalle, koti-isälle ja äippävapaalla olevalle äidille (joka ilmeisesti ”kohta” jatkaa kotona työskentelyään)? Tuon kokoinen asuntohan olisi ekologisempi selkeästi isommalle perheelle (esim. kolme lasta + vanhemmat).Voihan niitä lapsia tulla lisää. Ja tarkoitatko että koti-isät/äidit ja kotoa käsin töitä tekevät vanhemmat tarvitsevat vähemmän asuintilaa kuin kodin ulkopuolella käyvät?
Erikoista, luulisi että toisinpäin.
Ei kai ekologisesti elävät ihmiset tee lapsia? Ainakaan useampaa. Siinä ei kirppistelyt enää auta hiilijalanjälkeä vähentämään kun lapsia pukkaa maailmaan. Lapset on isoin mahdollinen ympäristörikos.
Sinun synnyttämistäsi tietysti lukuunottamatta? 😂😂😂
Kuule, voit helposti korjata asian vaikka ripustamalla itsesi kaulasta johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Soijan, riisin ja palmuöljyn tuotantoon liittyy paljon eettisiä kysymyksiä. Työntekijöiden olot ovat kuin keskitysleireillä.
Eläinten kasvattaminen ja rahtaaminen tapettavaksihan on niin eettistä että.