Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi ylös kuka uskoo että tämä perheen äiti syö alle 200€:lla kuussa.

Kommentit (495)

Vierailija
61/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ransuli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti työskentelee yrittäjänä pääosin kotona. Viinerit liittyivät vegaaniuteen. Äidillä on kotitalousopen koulutus. Osaako ihmiset enää nykyään lukea?

Äiti somettaa eli on yrittäjä :) ja parsii kerjäämiensä tavaroiden vuoksi toisten lasten vaatteita. Se on yrittämistä. Isä on kotiäiti. Sossu maksaa vuokrat ja taksimenot. Iso kämppä pitää olla kierrätystavaroita ja löytöjä varten.

Tuliko parempi mieli yhtään?

Vierailija
62/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan kaikesta saa negatiivisen kuvan. Mikä näissä niin ottaa sydämeen, että on pakko lukea väärin, arvostella ja meuhkata. Tietty aloittajan moite ylipainosta täysin normaalipainoiselle on pohjanoteeraus.

Itse nä7n lähinnä, että on hyvä maku ja kaunis koti. Ilman kerskakulutusta. En itse osaisi.

No nyt on kyllä normaalin painon rajat hämärtyneet pahemman kerran. Suosittelisin käyntiä optikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen äiti on kotitalousopettaja, joten varmaankin omaa paljon erilaisia kotitaloustaitoja. Kun tekee kasvisruokaa raaka-aineista niin se on oikeasti tosi halpaa. Kokeilkaa jos että usko! Lisäksi kun on kädentaitoja niin siinäkin säästää huomattavasti. Tuon artikkelin vinkit oli hyviä, esim marseillesaippuan monikäyttöisyys. Itse en eläisi noin ehdottomasti, mutta arvostan.

Vierailija
64/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan kaikesta saa negatiivisen kuvan. Mikä näissä niin ottaa sydämeen, että on pakko lukea väärin, arvostella ja meuhkata. Tietty aloittajan moite ylipainosta täysin normaalipainoiselle on pohjanoteeraus.

Itse nä7n lähinnä, että on hyvä maku ja kaunis koti. Ilman kerskakulutusta. En itse osaisi.

No nyt on kyllä normaalin painon rajat hämärtyneet pahemman kerran. Suosittelisin käyntiä optikolla.

Mä päivänsäteen, näin kerran pienen😅

Vierailija
65/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo asunto ole ihan jo kokonsakin puolesta kerskakulutusta ja epäekologista?

Siis 85 neliötä vauvalle, koti-isälle ja äippävapaalla olevalle äidille (joka ilmeisesti ”kohta” jatkaa kotona työskentelyään)? Tuon kokoinen asuntohan olisi ekologisempi selkeästi isommalle perheelle (esim. kolme lasta + vanhemmat).

Ihmettelin tuota asunnon kokoa myös. Ovat ilmeisesti vielä konmarittaneet tavaransa niin vähiin, että on tyhjää tilaa. Ainakin itselle tuli hiilijalanjälkitestissä isoimmat miinukset asunnon koosta.

Sitten toisaalta mietin, että kaikkea roinaako varten me pidetään näitä isohkoja asuntoja? Roinaa, jota ei oikeasti tarvitse.

Hmm. täytyypä miettiä tuota.

Vierailija
66/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tuhti mama, vaikka vasta 27-vuotias. Veikkaan, että päiväkalorit pyörii siellä 3200-3800 välimaastossa, eli menee noin 350€ kuukaudessa pelkästään hänen suusta. Mutta muuten aika suloisen oloinen hömppä-äiti.

Mukaan päiväkalorot ei ole tuollaiset. T160kg

Vierailija
67/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ajatuksia. Ostanko koska tarvitsen vai koska haluan? Petänkö itseäni keksimällä sen tarpeen.

Vierailija
68/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ransuli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti työskentelee yrittäjänä pääosin kotona. Viinerit liittyivät vegaaniuteen. Äidillä on kotitalousopen koulutus. Osaako ihmiset enää nykyään lukea?

Äiti somettaa eli on yrittäjä :) ja parsii kerjäämiensä tavaroiden vuoksi toisten lasten vaatteita. Se on yrittämistä. Isä on kotiäiti. Sossu maksaa vuokrat ja taksimenot. Iso kämppä pitää olla kierrätystavaroita ja löytöjä varten.

Sinä et tiedä mistä puhut, teet vain omia päätelmiä. Muuten, hehän nimenomaan eivät halua kotiinsa liikoja tavaroita, eivät haali mitään löytöjä ja roinaa. Jopa siinä määrin että kertovat mitä tahtovat lapselle lahjaksi, käytetyn pyjaman, eikä mitään turhia leluja tms.

Eivät ole ahneita.

On se kumma kuinka muiden elämä jos se poikkeaa valtavirrasta voi raivostuttaa joitakuita.

Vierailija
69/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Pipsa tarkalleen tekee työkseen? Hänen toiminimensä kuuluu luokkaan "taiteellinen luominen" ja ennakkoperintärekisterissä hän on ollut vasta muutaman viikon, mikä on hänen asiakkaidensa kannalta erikoista. Mitähän pariskunta on tehnyt ennen elämänmuutosta ja vanhempainlomia - ikää heillä on noin 27 vuotta, mutta asunto on jo oma - tuossa osoitteessa tuon kokoinen asunto maksaa yli 350000 euroa. Jotakin jää nyt kertomatta.

Vierailija
70/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättää kertomatta/laskematta kaikki ylimääräset herkut joita vetää salassa kauppareissulla jne. Mistäkö tiedän? Koska teen itse niin ;D

Sinähän sen tiedätkin. Kaikki tekevät niin koska sinäkin teet.

Vierailija
71/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä päivänsäteen, näin kerran pienen😅

Mitähän yrität sanoa? Nyt ei ihan avaudu.

Vierailija
72/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskottavaa. Minulla on ruokalasku noussut sitä myötä kun paino on tippunut. Tuoreet kasvikset ja marjat nyt vain sattuvat maksamaan enemmän kuin riisit ja makaronit ja sokeripitoiset teolliset herkut.

Vierailija
73/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä mun uskomiset muuta. Voi olla univelkaa myös vaikuttajana. Hienot tavoitteet vähentää kulutusta, mutten ymmärtänyt tuon jutun viineri kohtaa. Toinen kysymys heräsi saako lapsi vaatteensa lahjoina, jos vanhemmat ei voi niitä ostolakossa ostaa? Lähinnä siis kun lapsi kasvaa, niin vaateralli on jatkuvaa

Viinereissä oli rahkaa, se ei kelpaa vegaanille. Kunnon viinerissä on kyllä voitakin.

Kasvisruoka ei ole uskonto. Joillekin toisten kyylääminen taitaa olla...

Vierailija
74/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät ja leivonnaiset voi leipoa itse. Jopa kotiviiiniä.

Vierailija
75/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat siis yhtenä kuukautena ostaneet ruokatarpeita 170 eurolla. Eiköhän siinä ollut lisäksi käytetty aikaisemmin hankittuja kuivatuotteita ja pakasteita lisänä. Meilläkin löytyy isot karkkivarastot, 3 pakastinta on täynnä ruokaa ja kuivakaapit notkuvat. Näillä pärjäisi helposti useamman kuukauden ilman että pitäisi käydä kaupassa kertaakaan. Yksi kuukausi ei kerro vielä yhtään mitään.

Vierailija
76/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivät ja leivonnaiset voi leipoa itse. Jopa kotiviiiniä.

Hesalainen on vaan sellainen poropeukalo. Osaa käyyttää edes kodinkoneita.

Vierailija
77/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuukohan ko. elämäntapa vielä sen jälkeen kun rahaa alkaa tulla blogin ansiosta?

Tuli mieleen tapaus Jukka Poika.

Vierailija
78/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän luki, että kun ei saa ostaa niin kerjätään facebookissa muilta. Minusta hieman tekopyhää esittää, että ei osteta mitään ja ollaan tosi hyviä ihmisiä, mut voidaan silti kerjätä ne tarvittavat tavarat niiltä, jotka ovat ne ostaneet.

Onko se kerjäämistä jso korvaa samansa asian esim ompelutöillä (jos ko hlö on sen tarpeessa)?

Eikö se ole vastavuoroisuutta, raha ei liiku mutta tavara/palvelus?

Vastavuoroisuutta tai ei, veronkiertoa se on ainakin.

Millä perusteella?

ohis

Vierailija
79/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetytti vähäinen lastenvaatteiden määrä. Ei muuten, mutta noitahan pitää pestä usein ja on erittäin epäekologista pestä vajaita koneellisia.

Pyykkäävät käsin tottakai.

Se se vasta luontoa kuormittaakin. Huh, huh!

Vierailija
80/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Pipsa tarkalleen tekee työkseen? Hänen toiminimensä kuuluu luokkaan "taiteellinen luominen" ja ennakkoperintärekisterissä hän on ollut vasta muutaman viikon, mikä on hänen asiakkaidensa kannalta erikoista. Mitähän pariskunta on tehnyt ennen elämänmuutosta ja vanhempainlomia - ikää heillä on noin 27 vuotta, mutta asunto on jo oma - tuossa osoitteessa tuon kokoinen asunto maksaa yli 350000 euroa. Jotakin jää nyt kertomatta.

No hyvä tavaton. Ihmisillä nyt vaan voi olla omaisuutta vaikkapa perintönä saatuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä