Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka luulee että tämä on mitenkään harvinaista

Vierailija
16.07.2019 |

Tiina petti miestään ja tuli raskaaksi: Pekka kasvatti poikaa 12 vuotta omanaan
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/06ee066f-f788-4e15-86a3-900c…
--
Jokainen isyys tulisi aina, automaattisesti tarkastaa. Myös avioliitossa. Tällöin näitä oikeusmurhia ei pääsisi tapahtumaan eivätkä naiset pääse syyttämään miehiä luottamuksen puutteesta.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi edistystä. Loppuisi naisten kusetus näissä hommissa. Päälle vielä sakkorangaistus petoksen yrittämisestä.

Vierailija
2/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen DNA-testi aina syntyneelle lapselle. Näin vältettäisiin turhat väännöt, jotka ovat usein haitallisia lapsillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollinen DNA-testi aina syntyneelle lapselle. Näin vältettäisiin turhat väännöt, jotka ovat usein haitallisia lapsillekin.

Ei taida saada suurta suosiota naisten keskuudessa, miksihän? Sehän olisi kaikkien etu.

Vierailija
4/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte siis kaikkien dnat rekisteriin, niin siinä tulisi käymään.

Vierailija
5/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu jo pitkään sitä mieltä, että isyystesti kaikille. Ja olen nainen.

Vierailija
6/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Google ja Facebook tietää meistä enemmän kuin viranomaiset. DNA-rekisteri ainakin helpottaisi asioiden selvittelyä tarvittaessa ja suomen kokoisessa maassa se ei olisi mitenkään mahdoton järjestää.

Se on kuitenkin eri keskustelun paikka.

Vierailija
7/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko luotat tai et, joko avaat suusi tai et. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
8/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteiskunnan tehtävä kustantaa pakollisia DNA-testejä vain huvikseen.

Vierailija
9/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä epäselvissä tapauksissa (vauva muistuttaa alakerran Ramia) tilata MyHeritagen testipakkaukset kaikille. Jos vaimo vänkää vastaan, niin hänellä on siihen ehkä todella hyvä syy. No, sen hänen sylkinäytteensä mies voi kaapia omista kasvoistaan, johon nainen on sen raivopuuskassaan päräyttänyt.

Vierailija
10/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika tyhmä mies, jos ei osaa lapsen ulkonäön perusteella epäillä mitään. Toki, jos lapsi on kovasti äitinsä näköinen eikä muistuta isäänsä lainkaan, niin sitten ymmärrän että joku voi mennä lankaan. Tai jos lapsen biologinen isä on läheistä sukua oletetulle isälle.

Vierailija
11/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä naisena soisin pakollisten isyystestien tekemisen. Näen asian enemmän oikeutena tietää varmasti kuin minään luottamuskysymyksenä, joksi asia aina käännetään...mutten olekaan tunneihmisiä.

Vierailija
12/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan laki nro 231: "Jos joku väittää, että X on Y, niin X ei ole Y.".

Vierailija
13/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei minua henkilökohtaisesti kosketa, sillä olen nainen. Synnyttämäni lapsi on aina automaattisesti minun. Jos tällainen testi kuitenkin halutaan, niin en vastusta ajatusta mistään periaatteellisesta syystä. Jos testiä ei koskaan kuitenkaan oteta terveydenhuollossa yleiseen käyttöön, jokainen mies voi helposti testata isyytensä esim. my heritage palvelun kautta. Asiasta on turha uhriutua, kun jokainen voi pulman ratkaista helposti pienellä maksulla.

Vierailija
14/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko luotat tai et, joko avaat suusi tai et. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Kuulostaa siltä ettei isästä ole 100% varmuutta

Vierailija
15/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida saada suurta suosiota naisten keskuudessa, miksihän? Sehän olisi kaikkien etu.

Olen nainen ja kannatan lämpimästi isyyden tutkimista, jos isäoletettu niin haluaa. Kaikille sitä on turha kustannusten takia tehdä, mutta jos joku sen haluaa, sen automaattisesti saa.

Samaan lakiin pitää kirjata myös se, että isäksi todetun on kaikissa tapauksissa, myös eron sattuessa, huolehdittava lapsista puolet ajasta. Jos ei huolehdi, siitä on määrättävä tuntuva korvaus äidille/lapsen huoltajalle ja loppuviimeksi vankeutta vähintään 10 vuotta.

Tasavertaisuutta kaikkeen! Myös lapsista huolehtimiseen eron jälkeen.

Tässäpä se ongelma. Kuten palstalla joskus keskusteltiin, asian pyytäminen tulkitaan epäluottamuslauseeksi naista kohtaan ja se on välitön eron paikka.

Loppu tekstistäsi on provoilua joten se antaa osviittaa kuinka todellisuudessa suhtaudut miehen oikeuksiin.

Vierailija
16/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhteiskunnan tehtävä kustantaa pakollisia DNA-testejä vain huvikseen.

Mikähän siinä on kustannus jos verrataan vaikka naisten tutkimuksiin.

Papaseulontakokeet?

Vierailija
17/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei minua henkilökohtaisesti kosketa, sillä olen nainen. Synnyttämäni lapsi on aina automaattisesti minun. Jos tällainen testi kuitenkin halutaan, niin en vastusta ajatusta mistään periaatteellisesta syystä. Jos testiä ei koskaan kuitenkaan oteta terveydenhuollossa yleiseen käyttöön, jokainen mies voi helposti testata isyytensä esim. my heritage palvelun kautta. Asiasta on turha uhriutua, kun jokainen voi pulman ratkaista helposti pienellä maksulla.

Eikö synnytyksestä tule muutenkin kuluja yhteiskunnalle ja asiakkaille? Polimaksu nyt ainakin joten sinnehän sen ymppää.

Vierailija
18/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here we go again.... Ja AP vastailee itselleen.

Vierailija
19/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys ja jonkun mielenrauha eivät ole syy maksattaa valtiolla kuluja. Tästä voisi tehdä valtiollisesti järkevämpää ottamalla näytteet rekisteriin, jolloin niitä voitaisiin käyttää rikosten tutkimisessa ja perinnöllisten sairauksien jäljittämiseen. Tällöin koko yhteiskunta hyötyisi toisten pettämisistä, ja sairaasta mustasukkaisuudesta.

Vierailija
20/103 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei estä sitä jo nytkin kun verinäytteitä otetaan ja tullaan ottamaan jatkossakin kaikilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi