Pitäisikö yli 3 vuotta työttömänä olleille myöntää automaattisesti eläke?
Ketä se palvelee että täysin työelämästä loppuelämäksi syrjäytyneet ovat työttömiä työnhakijoita?
Kommentit (26)
Ei tietenkään. Vaan pakkotyöhön valtiolle. Siivoaamaan tien vierustoja yms.
Ihan hyvin vielä yli 5 vuotta työttömänä olleet voi päästä töihin.
PItäisi jos ne työttömät ovat etukäteen itse säästäneet ne eläkerahat. Sitten voisi ne rahat vapauttaa heille ennen eläkeikää.
kyllä ja yli 45 vuotiaille työttömille kaikille eläke 950 e kuussa + sen päälle saa tienata 1500 e
Pakkotöihin valtiolle nämä lusmupetterit. Toinen vaihtoehto on et lusmuilkaa niin paljon kuin haluatte mutta omalla kustannuksella,kaikki tuet pois jos ei työ maistu! Kenenkään ei pidä lusmupettereitä elättää!
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Vaan pakkotyöhön valtiolle. Siivoaamaan tien vierustoja yms.
Ilman työehtosopimusta ei ole työnjohto-oikeutta. Halutaanko tämä asia muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
kyllä ja yli 45 vuotiaille työttömille kaikille eläke 950 e kuussa + sen päälle saa tienata 1500 e
Sitähän se Petteri just lupasi.
Vierailija kirjoitti:
Pakkotöihin valtiolle nämä lusmupetterit. Toinen vaihtoehto on et lusmuilkaa niin paljon kuin haluatte mutta omalla kustannuksella,kaikki tuet pois jos ei työ maistu! Kenenkään ei pidä lusmupettereitä elättää!
Edelleenkään ilman työsopimusta ei ole työnjohto-oikeutta.
Joku ikäraja voisi olla kuten ennen olikin. 58 vuotta voisi olla hyvä.
Minä voisin jäädä eläkkeelle. Olen 30 vuotta elättänyt työlläni tätä kusipäistä kansaa. Nyt on muiden vuoro elättää minut.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin jäädä eläkkeelle. Olen 30 vuotta elättänyt työlläni tätä kusipäistä kansaa. Nyt on muiden vuoro elättää minut.
Sua on jo elätetty koko sun lapsuus ja nuoruus. Et ole vieläkään maksanut sinuun käytettyjä rahoja takaisin.
Mitä jos myönnettäisiin tarpeettomille ihmisille eutanasia niin loppuu noitten kärsimys ja valitus rahapulasta. Valtion velkaongelma myös korjaantuu osittain. Se on win-win tilanne kaikille osapuolille.
Niskalaukaus poistaa joutilaat helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos myönnettäisiin tarpeettomille ihmisille eutanasia niin loppuu noitten kärsimys ja valitus rahapulasta. Valtion velkaongelma myös korjaantuu osittain. Se on win-win tilanne kaikille osapuolille.
Eikös tuota jo kokeiltua aikanaan Keski-Euroopan suunnalla? Ei hyvin päättynyt sekään.
Työtön on jäte joka on vain siivottava pois
Pikemminkin niin että tuet loppuu puolen vuoden kohdalla
No ei automaattisesti, mutta kyllä työkykyä pitäisi tutkia tarkemmin. Veikkaan, että kortistossa roikkuu myös sellaisia ihmisiä joiden työkyky on oikeasti mennyt, mutta ovat Kelan tai työeläkeyhtiön mielestä liian terveitä saamaan sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä.
Kuka ne eläkkeet maksaa?