Ammatti joka on instant turnoff
Mikä ammatti menee moraalisesti niin matalalle tasolle ettei pysyisi katsomaan hemmon naamaa hetkeäkään kun kuulee mitä tekee eläkseen?
Aloitan: vakuutuslääkäri. Siis sellainen niljake joka näkemättä potilasta päättää että hän on 1% terveempi kuin vakuutuksen saantiin oikeuttava raja sattuu olemaan.
Ai sinua lyötiin ryöstön yhteydessä päähän etkä enää liiku kunnolla joten töistä ei tule mitään? No minusta olet ihan kunnossa, korkeintaan 49% invalidi. Miten niin haastattelisin sinua? Osaanhan minä vakuutuspapereita lukea.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on yli kolmekymmentä eikä tilanne ole mikään väliaikainen paniikkipakkoratkaisu, niin pikaruokalatyöntekijä. Olen itsekin pikaruokalassa tällä hetkellä töissä, aluksi tuhlaamassa lukion jälkeisiä välivuosia ja kouluunpääsyn jälkeen opintojen ohella. Mutta kyllä mä niin ihmettelen tapaamiani, oikeasti aikuisia kollegoita jotka eivät edes meinaa tehdä koskaan mitään muuta elämällään.
Alapeukuttajat, mitä ihmettä? :D Väitättekö ihan tosissanne, että kun treffeillä teitä vastapäätä istuva, 35-vuotias mies kertoo olevansa mäkkärin kassa niin te ette yhtään ihmettele asiaa?
Mitähän siinä on ihmettelemistä? Kaikille kun ei koulutuksen mukaista työtä ole tarjolla joten jotkut sitten tekevät jotain muuta kuten ovat mäkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Erityisesti peruskoulun. Akateemisista aloista naurettavimman tutkinnon suorittanut jokapaikanhöylä, joka tuntee opettamiaan aineita noin viiden opintopisteen verran, yhdistettynä harhaiseen käsitykseen omasta esimerkillisyydestä.
Kuulostaa siltä, että kuvailet enemmänkin luokanopettajaa.
Opettaja ja lastentarhantäti
En ole tavannut seksikästä opettajaa enkä lastentarhanohjaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on yli kolmekymmentä eikä tilanne ole mikään väliaikainen paniikkipakkoratkaisu, niin pikaruokalatyöntekijä. Olen itsekin pikaruokalassa tällä hetkellä töissä, aluksi tuhlaamassa lukion jälkeisiä välivuosia ja kouluunpääsyn jälkeen opintojen ohella. Mutta kyllä mä niin ihmettelen tapaamiani, oikeasti aikuisia kollegoita jotka eivät edes meinaa tehdä koskaan mitään muuta elämällään.
Alapeukuttajat, mitä ihmettä? :D Väitättekö ihan tosissanne, että kun treffeillä teitä vastapäätä istuva, 35-vuotias mies kertoo olevansa mäkkärin kassa niin te ette yhtään ihmettele asiaa?
Mitähän siinä on ihmettelemistä? Kaikille kun ei koulutuksen mukaista työtä ole tarjolla joten jotkut sitten tekevät jotain muuta kuten ovat mäkkärissä.
Pointtina nimenomaan oli se, että on pikaruokalassa ihan omasta tahdostaan, aikomattakaan esim. kouluttautua. Kuten ensimmäisessä kommentissani jo huomautin. Pakkosyystä väliaikainen mäkkiduuni on jees, osoittaa, että on valmis tekemään mitä on tarjolla.
Ihme, ettei täällä vielä ole tullut yhtään TE-toimiston tätiä.
T. TE-toimiston täti ;)
Nuo tubettajat ja vloggaajat eivät saa minulta ainakaan mitään kehuja, vaikka myönnän joskus katsovani jotain heistä. Näitä Suomen nykylaulajia en arvosta montaakaan. Sitten nämä viisaat kansanedustajat ja muut politiikan "pöllöt" joiden toiminta välillä aika tyhmää suorastaan. Muuten oikeastaan sellaiset ammatit kuten teurastaja, turkistarhaaja tai joku muu jossa tehdään pahaa jollekin eläimelle tai ihmiselle ovat sellaisia. Sitten sellaiset ammatit joissa oleva henkilö vähän kuin vetää jotain roolia muiden kustannuksella ilman mitään empatiaa. Jotkut vakuutuslääkärit ja asiantuntijat yms.
Edelliseen vielä kaikki ne tv:n viihde ohjelmien ja kilpailujen juontajat sekä monet toimittajat.
Ei kai oikein mikään ole lähtökohtaisesti turnoff, koska ihmisillä on niin erilaisia taustoja. Ehkä enempi turnoff on henkilö, joka sellaista ei ymmärrä ja miettii näitä hyviä tai huonoja ammatteja tai muuten luokittelee ihmisiä kevyin perustein.
Pankin bulvaani
Vakuutusyhtiön lääkäri
Yksityisen puolen plastiikkakirurgi
Lisäksi kaikki homeopaatit, huuhaa-hoitojen tekijät, ja puoskarit myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetteletkö jos mies kertoo työskentelevänsä ravintolassa- tai kaupan kassalla? Missä menee se raja, ettei tarvitse ihmetellä toisen työpaikkaa? Pitääkö olla amk/yliopisto koulutettu ettei tarvitse ihmetellä?
Viennin myynti-inssi. Ei kaipaa perusteluja.
Ensihoitaja. Yksi epäluotettavimmista, eniten päihderiippuvaisista ihmistyypeistä, vaikka tekevätkin tärkeää työtä. Ovat jopa sairaanhoitajia pahempia valittamaan pienestä palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Erityisesti peruskoulun. Akateemisista aloista naurettavimman tutkinnon suorittanut jokapaikanhöylä, joka tuntee opettamiaan aineita noin viiden opintopisteen verran, yhdistettynä harhaiseen käsitykseen omasta esimerkillisyydestä.
Tarkoittanet luokanopettajaa. Minä olen peruskoulun yläluokkien opettaja, jolla on noin 140 opintoviikkoa opintoja oppiaineeseeni liittyen.
Sinulla itselläsikin lienee hieman harhainen käsitys siitä, mitä tiedät ja mitä et.
Iltalehden kolumnisti.