Ammatti joka on instant turnoff
Mikä ammatti menee moraalisesti niin matalalle tasolle ettei pysyisi katsomaan hemmon naamaa hetkeäkään kun kuulee mitä tekee eläkseen?
Aloitan: vakuutuslääkäri. Siis sellainen niljake joka näkemättä potilasta päättää että hän on 1% terveempi kuin vakuutuksen saantiin oikeuttava raja sattuu olemaan.
Ai sinua lyötiin ryöstön yhteydessä päähän etkä enää liiku kunnolla joten töistä ei tule mitään? No minusta olet ihan kunnossa, korkeintaan 49% invalidi. Miten niin haastattelisin sinua? Osaanhan minä vakuutuspapereita lukea.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Erityisesti peruskoulun. Akateemisista aloista naurettavimman tutkinnon suorittanut jokapaikanhöylä, joka tuntee opettamiaan aineita noin viiden opintopisteen verran, yhdistettynä harhaiseen käsitykseen omasta esimerkillisyydestä.
Kertoo paljon omasta kasvatustieteen tietämyksestäsi, jos luulet, että suurin rooli on oppiaineiden tuntemuksella.
Oppiaineiden tuntemuksella on suurin rooli lukiosta eteenpäin, ammatillisessa opetuksessa ja yliopistossa. Sen sijaan ala-asteen opettajien koulutus voitaisiin toteuttaa amk:n puolella. Oppiaineiden tuntijaa arvostan, lasten kanssa puuhailevaa ”kasvattajaa” en.
Verkostointimarkkinoija, yksisarvishoitaja, ennustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Erityisesti peruskoulun. Akateemisista aloista naurettavimman tutkinnon suorittanut jokapaikanhöylä, joka tuntee opettamiaan aineita noin viiden opintopisteen verran, yhdistettynä harhaiseen käsitykseen omasta esimerkillisyydestä.
Kertoo paljon omasta kasvatustieteen tietämyksestäsi, jos luulet, että suurin rooli on oppiaineiden tuntemuksella.
Oppiaineiden tuntemuksella on suurin rooli lukiosta eteenpäin, ammatillisessa opetuksessa ja yliopistossa. Sen sijaan ala-asteen opettajien koulutus voitaisiin toteuttaa amk:n puolella. Oppiaineiden tuntijaa arvostan, lasten kanssa puuhailevaa ”kasvattajaa” en.
Nyt puhuttiinkin peruskoulusta, jossa suurin rooli ei ole sillä oppiaineilla, etenkään alakoulussa. Surullista on seurata peruskoulun aineenopettajia, jotka nostavat tärkeimmäksi oman aineensa täsmällisen osaamisen oppilaiden keskeisimmäksi tavoitteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologi.
Vi tuttas olla kotonakin jonku "analyysissä" 24/7.
Ja jos tulis riitaa, niin vastauksena sais sitä ammattijargonia.
Jännä. Mä menin naimisiinkin psykologin kanssa. Oli tasapainoinen ja empaattinen. Ymmärsi hyvin mua, vaikka en ole helpoin mahdollinen puoliso. Ei ollut koskaan sellainen olo, että olisi ollut analyysissa. Eikä käyttänyt ammattijargonia koskaan :D Oli hyvä mies. RIP.
Kommentistasi näkee ettet ollut "tasaveroinen" pari, vaan just sopivasti kouluttamattomampi?
Sehän luki sua ku kirjaa ja veteli kun nukkea narusta.
Ja kun mukava oli niin tiesi mitä tehdä jo ennen kuin sinä näytit jonkun reaktion.
Jos oisit korkeammalla oktaanilla käyvä niin aivan varmaa taistelua ihmisen kanssa, joka käytännössä yrittäisi koulutuksensa ja fiksuutensa kautta ohjailla sua lopulta mielensä mukaan.
Ihminen nyt vaan on semmonen.
Varsinki parisuhteessa.
Haastemies (eivät muuten ole lainoppineita oikeustieteilijöitä vaan merkonomeja/tradenomeja), perustelut: ovat kuulemma tosi hanakoita uhkailemaan haasteeen saaneita ja epäasiallisia myös niille, jotka ovat joutuneet taloudellisiin vaikeuksiin. Eli lyövät lyötyjä. En pysty arvostamaan
..... ja sitten baarimikko. Perustelu: kaikki tuntemani baarimikot viettää paljon vapaa-aikaansa myös tiskin toisella puolella. Eli alkkikset ja naistennaurattajat... turn off.
Mikä tahansa koiriin tai moottoripyöriin liittyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksikuski
En ole ikinä tavannut yhtäkään taksikuskia, jonka seurassa olisin viihtynyt😂😂 Oletko kenties pääsääntöisesti tavannut taksikuskeja klo 0300 jälkeen laskuhumalassa?
Vika ei välttämättä ole ollut kuskeissa...
No näin ehkäpä nuoruudessani :D
Nyt lähinnä työn kautta olen vuodesta 2013 kohdannut parikin eri kuskia työpäivää kohden. Olen saanut yllättyä negatiivisesti kerta toisensa jälkeen.
500 kuskia vuodessa * 6 vuotta = 3 000 kuskia (joista osa samoja toki).
Tässä joukossa et ole tavannut YHTÄKÄÄN, jonka seurassa olisit viihtynyt?
Onkohan vika nyt heissä vai sinussa...
Pikavippiyrityksen työntekijä
tupperware tms verkostomarkkinoija
Instagram pyllistelijä tms influensseri, lentoemäntä personal treiner tms dubaissa, av foorumin mode, wokki keskuksen vapaaehtoistyönkejiä.
Henkilöstökonsultti jossain vuokrafirmassa.
Huumediileri, mafioso, torpedo, palkkamurhaaja, liivijengiläinen (jos työksi sitä touhua voi kutsua), kuriiri, prostituoitu, strippari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne" lasten kasvattajat" eivät olisi tehneet työtään, eivät "oppiaineiden tuntijat" saisi opetettua heille mitään.
Vähiten tässä yhteiskunnassa arvostan ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella pidemmälle, eivät osaa hahmottaa kokonaisuuksia.
Sen sijaan arvostan ihan jokaista, joka tekee työtä mitä tahansa ja jokaista työtöntä, joka yrittää päästä tekemään työtä.
Jos ikää on yli kolmekymmentä eikä tilanne ole mikään väliaikainen paniikkipakkoratkaisu, niin pikaruokalatyöntekijä. Olen itsekin pikaruokalassa tällä hetkellä töissä, aluksi tuhlaamassa lukion jälkeisiä välivuosia ja kouluunpääsyn jälkeen opintojen ohella. Mutta kyllä mä niin ihmettelen tapaamiani, oikeasti aikuisia kollegoita jotka eivät edes meinaa tehdä koskaan mitään muuta elämällään.
Vierailija kirjoitti:
Pappi.
Jotkut just seksikkäitä terveisin uskovainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on yli kolmekymmentä eikä tilanne ole mikään väliaikainen paniikkipakkoratkaisu, niin pikaruokalatyöntekijä. Olen itsekin pikaruokalassa tällä hetkellä töissä, aluksi tuhlaamassa lukion jälkeisiä välivuosia ja kouluunpääsyn jälkeen opintojen ohella. Mutta kyllä mä niin ihmettelen tapaamiani, oikeasti aikuisia kollegoita jotka eivät edes meinaa tehdä koskaan mitään muuta elämällään.
Alapeukuttajat, mitä ihmettä? :D Väitättekö ihan tosissanne, että kun treffeillä teitä vastapäätä istuva, 35-vuotias mies kertoo olevansa mäkkärin kassa niin te ette yhtään ihmettele asiaa?
Tubettaja, SoMetähti, (Instagram)malli, pop-muusikko.
Vierailija kirjoitti:
Tubettaja, SoMetähti, (Instagram)malli, pop-muusikko.
Nämä! Lisäksi "bloggaaja" oli myös hyvä.
Lisäksi listalle futarit ja lätkän pelaajat. Pienessä kuplassa pyöriviä, itseään täynnä olevia niljakkeita.
Ulosottomies tai nainen. Kuulema naisiakin on tuossa hommassa.
Sit on teurastaja, lihanleikkaaja tms, parkkipirkko,
puhelinmyyjä, patologin apulainen, joka avaa/ valmistelee ruumiin valmiiksi oikeuslääkärille. Oikeuslääkärin työ tosi tärkeä ihmisen oikeusturvan kannalta, varsinkin tapauksissa joissa on henkirikos, mutta en itse voisi. Oikeuslääkäri on uhrin ns " asianajaja". Kunnioitan silti ja arvostan. Olen ollut katsomassa ruumiinavausta.