Poikaystävä suunnittelee lomamatkaa exänsä ja yhteisten lastensa.
Olen seurustellut miltei kolme vuotta poikaystäväni kanssa. Nyt hän kertoi suunnittelevansa ensi vuodelle kesäloma matkaa exänsä ja heidän kahden ala-aste ikäisen lapsen kanssa.... Koska lapsille tekee hyvää viettää aikaa molempien vanhempien kanssa. Kysyin voinko lähteä mukaan, mutta ei.. Koska exä ja minä ei tultaisi toimeen ja se pilaisi lasten matkan.
Mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Onko kohtuutonta että olen loukkaantunut ja tunnen itseni täysin sivuutetuksi?
Kommentit (183)
pst jotkut jopa levittävät historiaa "ex" stä vaikka asiakkaalla on tasan 0 ms historiaa epätoivoisen "sutturan". se on silloin rikosasia.
-"kuinka syviä työntöjä sillä on?" jne.
""se on kai karvainen", jne.
Teidän kuherrusvuodet on ohi, valitettavasti. Mies alkaa katselemaan taas muita seutuja. Et voi asialle mitään, ala itsekin tekemään suunnitelmia..
On kohtuutonta ja ei ole....
Heillä on perhe.
Nyt tiedät mitä tuleman pitää.
Onhan tuo vähän sellaisen jalkavaimon osa sinulla nyt.
Enpä ole ennen ajatellut noita eroperheiden ja pariskuntien kokonaistilanteita, mutta rasittavalta kuulostaa.
Kai siinä pitää miettiä. Ikä itselle on paras.
Mä olen niin introvertti, että mulle olisi varman hyvin hankalaa elää sellaisessa suhteessa, jossa toisen perhe on tärkeämpi kuin minun ja hänen juttu,.
Jos tää on se sun elämäsi mies, niin kai te löydätte yhteisen sävelen...ja jos ei ihan se, niin joku sinulle se oikea löytää sinut.
Niin kauan kuin olet tässä perheessä ja tuossa miehessä kiinni, niin olet kiinni.
Se perhe tulee olemaan.
Meinaako ne takaisin yhteen? Sinun kai on hyväksyttävä tuo perhesysteemi, jos olet tuossa suhteessa.
Kinkkinen juttu.
Sinun elämä.
Mitä sinä haluat?
Kai itse olet tiennyt, mihin olet alkanut, kun valitsit eronneen isän. Hänelle lapset menevät varmasti sinun edelläsi, kuten jokaisen tervehenkisen vanhemman.
Tuossa ei oo kyse, että haluaisi sen exän kans viettää aikaa, vaan se, että ajatellaan mikä ois omille lapsille parasta ja tarpeen. Ihmiset liian vähä kyllä miettii erotessaan, että miten se elämä muuttuu, varsinkin lasten osalta. Toki joskus on parempi erota, mutta joskus erotaan vain, koska "liekki on sammunut". (Okei, tää ei enää liittynyt asiaan! :D). Mutta siis hyväksy kohtalosi ja eroa miehestä,jos tuntuu liian pahalta. Hän on ennen kaikkea isä, sitten tulevat muut suhteet.
Vastuullinen vanhempi ajattelee asiaa ensisijaisesti lapsen kannalta. Ei nyxän, exän tai itsensä.
Jos lapsi sitä toivoo ja myös exän osalta asia on ok, niin ainakin minä teen lomamatkoja lapsen kanssa siten, että exä mukana. Ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että exän uusi kumppani liittyisi seuraan, mutta itse en pyytäisi ketään mukaani, koska haluaisin keskittyä lomalla lapseni kanssa olemiseen.
Ymmärrän myös nyxien kannan ja he ovat vapaat tekemään asiassa omat ratkaisunsa.
Miten nyt yhtäkkiä vuosien päästä pitäis mennä yhteiselle lomalle, sillähän vaan sekottaa lapset kun he elättävät toivoa ja kaikki romahtaa taas? Ellei sitten yhteen palaaminen ole suunnitelmissa.....
Et ole kolmessa vuodessa tutustunut exään? Miten?
Kanssasi asuessaan ansaitseekin virkistystä seksielämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on sellainen asia jossa on niin helppo ulkopuolisena todeta että hienoa kun tulee exän kanssa toimeen, ole ylpeä kumppanistasi - kunnes joutuu itse kokemaan saman. Ymmärtäisin jos kaikki olisivat mukana reissussa, nyxäkin. Mutta tällainen ulkopuolelle jättäminen ei ole mukavaa eikä oikein.
Miksi ap ei tule toimeen exän kanssa on ainut kysymys mikä tulee mieleen joa kerta nuo kakai muuta tulevat.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt helvetti. Jos on erottu niin on erottu, ei silloin enää lomailla yhdessä, varsinkaan jos toisella/molemmilla on uudet kumppanit. En suostuisi kusetettavaksi.
Eikä tuota mielestäni voi perustella myöskään lasten edulla. Eikö yhteinen loma ennemminkin hämmennä jälkikasvua; onko ne palaamassa yhteen vai mitä tässä tapahtuu? Ja vaikka koko perheen yhteinen loma olisikin lapsille mukava kokemus, se ei todellakaan ole mitenkään välttämätön. Toisin sanoen lapset nauttivat lomasta vaikka siellä olisikin mukana vain toinen vanhemmista.
Hämärä kuvio. Jos mun mies lähtisi eksän kanssa lomalle niin kantaisin tavarat häkkivarastoon, saisi hakea ne sieltä sitten kentältä palatessaan.
Minkä ikäisiä lapsista ja millaisesta tilanteesta oikein puhut jos lapset monen vuoden jälkeen hämmentyvät yhtäkkiä lomailusta?
Ei mikään loma koidu teidän suhteen kohtaloksi vaan se ettet sinä tule kumppanisi lapsen äidin kanssa toimeen. Tai ihan sama kuka se ihminen olisi jos poikkis tämän kanssa on tekemisissä mutta ei voi luottaa että sinä osaisit hänen seurassaan käyttäytyä.
Mulla on lapset exän kanssa,jonka kaa oltiin 12v.Nyt hänellä on ollu uusi kumppani jo monta vuotta.Ei tulisi mieleenkään lähteä exän kanssa reissuun "lasten takia".Pidämme yhteyttä lasten asiooissa joskus hyvinki tiiviisti.Ja autamme toisiamme lasten kuluissa.Ja lasten asioissa.Miehesi on edelleen exässä kiinni.Lasten varjolla.
Mies yrittää vihjata että ap:lla on vuosi aikaa opetella tulemaan paremmin toimeen exän kanssa! Tuollainen kuviohan on tosi rankka lapsille, jos isän uusi nainen ei tykkää äidistä :( Itse tekisin kaikkeni suhteen onnistumiselle, olisin kumpi osapuoli vaan. Ap ensin nyt kahville, lounaille ja ensi vuonna lomalle koko porukka! Pitäkää hauskaa!
Lähde sinäkin exän kanssa pienelle lomamatkalle.
Miksi te olette noin epävarmoja puolisostanne (tai poikakaverista/miesystävästä)? Voi sinne reissuun lähteä ilman, että vehtaa exänsä kanssa ja todellakin lapsille tekee hyvää huomata, että isä ja äiti on väleissä, vaikka eri huoneissa nukkuvatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt helvetti. Jos on erottu niin on erottu, ei silloin enää lomailla yhdessä, varsinkaan jos toisella/molemmilla on uudet kumppanit. En suostuisi kusetettavaksi.
Eikä tuota mielestäni voi perustella myöskään lasten edulla. Eikö yhteinen loma ennemminkin hämmennä jälkikasvua; onko ne palaamassa yhteen vai mitä tässä tapahtuu? Ja vaikka koko perheen yhteinen loma olisikin lapsille mukava kokemus, se ei todellakaan ole mitenkään välttämätön. Toisin sanoen lapset nauttivat lomasta vaikka siellä olisikin mukana vain toinen vanhemmista.
Hämärä kuvio. Jos mun mies lähtisi eksän kanssa lomalle niin kantaisin tavarat häkkivarastoon, saisi hakea ne sieltä sitten kentältä palatessaan.
Minkä ikäisiä lapsista ja millaisesta tilanteesta oikein puhut jos lapset monen vuoden jälkeen hämmentyvät yhtäkkiä lomailusta?
Ihan minkä ikäisistä tahansa. Kyllä minä ainakin hämmentyisin missä iässä vaan, jos eron jälkeen vanhempani yhtäkkiä haluaisivat lomailla perheenä. Olisin aika varma että mennyttä liittoa yritetään lämmittää uudelleen.
Vanhempani eivät tosin ole eronneet, mutta osaan kuvitella itseni tilanteeseen.
/21
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt yhtäkkiä vuosien päästä pitäis mennä yhteiselle lomalle, sillähän vaan sekottaa lapset kun he elättävät toivoa ja kaikki romahtaa taas? Ellei sitten yhteen palaaminen ole suunnitelmissa.....
Miten tyhminä lapsia täällä oikein pidetään? Mistä johtopäätös että lapsi edes ajattelee että vanhempien pitäisi olla yhdessä?
Jo nuo suunnittelee lomaa yhdessä ovat varmaankin muutenkin tekemisissä toistensa kanssa ja tämä on lapselle normaali tilanne.
Jos uusi puoliso on kiukuttelija tai riidan haastaja niin tästä eroon pääsemisestä lapsi voi elätellä toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan minkä ikäisistä tahansa. Kyllä minä ainakin hämmentyisin missä iässä vaan, jos eron jälkeen vanhempani yhtäkkiä haluaisivat lomailla perheenä. Olisin aika varma että mennyttä liittoa yritetään lämmittää uudelleen.
/21
Ajattelet siis että tässä tapauksessa nämä vanhemmat eivät ole olleet näiden vuosien aikana yhteydessä toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/21
Ajattelet siis että tässä tapauksessa nämä vanhemmat eivät ole olleet näiden vuosien aikana yhteydessä toisiinsa?
Toivottavasti ovat, sillä keskenään toimeentulevat vanhemmat tosiaan ovat lasten etu, ja antavat hyvää esimerkkiä toimivista ihmissuhteista.
Perheenä lomailu eronneina on ihan pelkkää ekstraa, se ei todellakaan ole mikään välttämätön komponentti siinä että tullaan toimeen ja hoidetaan lasten asiat vanhempina yhteen hiileen puhaltaen. Lasten edulla tuota ei vaan voi perustella.
/21