Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeasti ostaa MANUAALIauton uutena?

Vierailija
10.07.2019 |

Ei mitään järkeä

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali on monesti halvempi, kiihtyy paremmin ja kuluttaa vähemmän. Automaatilla on omat etunsa.

Vierailija
42/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain museoon kelpaavissa autoissa on tarvetta vaihteistolle ylipäätään. Minun autossani ei ole, ei automaattia eikä manuaalista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti ja monet muutkin auton ominaisuudet heikentävät oikeasti niitä auton käsittelytaitoja. Sitten ollaankin ihmeissään, kun pitää hallita sitä liukkaalla tai vastaavaa. En siis vastusta modernia teknologiaa, mutta koen kuitenkin että niin kauan kuin ihmiset kuljettavat niitä autoja, on hyvä etenkin autokoulussa harjoitella nimenomaan perusautolla ilman kaikkia mahdollisia avusteita. Sitten kun siirrytään kokonaan siihen, että tietokone huolehtii, tilanne on eri.

Vierailija
44/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset jotka osaa ajaa autoa

Vierailija
45/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. sellanen jolla lapset ajokortti-ikään tulossa ja haluaa niiden kanssa opetusluvalla ajella. Jos itsellä automaatti, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa kaikki ajotunnit autokoulusta.

Kyllä! Meillä juuri toista opetetaan ja toinenkin vuoden päästä pääsee harjoittelemaan. Ostettiin ihan tämän takia vielä uusi manuaali, kun auton vaihto oli keväällä ajankohtaista.

Vierailija
46/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatti ja monet muutkin auton ominaisuudet heikentävät oikeasti niitä auton käsittelytaitoja. Sitten ollaankin ihmeissään, kun pitää hallita sitä liukkaalla tai vastaavaa. En siis vastusta modernia teknologiaa, mutta koen kuitenkin että niin kauan kuin ihmiset kuljettavat niitä autoja, on hyvä etenkin autokoulussa harjoitella nimenomaan perusautolla ilman kaikkia mahdollisia avusteita. Sitten kun siirrytään kokonaan siihen, että tietokone huolehtii, tilanne on eri.

Sinulla on varmaan ABS sulake irti ja näin ollen sinulla on ajotaidot, joita rallikuskitkin kadehtivat.

Tosiasiassa on vain kahdenlaisia kuljettajia, niitä jotka tietävät, etteivät hallitse autoa äkkitilanteessa ja niitä jotka eivät tiedä. 

Vierailija
47/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmaan ABS sulake irti ja näin ollen sinulla on ajotaidot, joita rallikuskitkin kadehtivat.

Tosiasiassa on vain kahdenlaisia kuljettajia, niitä jotka tietävät, etteivät hallitse autoa äkkitilanteessa ja niitä jotka eivät tiedä. 

Kävikö itsetunnolle?

Olen itse korttini ajanut aikana, jolloin ei ollut asb-jarruja yleisesti autoissa tai ajonvakautusta tai hirveästi mitään muutakaan. En vieläkään tuudittaudu siihen väärään turvallisuuteen minkä nuo antavat, vaan ajan koko ajan niin, että kunnioitan fysiikan lakeja. Ne kun pätevät, vaikka olisi mitä automatiikkaa.

Sinänsä nykyautot ovat yksinkertaisempia ajaa ja hyvä niin.

Vierailija
48/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi auto: ehdottomasti automaatti.

Käytetty auto, 30 000 - 200 000 km: kumpi vaan

Käytetty auto, 200 000 - 400 000 km: ehdottomasti manuaali

Mites noi DSG:t, jotka saattoi levitä 50 000 - 100 000 ajettuinakin helposti? Itse en uskaltanut ottaa riskiä ja ostaa käytettynä.

Vierailija
49/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihenkään ei varmaan mene enää kauaa, että kukaan meistä ei aja autoa, vaan ne kulkevat automaattiohjauksella.

Vierailija
50/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manuaalia voi tarvittaessa hinata, automaatti kun jättää tielle niin et sitä liikuta kuin hinausauton lavalla.

Sitä vartenhan hinausautoja on.

Vierailija
51/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut lapsena peltorallia romuautoilla, niin kuin varmaan kaikki lapset maalla.

Olen noita, jotka tietävät että äkkitilanteessa voi käydä huonosti, mutta kannattaa silti yrittää ohjata.

Vierailija
52/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitää olla käsivaihteet, käsijarru ja oikea avain. Mähän nukahtaisin auton rattiin, jos en sais tehdä ite mitään.

Ole kiltti ja pysy pois moottoritieltä, jos nukahdat ilman vaihteiden renkkaamista.

Vierailija
53/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ja aina manuaaliauto, eikä kallista vaihdelaatikkoremppaa ikinä

Melkein 20 vuotta ja kolme automaattia, vaihdevikoja ei missään muussa kuin Neonissa.

Vierailija
54/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupassa sanoi, että vanhat jäätät edelleen haluaa sen manuaalin. Uskon kyllä, esim isäni 66v on manuaalin kannalla.

Vierailija
55/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihenkään ei varmaan mene enää kauaa, että kukaan meistä ei aja autoa, vaan ne kulkevat automaattiohjauksella.

Kyllä näin varmasti on. Se että mikä se aikajänne on, jää nähtäväksi, mutta tähän mennään. Silti siihen asti haluan itse ajaa autoani, en antaa kaikkea automatiikan vastuulle.

Vierailija
56/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö tällä sanoa, etten esmes minä osaa ajaa autoa, kun vihdoin kolmenkymmenen vuoden jälkeen vaihdoin automaattiin?

Vierailija
57/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen itsekin. Järjetöntä soheltamista. Varsinkin näin kesällä on mukavaa syödä jäätelötötteröä ajaessa ilman vaihteiden kannssa sähläämistä. En osta koskaan enää manuaalia.

Ihan hyvä syy ostaa automaatti. Helpompi syödä jäätelöä ajaessa.

Tietenkin on. Ostan kesällä töistä lähtiessä joka päivä jätskin ja ajan kotiin. 😊

Sen varmaan näkeekin sun kehon muodosta...

Vierailija
58/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö tällä sanoa, etten esmes minä osaa ajaa autoa, kun vihdoin kolmenkymmenen vuoden jälkeen vaihdoin automaattiin?

Se koira älähtää...

Vierailija
59/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin juuri ensimmäisen uuden autoni, olen 27v. Valitsin manuaalin, pidän manuaalilla ajamisesta, ei siinä sen kummempaa. Joskus vuokralla ollut tomaatteja, eivätkä ne anna samaa fiilistä ajamiseen.

Vierailija
60/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää...

No jopa oli teinivastaus. No, muotoilen näin: kuvitteletko olevasi minua parempi kuljettaja, koska ajan nykyään automaatilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän