Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeasti ostaa MANUAALIauton uutena?

Vierailija
10.07.2019 |

Ei mitään järkeä

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä missä ajaa. Jos työmatkalla jonotat kehä ykkösellä tunnin aamuin illoin niin manuaali on kätevä. Mutta jos taas ajelet jossain Köyliön huudeilla tyhjiä teitä niin manuaali toimii vallan mainiosti.

Vierailija
22/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset on kuin vaarivainaalta. LOL

Ei keppiautoja pitkään enää tehdäkään. Ja portaaton on se tulevaisuuden ainut.

Makeinta on tosiaan kun voi lähteä ajamaan jäätelöä syöden.

Tomatti säästää polttoainetta, toisin kuin vaarivainaan aikaan.

Tomaattilaatikko on auton ikäinen.

Tomaatti suojelee moottoria, ja koko autoa kuljettajan virheiltä.

Tomaatilla voittaa kaikki kilpa-ajot.

Tomaatilla ajaminen on turvallista kun voi keskittyä liikenteeseen.

Ja. Ennen kaikkea. Se on niiin helppoa ja mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen itsekin. Järjetöntä soheltamista. Varsinkin näin kesällä on mukavaa syödä jäätelötötteröä ajaessa ilman vaihteiden kannssa sähläämistä. En osta koskaan enää manuaalia.

Mun mielestä sitä on vielä hauskempaa syödä manuaalin kanssa. En enää koskaan osta automaattia.

Sinccis

Ymmärrän niitäkin, jotka pitää soheltamisesta joka asiassa.

Automaatin kanssa ei ole mitään ajamisen iloa. Eikä voi myöskään huudattaa konetta halutessaan. Booring vaihtoehto tylsille ihmisille.

Sinccis

Ei.

Vaihteita voi vaihtaa itsekin vaikka se on täysin turhaa -ainoastaan vuoristossa olen itse laittanut automaatin manuaalipuolelle kun moottorijarrutukselle on ollut tarvetta.

Automaatti on nopeampi ja taloudellisempi kuin manuaali. Vaihteita on 8, 9 tai jopa 10 -aina oikea pykälä silmässä.

Ajamisen iloa saa nimenomaan siitä optimaalisesta kiihtyvyydestä jonka voi tarjota ainoastaan automaatti.

Vierailija
24/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitää olla käsivaihteet, käsijarru ja oikea avain. Mähän nukahtaisin auton rattiin, jos en sais tehdä ite mitään.

Vierailija
25/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon siitä missä ajaa. Jos työmatkalla jonotat kehä ykkösellä tunnin aamuin illoin niin manuaali on kätevä. Mutta jos taas ajelet jossain Köyliön huudeilla tyhjiä teitä niin manuaali toimii vallan mainiosti.

Tarkoitatko, että tomaatti on kätevä? Mä taas en pidä yhtään siitä, että jalka pitää olla koko ajan jarrulla. Manuaalilla voi heittää vaihteen vapaalle.

Mua ärsyttää yleensä kytkimenkin pohjassa pitäminen koko ajan ruuhkissa yms. mielummin pidän vapaalla.

Sinccis

Vierailija
26/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatin puhdistushuuhtelu ja öljynvaihto yli 400 e muutaman vuoden välein.

Iha paskaa! Maximani lähestyy 20 vuoden ikää. Kerran on vaihdettu, ei ikinä "huuhdeltu". 400 000 ajettu.

Tehtaan mukaan ikinä ei edes vaihdeta. ;-)

Vierailija
27/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tomaatti on kätevä? Mä taas en pidä yhtään siitä, että jalka pitää olla koko ajan jarrulla. Manuaalilla voi heittää vaihteen vapaalle.

Mua ärsyttää yleensä kytkimenkin pohjassa pitäminen koko ajan ruuhkissa yms. mielummin pidän vapaalla.

Sinccis

Ootpa nuija! Mikään ei estä tomaatilla heittämästä vapaalle tai P:lle, jos leikkiä tahtoo.

Vierailija
28/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vaan tiedä, mutta mun autossa ohjekirjankin oli kirjoittanut joku epsanjalainen kaveri nimeltään Manual.

Mun sähköauton ohjekirjan on kirjoittanut Manul.

Vierailija
29/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntitilastojen mukaan manuaaleja myydän koko ajan vähemmän. Yli puolet auton vaihtajista haluaisi automaatin, jos sellainen on tarjolla omassa hintaluokassa.

Ajan molemmilla, nutta automaatista pidän paljon enemmän. Ja jos on vielä neliveto automaatti, niin kiihtyy kyllä mukavasti. Ja talvella sellainen vasta mukava onkin.

Kun muut yrittävät päästä risteyksestä eteenpäin, niin neliveto automaatilla liikkeelle lähtö on huoletonta ja helppoa.

Vierailija
30/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aisinin 6-vaihteiseen automaattiin huuhtelu ja öljynvaihto 250 €. Tehtiin ensimmäisen kerran auton ollessa 90 000 km ajettu 4,5-vuotiaana. Vaihteisto ei oireillut mitenkään, mutta siltikin teetimme huutelun ja öljynvaihdon. Seuraava vastaava toimenpide 9-vuotiaana ja 180 000 km ajettuna.

Manuaalia ei enää meidän talouteen tule. Turhaa kepin vatkaamista.

Vierailija
31/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään enemmän manuaalista. Miesystävällä on automaatti ja ajan sitä jonkin verran. Hgissä tietysti automaatti on kätevä, mutta muualla on vähän sellainen olo kuin ajaisi jotain Linnanmäen törmäilyautoa. 

Vierailija
32/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppiautojen aika on ohi. Tuli esiin kun yritin vuokrata keppiautoa lapselle ajoharjoitteluun autokoulussa. Oli tosi vaikea löytää ja vain kämäisen Yariksen löysin.

Vierailija
33/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Monessa autossa pysähdyttyä ei tarvitse pitää jalkaa jarrulla -auto hoitaa sen itse.

Jos lisävarustelistalta on valittu aktiivinen vakionopeudensäädin niin auto lähtee itse liikkeellekin edelläajavaa seuraten. Ainoastaan jos olet ensimmäisenä valoissa niin pitää itse painaa kaasua.

Ei ihan onnistu manuaalivaihteistolla.

Vierailija
34/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto: ehdottomasti automaatti.

Käytetty auto, 30 000 - 200 000 km: kumpi vaan

Käytetty auto, 200 000 - 400 000 km: ehdottomasti manuaali

Vierailija
35/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti on jähmeä reagoimaan, manuaalilla saa vaihteet juuri silloin kun haluaa. Ja muutenkin manuaalilla on sentään hieman tekemistä ajaessa, nykyautoissa kun on kaikki mahdolliset avustajat jne niin homma on käynyt pirun tylsäksi.

Vierailija
36/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntitilastojen mukaan manuaaleja myydän koko ajan vähemmän. Yli puolet auton vaihtajista haluaisi automaatin, jos sellainen on tarjolla omassa hintaluokassa.

Ajan molemmilla, nutta automaatista pidän paljon enemmän. Ja jos on vielä neliveto automaatti, niin kiihtyy kyllä mukavasti. Ja talvella sellainen vasta mukava onkin.

Kun muut yrittävät päästä risteyksestä eteenpäin, niin neliveto automaatilla liikkeelle lähtö on huoletonta ja helppoa.

Ja ne jotka osaavat ajaa, osaavat huolettomasti ja helposti lähteä manuaalilla. Eri asia toki jos ei osaa ja tunne auton käsittelyä liukkaalla tms.

Vierailija
37/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpöhöpö ja höpö.

T. 15v automaateilla eikä koskaan vaihelaatikkoremppaa.

Vierailija
38/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista autoista enää joku 25% on manuaaliavaihteisia ja loppuvat joskus tulevaisuudessa. Jos käytettyjä autoja ostaa niin sitten voi kepittää vielä vuosia. Itse olin vannoutunut manuaalimies ja nyt ostin ekan automaatin eikä paluuta keppiin enää ole 😁

Vierailija
39/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sellanen jolla lapset ajokortti-ikään tulossa ja haluaa niiden kanssa opetusluvalla ajella. Jos itsellä automaatti, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa kaikki ajotunnit autokoulusta.

Vierailija
40/106 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen ostin. Haluan itse päättää koska jarrutan moottorilla ja koska en.

Ei ole myöskään tapana mussuttaa mitään ajaessa ja puhelinkin toimii bluetoothilla, niin ei tarvitse säästellä käsiä. En muutenkaan käytä niin montaa minuuttia päivässä syömiseen että teen sen mieluiten jossain miellyttävässä ympäristössä. Mielestäni on muutenkin sivistymätöntä käytöstä ratin takana ollessa sohlata ruokien, korkillisten pullojen, tupakoiden ja kännyköiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä