Autojen huonot ja turhat ominaisuudet
Tulipa taas koeajettua yhtä autoa, jossa oli pari keskeistä vikaa:
- Kattoluukku (itse asiassa kaksi), joka aiheuttaa kaikenlaista harmia kun alkaa vuotamaan
- Vetokoukku (jota ei voi irrottaa). Erittäin ruma ja myös turvallisuusriski jos joku ajaa perään.
- Musta väri. Näyttää aina kauhealta paitsi 2 sekuntia pesun jälkeen.
- Veriripulin värinen (punaruskea) nahkasisus. Pitää miettiä kuka ihme haluaa tällaisen?
- Alumiinivanteet, jotka ovat niin rumat että Stevie Wonderkin oksentaisi
Mitäs muita showstoppereita teille on osunut eteen?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi nahkasisusteisen auton? Talvella ihan jees, mutta kesällä kankut liimautuu kiinni hiestä.
Ilmastoidut penkit👌
Vierailija kirjoitti:
automaatti, luistonesto ja kaikki muu nykyautoissa joka vie ajonautinnon kokonaan
ABS-jarrut - kyllä pyörät pitää saada lukkoon kuskin niin halutessa.
Ei mun autossa ole mitään turhia ominaisuuksia. Eihän sellaista autoa ole pakko ostaa mistä ei pidä.
Miten vetokoukku voi olla turvallisuusriski? Mersukuski rysäytti minun risteyksessä seisovan autoni perään, minun vanha ja suuri autoni heilahti vähän, eikä pellissä näkynyt mitään jälkeä, mutta vetokoukku oli juurta myöten mersun konehuoneessa.
Omalta kohdaltani voisin katsoa turhakkeiksi lähes kaiken viimeisten kahdenkymmenen vuoden aikana keksityn. Jos yleisesti mietin, näkisin turhana lähinnä kattoluukun. Siitä on hyötyä aika rajoitetuissa lämpötiloissa, ja kun tosi kuuma tulee, sormi pyrkii ilmastointinappulalle ja kattoluukku pannaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Peili aurinkolipassa. Tiedän ilmankin kuka siinä istuu.
Peili on hyvinkin tarpeellinen,kun laittaa huulipunaa.
Ylivoimaisesti huonoin ominaisuus: manuaalivaihteet
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että esim. vessassakin on peili että tietäisi kuka se siinä istuu?
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti huonoin ominaisuus: manuaalivaihteet
Onhan se jos on ajotaidoton.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ärsyttää se, että auto päättää puolestani milloin pitkät valot otetaan pois päältä. Ja se tekee sen aina mielestäni liian aikaisin.
Ja jos nelivetoautossa ei ole alamäkihidastinta, niin sekin ärsyttää.
Oletko ikinä ajanut junanradan vieressä kulkevaa tietä?
Auto vaihtelee valoja radan opastinvalojen mukaan.
Miten muka vetokoukku on turvallisuusriski?
Monitoimiratti!!! Ikinä en ole käyttänyt, ja kaikki samat napit löytyy parin sentin päästä paneelistakin.
navigaattori, vie kaiken ilon suunnistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peili on hyvinkin tarpeellinen,kun laittaa huulipunaa.
Aika erikoista muuten, että ne peilit olivat pitkään vain siinä matkustajan aurinkolipassa.
Kääntyvä ratti. Näivettää kaiken jännityksen.
Vierailija kirjoitti:
navigaattori, vie kaiken ilon suunnistamisesta.
Mutta virheellisesti toimiva navi auttaa tutustumaan uusiin jänniin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olin ihan täpinöissäni kun sain joitakin vuosia sitten työautoksi Volvo FH:n ja siinä oli peili aurinkolipassa! Oli kiva kun pystyi tsekkaamaan meikit ja hiukset. Nykyisessä uudemmassa Volvossa peili on siirretty ylhäälle keskimmäisen tavaralaatikon kannen sisälle. Ei niin mitään järkeä. Tosin eipä siinä ole enää koko aurinkolippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Etusumuvalot. Ei missään tilanteessa mitään hyötyä.
Väärin. Kahdesti vuodessa on sellainen sumu, että 10 minuuttia tarvitaan. Muun ajan ne ilmoittavat ääliökuljettajan olevan liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Etusumuvalot. Ei missään tilanteessa mitään hyötyä.
Mun jenkkipaskassa ei edes saa takasumuvaloja päälle ilman etusumuja.
Talvella se nimenomaan on kylmä ja aina menee vähän aikaa että penkinlämmitin alkaa lämmittää, kesällä ei mitään ongelmaa.