Autojen huonot ja turhat ominaisuudet
Tulipa taas koeajettua yhtä autoa, jossa oli pari keskeistä vikaa:
- Kattoluukku (itse asiassa kaksi), joka aiheuttaa kaikenlaista harmia kun alkaa vuotamaan
- Vetokoukku (jota ei voi irrottaa). Erittäin ruma ja myös turvallisuusriski jos joku ajaa perään.
- Musta väri. Näyttää aina kauhealta paitsi 2 sekuntia pesun jälkeen.
- Veriripulin värinen (punaruskea) nahkasisus. Pitää miettiä kuka ihme haluaa tällaisen?
- Alumiinivanteet, jotka ovat niin rumat että Stevie Wonderkin oksentaisi
Mitäs muita showstoppereita teille on osunut eteen?
Kommentit (164)
Kuka edes haluaisi nahkasisusteisen auton? Talvella ihan jees, mutta kesällä kankut liimautuu kiinni hiestä.
automaatti, luistonesto ja kaikki muu nykyautoissa joka vie ajonautinnon kokonaan
Uusissa autoissa ärsyttää se, että auto päättää puolestani milloin pitkät valot otetaan pois päältä. Ja se tekee sen aina mielestäni liian aikaisin.
Ja jos nelivetoautossa ei ole alamäkihidastinta, niin sekin ärsyttää.
Autoni kuulemma lepuuttaa osaa männistä kesken ajon säästääkseen polttoainetta. Aivan turha ominaisuus. Haluan, että kaikki 8 sylinteriä työntää usvaa putkesta jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Autoni kuulemma lepuuttaa osaa männistä kesken ajon säästääkseen polttoainetta. Aivan turha ominaisuus. Haluan, että kaikki 8 sylinteriä työntää usvaa putkesta jatkuvasti.
Onko sulla siinä joku turha kaasupoljinkin? Eikö sitäkin voisi virittää täysille kierroksille?
Peili aurinkolipassa. Tiedän ilmankin kuka siinä istuu.
Etusumuvalot. Ei missään tilanteessa mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi nahkasisusteisen auton? Talvella ihan jees, mutta kesällä kankut liimautuu kiinni hiestä.
No ei todellakaan liimaannu, kun ilmastointi toimii.
Kuka haluaa kangaspenkit? Karmeat pitää puhtaana ja nuhjaantuvat. Mutta jos ei ole rahaa nahkoihin niin minkäs sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ärsyttää se, että auto päättää puolestani milloin pitkät valot otetaan pois päältä. Ja se tekee sen aina mielestäni liian aikaisin.
Ja jos nelivetoautossa ei ole alamäkihidastinta, niin sekin ärsyttää.
Tuota hidastinta en ole ite ikinä tajunu enkä koskaan sitä käytä - onneksi sen saa lähes aina kytkettyä pois.
Mulla taas auton must -ominaisuudet on juuri vetokoukku (!😂), neliveto ja automaatti ja mieluiten just musta väri! Ap, oikeassa olet siinä, että se oksettava ruskea nahkasisustus jää ostamatta kyllä.
Meitä on onneksi moneksi.
Liika tietokoneistaminen. Esimerkkinä moottorinohjaustietokone ja käynnistyksenestolaite. Itselläni hajosi edellisestä autosta tämä, jonka seurauksena moottori ei suostunut käynnistymään enää.
Korjaus olisi tullut auton arvoon nähden suhteettoman kalliiksi, joten päädyin pistämään sen kierrätykseen ja ostamaan uuden tilalle.
Vertailun vuoksi, jos varkaat olisi vieneet auton ja se olisi hävinnyt teille tietymättömille, olisin saanut edes jotain vakuutuksesta. Nyt jouduin maksamaan useita satasia vika-analyyseistä ja osista, jotka oli vaihdettu ”varmuuden vuoksi” ennen kuin lopullinen vika varmistui.
Vierailija kirjoitti:
Liika tietokoneistaminen. Esimerkkinä moottorinohjaustietokone ja käynnistyksenestolaite. Itselläni hajosi edellisestä autosta tämä, jonka seurauksena moottori ei suostunut käynnistymään enää.
Korjaus olisi tullut auton arvoon nähden suhteettoman kalliiksi, joten päädyin pistämään sen kierrätykseen ja ostamaan uuden tilalle.
Vertailun vuoksi, jos varkaat olisi vieneet auton ja se olisi hävinnyt teille tietymättömille, olisin saanut edes jotain vakuutuksesta. Nyt jouduin maksamaan useita satasia vika-analyyseistä ja osista, jotka oli vaihdettu ”varmuuden vuoksi” ennen kuin lopullinen vika varmistui.
Olisit upottanut järveen ja ilmoittanut sitten varastetuksi.
Start ja stop-toiminto. Ei mitään hyötyä, päinvastoin. Kuluttaa enemmän kaupunkiajossa, kun moottori sammuu ja käynnistyy aina pysähtyessä (jos ei pidä kytkintä pohjassa). Onneksi ainakin omassa autossani sen voi kytkeä pois päältä, en todellakaan käytä tuollaista tuhlariominaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi nahkasisusteisen auton? Talvella ihan jees, mutta kesällä kankut liimautuu kiinni hiestä.
On sellanen ihme kuin housut keksitty, tai edes pakarat peittävät kalsarit.
Vierailija kirjoitti:
Start ja stop-toiminto. Ei mitään hyötyä, päinvastoin. Kuluttaa enemmän kaupunkiajossa, kun moottori sammuu ja käynnistyy aina pysähtyessä (jos ei pidä kytkintä pohjassa). Onneksi ainakin omassa autossani sen voi kytkeä pois päältä, en todellakaan käytä tuollaista tuhlariominaisuutta.
Kuluttaa starttimoottoria
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ärsyttää se, että auto päättää puolestani milloin pitkät valot otetaan pois päältä. Ja se tekee sen aina mielestäni liian aikaisin.
Ja jos nelivetoautossa ei ole alamäkihidastinta, niin sekin ärsyttää.
Mun mielestä jokaisessa autossa on alamäkihidastin. Toimii myös tasamaahidastimena. Myös jarruiksi kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika tietokoneistaminen. Esimerkkinä moottorinohjaustietokone ja käynnistyksenestolaite. Itselläni hajosi edellisestä autosta tämä, jonka seurauksena moottori ei suostunut käynnistymään enää.
Korjaus olisi tullut auton arvoon nähden suhteettoman kalliiksi, joten päädyin pistämään sen kierrätykseen ja ostamaan uuden tilalle.
Vertailun vuoksi, jos varkaat olisi vieneet auton ja se olisi hävinnyt teille tietymättömille, olisin saanut edes jotain vakuutuksesta. Nyt jouduin maksamaan useita satasia vika-analyyseistä ja osista, jotka oli vaihdettu ”varmuuden vuoksi” ennen kuin lopullinen vika varmistui.
Olisit upottanut järveen ja ilmoittanut sitten varastetuksi.
Eli olisi pitänyt syyllistyä rikokseen? Sitäkö tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Start ja stop-toiminto. Ei mitään hyötyä, päinvastoin. Kuluttaa enemmän kaupunkiajossa, kun moottori sammuu ja käynnistyy aina pysähtyessä (jos ei pidä kytkintä pohjassa). Onneksi ainakin omassa autossani sen voi kytkeä pois päältä, en todellakaan käytä tuollaista tuhlariominaisuutta.
Sama, täysin turha ominaisuus ja joutuu erikseen napista ottamaan pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi nahkasisusteisen auton? Talvella ihan jees, mutta kesällä kankut liimautuu kiinni hiestä.
On sellanen ihme kuin housut keksitty, tai edes pakarat peittävät kalsarit.
Samaa mietin, itse en ole ikinä kokeillut ajaa perse paljaana, mutta musta nahkasisusta on parasta mitä voi olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ärsyttää se, että auto päättää puolestani milloin pitkät valot otetaan pois päältä. Ja se tekee sen aina mielestäni liian aikaisin.
Ja jos nelivetoautossa ei ole alamäkihidastinta, niin sekin ärsyttää.Mun mielestä jokaisessa autossa on alamäkihidastin. Toimii myös tasamaahidastimena. Myös jarruiksi kutsutaan.
On muuten alamäkihidastin ja mäkilähtöavustin, oli aika ihmeellinen kun ajoin ekaa kertaa tuollaisella autolla ja ihmettelin kun jäi mäkeen vaikka edes painanut jarrua, mutta lähti liikkeelle kun nosti kytkintä.
Amerikkalaisissa autoissa oli todella usein punainen tai punaruskea nahkasisustus 90-luvulle asti :)