En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.
Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?
Kommentit (715)
Täällä on ollut kommentteja, että kastike pilasi leivän ja mistä tietää mikä sopii. Kaksi vinkkiä:
1. Voi kysyä myyjältä. (Aina ovat suositelleet kun olen kysynyt)
2. Voi katsoa ketjun sivuilta vaikka jo etukäteen. Siellä on suositukset listattu.
Ja pliis, älkää nyt vastatko tähän, että ”minä menen pikaruokaravintolaan spontaanisti, en todellakaan katso netistä etukäteen mitään”, vaan lukekaa kohta 1. uudelleen.
Bonuksena vielä vinkki 3: valkosipuli sopii hyvin esim. kanan ja tonnikalan kanssa, salsa sopii nachojen kanssa, hunajasinappi kanan tai kalkkunan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siella kuvia eri vaihtoehdoista. Kai tiedat mita haluat syoda, kinkkua vai kalkkunaa? Mita siihen lisaksi? Helppoahan se on , ei mikaan yliopistotutkinto.
Yliopistotutkinto nyt onkin helpompi asia kuin Subwayssa tilaaminen.
Siellä on kuvia vaihtoehdoista joo, mutta niissä ei selitetä mitään. Sanoo vaihtoehdon nimen, niin ei saa sitä vaihtoehtoa, vaan myyjä rupeaa latelemaan kysymyksiä. "mikä leipä", "mitä kasviksia", "mitä kastikkeita", "tuleeks mausteita", ja jos jotakin. Pitäisi olla nämäkin vaihtoehdot jossain nähtävilä ja lisäksi tieto, saako valita vain yhden tai voiko valita useampia. Parasta olisi, jos asia olisi selkeästi kerrottu Subwayn sivuilla ja voisi siellä etukäteen harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siella kuvia eri vaihtoehdoista. Kai tiedat mita haluat syoda, kinkkua vai kalkkunaa? Mita siihen lisaksi? Helppoahan se on , ei mikaan yliopistotutkinto.
Siellä on kuvia vaihtoehdoista joo, mutta niissä ei selitetä mitään. Sanoo vaihtoehdon nimen, niin ei saa sitä vaihtoehtoa, vaan myyjä rupeaa latelemaan kysymyksiä. "mikä leipä", "mitä kasviksia", "mitä kastikkeita", "tuleeks mausteita", ja jos jotakin. Pitäisi olla nämäkin vaihtoehdot jossain nähtävilä ja lisäksi tieto, saako valita vain yhden tai voiko valita useampia. Parasta olisi, jos asia olisi selkeästi kerrottu Subwayn sivuilla ja voisi siellä etukäteen harkita.
Tämä!
Tästä ketjusta on ainetta AV-klassikoksi
Mikä idea on päivän subissa koska kyseistä leipää ei saa ostettua. Sekin pitää rakentaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tiedothan ovat Subwayn sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea on päivän subissa koska kyseistä leipää ei saa ostettua. Sekin pitää rakentaa itse.
Jos päivän subi on kalkkunasubi, se on kalkkunasubi. Loput asiat eli leivän, kasvikset ja kastikkeen saat päättää itse. Se idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos päivän subi on kalkkunasubi, se on kalkkunasubi. Loput asiat eli leivän, kasvikset ja kastikkeen saat päättää itse. Se idea.
Eli vastata 20 kysymykseen jotta saa leivän????
Miksi leivässä pitää olla kastike?
Miksi leivässä pitää olla lihaa?
Miksi leipä on?
Miksi leivässä pitää olla voita?
Montako leipää söisin?
Mitä leipä on? Ollako vai eikö olla?
Niin monta kysymystä on maailmassa.
On se nyt perrrrkele että 23 sivua on tätä asiaa vatvottu - 451 viestiä. Ja edelleenkään en saaatana ymmärrä, mitä Subwayssa pitää tehdä. Tää on paska palsta josta ei oikeesti saa mitään apua. Pelkkä wannebe-teinien pelikenttä.
Pitäkää subinne! Menen pizzalle tai hampurilaiselle sillä siellä on SELKEÄT vaihtoehdot.
PS. Ja ennen kuin joku näsäviisaasti valittaa ÄO:stani, niin kerron että olen ihan korkeakoulutettu ja esimiesasemassa suuressa kv. yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
On se nyt perrrrkele että 23 sivua on tätä asiaa vatvottu - 451 viestiä. Ja edelleenkään en saaatana ymmärrä, mitä Subwayssa pitää tehdä. Tää on paska palsta josta ei oikeesti saa mitään apua. Pelkkä wannebe-teinien pelikenttä.
Pitäkää subinne! Menen pizzalle tai hampurilaiselle sillä siellä on SELKEÄT vaihtoehdot.
PS. Ja ennen kuin joku näsäviisaasti valittaa ÄO:stani, niin kerron että olen ihan korkeakoulutettu ja esimiesasemassa suuressa kv. yrityksessä.
Häh?
Ai mitä siellä pitää tehdä? No ilmoittaa minkä subin haluat (listalla vaihtoehdot) ja sen jälkeen vastata myyjän kysymyksiin ja maksaa ja syödä. Siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos. Tämä selvensi asiaa. Eli jos haluaa maksimoida saamansa ravinnon ja kolorien määrää, kannattaa pyytää aina mahdollisimman paljon täytteitä, koska hinta ei kasva vaikka sämpylän paksuus kasvaakin.
Mahtavaa, että jo viestissä nro. 398 vihdoin ymmärsit asian! Kyllä se siitä, kun oikein rautalangasta väännetään.
Vielä sitä mahtavuutta odotellaan että sinä ja muut kaltaisesi ymmärtäisivät mitä heille on ratakiskosta väännetty yhtä kauan..
Kyllä tässä on satoja viestejä sitten ymmärretty, että Sinä et halua valita patonkiisi täytteitä itse, sillä pidät tilannetta ahdistavana ja pelkäät, että valitset väärin ja patongista tulee pahaa. Haluat, että Subway tuo valikoimiinsa valmiita patonkivaihtoehtoja. Tämä on tullut selväksi. En tosin vieläkään ymmärrä, mitä odotat, että me vauvapalstan keskustelijat voimme asialle tehdä.
Jahah, osoitit kommentillasi että etpä olekaan ymmärtänyt. Turha varmaan jauhaa tämän enempää kun joko halu tai kyky ymmärtää on "vastapuolella" kovin rajoittunut.
Eihän kukaan vauvapalstalla asialle mitään voi mutta voisi olla ivailematta ja haukkumatta niitä joiden sanomisiin se oma käsityskyky ei riitä.
Tai hyvä ohje elämälle yleensä: yrittää ymmärtää ja hyväksyä toisenlaiset ihmiset kuin mitä itse on sen sijaan että käy hyökkäykseen (jonka sanotaan olevan "paras" puolustus kun ei osata asiallisesti vastata).
Turha joo. Täällä on annettu kymmeniä vinkkejä tilauksen tekemiseen, siihen, mitä makuja kannattaa valita, mitkä makuyhdistelmät toimivat erityisen hyvin, miten tilataan päivän subi ja mitä se tarkoittaa, mitä täytteitä valitaan itse, miten lisämaksut on merkitty, mitä kannattaa kysyä myyjältä ja sanoa myyjälle jne. Mutta mikään apu ei kelpaa, vaan meidät on haukuttu vajaaälyisiksi, fakkiutuneiksi, autistisiksi fanipojiksi ja jonneiksi, jotka eivät tajua mitään elämästä.
Niin ketkähän sen haukkumisen aloittivat? ne fiksut, normaalit, aikuiset subin asiakkaatko jos jonneja täällä ei käy?
Teinit tirskuu selän takana, myyjä tykittää kysymyksiä kärsimättömänä ja yrität kädet hikoillen vastata. Halusit vain nopeasti leivän mukaan, ja nyt olet kolmannen asteen kuulustelussa ja nolannut itsesi.
Seuraavalla kerralla valitset suosiolla Mäkkärin, jossa ei tarvitse kuin sanoa " euron juusto mukaan, kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä ajatella että osalle kansasta jopa subin tilaaminen on liian monimutkaista.
Jännempää on että muut asiat eivät sitten olekaan, ja toiset ovat niitä jotka ovat mestareita tilaamaan subeja ja onnettomia muissa, kenties tärkeämmissä, asioissa. Luulevat että Subwayssa toimimisella mitataan ihmisen kognitiivisia yms taitoja.
No eiköhän kuule subwayn asiakas ole kaikessa muussakin kätevämpi kuin sellainen palikka jolla jopa leivän tilaaminen on liian vaikeaa :D
Tunnen muutamankin tohtoriksi väitelleen jotka pitävät subissa asiointia hankalana ja epämääräisenä. Ei heitä idiooteiksi ja vajaaälyisiksi voine haukkua, omalla alallaan huippuja ja muutenkin elämässä pärjääviä.
Mikähän siinä on, että suomalaiset pelkäävät niin paljon itsensä nolaamista ja ihan turhaan, 99 prosenttia suomalaisista kokee myötätuntoa esimerkiksi esiintymisjännittäjää kohtaan eikä todellakaan naura hänelle. 99 prosenttia ei myöskään huomaa, jos joku tuntematon ”nolaa” (tarkoituksella lainausmerkeissä, koska eihän se oikeasti ole noloa) itsensä esimerkiksi kysymällä apua patonkitilausta tehdessä tai vaikka kompuroidessaan kadulla kengännauhoihinsa. Mistä tämä huono itsetunto juontaa, ja ajatus siitä, että mikään ei ole niin kamalaa kuin sen paljastuminen, että olemme kaikki vain ihmisiä ja tarvitsemme joskus apua ja meille käy kömmähdyksiä.
Subway on aiheuttanut monille häpeää ja noloja tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että suomalaiset pelkäävät niin paljon itsensä nolaamista ja ihan turhaan, 99 prosenttia suomalaisista kokee myötätuntoa esimerkiksi esiintymisjännittäjää kohtaan eikä todellakaan naura hänelle. 99 prosenttia ei myöskään huomaa, jos joku tuntematon ”nolaa” (tarkoituksella lainausmerkeissä, koska eihän se oikeasti ole noloa) itsensä esimerkiksi kysymällä apua patonkitilausta tehdessä tai vaikka kompuroidessaan kadulla kengännauhoihinsa. Mistä tämä huono itsetunto juontaa, ja ajatus siitä, että mikään ei ole niin kamalaa kuin sen paljastuminen, että olemme kaikki vain ihmisiä ja tarvitsemme joskus apua ja meille käy kömmähdyksiä.
Onhan se noinkin, mutta kai se on sisäänrakennettu ominaisuus ihmisillä, ettei tieten tahdoin vapaaehtoisesti hankkiudu tilanteisiin, joissa arvelee nolaavansa itsensä. Tai suhteuttaa sen ainakin siihen, mitä voi saavuttaa, jos ottaa nolaamisriskin. Että kuinka kovasti haluaa jotain, esim. jonkun subin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli subi on pelkkä yksi täyte. Eli päivän täyte.
Kertoo siitä että subwayssa tilaaminen on pelottava kokemus.