Hei te, jotka ette usko ilmastonmuutokseen!
En oikein ymmärrä teitä. Asiaa tutkijoiden tiedemiesten vahva konsensus on, että ilmastonmuutos on totta ja ihmisen aiheuttamaa ja sillä on ja tulee olemaan erilaisia vaikutuksia elämäämme. Miksi sinä, joka et ole asiaa tutkinut (toisin kuin sinua todennäköisesti huomattavasti älykkäämmät ihmiset ovat vuosia tehneet) kuvittelet tietäväsi paremmin? Oikeita perusteluita kiitos, ei mitään viher-vasemmistoulinaa!
Kommentit (164)
Miten sinä muka tiedät paremmin kehen uskoa? Oletko itse tutkinut ilmastonmuutosta?
Sinä olet valinnut puolesi, mihin kirjoituksiin sinä olet alkanut uskoa. Mitään oikeata omaa tutkittua tietoa sinullakaan ei ole. Uskot johonkin kuten uskovainen Jeesukseen, ilman mitään omaa tutkimusta.
Ihan samalla tavalla Vihreät ovat päätyneet estämään ydinvoiman rakentamista monessa maassa. Nyt huomataan että maapallo tarvitsee ydinvoimaa, jotta maapallo ei lämpene. Vihreät ovat syypäitä maapallon lämpenemiseen koska ovat hidastaneet ydinvoiman rakentamista!
Valitettavasti salaliittoteoriat eivät ole oikein oma juttuni. Lisäksi kirjoitus vilisi niin paljon argumentointivirheitä, että sitä oli vähän rasittava lukea. Antti Heikkilä ei myöskään ole ilmastonmuutostutkija vaan lääkäri, joten en pidä hänen mielipidettään erityisen suuressa arvossa. Kiitos kuitenkin perusteluista! Ap
Miksi minä uskoisin teoriaan jonka todellisuus on osoittanut vääräksi? Ne ensimmäiset viimeiset takarajat päästöjen leikkaamiseksi on ohitettu jo 40 vuotta sitten. Sittemmin päästöt ovat kasvaneet moninkertaisiksi, hiilidioksidi lisääntynyt ilmakehässä 30% ja silti mitään ei tapahdu. Vain ja ainostaan tiedemiehiksi itseään kutsuvat ilmastolahkolaiset siirtävät maailmanlopun maalitolppia.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä muka tiedät paremmin kehen uskoa? Oletko itse tutkinut ilmastonmuutosta?
Sinä olet valinnut puolesi, mihin kirjoituksiin sinä olet alkanut uskoa. Mitään oikeata omaa tutkittua tietoa sinullakaan ei ole. Uskot johonkin kuten uskovainen Jeesukseen, ilman mitään omaa tutkimusta.
Ihan samalla tavalla Vihreät ovat päätyneet estämään ydinvoiman rakentamista monessa maassa. Nyt huomataan että maapallo tarvitsee ydinvoimaa, jotta maapallo ei lämpene. Vihreät ovat syypäitä maapallon lämpenemiseen koska ovat hidastaneet ydinvoiman rakentamista!
Tästä nimenomaan on kyse. En ole asiaa tutkinut, joten minulla ei mielestäni ole mitään oikeutta mennä kyseenalaistamaan niiden mielipidettä, jotka ovat. Tutkijat eivät ole kuitenkaan vain yksittäisiä, vaan heitä on laaja joukko. Jeesukseen en usko, enkä pidä Jumalan olemassaoloa kovin todennäköisenä. Olen ihan samaa mieltä ydinvoimasta, se on mielestäni tällä hetkellä huomattavasti pienempi paha kuin muut energianlähteet.
Ilmastonmuutokseen uskominen tai kieltäminen ei ole minusta edes oleellista. Oleellista olisi kehittää yhteiskuntaamme tilaan, missä jatkuva talouskasvu ei olisi tarpeellista, vähentäisimme hupikulutusta ja tekisimme asioita ylipäänsä kestävällä ympäristöystävällisellä tavalla.
Jos ilmastonmuutos johtuu ihmisistä, niin oikein hyvä juttu. Kannatan ilmastonmuutosta täysillä! Toivottavasti tuhoaa koko ihmislajin, joka on pahimmanlainen loinen tällä planeetalla. Onneksi ei ole vielä onnistunut leviämään vieraslajina muille planeetoille, jotka ovat osanneet suojautua ihmistä vastaan.
Olen samaa mieltä tämän fysiikan nobelvoittajan kanssa:
Laittakaa googlen kuvahakuun esim. "annual global temperature", tutkikaa graafit ja tulkaa sitten sössöttämään että mitään ei ole tapahtumassa.
Tietty nekin grafiikat ovat kaikki valetta ja salaliittoa... nyt päät pois pensaasta.
Tuskin ilmastonmuutos pysähtyy tai etenee vaikka uskoisin mihin. Mikäli minä en käyttäisi fossiilisia polttoaineita niin ei se mitään muuta. Joku muu käyttää myös ”minun osuuden”. Öljyt tullaan poraamaan ja polttamaan joko nyt tai tulevaisuudessa.
Ilmasto muuttuu ja on aina muuttunut, mutta kukaan ei tiedä kuinka paljon muutoksesta on ihmisen aiheuttamaa.
Oleellisempaa on kuitenkin se että ilmaston muutoksia liioitellaan valtavasti ja maalaillaan tarpeettomia kauhukuvia. Minä näen ilmaston lämpenemisen yksinomaan positiivisena asiana, sehän tasaa hieman olosuhteita ja tuo hieman siedettävämmän ilmaston esimerkiksi Suomeen. Päiväntasaajan ilmastoa meille ei ikävä kyllä tule milloinkaan, koska aurinko paistaa niin loivassa kulmassa. Ja talvellahan se ei edes lämmitä yhtään vaan on ainoastaan hieman valoa tuova kalpea aivastus.
Enkä pelkää maahamme rynnistävää suurta ilmastopakolaisten joukkoa, koska on aivan selvä että Suomesta ei tule ikinä, tai ei ainakaan muutamaan vuosituhanteen, ilmastollisesi houkuttelevaan. Ne jotka tänne pyrkivät tulevat paremman elintason ja sosiaaliturvan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä uskoisin teoriaan jonka todellisuus on osoittanut vääräksi? Ne ensimmäiset viimeiset takarajat päästöjen leikkaamiseksi on ohitettu jo 40 vuotta sitten. Sittemmin päästöt ovat kasvaneet moninkertaisiksi, hiilidioksidi lisääntynyt ilmakehässä 30% ja silti mitään ei tapahdu. Vain ja ainostaan tiedemiehiksi itseään kutsuvat ilmastolahkolaiset siirtävät maailmanlopun maalitolppia.
Ilmastonmuutos ei ole teoria. Mene lukemaan WIkipediasta, mitä teoria tarkoittaa.
Kuka sulle on kertonyt, että "mitään ei tapahdu"? Kuka sulle on kertonut, että jotain ihmisen aistein havaittavaa olisi pitänyt tapahtua?
Katoin tuon fysiikan nobelistin esityksen.
Olen samaa mieltä.
Olen ollut aina samaa mieltä ja opiskeltuani luonnontieteitä yliopistossa (FM) ja tehtyäni noin 10v tieteellistä tutkimustyötä, ymmärrän mielestäni jonkin verran miten tieteellinen study tehdään ja miten raakadataa pyöritellään. Ilmasto muuttuu, kuten on muuttunut vuosimiljoonien ajan eikä ihmisen toimet aiheuta kuin paikallista merkitystä.
Saastuminen ja luonnonvarojen riistokäyttö on se oikea ongelma, ilmastonmuutos on vain sanahelinää. Saastuminen johtuu liikakansoituksesta ja luonto hoitaa sen asian pois päiväjärjestyksestä. Ei meidän tarvitse tehdä muuta kuin odottaa.
Ja mitä sitten jos ilmasto muuttuu? Maailma muuttuu, ilmasto muuttuu, kaikki muuttuu. Who cares?
Uskon ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen, mutta en ns tolppa-apinointiin sen nimissä, koska:
1) Suomi on niitä maita joiden hiilidioksidipäästöt ovat pudonneet vuoden 1990 tasosta, ollen 83% tuosta tasosta. Eli olemme parhaassa neljänneksessä...
2) täällä tapahtuu koko ajan kehitystä pienipäästöisempään, ihan esimerkkinä vaikkapa taajuusmuuttaja-ohjatut lämmityskiertovesipumput. Ja lämmöntuottojärjestelmät menevät pumpputekniikkaan, kerrostaloissa PILP/MLP, rivareissa/OK-taloissa ILP/MLP/ILVP.
3) ylipäätään tehdas/puhdistusprossien energiankäytön optimointi/kierrätys (cfw/harmaat vedet) on Suomessa maailman huippua. Vielä kun muutama isompi vanhan tekniikan masuuni saataisiin nykypäivään.
4) vähäpäästöisemmät autot, joskin olen hyvin epäilevä edes hubridien akkujen valmistamiseen/kierrätykseen liittyvästä "ekologisuudesta"
Tästä huolimatta meillä riittää kovaäänisiä tolppa-apinoita joiden ykköskohde on keskimääräinen tavallinen ihminen Suomessa. Koska ei ajattele "tarpeeksi vihreästi" asumalla neuvostobunkkerissa, ei suostu viheriäästi superfuudaamaan, kehtaa peseytyä lämpimässä vedessä jne.
Lähden mukaan ilmastotalkoisiin kun todistettavasti tiettyjen Helsingin kortteleiden asukkaat ovat talvikuukausien ajan asuneet noin 15-asteisessa huoneistolämpötilassa ja peseytyneet yhtä lämpimässä vedessä. Tämän lisäksi pitää olla uskottavaa tolppa-apinointia suoritettuna absoluuttisesti eniten saasteita tuottavilla alueilla ja dokumentoituna sosiaaliseen mediaan. Ja mieluiten paikallisten suorittamana ettei tule turhia lentopäästöjä. Niinjuu, ja lakataan haalimasta väkeä Suomeen kun pitäisi vähentää syntyvyyttä globaalisti, meillä tämä onnistuisi hyvinkin mutta kun joillakin vaan on pakkomielle saada lisää talouskasvua perustuen väestönkasvuun.
Olen keski-ikäinen, ja nähnyt tämän maapallon menoa jo 70-luvulta. Tässä joitakin syitä.
- Ennen 90-lukua ne parhaat ihmiset oli kommunisteja. Jokainen järkevä ihminen kannatti sitä aatetta. NL ja Itä-Eurooppa oli ok, niissä ei ollut mitään vikaa. Samaa retoriikkaa viljelevät nykyään vihreät. Ja 90-luvulla jotkut vanhat kommarit siirtyivätkin vihreiksi, tai rupesivat kannattamaan luonto-aatetta.
- Vihreät on vihaihmisiä. Heille "muut ihmiset" ovat ongelma, joille voi tehdä mitä tahansa. Aina noissa porva..., ööö, denialisteissa on ongelma: "väestöräjähdys", hiilijalanjälki, avohakkuut, hyönteisten kato, kesämökillä ei "oikeaa" viemäröintiä, muovin käyttö, lihansyönti, kulutus, lennot, maalla asuminen, kaupungissa asuminen, lajittelemattomuus. Esimerkiksi aina muutaman vuoden välein tulee kampanja hylkeenpyyntiä vastaan, ja taas inuitteja vihataan. Ennen nämä ei ole menneet läpi, ja pöyristyttävä suhtautuminen inuitteihin on inhottanut, mutta kuka tietää... Yhdessä entisessä työpaikassa vihreät vihasivat muita suomenruotsalaisista intiaaneihin. Aika usein nämä ihmiset peittävät vihansa, mutta sopivalla hetkellä... Tässäkin ketjussa: "Jos ilmastonmuutos johtuu ihmisistä, niin oikein hyvä juttu. Kannatan ilmastonmuutosta täysillä! Toivottavasti tuhoaa koko ihmislajin, joka on pahimmanlainen loinen tällä planeetalla. Onneksi ei ole vielä onnistunut leviämään vieraslajina muille planeetoille, jotka ovat osanneet suojautua ihmistä vastaan.".
- Aina tulee uusia asioita, joista kohistaan, kuten edelläkin luettelin. Ja kaikkiin näihin pitää suhtautua hyvin vakavasti!
- Epätieteellinen suhtautuminen. Jos faktat ovat vihreitä vastaan, niin faktat saavat mennä. Väestöräjähdys, tuleva jääkausi, hockey-stick, avohakkuut muuttavat maan kuunmaisemaksi, Chernobylin seurauksena on kuollut miljoonia ihmisiä, kuten Fukushimankin... ILMASTOGATE: jäätiin kiinni housut kintuissa, mutta niin vaan asia on hyssytelty. Uskomatonta!
Heheheheh! Taisi "keskustelu" loppua, kun tulikin totuus vihreistä esille.
Ilmaston muutos on faktaa kyllä, mutta se mistä tuo muutos johtuu, ja miten ihminen voi sen pysäyttää, on silkkaa spekulointia.
Muuttuu se joka päivä, eilen satoi, tänään ei sada.
Eilen oli lämpimämpää tänään viileämpää.
Viimeviikolla tuuli kävi etelästä ja lännestä, tänään tuulee pohjoisesta.
Lue tuolta kattava selvitys perusasioista. Kysy sitten, jos jotain jäi epäselväksi.